...Вътре са копчета върху платка и... са пресовани. НИКАКВИ спойки. Познайте на такова решени еколко време му трябва за да заприлича на студена спойка...
Набити в отворите пинове или е нещо друго? Че ако са набити пинове, това решение е много добро като надеждност.
Единия тампон трябва да се поокастри за да се извади. Иначе с набиването няма грижи:
+ още 2 тампона и шарнир:
Тая комбинация от зла скоба + 1800Nm гайковрът се оказа достатъчна, и много по-бърза от хидравличния цилиндър. Не знам дали би-могла да стиска с 20 тона, но свършщи работа и изкара всичко.
По предницата останаха само тампоните на стаби щангата, ама те не са интересни. Биалетките също са с тампони, но засега са добре, макар и напукани. Струваха прекалено много за парче желязо с 2 тампона, а аз имам уи парчета желязо и тампони в наличност да си направя. Може дори да имам подходящи тампони да сменя оригиналните. Но засега няма да се занимавам с това. Целта ми беше не-хлопаща предница, и вече е такава.
Всичко е MEVOTECH Supreme и TTX. Дано изкара няколко десетки хиляди KM. Ако не - следващия път MOOG, но не вярвам, с тампоните са има грижи (те и ориогиналните де-факто не бяха свършили). а шарнири мога вече да сменя с минимално разглобяване.
До тук - 10 тампона и 4 шарнира. Полуоските след накисване с BD50 (по-зле миришещия Bardahl еквивалент на WD40) се раздвижиха в главините, та надявам се няма да има драми със свалянето на диференциала за смяна на неговите тампони. Видимо сдал е само горния, но той без сваляне така или иначе не може да се смени.
Лагер-главините засега са наред. Имам една резервна, щото с Деди решихме че е сдала, пък то били незатегнати болтове на колелото (добре че не се пребих). Все пак може и покрай свалянето на дифа да сменя едната - така или иначе ще се сваля.
...с което се надявам за приключа с ходовата част - само маслото на двата дифа трябва да се смени, ама то е бях кахър.
Последно редактирано от sparkybg; 01-05-22, 11:25.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Най-евтината в Zimber. С 3 втулки на кръст. Наложи ми се да стържа на струга 3 неща, но той е на 5 метра от мястото на снимките. Има 4-5 комплекта, накои доста по-богати, но и по-скъпи. Моята мисля е 160лв.
А носача е масивна стоманена отливка. Тежи майка си и баща си. Малко ми е странен, предвид алуминиевите шенкели. Много яко желязо.
...и прави единственото място, на което клапанното тяло се износва, да стане като ново.
Понеже буталото е малко по-малко, скоростите включват с една идея по-бързо, което за мен даже е бонус.
Ако след това не се оправи, ще си поговорим сериозно с MиД Авто по отношение на помпата, за която дори ми взеха пари над стандартните, щото била зле.
Аз не се съмнявам че е била зле де, но ако се стигне до отново разпарчадосване на кутия, тоя път ще погледна какво реално св свършили за тия пари, защото ако не се оправи след интервенцията на клапанното тяло и соленоидния пакет, причината абсолютно категорично ще е в помпата.
Деди, готви се за сваляне на мозък към 8-9 май. Тоя път ще съм сменил и кюнците, та поне лесно ще може да се махне каквото ни пречи за картера.
Дано не съм опекал торк конвертора. Друго нищо не ме плаши. Просто гадината е скъпа.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Ок, и това ми е достатъчно - да знам че може и да стане и горе-долу как. Че с тая кола все тръгвам да правя нещата по трудния начин, а после се оказва че има и доста по-лесен и бърз, макар и привидно по-сложен.
Разправят че го правели от PETG пластмаса и било по-здраво от оригинала. Ако някой може да съдейства, да си казва цената. Прикачил съм STL файловете.
ПП: Аз съм ги поръчал от ХАмериката, обаче се оказа че са с нормална поща и в момента се разхождат хаотично из целите щати вече 10 дена, а от опита ми с такива пратки знам че тръгне ли по тоя начин или изобщо не идва, или идва след меесец или два.
ППП: Преправих/едитнах файла, и направих и втория вариант. АКо някой може да изпечати това от подходящ здрав материал, да казва. Предпочитам да си дам парите на някой от форума, отколкото на фирма.
ПППП: Пак преправих файла. Усилих го колкото е възможно и много леко пипнах някои размери, мерейки здравия накрайник.
Не мога с нищо да помогна / освен да поръчам части от магазина и газ за БГто в колет /, но следя темата с интерес.
Сега надявам се става ясно защо едно такова тук е на търг и го подмятат за едни 3-4000 долара,това ако някой трябва да плаща по 80-100 долара на час за майстор за да го оправи ще стъпи на цена вървяща Тойота.
Късмет желая,после поне 200 000 с малки проблеми да я караш
Вече сме с нови кюнци. Имаше защо. Звъка се подобри, макар и не с много. Стана по-равномерен. Гърнето, което свалих, беше по-зле отколкото на пръв поглед, и предимно отгоре.
