Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Wrangler JK 2.8 CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    За момента съм записал час в сервиз за смяна на всички течности по автомобила - масла на преден и заден диференциал, скоростна кутия, раздатка, двигател, хидравлика, спирачна течност и евентуално антифриз, макар, че скоро го сменях, заради парното и смяната на термостата.

    Също така имам питане за акумулатора, който купих наскоро - жълта Оптима. Понеже разбрах, че този акумулатор е гелов и явно има някакъв специален начин на зареждане. Чета в интернет, но не намирам информация, която да се различава от тази, която имам до момента.

    Имам така нареченото умно зарядно за акумулатори Einhell CC-BC 4M. Мога ли да го използвам за зареждането на Оптимата, ако ми се наложи?

    Струва ми се, че не би трябвало да има проблем, но все пак да питам.

    Благодаря!

    Коментар


    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Звъннах в магазина, от който купих акумулатора, и ми потвърдиха, че няма проблеми да го зареждам с това зарядно. Благодаря!

    • Bogoljub Gagic
      Bogoljub Gagic коментира
      Редактиране на коментар
      Не е "гелов". AGM е https://autospot.bg/%D0%B1%D0%BB%D0%...B8%D1%82%D0%B5
      Имам червена "Оптима" от 9 години и 3 месеца. Два пъти (преди три и преди две години) ми се наложи да я зареждам - с архивно зарядно-топуз от ТЗВ-време. По акъл на Ясен - по три часа. Работи си.

    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря за информацията!

  • #17
    Оставих джипа за смяна на всички възможни масла, както и за прочистване на радиатора на охладителната система и на блока. Като видях на снимки, какви неща излязоха от радиаторчето на парното, реших и другите неща да се почистят.

    Също така наскоро забелязах, че при пълен десен завой, било то напред или назад, сякаш нещо се заключва. Не знам, как точно да го обясня. При пълен ляв завой е доста по-слабо изразено, а при пълен десен е доста силно изразено. Имам чувството, че при пълен десен завой съм пуснал блокаж на диференциала и се мъчи да строши нещо. Помолих ги в сервиза да погледнат, но все пак да питам и тук - това нормално ли е според вас? За момента не съм карал автомобил с цял преден мост.

    Благодаря!

    Коментар


    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Това е VIN-a: 1J4GAC9927L146806

      Току що го проверих. Има информация вътре, но не съм я гледал в детайли.

      Иначе за момента го карам като лек автомобил - само на задно. При покупката тествахме 4-ките и бавните, работиха си коректно, поне спрямо знанията, които съм имал към него момент. Така или иначе, когато му дам повече газ, започват да въртят задните гуми и се включва системата, а и като цяло се усеща, че само отзад "бута". Просто споделям, за да изключа варианта, в който да е останал предния мост зацепен, а реално по индикация на лоста да е само на задно.

      Иначе LSD има, но само на задния мост. На предния мост силно ме съмнява да има такава джаджа, освен, както казваш, ако не е допълнително слагано, което още повече ме съмнява. Италианеца не си е играл много много да прави доработки, защото имам и снимките от Италия и си личи, какво е правил търговеца.

      Да, за парт-тайм и аз го разбрах, но ще трябва малко в по-големи детайли да прочета.

      Благодаря!

    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Този парт-тайм ми прилича малко като блокаж на раздатката. В по-новите версии на Вранглерите явно има 4H Auto и 4H Part-Time. Ако съм разбрал правилно, в автоматичния режим предните и задните колела могат да се въртят с различна скорост, т.е. няма "блокаж на раздатката", а в другия случай - Part-Time, тогава има "блокаж на раздатката" и предните и задните колела се въртят с еднаква скорост. Поправете ме, ако не съм ги разбрал правилно нещата.

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Че то парт-тайма по дефиниция е това - твърдо вързан преден за заден мост. Дали като блокираш дифа в раздатката, зацепиш муфата на 100% или просто пуснеш раздатка без муфа и дуференциал в режим 4x4, все тая. И винаги затяга на завой ако не е достатъчно хлъзгаво.

