Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Wrangler JK 2.8 CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
    Имам още няколко въпроса.

    В началото на февруари месец, живот и здраве, смятам да направя една зимна разходка за няколко дни.

    Това, което съм направил до момента като подготовка за зимните условия, не е нищо особено. Намазах гумените уплътнения на вратите, за да не залепват, както и взех една течност за ключалките, понеже нямам централно и очаквам "изненади". Имам още един резервен вариант, но се надявам да не стигам до него.

    Въпросите, които ме вълнуват за момента, са следните:

    1. Има ли смисъл да слагам някаква добавка против замръзване на горивото? Ако да - каква бихте препоръчали? Свикнал съм да зареждам гориво догоре. Ако ще се слага нещо, предпочитам да е цяло шишенце, което да е предназначено за един резервоар. Като цяло там, където за момента смятам да ходя, температурите са около минус 15 градиса.

    2. Подгрева на свещите - за момента виждам, че не подгрява особено дълго. Като цяло, ако има смисъл да правя сравнение между Паджерото и Вранглера при първоначално палене, без значение, дали е на топло и студено, Вранглера определено върти една идея повече, ако мога така да се изразя. Това дали е нормално или е хубаво да прегледам конкретни агрегати? Все още не съм го оставял на минусови температури да пренощува, за да го запаля студен, защото го държа в в подземното паркомясто, а там температурата е около 8 градуса. Когато го държа в гаража, тогава температурата се качва на около 12 градуса, което не ми фактор за сравнение.

    3. От приятели, ходели наскоро в зимен курортен град, имам информацията за минусовите температури. Чисто хипотетично, жълтата Оптима дали би се справила да завърти и запали двигателя при такива температури?

    И като цяло един обобщителен въпрос - на какво друго да обърна внимание като предварителна подготовка?

    Благодаря и поздрави!
    Сложи ли четири зимни гуми, това е най най най-важното според мен! И когато има лед и сняг аз бих ги спаднал поне с 30-40%. Зимата за да се увеличи контактното петно аз задните ги карам доста меки, примерно 5-10% по-меки от предните. Лятото карам примерно на 2.5 дори повече, зимата обаче няма да се колебая да сляза под 2 и ако закъсам или има риск да закъсам и около 1.

    2. За свещите не го мисли, нормално ти ряботят ако палиш лесно зимата. 2-3 секунди мисля е най-дългото което съм виждал. Свещите ти НЕ са на 12 Волта, а на много по-малко!

    3. Купи си едни литиеви "джъмп старери" има такива 2-3Ачаса, от братски Китай, аз имам два-три и много пъти са ме спасявали с на жената джипа, а могат да се ползват и за зарядно за лаптопа, за теелфони и т.н. Държат на студ (ако стоят в колата) но НЕ бива да се зареждат докато са студени, зареждат се след аклиматизиране над 5-10+ градуса, инак умиргат. Батерията е супер и няма да имаш ядове ако е изрядна и не много стара. Никога не съм проблеми, а моята кола в гараж не е нощувала никога.

    4. Спирачките, аз бих проверил спирачките и принципно аз ги ревизирам и смазвам пееди зимата. Когато миеш колата, мий хубаво спирачките, от вън и от изпод колата от вътре един вид.

    5. Силиконова маз за гумените уплътнения по вратите.

    6. Паля колата да загрява поне 5-6 минутки зимата и докато чакам с бутилка две студена вода поливам стъклата и огледалата и не стържа никога, колата загрява за 1-2 минутки почва да грее топло на стъклата.

    7. Меки шекли поне 2-3 броя. Дълъг колан за теглене поне 15-20 метра. И още един колан за теглене 5-7 метра. Ако не за теб то за други ще се наложи, повярвай ми

    8. Няколко фенерчета с хубави батерии, челници + 1-2 тънки за по-тесни места.

    9. Хубав антифриз ако не си сигурен, източи малко и добави хубав антифриз за да няма изненади.

