От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX
Щом ти се занимава с "глупости", вземи да попрочетеш още малко, как му се зобят магаретата на този двигател! Тази работа само с филтри и генерация е лапешка история, защото този мотор (произхожда от 5,2 все пак) е яко разтоварен - степен на сгъстяване 1:8,5... Ще го докараш основно на звук за пред кафето и толкоз. Вариантите са два:
1. Оставаш го "атмосферка" - сменят се буталата с ковани такива (има китове от 1:9 до 1:12), разпределителния вал (има такива, които позволяват безпроблемно развъртане до 8 - 9 000 об/мин), клапаните (с по-големи - главата трябва да се пипне за целта), компа (оригиналния няма как да постигне новите работни режими, или търсиш качествено му препрограмиране) и чак на края пипаш смукателната и изпускателната системи. На финала имаш 350-380 истински и свежи кончета, и около 800 Nm под капака!
Цена - около $3000 за части + труд
Плюсове - можеш да продължиш да го караш на газ (ама ще е грехота...), не съкращаваш ресурса на мотора (той на практика си става чисто нов след интервенцията).
Минуси - фрикционните дискове в АСК директно стават консуматив (то ако не ги наказваш голфърите по светофарите, какъв е смисъла от цялата работа), до степен след 2-3 смени да започнеш да се оглеждаш за СК която няма "да ражда" толкова често (започват от $3000 и стигат...... абе тавана няма как да го стигнеш без сериозен спонсор, или търсиш препрограмиране и тунинг на оригиналната). Гумите също стават консуматив и то доста сериозен (ако го караш както трябва като за такъв тунинг - поне по два комплекта на сезон, а със търкалета по 150 лева бройката не се получават нещата). Съмнявам се, че у нас има читав и опитен майстор/сервиз, който може да ти замени нещата по мотора както трябва и без да се учи на колата ти. Окачването е твърде меко и с неподходяща концепция за толкова мощност - ще трябва да се пипне (особено отзад - с това фабрично люлеене ще стане самоходен ковчег). Спирачната система ще трябва да се смени с нещо истинско, ако искаш да можеш да спираш (не си говорим за адекватност, а въобще - стартираш от около $2000). За финал - най-вероятно задният мост ще роди и ще трябва или да го тунинговаш сериозно (смяна на полуоски, елиминиране на клипсовете, добавяне на допълнителен комплект лагери и т.н.). За раздатката - на виското ще му таковаш мамата за норматив - или ти сменят силикона на муфата (по-често от колкото ще сменяш маслото на ДВГ - около 300 кинта на смяна) с негарантиран краен резултат (като поведение на зацепването) или я сменяш с нещо яко, дето ще държи (гореописаните кончета и нютон-метри ще те ориентират в цените).
2. Суперчарджър - четеш - вариантите са десетки! На финала можеш да имаш 450-500 истински коня под капака и въртящ момент дето не знаеш как му се изписва цифрата - ще маха главите на лъскави бегачки за по 200-300 бона без да го напъваш даже - няма турбо лаг, а благодарение на автомата ще тръгва като тролей.
Плюсове - усмивката няма да ти слиза от фейса поне докато не му свикнеш (как ли се свиква с 500 коня?).
Минуси - виж последния абзац на точка 1.
Извод - кеф с пари се гаси, а ако кефа мирише на бензин или нафта - кефа се гаси с още повече пари! Тази работа не е за бедни хора...
Надявам се да съм бил полезен. Поздрави!
П.П. Смяната на въздушния филтър със "спортен" такъв, не води до абсолютно нищо, ако не се увеличи сечението на цялата смукателна система, защото капацитета и остава същия! Сменят се въздушния колектор и клапаните - само тогава можеш да имаш + 20-25 к.с. на финала и то ако си смениш и изпускателната система барабар с колекторите, щото като отвориш "входа", трябва да отвориш и "изхода", иначе мотора ще се задушава от собствените си отработени газове! Ако ставаше само с едно филтърче работата, то значи всички състезателни тимове, без значение на вида автомобилен спорт, който практикуват са балъци (това за всички ентусиазирани кафеджии писали в темата).... Който смята, че не съм прав - да ме води на дино тест, да ме обори! Мерим с оригиналния филтър и със "спортния", а после се смея много....