  • #18
    c0dy^ коментира
    Днес, 13:41
    Това е VIN-a: 1J4GAC9927L146806

    Току що го проверих. Има информация вътре, но не съм я гледал в детайли.

    Иначе за момента го карам като лек автомобил - само на задно. При покупката тествахме 4-ките и бавните, работиха си коректно, поне спрямо знанията, които съм имал към него момент. Така или иначе, когато му дам повече газ, започват да въртят задните гуми и се включва системата, а и като цяло се усеща, че само отзад "бута". Просто споделям, за да изключа варианта, в който да е останал предния мост зацепен, а реално по индикация на лоста да е само на задно.

    Иначе LSD има, но само на задния мост. На предния мост силно ме съмнява да има такава джаджа, освен, както казваш, ако не е допълнително слагано, което още повече ме съмнява. Италианеца не си е играл много много да прави доработки, защото имам и снимките от Италия и си личи, какво е правил търговеца.

    Да, за парт-тайм и аз го разбрах, но ще трябва малко в по-големи детайли да прочета.

    Благодаря!
    От сайта: https://fcacommunity.force.com/RAM/s/equipment-listing

    ...
    Next Gen. Dana 30 Solid Front Axle
    Next Gen. Dana 44 HD Rear Axle
    Conventional Differential Frt Axle
    Conventional Differential Rear Axle
    ....
    4.10 Rear Axle Ratio
    Излиза усилен "хеви-дюти" заден диференциал с предавателно число 4,10, но и двата - преден и заден - "конвенционални", би трябвало да няма фабрично LSD отзад. Чист парт-тайм "Command-Trac", няма автоматичен режим. Има обаче тракшън контрол, да не би той да те е заблудил ?
    В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

    Коментар


    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Много е вероятно да съм се заблудил. Има вътре едно копче, но трябва да го видя, какво пише. Вероятно е за тракшън контрола.

  • #19
    Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
    Оставих джипа за смяна на всички възможни масла, както и за прочистване на радиатора на охладителната система и на блока. Като видях на снимки, какви неща излязоха от радиаторчето на парното, реших и другите неща да се почистят.

    Също така наскоро забелязах, че при пълен десен завой, било то напред или назад, сякаш нещо се заключва. Не знам, как точно да го обясня. При пълен ляв завой е доста по-слабо изразено, а при пълен десен е доста силно изразено. Имам чувството, че при пълен десен завой съм пуснал блокаж на диференциала и се мъчи да строши нещо. Помолих ги в сервиза да погледнат, но все пак да питам и тук - това нормално ли е според вас? За момента не съм карал автомобил с цял преден мост.

    Благодаря!
    Провери си каретата, ако не са спейсър или нещо подобно читаво направо ги смени, повярвай ми не си струва заради двицифрена сума на каре да останеш на пътя заради строшени полуоски. Слагай нещо читаво и гресирай редовно.

    Относно задния ти диф, Вранглерите в твоята и моята генерация са 99% с отворен диф защото се разчита на "електрическа система" за стабилност и проходимост, разбирай джипа ползва спирачките за да "имитира" блокажи!

    Има още нещо, което не е много интуитивно но може да предизвика такова поведение, и това е т.н. АБС сензор, разбирай хол сензора в хъбовете, който чете и докладва скороста на движение на всяко колело. Компютура изчислява и преценява дали боксуваш или направо си се строшил и според каквото прецени действа. Ако имаш диагностика, пускаш на АБС модул и даваш 1 метър бавно назад и напред и ще се види дали сензорите четат и докладват адекватни данни, става за 2 мин този тест и не е "инвазивен".

    Има и още едно важно нещо, неотдавна имаше т.н. рикол или гаранционно подменяне на проблемни елемнти, и по-точно т.н. пружина във волана, лентов кабел си представи за еърбег и т.н. виж дали твоя джип е минал през това, защото компа, чете не само АБС сензори но и ъгъла на волана и може да те вкара в проблеми ако има нередности там.

    Аз в твоя случай залагам на карета и някой полуумрял АБС сензор.

    Успех и докладвай как се развиват нещата.

    А това е нещо с което трябва да започнеш ще ти спести доста нерви и ядове => https://www.dropbox.com/s/jrdwvuurlh...M-2nd.pdf?dl=0
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      По твоя Build Sheet не се вижда да имаш ЛСД в задния диференциал => https://www.dropbox.com/s/oiai7chfpz...rvlet.pdf?dl=0

      Но ако е вярно имаш две други благинки, освен стандартите хубавини - имаш затъмнени предни прозорци и изолация на тавана, това са големи предимства лятото.

    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря за информацията.

      Днес през деня взех джипа от сервиза, като съответно ще пусна нов пост за това. Иначе с майстора се качихме и покарахме. Реално не се усеща да е каре. Не, че съм голям разбирач и майстор, но все пак. В скоро време може да отида при друг майстор и по-обстойно да пробваме да ги прегледаме нещата, защото момчетата от сервиза два дни се занимаваха с джипа. Иначе този manual ще е доста полезен, но и доста четене ще падне, хаха. Иначе относо буксуването, бутонът е ESP OFF. Но това след малко в другия пост.

      За затъмнените прозорци не знам, защото, ако са затъмнени, то определено не са със същия процент, както задните. А изолация на тавана не виждам, освен, ако не е "вградена".

  • #20
    Честито и от мен ! Много добре изглежда машината !

    Ще следя темата с интерес.
    Който търси , намира !
    Човекът е човек, когато е на път !

    Коментар


    • c0dy^
      c0dy^ коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря!

  • #21
    В четвъртък сутринта оставих джипа в сервиза за смяна на всички възможни масла. Реших да заложа на оригиналните масла на MOPAR. Реших, че този път смятам да поддържам автомобила така, както трябва. Маслата, които са семенени, са на двигателя, преден и заден диференциал, скоростна кутия, раздатка, както и спирачната течност. Бях споменал и за маслото на хидравликата, но може и да са го пропуснали. Ако не забравя, ще ги подпитам. Също така са сменили всички възможни филтри - маслен, горивен и въздушен. Оказало се, че няма филтър купе. Също така реших да прочистим блока, както и радиатора на охладителната система. Нямам представа, какво е било състоянието им, но нека и това си мине по реда.

    Преди да си тръгна, написахме една сервизна книжка набързо, но трябва да видя, кое как е попълнено вътре. Така или иначе си пазя документите, но друго си е да има и сервизна книжка. Момчетата ми подариха и една течност за чистачки, че тотално беше на нулата, за което им благодаря.

    Направихме и един бърз тест на въпросния проблем при пълен десен завой. Да, усеща се, според мен има нещо, което не е така, както трябва да е, но за 17:30 часа в петък - толкова. На свежи глави, може да борим проблема друг път.

    Следващия път, когато ще ходя при тях, ще я закачим на компютър, за да видим, той каква песен ще изпее. Също така ги помолих да прочетат номера на двигателя и да го запишат реално такъв, какъвто е, а не такъв, какъвто са го писали в КАТ. Вероятно ще вляза и във филма с технотеста и пререгистрацията, та да видим и там, какво ще се случи. Но едно по едно ще ги движим нещата.

    После следва и смяна на ремъци, ролки, водна помпа и каквото друго се налага. Иска ми се и дюзите да сваля и да ги проверя за всеки случай, но нека все пак да видим, какво ще каже диагностиката.

    И все пак, нека да кача и няколко снимки, като кажа и по няколко думи за тях.

    Една снимка на двигателя.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-12-10 18.37.32.jpg Прегледи:0 Размер:478.3 КБ ID:6798650

    Една снимка на информацията за смяната на маслото. Като гледам, маслосто го дават за 15 000 км. Силно се съмнявам да ги навъртя, но е по-добре да ги има. Тук май по инерция са отбелязали и филтър купе.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-12-10 18.36.58.jpg Прегледи:0 Размер:226.6 КБ ID:6798648

    Реших все пак да вдигна щеката и да видя нивото на маслото. Първо се стреснах, че няма масло, а то просто било чисто. Къде съм виждал такова масло, като след смяна на маслото на Паджерото, цвета на маслото в двигателя нямаше нищо общо с цвета на маслото от бутилката. В двигателя черно, черно, но няма какво да очаквам от 30 годишен двигател с неясна история, но това е друга тема.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-12-10 19.05.49.jpg Прегледи:0 Размер:143.6 КБ ID:6798649

    А ето го и въпросното копче - ESP OFF.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2021-12-10 19.14.06.jpg Прегледи:0 Размер:494.1 КБ ID:6798651

    Та това е за момента от мен.

    Благодаря!

    Коментар


    • #22
      Понеже следя ситуацията в гаража на камерите, забелязах някакъв теч още там. Мислих си, че е поради факта, че, докато наливатм течността за чистачките, нещо съм разлял. Да, ама май не е така.

      Прилагам две снимки в интервал от 3 часа. Извинявам се за лошото качество, но са от камерите в подземния паркинг. Реално се вижда увеличаване на петното.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20211211_002123.jpg
Прегледи:696
Размер:58.3 КБ
ID:6798657

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20211211_002100.jpg
Прегледи:698
Размер:35.5 КБ
ID:6798656

      На тази снимка без да искам съм хванал пълното казанче с течността за чистачките.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-12-10 18.58.16.jpg
Прегледи:717
Размер:545.3 КБ
ID:6798658

      Утре ще видим, дали е текло от казанчето за течността за чистачките, ако количеството е намаляло спрямо тези снимка, или нещо се е прецакало от прочистването на радиатора или блока.

      Коментар


      • c0dy^
        c0dy^ коментира
        Редактиране на коментар
        Току-що погледнах отново камерите - петното е спряло да се увеличава още снощи. Има възможност да е от това, че, когато наливат течността, разлях някакво количество навън. Ще видим.
        Последно редактирано от c0dy^; 11-12-21, 09:51.

      • diduan
        diduan коментира
        Редактиране на коментар
        Просто си маркира територията 😁

      • c0dy^
        c0dy^ коментира
        Редактиране на коментар
        Направо, хаха.

    • #23
      Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
      В четвъртък сутринта оставих джипа в сервиза за смяна на всички възможни масла. Реших да заложа на оригиналните масла на MOPAR. Реших, че този път смятам да поддържам автомобила така, както трябва. Маслата, които са семенени, са на двигателя, преден и заден диференциал, скоростна кутия, раздатка, както и спирачната течност. Бях споменал и за маслото на хидравликата, но може и да са го пропуснали. Ако не забравя, ще ги подпитам. Също така са сменили всички възможни филтри - маслен, горивен и въздушен. Оказало се, че няма филтър купе. Също така реших да прочистим блока, както и радиатора на охладителната система. Нямам представа, какво е било състоянието им, но нека и това си мине по реда.

      Преди да си тръгна, написахме една сервизна книжка набързо, но трябва да видя, кое как е попълнено вътре. Така или иначе си пазя документите, но друго си е да има и сервизна книжка. Момчетата ми подариха и една течност за чистачки, че тотално беше на нулата, за което им благодаря.

      Направихме и един бърз тест на въпросния проблем при пълен десен завой. Да, усеща се, според мен има нещо, което не е така, както трябва да е, но за 17:30 часа в петък - толкова. На свежи глави, може да борим проблема друг път.