    10. Хубава зимна течност за чистачки, -25 и по-блажна, защото -15 градуса когато караш НЕ работи, особено ако е по-разредена, няколко пъти ми се е случвало с менте или по-евтини течности на спрян джип работят но движение замръзват и стаклото става НЕпрогледно, което на два три пъти едва не ни преби.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      1. В момента съм със сегашните му гуми, както го купих. Дот-а им е 2015-та, изглеждат сравнително запазени. По спомен марката беше General Grabber AT2. За изпускането на гумите и аз съм го чувал, но все още не съм го практикувал. Имам разни идеи за подобряване в тази насока, но за момента ще ги спестя и ще ги споделя, когато, живот и здраве, ги осъществя. Ако работата стане напечена, ще изпускам налягането, определено.

      2. Със старата Оптима, с която дойде джипа, сутрин беше голям зор да запали, понякога от третия път палеше. След като купих новата Оптима, определено се усеща подобрение, но все пак базата ми за сравнение е със стари автомобили от други марки и в други класове.

      3. Джъмп стартер мислих да си взимам преди време, но така и не взех. Взех само умното зарядно. В някакъв бъдещ момент ще е добра инвестиция да взема и такова устройство.

      4. Спирачната система беше проверера и обслужена още в началото, когато на няколко етапа обслужвах джипа. Надявам се за момента да е в нормално състояние.

      5. Да, с нещо подобно намазах гумените уплътнения по вратите.

      6. Това със студената вода е добра идея. Виждал съм хора, които го правят същото, но с топла към леко гореща вода. Лично аз не смятам, че е удачно, заради голямата температурна разлика, но те си знаят.

      7. Да, тези неща ще е хубаво да се набавят.

      8. За момента ще разчитам на телефоните. Като цяло не смятам да се вра там, където не ми е работа. Това, евентуално, по-нататък.

      9. Антифризът е сменян по спецификация още в първоначалното обслужване на джипа. Не би трябвало да има изненади, но пък знае ли човек.

      10. По спомен течността за чистачките е или на минус 25, или на минус 30 градуса, но и тя е нова, заради проблема с казанчето.

  • #47
    Решението, на което съм се спрял за момента, относно замръзването на дизела, е следното:

    1. Продукт на Бардал, който е предназначен за тези и други цели.
    2. Един литър бензин на пълен резервоар.
    3. Качествена нафта (по възможност и малко на късмет).
    4. Пълен резервоар на всяко зареждане.

    Надявам се тези неща в комбинация да докарат нужния ефект и да няма драми с трудно или никакво палене през зимата.

    Благодаря!

    Коментар


    • #48
      Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
      2. Един литър бензин на пълен резервоар.
      Не разбрах коя година е Вранглера, но аз това на съвременен дизел не бих го направил. Да не вземе компа да не му хареса нещо, ще те вият чакалите някъде. На моето Мондео в ръководството за експлоатация пише изрично да не се сипва нищо в горивото освен дизел, отговарящ на еди кой си стандарт. Аз така и правя. Ако ще слагаш нещо, ограничи се с добавка против замръзване.
      Ford Maverick II 2.3 XLT
      Ford Mondeo MK5

      Коментар


      • c0dy^
        c0dy^ коментира
        Редактиране на коментар
        Вранглерът е 2009-та година. Аз също не съм много "За" тази практика в случая. Горивната система е по-съвременна, но затова го споделих, за да получа адекватни мнения. Иначе аз също смятам, че само добавката би трябвало да свърши работа.

      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Ако имаш налични добавки и хубава нафта по пътя аз НЕ бих рискувал с бензин, освен ако нещата не са на живот и смърт.

      • c0dy^
        c0dy^ коментира
        Редактиране на коментар
        Да, бензинът отпадна вече. Взел съм добавката, само трябва да си подсигуря количество и за по пътя. Трябва да измисля в какво да я съхранявам, както и къде в джипа да я държа. Ял съм попарата с разлято гориво в автомобил. Тук говорим за добавка, но все пак не искам да се разлива.

    • #49
      Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
      ... дизел, отговарящ на еди кой си стандарт. ...
      Дизелът в ЕС по стандарт е за до минус 15* ...

      Но си прав, че добавка би трябвало да е напълно достатъчна.
      При положение, че е сипана, преди да е възникнал проблем.

