Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

    Щом ти се занимава с "глупости", вземи да попрочетеш още малко, как му се зобят магаретата на този двигател! Тази работа само с филтри и генерация е лапешка история, защото този мотор (произхожда от 5,2 все пак) е яко разтоварен - степен на сгъстяване 1:8,5... Ще го докараш основно на звук за пред кафето и толкоз. Вариантите са два:

    1. Оставаш го "атмосферка" - сменят се буталата с ковани такива (има китове от 1:9 до 1:12), разпределителния вал (има такива, които позволяват безпроблемно развъртане до 8 - 9 000 об/мин), клапаните (с по-големи - главата трябва да се пипне за целта), компа (оригиналния няма как да постигне новите работни режими, или търсиш качествено му препрограмиране) и чак на края пипаш смукателната и изпускателната системи. На финала имаш 350-380 истински и свежи кончета, и около 800 Nm под капака!

    Цена - около $3000 за части + труд

    Плюсове - можеш да продължиш да го караш на газ (ама ще е грехота...), не съкращаваш ресурса на мотора (той на практика си става чисто нов след интервенцията).

    Минуси - фрикционните дискове в АСК директно стават консуматив (то ако не ги наказваш голфърите по светофарите, какъв е смисъла от цялата работа), до степен след 2-3 смени да започнеш да се оглеждаш за СК която няма "да ражда" толкова често (започват от $3000 и стигат...... абе тавана няма как да го стигнеш без сериозен спонсор, или търсиш препрограмиране и тунинг на оригиналната). Гумите също стават консуматив и то доста сериозен (ако го караш както трябва като за такъв тунинг - поне по два комплекта на сезон, а със търкалета по 150 лева бройката не се получават нещата). Съмнявам се, че у нас има читав и опитен майстор/сервиз, който може да ти замени нещата по мотора както трябва и без да се учи на колата ти. Окачването е твърде меко и с неподходяща концепция за толкова мощност - ще трябва да се пипне (особено отзад - с това фабрично люлеене ще стане самоходен ковчег). Спирачната система ще трябва да се смени с нещо истинско, ако искаш да можеш да спираш (не си говорим за адекватност, а въобще - стартираш от около $2000). За финал - най-вероятно задният мост ще роди и ще трябва или да го тунинговаш сериозно (смяна на полуоски, елиминиране на клипсовете, добавяне на допълнителен комплект лагери и т.н.). За раздатката - на виското ще му таковаш мамата за норматив - или ти сменят силикона на муфата (по-често от колкото ще сменяш маслото на ДВГ - около 300 кинта на смяна) с негарантиран краен резултат (като поведение на зацепването) или я сменяш с нещо яко, дето ще държи (гореописаните кончета и нютон-метри ще те ориентират в цените).

    2. Суперчарджър - четеш - вариантите са десетки! На финала можеш да имаш 450-500 истински коня под капака и въртящ момент дето не знаеш как му се изписва цифрата - ще маха главите на лъскави бегачки за по 200-300 бона без да го напъваш даже - няма турбо лаг, а благодарение на автомата ще тръгва като тролей.

    Плюсове - усмивката няма да ти слиза от фейса поне докато не му свикнеш (как ли се свиква с 500 коня?).

    Минуси - виж последния абзац на точка 1.

    Извод - кеф с пари се гаси, а ако кефа мирише на бензин или нафта - кефа се гаси с още повече пари! Тази работа не е за бедни хора...

    Надявам се да съм бил полезен. Поздрави!

    П.П. Смяната на въздушния филтър със "спортен" такъв, не води до абсолютно нищо, ако не се увеличи сечението на цялата смукателна система, защото капацитета и остава същия! Сменят се въздушния колектор и клапаните - само тогава можеш да имаш + 20-25 к.с. на финала и то ако си смениш и изпускателната система барабар с колекторите, щото като отвориш "входа", трябва да отвориш и "изхода", иначе мотора ще се задушава от собствените си отработени газове! Ако ставаше само с едно филтърче работата, то значи всички състезателни тимове, без значение на вида автомобилен спорт, който практикуват са балъци (това за всички ентусиазирани кафеджии писали в темата).... Който смята, че не съм прав - да ме води на дино тест, да ме обори! Мерим с оригиналния филтър и със "спортния", а после се смея много....
    Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 07-08-14, 08:02.

    Коментар


    • #92
      От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

      забравяш охлаждането - толкова мощност ще иска и ново охлаждане!