Сега пластмасариите покрай въздуха за купето. Открих това:
Машинките за двете клапи на климатика и клапата за вътрешна циркулация са еднакви, като номера включително. Различни са накрайниците.
От ляво на дясно:
1. Счупения накрайник на моторчето на клапата за рециркулация. По издадената част трябва да има зъбен гребен - тотално го е отнямало. Всичко друго е наред. Частта я има подсилена в RockAuto от фирма DORMAN, и я бях вече поръчал, та това ще е най-лесната поправка.
2 и 3. Счупения накрайник на опътническото моторче и счупената ос на пътническата ата клапа за температура. Класиката в жанра. За щастие поне оста се е счупила "правилно" и е поправима. Механизма е - чупи се това черното, което е и ограничител на моторчето, след което ако черното се е счупило "правилно" се чупи и оста, защото вече няма какво да ограничава моторчето.
4. Здравия накрайник на шофьорската клапа. Там просто ще го сменя с усилен, и може би ще подсиля оста с допълнителен щифт, или ще и напълня кухината с епоксид или каноколит с втвърдител.
Не знам кой им прави тия неща на американците (машинките са Valeo, ама те не се развалят), ама според мен е педерастко изпълнение, при положение че практически всичките модели Jeep от последните 20 години имат сходни (ако не и еднакви) проблеми. Копченцата за насочване на духалките също са правени все едно нарочно да се счупят, с едни зъбчета отдолу от 2-3 десети, които се чупят с поглед.
Взел съм си и една машинка, та ще преправя 3D моделите да са максимално усилени. Поне достъпа и до трите моторчета не включва драматични разглобявания и чупенето не включва рязане като при WJ. Всичките ги извадих за 20-ина минути, а при това за рециркулация и пътническото за температура има дори и удобно осветление от крушката за жабката.
Впрочем, в жабката имам някаъв кабел с букса. Там си е фабрично, с дупки и щипки, и си кротува. Някой знае ли за какво е това чудо. Нещо като 20-ина извода е.
ПП: За да добиете представа какво е счупено на първото от снимката, ето така изглежда здраво. Нямам никаква представа как е възможно оригиналното да се счупи до степен да липсва цялата периферия, освен да е значително по-слабо от това, което купих от RockAuto.
Не съм по конспирациите, но според мен всичките тия нефелности се правят нарочно. Просто не намирам друго обяснение. Нямат НИКАКЪВ проблем, дори ценови, да ги направят така че никога да не се трошат. В един момент даже са спрели производството на оригинални и предписанието е било смяна на целия блок с клапите, за което само труда е цял ден.
Последно редактирано от sparkybg; 03-05-22, 00:12.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Това със стареенето не хваща дикиш. Случва се и гаранционно, случва се и на коли на по 4-5-6 години. Слабо е направено. И според мен е малоумие - това е кола за американския пазар. И хич да не се троши, на 7-8 години се сменя, а даже и това и е много. А тук дори не става въпрос за някакви килограми мат'рял. Става въпрос за грамове, да не кажа милиграми - то целия детайл няма 1 кубически сантиметър материал в него.
Не материала - те нова пластмаса няма да открият само за тия детайли. Самите детайли на места са тънки, а моторчето е с много голяма предавка и натиска здраво. Толкова здраво че като запъне на ограничител даже и с 10 милиампера ток, въпросния детайл не може да се изавади. А моторчето спира в крайните си точки точно по ток, като повдигачите за стъкло. И ограничението става през съответния детайл, който се троши.
Бе хипер гламава работа. Да не говорим че моторчето може да се ограничи елегантно с 2 диода и 2 контакта за сумарно 2 стотинки.
Щеката за маслото на скоростите е правилната, впрочем. Номер 53013991AB. Дават я за Commander и Grand Cherokee 4.7 и 5.7 2008-2010. И по VIN излиза същата.
Най-накрая ако се окаже отдушника за 10 цента...
Последно редактирано от sparkybg; 03-05-22, 11:14.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Ти си опитен стругар и електротехник, няма да ти обяснявам колко много неща в кутията може да са проблема и на вид да са перфектни и след 5 разглобявания и огледи.
Няма и ти на мен да ми обясняваш как всичко е без грешка и параметри и т.н. а реално нещото да е счупено.
По това, което правих в кутията, НЯМА какво да предизвика изхвърляне на масло. Единственото (понеже вече е явно че не е препълнена, нито недопълнена) е заради ниско налягане на маслото нещо някъде да буксува като я настъпя здраво и локално да прегрява около пакета и да бълбъка. Макар че няма грешки за буксуване. Това освен отдушника. Защото докато се кара кротко (до 3000 оборота), масло не тече.
Другото е.... задръстена "отводнителна" магистрала някъде, ама това ми е съвсем невероятно, пък и не виждам къде.
Детайлите дадени за SLS 3D печат от полиамид. Може би в чевъртък ще са готови. Ще дам отзиви.
Оригиналът е от полиацетал, уж са сходни като здравина, а аз подсилих детайлите с поне 80% там, където се трошат. Най-тънкото място на стената е почти двойно спрямо оригинала.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар