Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Новото" Grand Cherokee WK на sparkybg

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Имаш ли отделен радиатор за маслото на скоростната кутия, или е във водния ?

    Ако има такъв, сложи по-голям изнесен пред другите, ако няма - сложи.

    ... щото преди ледниковият период ни налазва субтропика.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

    Коментар


    • #77
      ... и щото (не знам защо ! ) не мога да редактирам пост след Имотите, в нов.

      Ето ти и подходящ термостат, ако държиш в студеното да имаш по-бързо топло масло.

      Натиснете снимката за да я уголемите  Име:imageproxy.jpeg Прегледи:0 Размер:130.9 КБ ID:6850587



      Има не лоши китайски тунинг-варианти които са сглобка от халумин, но е въпрос на предпочитание.

      Показаният е на 70°С, китайските на 80°С, а може да беше обратно.
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • #78
        Част от климатичния е. Горните 15-ина сантиматра. Но маслото не е прегрявало, та предложението е безпредметно. И... тая кола в заводски вид работи и в Тексас и Калифорния, примерно. А вчера беше 20 градуса, а не 40+. И климатик не съм пускал.

        Не е изключено проходимостта да не е точно като оригиналната, въпреки че промивах и продухвах във всички посоки яката. Това е само едната причина поради която тоя радиатор ще се сменя изцяло, линиите до него също. Пътуват от САЩ.

        Просто трябва да покареам същото, за да преценя как се държи. След 15 години дизелстване и ръчни скоростни кутии по никакъв начин не мога да преценя нормално ли е, не е ли, и ако не е, колко далече е от нормалното.

        Кутията явно не буксува, иначе ще трупа грешки. Не знам дали трупа грешки ако буксува торк конвертора.

        Тая кутия може да тече от не чак толкова места. След час-два ще огледам, но доколкото видях е някъде нагоре и напред, зад камбаната. Там е отдушника и сензора за входящи обороти, чието уплътнение смених. От отдушника може да тече само ако разпенва маслото. А маслото се разпенва или ако е със спестени добавки против това, или ако е малко и помпата взима въздух (но тогава трупа грешки), или ако е много и зъбните предавки го разбълбукват.

        Че масло Febi не е връхта на сладоледа е ясно. То и без друго е за "промивка и разработване", но кутията до снощи не беше пуснала и капка.

        ПП: 4.7 и 5.7 нямат термостат. 3.7 и 6.1 имат, както и дизеловите, ама кутията е друга - NAG1, а не 545RFE. Пак - първо всичко трябва да тръгне в заводския си вид, иначе най-много да замажем временно някой проблем, а аз кръпки по колите си не трая. После ако нещо не ми уйдисва ще го променям, но след като вече се държи по щатния начин.
        Последно редактирано от sparkybg; 24-04-22, 12:24.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • Juiced
          Juiced коментира
          Редактиране на коментар
          Нов ти торка и за това не прави това захапване, което имам аз. Направо си блъска, а и може би не трябва да даваш газ до долу а само да коригираш малко .На кои предавки имаш локъп?

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Говориш ми на китайски. От де да знам на кои предавки имам локъп. Торка има 3 режима - тотално откачен, частично зацепен и напълно зацепен. Компира следи обороти на двигател и входящи обороти на кутията и прави там каквото прави.

          За натискането - като настъпя очаквам да вдигне обороти, да свали 1-2 предавки и после да дръпне и да започне да си ги изрежда. А сега е малко като миксер - не се усеща какво точно прави, но първоначално вдига обороти и после мазно и плавно започва да ускорява, като по някое време започва и да реди предавки.

          Пак - не знам дали това е нормално или ненормално. Може би точно защото никъде нищо не включва с удар, ами мазно, и ме заблуждава че нещо не е така. Преди това автоматици съм карал сумарно 10 мунити и изобщо нямам идея как се държи такъв в ред. Например имам чувстото че набира от нула до 100 за 8-те секунди, за които се твърди, ама в същия момент е толкова мазно че ми се вижда несериозно.

        • Джоу (x3mrjoe)
          Джоу (x3mrjoe) коментира
          Редактиране на коментар
          Радвай се, че няма удари !

      • #79
        Тоя/тая от Тексас дето е употребявал джипката, му е било през оная работа какво точно се случва с маслото в скоростната кутия, или с други работи, щом се движи.

        Препоръчвам ти да се замислиш за температурите на маслата òвреме, докато и без тва я измисляш наново.

        Автомобила не е умряла печка и настъпването му си е рефлексно, като следствие на това "завира" маслото и в двигателя, и в скоростите, което е и по-инертно от охладителната течност на двигателят като топлообмен.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • Джоу (x3mrjoe)
          Джоу (x3mrjoe) коментира
          Редактиране на коментар
          Умрялата печка беше общ пример, нищо общо с теб.

          Дадох ти посока за мислене за дребна и ефективна оптимизация, а не акъл за нещо задължително.

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          Това в термостата си го мислех, но просто ми е мнооого напред във времето. Особено предвид че прилична част от карането ми е на къси разстояния, на които печката изобщо не сколасва да загрее.

        • Джоу (x3mrjoe)
          Джоу (x3mrjoe) коментира
          Редактиране на коментар
          Примера с печката беше нарочен, точно за да е контрастен.

          V8 автомат и печка с ръчка са доста различни.

          Предполагам, че с едно ELM-че, гледайки живи данни, ще добиеш реална представа какво се случва докато се движиш и ще прецениш дали има нужда от нещо, щото уредите по таблото са информативни само за сериозни проблеми.

          При всички автомобили, не само при твоето.

      • #80
        Днес е добър ден за българската демокрация.

        1. Музиката тръгна. Сама. Просто в един момент ми се появи часовника, пробвах да я пусна и тя взе че заработи.

        2. Теча е от отдушника. Явно с Деди сме препълнили кутията, защото сега е точно на максимума студена. Топла ще я меря друг път. Факт е че я пълнихме при доста по-студено време от 20 градуса. Факт е и че окачването не е точно в заводското си състояние. Ще я измия и ще я наблюдавам. Маслото си е вишнево и си мирише нормално.

        3. Хавата с антифриза я броя приключена. Нормално твърди маркучи, без течове и без намаляване на количеството в казанчето.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #81
          ...или самия отдушник е нефелен. Сега гледах снимки, на които накрая на тръбичката има зелена капачка. На моя отдушник няма капачка. Или е "транспортна", или отдупника ми не е в ред и пуска всичко да излиза на воля. Предполагам вътре има клапанче или нещо такова.

          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #82
            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            ...или самия отдушник е нефелен. Сега гледах снимки, на които накрая на тръбичката има зелена капачка. На моя отдушник няма капачка. Или е "транспортна", или отдупника ми не е в ред и пуска всичко да излиза на воля. Предполагам вътре има клапанче или нещо такова.

            Много надценяваш джийп инженерите

            Капачката е една тъпа пластмаса и от тежеста си запушва отдушника, има тапичка има защита от прах, няма тапичка няма защита от прах, не е трудно да се сетиш на колко налягане "отваря" този хитър клапан

            Така са и дифовете и т.н.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #83
              Какво ти е налягането на маслото на двигателя на студено и при 80-90*?На тихи обороти.
              Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
              Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
              Враца

              Коментар


              • #84
                Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
                Какво ти е налягането на маслото на двигателя на студено и при 80-90*?На тихи обороти.
                Не съм гледал. Защо? С двигателя проблеми няма. Преди да сменя масло и филтър имаше разни грешки, но от тогава нищо. А компира е доста стриктен в това отношение и лесно пищи, дори от малко по-рестриктивен филтър.

                Сменени и тампоните на горни носачи и горните шарнири. Купих доста зла скоба от Zimber, и в комбинация с голямото Milwaukee нещата минаха гладко.

                Но... за пореден път псувах много. Болтовете опираха в пружините и ги изкарах с клизма. За разкош покрай тях имаше и снопове кабели и други подобни. Дългото време каране на автомобил, който познавам, ме е разлигавило.

                Трябва да си взема тресчоткови ключета 15 и 18, за предпочитане и чупещи се.

                Трябва да си взема и камък 35 за полуоските, за да изпосменя всичко по долния носач.

                Някакви други подобни "характерни" размери ако знаете, споделяйте.