      Следващия път, когато ще ходя при тях, ще я закачим на компютър, за да видим, той каква песен ще изпее. Също така ги помолих да прочетат номера на двигателя и да го запишат реално такъв, какъвто е, а не такъв, какъвто са го писали в КАТ. Вероятно ще вляза и във филма с технотеста и пререгистрацията, та да видим и там, какво ще се случи. Но едно по едно ще ги движим нещата.

      После следва и смяна на ремъци, ролки, водна помпа и каквото друго се налага. Иска ми се и дюзите да сваля и да ги проверя за всеки случай, но нека все пак да видим, какво ще каже диагностиката.

      И все пак, нека да кача и няколко снимки, като кажа и по няколко думи за тях.

      Една снимка на двигателя.



      Една снимка на информацията за смяната на маслото. Като гледам, маслосто го дават за 15 000 км. Силно се съмнявам да ги навъртя, но е по-добре да ги има. Тук май по инерция са отбелязали и филтър купе.



      Реших все пак да вдигна щеката и да видя нивото на маслото. Първо се стреснах, че няма масло, а то просто било чисто. Къде съм виждал такова масло, като след смяна на маслото на Паджерото, цвета на маслото в двигателя нямаше нищо общо с цвета на маслото от бутилката. В двигателя черно, черно, но няма какво да очаквам от 30 годишен двигател с неясна история, но това е друга тема.



      А ето го и въпросното копче - ESP OFF.



      Та това е за момента от мен.

      Благодаря!
      С това ИеСПи Оф не очаквай чудеса, не изключва напълно ИеСПи'то, просто променя малко параметрите при, които се активира.

      Относно смяна на ролки и ремъци, ето ти една тема в която има номерата на частите и инструкции за самата процедура => ЛИНК Ако НЕ ти се налага, НЕ ти препоръчвам да смяняваш термостат, първо защото е на майната си и е сложно и може да се прецакат доста неща в опитити за сервизиране и второ принципно са почти вечни. За тази процедура не, че е сложна но е супер отговорна, аз бих отишъл при някой, който има нужните инструменти и го е правил поне няколко пъти, примерно Сервиз Мерцедес при Еди Рангелов и Дядо Владо, и двамата в София.

      Хидравликата всъшност ползва същия АТФ+4 като автоматика, маслото се сменя/освежава за 2 минутки на паркинга не е проблем.

      След няколкостотин КМ маслото ще почернее, споко, това е нормално. Много настоятелно те съветвам да НЕ чакаш 15к преди да смениш маслото си, според мен всичко над 8-10КМ, а зимата и на по-малко е причина за скъсяване на живота на двигателя!

      Вие с левите волани и дизели носите риска от прегряване на някой важни електрокомпоненти по двигателя защото са много близо до турбото, визирам TIPM. Ако усетиш проблеми в тази област - сменя се с чисто ново от дилъра, не е супер скъпо, и се "програмира" на паркинга за 1-2 минутки, всичко е работа за половин час.

      Горещо ти препоръчвам да си купиш някой от тези ОБД модули и да си свалиш и платиш лиценза за ДжейСкан, аз имам диагностика за четирицифрена сума но това мъниче в телефона направо е на порядък по-добро => http://jscan.net/supported-and-not-s...-obd-adapters/

      С това може да си обезвъздушаваш спирачките, да следиш и да триеш грешки, да си ресетваш разни модули по колата и въобще за 5 мин да погледнеш "здравното състояние" на автомобила особено ако си на дълъг път и т.н.








      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • c0dy^
        c0dy^ коментира
        Редактиране на коментар
        Термостатът още в началото го смениха. Да, сигурно е бил доста зор. При проверката казаха, че трябва да се започне от термостата. Сменихме го и парното се появи. Предложиха ми да направим промивка на радиаторчето на парното, за което се съгласих. Доста мръсотия е излязла.

        Иначе аз също искам да взема някаква диагностика, за да мога сам да си човъркам и настройвам нещо по колата, както и да ѝ гледам състоянието.