Щом ти се занимава с "глупости", вземи да попрочетеш още малко, как му се зобят магаретата на този двигател! Тази работа само с филтри и генерация е лапешка история, защото този мотор (произхожда от 5,2 все пак) е яко разтоварен - степен на сгъстяване 1:8,5... Ще го докараш основно на звук за пред кафето и толкоз. Вариантите са два:
1. Оставаш го "атмосферка" - сменят се буталата с ковани такива (има китове от 1:9 до 1:12), разпределителния вал (има такива, които позволяват безпроблемно развъртане до 8 - 9 000 об/мин), клапаните (с по-големи - главата трябва да се пипне за целта), компа (оригиналния няма как да постигне новите работни режими, или търсиш качествено му препрограмиране) и чак на края пипаш смукателната и изпускателната системи. На финала имаш 350-380 истински и свежи кончета, и около 800 Nm под капака!
Цена - около $3000 за части + труд
Плюсове - можеш да продължиш да го караш на газ (ама ще е грехота...), не съкращаваш ресурса на мотора (той на практика си става чисто нов след интервенцията).
Минуси - фрикционните дискове в АСК директно стават консуматив (то ако не ги наказваш голфърите по светофарите, какъв е смисъла от цялата работа), до степен след 2-3 смени да започнеш да се оглеждаш за СК която няма "да ражда" толкова често (започват от $3000 и стигат...... абе тавана няма как да го стигнеш без сериозен спонсор, или търсиш препрограмиране и тунинг на оригиналната). Гумите също стават консуматив и то доста сериозен (ако го караш както трябва като за такъв тунинг - поне по два комплекта на сезон, а със търкалета по 150 лева бройката не се получават нещата). Съмнявам се, че у нас има читав и опитен майстор/сервиз, който може да ти замени нещата по мотора както трябва и без да се учи на колата ти. Окачването е твърде меко и с неподходяща концепция за толкова мощност - ще трябва да се пипне (особено отзад - с това фабрично люлеене ще стане самоходен ковчег). Спирачната система ще трябва да се смени с нещо истинско, ако искаш да можеш да спираш (не си говорим за адекватност, а въобще - стартираш от около $2000). За финал - най-вероятно задният мост ще роди и ще трябва или да го тунинговаш сериозно (смяна на полуоски, елиминиране на клипсовете, добавяне на допълнителен комплект лагери и т.н.). За раздатката - на виското ще му таковаш мамата за норматив - или ти сменят силикона на муфата (по-често от колкото ще сменяш маслото на ДВГ - около 300 кинта на смяна) с негарантиран краен резултат (като поведение на зацепването) или я сменяш с нещо яко, дето ще държи (гореописаните кончета и нютон-метри ще те ориентират в цените).
2. Суперчарджър - четеш - вариантите са десетки! На финала можеш да имаш 450-500 истински коня под капака и въртящ момент дето не знаеш как му се изписва цифрата - ще маха главите на лъскави бегачки за по 200-300 бона без да го напъваш даже - няма турбо лаг, а благодарение на автомата ще тръгва като тролей.
Плюсове - усмивката няма да ти слиза от фейса поне докато не му свикнеш (как ли се свиква с 500 коня?).
Минуси - виж последния абзац на точка 1.
Извод - кеф с пари се гаси, а ако кефа мирише на бензин или нафта - кефа се гаси с още повече пари! Тази работа не е за бедни хора...
Надявам се да съм бил полезен. Поздрави!
П.П. Смяната на въздушния филтър със "спортен" такъв, не води до абсолютно нищо, ако не се увеличи сечението на цялата смукателна система, защото капацитета и остава същия! Сменят се въздушния колектор и клапаните - само тогава можеш да имаш + 20-25 к.с. на финала и то ако си смениш и изпускателната система барабар с колекторите, щото като отвориш "входа", трябва да отвориш и "изхода", иначе мотора ще се задушава от собствените си отработени газове! Ако ставаше само с едно филтърче работата, то значи всички състезателни тимове, без значение на вида автомобилен спорт, който практикуват са балъци (това за всички ентусиазирани кафеджии писали в темата).... Който смята, че не съм прав - да ме води на дино тест, да ме обори! Мерим с оригиналния филтър и със "спортния", а после се смея много....
Коментар