                ПП: Долният педераст, измислил нещото, наречено пластмасов поп нит, да си знае че доста е псуван. Ще мисля нещо по въпроса - няма да я бъде тая. За 2 слагания на подкалници заминаха над 50 нита. Пълен абсурд!
                Последно редактирано от sparkybg; 25-04-22, 23:16.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #85
                  Питам за маслото,за да сравня с моето.На моя се показва на дисплея и е лесно,с ново масло Мопар 5/20 на студен мотор 4 бара,а на 90 градуса на маслото-1,8.Чудя се с 0-30 дали няма да дигне налягането на загрял мотор.
                  Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                  Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                  Враца

                  Коментар


                  • Dilyan Zagorchev
                    Dilyan Zagorchev коментира
                    Редактиране на коментар
                    Да, затова писах, че лично на мен ми се вижда ниско(иначе си е в норма)
                    Ето номера на Hellcat помпата:68195993AD
                    В краен случай Мелинг:689-10342HV
                    Няма смисъл да слагаш стоковата ако ще сменяш, защото ще виждаш същите/подобни резултати
                    Номерата ги има и в клипа.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Неговото е WK2, тоест трябва му помпа от Hellcat. Помпата на Melling е за преди 2009-та, поне тая от клипчето. За тия след 2009-та (тоест и с VVT), слага се тая от Hellcat и е bolt-on, тоест пасва си като фабричната. Но същата НЕ СТАВА за преди 2009-та. Проблема е в долното зъбно колело за веригата, доколкото разбрах.

                  • Dilyan Zagorchev
                    Dilyan Zagorchev коментира
                    Редактиране на коментар
                    За WK2 да не говоря наЙзуст, но бас ловя че и тази Мелинг ще стане. Иначе в Рок-а е друг номера,на вид е същата. Преди 2009 става, но там заигравката е със засмукващата тръба, затова не е баш болт-он. Е тоя същия фен, Скай, монтира такава на мотор преди 2009,но в друг клип, не в посочения от мен по-горе

                • #86
                  Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
                  Питам за маслото,за да сравня с моето.На моя се показва на дисплея и е лесно,с ново масло Мопар 5/20 на студен мотор 4 бара,а на 90 градуса на маслото-1,8.Чудя се с 0-30 дали няма да дигне налягането на загрял мотор.
                  Купувай помпа от Hellcat и я сменяй. Евтина е и я има в RockAuto. Моята ме чака в кашона.

                  1.8bar = 26psi, тоест за щатна помпа си в норма, даже в съвсем прилична норма. С помпа от Hellcat ще отиде на 40-45psi, или около 3 бара. Неприятно е че трябва да се свалят всичките радиатори, ама пък вече съм в състояние да свърша това за не повече от час, а вероятно и по-малко, и така или иначе ще го правя. При мен поне на пръв поглед има достатъчно място за да слезе картера надолу и да мога да сменя помпата без да махам преден диф и картер тотално.
                  Последно редактирано от sparkybg; 26-04-22, 09:46.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #87
                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Част от климатичния е. Горните 15-ина сантиматра. Но маслото не е прегрявало, та предложението е безпредметно. И... тая кола в заводски вид работи и в Тексас и Калифорния, примерно. А вчера беше 20 градуса, а не 40+. И климатик не съм пускал.

                    Не е изключено проходимостта да не е точно като оригиналната, въпреки че промивах и продухвах във всички посоки яката. Това е само едната причина поради която тоя радиатор ще се сменя изцяло, линиите до него също. Пътуват от САЩ.

                    Просто трябва да покареам същото, за да преценя как се държи. След 15 години дизелстване и ръчни скоростни кутии по никакъв начин не мога да преценя нормално ли е, не е ли, и ако не е, колко далече е от нормалното.

                    Кутията явно не буксува, иначе ще трупа грешки. Не знам дали трупа грешки ако буксува торк конвертора.

                    Тая кутия може да тече от не чак толкова места. След час-два ще огледам, но доколкото видях е някъде нагоре и напред, зад камбаната. Там е отдушника и сензора за входящи обороти, чието уплътнение смених. От отдушника може да тече само ако разпенва маслото. А маслото се разпенва или ако е със спестени добавки против това, или ако е малко и помпата взима въздух (но тогава трупа грешки), или ако е много и зъбните предавки го разбълбукват.