    • #24
      Мисля, че виновникът за мистериозния теч е известен. При следващо посещение в сервиза ще трябва да се отремонтира.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20211211_185916.jpg
Прегледи:691
Размер:457.3 КБ
ID:6798889

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20211211_190014.jpg
Прегледи:684
Размер:310.2 КБ
ID:6798890

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Помпичката мисля има аналог на Мерцедес, но надали е тя като причина, освен ако не е счупена тръбичката от която смуче.

        Тя влиза плътно с притискане и лежи в гумен семеринг, сигурно е заминал/скъсан при сваляне/поставяне.

        Или маркучетата някъде са скъсани/излезли/непъхнати докрай.

      • c0dy^
        c0dy^ коментира
        Редактиране на коментар
        Аз залагам на този семеринг или каквото уплътнение има там, но ще се разбере.

    • #25
      Смятам, живот и здраве, ако всичко е наред, догодина да започна с "тунинговането". По принцип съм наясно с реда, който трябва да се следва, но в слуая аз смятам да започна отзад напред - калници, подкалници, предна броня с лебедка, задна броня със стойка за гума, прагове, окачване, гуми и джанти.

      Реално погледнато знам, какво искам да постигна. Въпросът ми е, накъде да се насоча? Дали да хвана някой майстор от града и да изработи брони, калници и други или да тръгна да ги поръчвам от интернет. Гледах в Алито, обаче цената на доставката не ми хареса, ако трябва да бъда честен. Някой знае ли сайт, откъдето мога да поръчам такива "аксесоари", където доставката да е на сравнително нормални цени и като цяло, как бихте процедирали в тази ситуация?

      Благодаря!

      Коментар


      • #26
        Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
        Смятам, живот и здраве, ако всичко е наред, догодина да започна с "тунинговането". По принцип съм наясно с реда, който трябва да се следва, но в слуая аз смятам да започна отзад напред - калници, подкалници, предна броня с лебедка, задна броня със стойка за гума, прагове, окачване, гуми и джанти.

        Реално погледнато знам, какво искам да постигна. Въпросът ми е, накъде да се насоча? Дали да хвана някой майстор от града и да изработи брони, калници и други или да тръгна да ги поръчвам от интернет. Гледах в Алито, обаче цената на доставката не ми хареса, ако трябва да бъда честен. Някой знае ли сайт, откъдето мога да поръчам такива "аксесоари", където доставката да е на сравнително нормални цени и като цяло, как бихте процедирали в тази ситуация?

        Благодаря!
        Руси Русев от Пловдив, синът му се занимаваше с тунинг части за джипове, никът му е rusev или нещо такова, виж в Тойота раздела, той сега прави и реставрации на баби Тойоти. Може би ще ти даде не лоши цени франко Пловдив.

        В София или около София ми казаха за фирма, която прави много готини и здрави, метални багажници, брони, и всякакви такива неща, много добри в 3Д моделирането, заварките и завършените продукти изглеждат и СА 100% уникални, ценово ... хубавите неща са близки до известните марки.

        Зависи къде си, зависи колко искаш да се замесваш в процесите, и т.н.

        Имай в предид, че всичките железарии тежат, и то много, добави лебедка и големи гуми с джанти + резервна гума със здрава стойка + задължителен компресор + хубав крик и ето ти едни 150-200кг. Нови големи спирачки т.н. Биг Брейк Кит тежи едни 10-15кг повече но е задължителен и т.н.

        Джипа ти няма голяма товароносимост(350КГ по спомени) и когато сложиш и окачване, ще станеш НЕлегален, което за сега в родината никой не го следи но в чужбина това се гледа и струва големи глоби и прибиране пеша.

        До колкото знам, Кинекса (Пламен в Кърджали) освен тунинговане прави и последваща промяна на талона в Технотест, което е правилния подход. Ако имаш пари, идеи и време аз с ръка на сърцето бих препоръчал Kinex. Аз съм стиснат и само това ме е спирало да ида при Пламен да ми сложи хубаво окачване, освен това не мога да преглътна надценката, която всеки "тунингар" слага, защото си ценят труда, опита и качеството на услугите.