      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #50
        Благодаря за мненията на колегите. На този етап смятам да се въздържа от бензина и да пробвам само с добавката. В случая в момента в резервоара има около 20 литра гориво. Ще погледна информацията за отношението на количество добавка към количество горино, след което ще сипя нужното количество, а после и ще заредя гориво догоре.

        Коментар


        • #51
          Когато си купих Паджеро преди време, това ми беше първият личен дизел. От четене на такива теми реших, че ще слагам добавка, сакън да не артисам. Започнах с Кастрол ТДА, спряха я от производство. После някаква уж дето беше 1:1 с нея. После заеб@х всичко и с нафта от евтината бензиностанция и толкова. Та за това време съм палил на температути между -12 до -16(по-студено не е ставало дооооста отдавна), ми с добавка и без все си пали еднакво. По едно време на -15 нещо доста зор палеше, но без никакви химии. Е, оказа се с три и половина изгорели свещи(едната нагрява само малко в основата, на върха няма никой). Смених свещите и с един подгрев пали веднага. От тогава с добавките приключих, даже има една опаковка останала за един-два резервоара, чудя се какво да я правя, че смених Паджерото с бензинка, пък на Мондеото не искам да слагам нищо.
          Ford Maverick II 2.3 XLT
          Ford Mondeo MK5

          Коментар


          • #52
            Бензина го премахнахме от уравнението, за което благодаря.

            Сега да споделя и още нещо, което ми е като идея да направя. Поне, ако има нещо нередно в това, да споделите, за да не го правя.

            Както бях написал по-рано, съм взел течност за ключалки, ако замръзнат. Налага ми се да мисля в тази насока, понеже джипът няма централно заключване. Досега не съм работил с тази течност, та единият ми въпрос е - предварително ли се слага или след въпросното замръзване? Доколкото съм чел, би трябвало да е след замръзването, но пък знам ли, може да има някакво действие, където да трябва да се сложи предварително.

            Другото нещо, което съм предвидил, го прочетох в интернет и сега ще го споделя. Ако видите нещо нередно - казвайте, за да не го правя.

            Четох в интернет, че било много полезно ключът на автомобила да се загрее (запалка/кибрит/друго), след което да се вкара няколко пъти в ключалката, което от своя страна щяло да предаде топлината на самата ключалка и тя да се размрази. Реално погледно има резон в това нещо, но не съм го правил и не знам, дали би сработило. А също така дали ще има някакви странични резултати?

            Тук бих искал да добавя, че съм направил ключ дубликат на стария, който да ползвам за целта. В момента той няма чип. Дори, когато го правих, трудно влиза и трудно излиза от ключалката. Ключарите казват, че е много вероятно така да става, защото старият ключ бил износен. Не знам. Когато правиха ключа, джипът не беше там, защото бях с Пежото. Но, когато имам излизане с джипа, ще отида на място да го погледнат.

            Благодаря!

            Коментар


            • IvanIvanovi
              IvanIvanovi коментира
              Редактиране на коментар
              настържи малко графитен прах от един молив и го сложи на новия ключ и го вкарай в ключалката..... и така няколко пъти - трябва да почне да се движи по-леко. за размразяването духане си трябва, само внимавай да не и залепнат устните за ламарината, че пАри много

            • c0dy^
              c0dy^ коментира
              Редактиране на коментар
              Това с графитения прах не го бях чувал. Може да се пробва.

              Тъкмо проверих по VIN номера и там пише: "Manual Door Locks".

            • IvanIvanovi
              IvanIvanovi коментира
              Редактиране на коментар
              графита е чудесна смазка, а масло за ключалка не се препоръчва - действа докато се набие с прахоляк и тази смес после запича

          • #53
            Зависи какво има в тоя препарат против замръзване.
            дали е масло или антифриз.
            То пише сигурно какво му е съдържанието



            ключа го намажи с моторно масло и тогава го вкарай няколко пъти
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Един стар, опитен и много колоритен врачански ключар ми каза - масло с дизел, смазваш веднъж годишно = вечен живот на ключалката.

            • c0dy^
              c0dy^ коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря! Ще прочета, какво пише на тубичката. Ще пробвам и с моторното масло.