                    Че масло Febi не е връхта на сладоледа е ясно. То и без друго е за "промивка и разработване", но кутията до снощи не беше пуснала и капка.

                    ПП: 4.7 и 5.7 нямат термостат. 3.7 и 6.1 имат, както и дизеловите, ама кутията е друга - NAG1, а не 545RFE. Пак - първо всичко трябва да тръгне в заводския си вид, иначе най-много да замажем временно някой проблем, а аз кръпки по колите си не трая. После ако нещо не ми уйдисва ще го променям, но след като вече се държи по щатния начин.
                    Спарки, това с поведението на кутия е много субективно освен ако не правиш автоматици като професия.
                    Принципно на еднакъв двигател и кутия и еднакъв джип може да се хване чат пат еднакво поведение с условноста, ЧЕ кутията се адаптира според как се кара автомобила.
                    Тази адаптация може да превърне джипа в спортна бегачка като поведение или в бабешки голф единичка за ходене до църквата в Неделя.
                    Адаптацията се прави след всеки ресет, след всяко по-дълго разкачване на батерията и т.н.
                    Дядо според мен има достатъчно опит да прецени дали ти е ОК поведението, виж дали включва мазно на задна, мазно на Д и дали кикдауна работи (сваля рязко 1-2 предавки със съответното форсиране на двигателя) и самото превключване дали е свързано със замисляне/пребокусване или става мазно, плавно и отнема под 1-2 секунди(груби казано).
                    Проблем е замисляне при смяна от Н на Д или на Р, замисляне при превключване, колебаене примерно по-горна после веднага по-долна и после пак и т.н.
                    Ако температурите са ок, нямаш грешки за дискове и за налягания и мазни превключвания карай си джипа и се кефи и мятай следващата задачка от листата.

                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • #88
                      Ако, не си виждал този надпис Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_7457.JPG Прегледи:0 Размер:248.2 КБ ID:6851607 , може да си спокоен за прегряване на кутията. Тя всичко си казва, когато има проблем. Аз, като го видях при движение с неприлична скорост около половин час, ми се при**а. След това, на кутията и трябваше движение с прилична скорост като на снимката още толкова време, за да охлади и надписа да изчезне. Не, че нещо съм предприел след това де. Ма от тогава мина година и половина и си работи без проблеми , та затова.
                      Ама, моето е печка и май не е предвидено да се кара продължително време с такива обороти и скорости дълго време.
                      Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
                      SSang Yong Kyron 2.0xdi
                      Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

                      Коментар


                      • #89
                        Да чукам на дърво това не съм го виждал при далеч по неприлична скорост. От София към Банско по магистралата под 140 не е падала но и до 180 стигах. Снимката май е от WK-то?
                        Grand Cherokee 3.0 CRD 2006 г.
                        Kia K5 LPG 2012 г.
                        LZ1DED

                        Коментар


                        • atanas_93
                          atanas_93 коментира
                          Редактиране на коментар
                          Тези скорости са прилични. Тях ги ползвах после при охлаждането.

                      • #90
                        Няма никакви надписи и никакви грешки, освен посочената "Low line pressure". Дори и когато е изхвърлила маслото не е имало никакви грешки. Затова и на тоя етап смятам че вероятно е била попрепълнена. То и според книжките няма друг механизъм за изхвърляне на масло през отдушника освен разпенване, а то е или при препълване, или при недопълване, или при много калпаво масло. Предвид евтиното Febi, което съм сипал и драстичната разлика в забавянето между N и D на студено и на топло масло, не съм склонен да изключа напълно и тоя вариант. То ще бъде сменено в даден момент така или иначе - сипано е точно с тая мисъл.

                        ПП: И 180 засега не смея, преди да съм препипал предницата и предния диф. Останаха "само" 11 тампона и 2 шарнира.
                        Последно редактирано от sparkybg; 26-04-22, 21:07.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • BatGeorgeone
                          BatGeorgeone коментира
                          Редактиране на коментар
                          Айде не остана

                      Активност за темата

                      Свий

                      Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X