        До тук виждам, че инвестираш в сервизи и предпочиташ да възложиш работата по джипа, в този случай аз бих се доверил на някой с опит в тунинговането на тези джипове, в София има такива, в Пловдив има и в Кърджали е Пламен Кинекса.

        Ти къде си локиран?
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • c0dy^
          c0dy^ коментира
          Редактиране на коментар
          За Русев и Кинекса съм чувал. Реално не се познаваме нито лично, нито косвено. Ако не бъркам, Русев има и онлайн магазин, от който бях купил лед баровете на Паджерото.

          Относно теглото на железариите съм наясно. Товароносимостта на джипа по спомен беше малко над 500 кг. по талон, но трябва отново да проверя с точност.

          Ако трябва да говорим откровено за закони, легалност и т,н,. само тези фарове, които са афтърмаркет, само те ме правят нелегален. Какво да говорим за всичко останало.

          Една вметка тук ще направя - отвреме навреме лятото из Варна мяркам разни чуждестранни експедиционни джипове, които са доста направени. Няма да изпадам в подробности, защото доста от нас знаят, как горе-долу изглеждат експедиционните джипове. Не знам само, дали на тях всичко им е легално и как минават през границите. Или на границата няма проблеми, а само при проверка на място? Още една вметка - с Паджерото преди 4-5 години, когато имаше състезание в Русе, реших да отскоча до Букурещ. Разходих се малко там и се прибрах. Проблеми на границата нямах, а всичките му брони бяха домашна изработка. Иначе да, напълно съм съгласен с теб, относно промяна на конструкцията на автомобила, законови изисквания, нормативи и т.н. Тук няма нужда да раздърпваме локуми. Да обобщя - в момента с тези фарове съм нелегален. Оттук нататък, каквото и да правя, си оставам нелегален, освен, ако не отида в Технотест. Това мисля, че доста хора го знаят и го разбират.

          Относно промяната в Технотест - да, това е правилният и легален, законен начин. Да имам пари не бих казал, но след "играта" с Паджерото, вече предпочитам да дам на някой да го направи, който или се занимава с това, или знае, какво прави. Аз просто вече нямам желание да човъркам така, както беше преди време с Паджерото. За надценката всеки сам си я определя. Всеки знае, какво и как е инвестирал в себе си и сам преценява, каква цена да потърси за своите умения и труд.

          Да, както се изразих, предпочитам някой друг да свърши работата, за която аз да си платя. Благодаря за насоките, вероятно ще се информирам по-подробно.

          Във Варна съм.

      • #27
        Ако си минал КАТ, хич да не ти дреме за фаровете, ако светят където трябва. Първо изобщо не е задължително това че са афтърмаркет да ги прави нелегални, и второ да тръгне някой да се заяжда по граници баш за фарове клони към абсурдност - те нямат нито кквалификацията, нито правомощията, нито техническите средства за това.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • BatGeorgeone
          BatGeorgeone коментира
          Редактиране на коментар
          На границите от граничарите не, но преди и след границите са си полицаи и особено в шпрехащите държави никак не си поплюват, дори и за светлини => licht-test е поредната инициатива с доста "попарени".

        • sparkybg
          sparkybg коментира
          Редактиране на коментар
          И в какво се състои процедурата? Мерят нещо (което е правилното) или четат Е-тата по стъклото (което е типично бюрократския подход - важно е да има хартийка, не е важно как работи), или освен Е-тата проверяват и конкретния сертификат по цифрите на стъклото, което при возила с тоя тип фарове, които са еднакви от Жигула до Патрол, хич не си го представям освен че да речем при специфични за модела фарове е с половин идея по-смислено.