          • #54
            Спирт и глицерин. Това е препарата за размразяване на ключалки. И чист спирт да ползваш, резултата ще е същият . Ключалката замръзва защото е попаднала вода. Спирта размразява леда и отстранява влагата. Глицерина е за смазване.
            Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
            Око за око, паста за зъби!
            Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

            Коментар


            • c0dy^
              c0dy^ коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря за информацията!

          • #55
            Не го мисли толкова. Навремето като нямаше такива модерни неща, ставаше с духане на ключалката за минутка. Малко терсене работа, ма си върши работа. Става и с запалка, спирт, ВД 40, кола, абе каквото има под ръка. Да не казвам, че обикновено най-големия зор е да влезе ключа, после няма ядове. А той не влиза, защото е замръзнало капачето, което пази от навлизане на боклуци в ключалката.
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • c0dy^
              c0dy^ коментира
              Редактиране на коментар
              Ако трябва да бъда честен, досега не съм брал такива грижи. Паджерото нямаше нито една ключалка по вратите. Имаше само една на капачето на резервоара, че дори и тя не работеше. Когато го закърпвах, направо махнах жилото. И без това не ми трябваше. Та затова сега гледам да ги премисля тези неща. Е, не мога всичко да премисля. Сигурно ще излезе нещо ново и непредвидено, но гледам да ги сведа до минимум. Благодаря!

          • #56
            С духане става ако не ти залепне устата. Ти недей че съм го виждал на живо и е грозна картинка.
            И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

            Коментар


            • #57
              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
              С духане става ако не ти залепне устата. Ти недей че съм го виждал на живо и е грозна картинка.
              Духането не е за всеки.
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • #58
                За какво ти е ключ? Няма ли централно тази кола? Или са спестили от машинка в шофьорската врата?
                Nissan Terrano 2,7 TDI

                Коментар


                • Чавдар (V93)
                  Чавдар (V93) коментира
                  Редактиране на коментар
                  Той си е написал. "Тъкмо проверих по VIN номера и там пише: "Manual Door Locks".
                  Т.е. такава му е комплектацията, няма централно

              • #59
                Да споделя, какво успях да направя днес, а след това ще мина и към въпросите.

                Реших да сложа добавката в резервоара. Прочетох инструкциите, като спазвах количествата. Сложих добавката, а след това реших да заредя и едно патронче, за да имам по пътя. Веднага му намерих мястото.

                След това излязох да заредя гориво догоре. Напоследък взех да забелязвам, че момчетата не могат да вкарат пистолета изцяло и да го пуснат да върви сам, а трябва да държат. По техните думи самата гърловина е с голяма чупка, струята с горивото се удря, връща се и лъже пистолета, че е заредено догоре. Логично ми се струва, но дали наистина е така?

                Та заредихме догоре. Така бавно трябваше да се зарежда и постоянно да се внимава, за да не прелее. Не, че е нещо кой знае какво, просто има повече внимаване и повече чакане.

                След зареждането отидох да го измия, че отдавна не го бях мил. После реших малко да се разходя из града и после да се прибирам.

                Паркирах го долу и реших малко да огледам гумите и джантите.

                В момента е с 16-ки. Евентуално, живот и здраве, мисля да мина на 17-ки. За в някакъв бъдещ период гумите, които мисля да слагам, смятам да бъдат или 33", или 35". Все още нямам точната концепция, за да преценя, кой размер бих избрал.

                Та тук идва и чуденето ми.

                Иска ми се да взема някакви вериги за това пътуване. Рових из интернет, но не успях да намеря подходящи метални вериги. Не знам и като цени, как вървят. Не може да ги няма, просто аз не успях да ги намеря за 5 минути търсене. Та понеже сегашният размер е един, а бъдещият смятам да бъде друг, нещо сякаш не ми се иска да взимам такива вериги.

                Започнах да се заглеждам в PVC вериги. Няколко модела успях да намеря, но едни сякаш ми се сториха малко по-надеждни от другите.

                По-надолу ще приложа снимки.

                Та питането ми е следното - дали да взимам като цяло сега вериги, имайки се предвид района, в който ще ходя, както и месеца, в който смятам да ходя там? Има ли смисъл от тези PVC "вериги"? Ако трябва да бъда честен, за момента нагласата ми е да прежаля тази сума за тези PVC-та, колкото да имам нещо, ако ми се наложи. В комплекта са 10 броя, като мога да сложа 2х5 или 2х3 и 2х2 или както дойде на момента.

                Другото питане е, понеже сегашните джанти са 16-ки, няма голямо разстояние между джантата и апарата. Понеже този конкретен модел е с колан, дали ще има драма?

                Благодаря!

                Прилагам и снимките.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.jpg
Прегледи:325
Размер:584.2 КБ
ID:6812497Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.jpg
Прегледи:321
Размер:359.6 КБ
ID:6812498Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.jpg
Прегледи:320
Размер:248.9 КБ
ID:6812496Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.PNG
Прегледи:328
Размер:363.5 КБ
ID:6812495

                Коментар


                • Juiced
                  Juiced коментира
                  Редактиране на коментар
                  Добавката трябва да е с температура по-висока от 5 градуса ,за да успее да се смеси с нафтата. Ако колата е гаражна е ок да стои там "патрончето" ако не е гаражна , по-добре го махни оттам.

              • #60
                Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение

                След това излязох да заредя гориво догоре. Напоследък взех да забелязвам, че момчетата не могат да вкарат пистолета изцяло и да го пуснат да върви сам, а трябва да държат. По техните думи самата гърловина е с голяма чупка, струята с горивото се удря, връща се и лъже пистолета, че е заредено догоре. Логично ми се струва, но дали наистина е така?

                Та питането ми е следното - дали да взимам като цяло сега вериги, имайки се предвид района, в който ще ходя, както и месеца, в който смятам да ходя там? Има ли смисъл от тези PVC "вериги"? Ако трябва да бъда честен, за момента нагласата ми е да прежаля тази сума за тези PVC-та, колкото да имам нещо, ако ми се наложи. В комплекта са 10 броя, като мога да сложа 2х5 или 2х3 и 2х2 или както дойде на момента.

                Другото питане е, понеже сегашните джанти са 16-ки, няма голямо разстояние между джантата и апарата. Понеже този конкретен модел е с колан, дали ще има драма?
                За зареждането, да вярно е, много е тясна гърловината и много се пени и активира стопа. Трика е да се почне много бавно с наполовина вкаран пистолет, после плавно се усилва и след около минутка може на макс струя да се зарежда. Ще му хванеш пиниза

                За вериги, според мен се втелясваш излишно. Ако има непочистен проход и се пробваш БЕЗ хубави зимни гуми си търсиш белята. Ако има проблем някъде или закъсаш и се налага да минеш, спускаш гумите, петното за контакт се увеличава много, слагаш бавните, и без газ минаваш.

                Ти си с ръчни скорости, което значи, че имаш повишен риск да строишиш карета на предните полуоски, първи проблем!

                Второ, ако не внимаваш и навиваш много волана на 4х4 дори и без вериги пак имаш много повишен риск да строшиш каре барабар с полуоската.

                Трето, с вериги и тия малки джанти плачеш за проблем, я ще закачиш нещо по главините, я по спирачките ако се разхлаби нещо, аз НЕ бих си причинил този риск освен ако не е живот и смърт ситуацията, ама ти не тръгваш за Патагония, а за Родопи, където на половин час все ще има я трактор я местен с 4х4.

                Веригите за тия малки гуми после няма да стават за по-големите ти "бъдещи" гуми и джанти.

                И още нещо, ако балансираш джипа като тегло, спуснеш гумите и караш внимателно без глупости и излишни рискове, ще минаваш навсякъде където всеки друг нормален малко по-подготвен 4х4 би минал, където те не биха минали, ти просто не трябва да опитваш да се навираш в неприятности.

                Ако има лед или нещо супер стръмно и хлъзгаво, тия вериги няма да ти помогнат, дори напротив и ще ти дадат измамно самочуствие, според мен.
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • c0dy^
                  c0dy^ коментира
                  Редактиране на коментар
                  Благодаря. Значи за момента отпадат веригите. А за завиването на волана мисля, че няма голяма вероятност в момента, тъй като съм си изградил навик за момента, защото гумите опират и веднага в съзнанието ми светва една лампичка да не бия пълен ляв или пълен десен.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X