      • #28
        Много хора подценяват факта, че този, който прави железарията, изяжда една кофа с боклук при изработката. Аз отдавна работя с противогаз и пак на края на деня си като коминочистач. Затова има колеги, които работят с по-високи цени. И за това ще има все по-малко железари. И на мен ми писна друг да ми прави сметката и вече работя само за себе си. Ако не си го направя сам, не бих сложил друго освен TMR Customs или Motobilt. Скъпо, но много измислено.
        Defender 110
        Wrangler YJ на трупчета

        Коментар


        • #29
          Преди няколко часа бях при друг майстор, който по-рано тази година ми монтира защитите, лебедката и лед баровете на Паджерото, за да огледа този проблем с предния мост. Оказа се, че при пълен десен завой, предна лява гума опира в щангата. При пълен ляв завой пък предна дясна гума опира в металната част на спирачния маркуч. Решенията са няколко - фланци, други изнесени джанти или други по-малки гуми. За момента смятам просто да не завивам до последно, а по-нататък, живот и здраве, когато реша да сменям гумите и джантите, ще взема с отрицателно ЕТ.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20211214_183149.jpg
Прегледи:581
Размер:607.3 КБ
ID:6799788

          Коментар


          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            ...

        • #30
          Първоначално публикуван от c0dy^ Преглед на мнение
          Преди няколко часа бях при друг майстор, който по-рано тази година ми монтира защитите, лебедката и лед баровете на Паджерото, за да огледа този проблем с предния мост. Оказа се, че при пълен десен завой, предна лява гума опира в щангата. При пълен ляв завой пък предна дясна гума опира в металната част на спирачния маркуч. Решенията са няколко - фланци, други изнесени джанти или други по-малки гуми. За момента смятам просто да не завивам до последно, а по-нататък, живот и здраве, когато реша да сменям гумите и джантите, ще взема с отрицателно ЕТ.
          Вярно, това също е фактор, и при мен беше така, аз махнах стабилизиращите щанги отпред и от зад, така карам вече на всичките си джипове над 10 години, негативи не виждам.

          С 18 инча джанти ли си оригинални, ако е така, е нормално да опираш, при мен даже се разстъргва едната джанта ако прекаля с товаренето и в завоите на място.

          Сложих фланци, но не спя спокойно заради тях, за предпочитане е изнесени джанти с отрицателно ЕТ, обаче са скъпи и за сметка на това няма голям избор в Европа, особено над 18 инча, а под 18 инча се обричаш на малки спирачки и малки спирачни дискове и апарати, което не е оферта.

          Забравих да ти кажа да провериш всички маркучи на кулера и на радиатора, всичките четири маркуча са ми се късали и имаха по няколко протривания всеки.

          Гледа се всички места, които са скрити обикновенно и където се допират до кабели или нещо твърдо, дори маркуча на климатика може да протрие гумата на тия четирите за които говоря.

          При мен, в следствие на претоварване се беше стигнало до претриване от горния носач, колата натоварена и носача търка в маркуча, късмет съм имал, че не ме е оставил някъде из джендемите където скитах лятото
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • c0dy^
            c0dy^ коментира
            Редактиране на коментар
            Джантите в момента са 16". Аз също нямам намерение да слагам фланци, а мисля за смяна на джантите. Искаше ми се 15" да сложа, но заради спирачния апарат няма да успея, затова мисля да мина на 17". Мисля, че гумите са по-масови за тоя размер джанти, отколкото за 16", но може и да бъркам.

            Живот и здраве, когато сменям ангренажния комплект, в сервиза ще ги помоля да огледат всичко.

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Еднакво не-масови са гумите, за съжаление. Поне в джипови размери. За 15 има всичко, за 16 и 17 почти нищо на пазара в България.

          • BatGeorgeone
            BatGeorgeone коментира
            Редактиране на коментар
            За 18ка има много в Европа, но това много е на порядък по-малко от да кажем 16ка.

            За 17ки си на ръба(ако въобще влязат) и не е оптимално за работат на спирачките, дори и за големите спирачки особено в родните планински проходи/спускания и жеги, всеки си решава.

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X