      Коментар


      • #93
        От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

        Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
        Щом ти се занимава с "глупости", вземи да попрочетеш още малко, как му се зобят магаретата на този двигател! Тази работа само с филтри и генерация е лапешка история, защото този мотор (произхожда от 5,2 все пак) е яко разтоварен - степен на сгъстяване 1:8,5... Ще го докараш основно на звук за пред кафето и толкоз. Вариантите са два:

        ...................
        Пътища много , минавал съм го на 6-таци/8-ци на БМВ. Доста неща съм научил сигурно в пъти повече имам да научавам . Има един лаф много миродавен - "С пари всеки може" , но пък и границата между тунинг и мунинг е .......... . Благодаря за отделеното време , всъщност това ми е и дилемата обем или принудително или пък и двете
        Jeep ZJ 5.9

        Коментар


        • #94
          От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

          Първоначално публикуван от бубата Преглед на мнение
          Пътища много , минавал съм го на 6-таци/8-ци на БМВ. Доста неща съм научил сигурно в пъти повече имам да научавам . Има един лаф много миродавен - "С пари всеки може" , но пък и границата между тунинг и мунинг е .......... . Благодаря за отделеното време , всъщност това ми е и дилемата обем или принудително или пък и двете
          За "и двете" не съм много убеден, че е удачно (увеличаване степента на сгъстяване + принудително пълнене до степен която си заслужава упражнението) Обикновено двигателите с такова, умишлено са "разредени" фабрично или им се сваля компресията допълнително, ако подлежат на тунинговане в тази посока. Със сигурност не е невъзможно, но пък тогава от Гранда ще останат само купето и седалките, което обезсмисля упражнението генерално от финансова гледна точка.

          Поздрави

          Коментар


          • #95
            От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

            В спора се ражда истината а пък и вече си имам подпис , благодарение на Марто . По добре не бих си и помислил да го изкажа

            пс. Защо не ми излиза подписа ?
            Jeep ZJ 5.9

            Коментар


            • #96
              От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

              К&N системата,до колкото виждам, разчита на понижено въздушно съпротивление на въздуховода и липсата на кутия, на по-различен компромис очистване/съпротивление на филтъра и на по-студен въздух. Тези 3 неща, не са за подценяване и са взаимосвързани. Ако едно от тях е объркано, може да коства повече от другите две. Ако и трите са правилни може да постигнем резултати от няколко процента и то във върхови режими.

              П.П. На двигателите не им се "сваля компресията" при свръхпълнене.
              Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
              Drag Grand Canyon Daily
              Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
              LZ1JYM

              Коментар


              • #97
                Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                К&N системата,до колкото виждам, разчита на понижено въздушно съпротивление на въздуховода и липсата на кутия, на по-различен компромис очистване/съпротивление на филтъра и на по-студен въздух. Тези 3 неща, не са за подценяване и са взаимосвързани. Ако едно от тях е объркано, може да коства повече от другите две. Ако и трите са правилни може да постигнем резултати от няколко процента и то във върхови режими.

                П.П. На двигателите не им се "сваля компресията" при свръхпълнене.
                Кое му е по-студеното на въздуха в К&N филтъра с оглед на смешният топлинен щит, физическото му разположение над мотора работещ на 110 градуса и най-вече заради температурата на въздуха засмукван от моторния отсек (оригиналния взема въздух под предния ляв фар)...?!! Мислиш ли, че по-добрия тооплобмен на 50 см алуминиева тръба спрямо пластмасата, може да компенсира разликата в температурата на входящия въздух, особено при големи натоварвания с ниска скорост (виж-ако се сложи и интеркулер работата става друга)? И за финал - 25 к.с. повече при 5,9 са точно 10%. Разликата с 5,2 е само в главата, но до степен да се овеличи обема с цели 700 куб. см. (що ли го водят този мотор по-добрия за турбиниране, не знам). Има разлика и в клапаните, и в смукателната система, и в картата на работа на ECU-то... И всичко това е дало разлика с 5,2-ката пак толкова - 12% или 30 к.с. и 100 Nm. Технически грамотен човек си - кажи ми възможно ли е само един филтър да може толкова..?!

                А по-високата/дебелата гарнитура м/у цил. блок и главата с каква цел се слага (за по-драстични мерки няма да питам)?! Наистина ми е любопитно..?!

                Коментар


                • #98
                  От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0048.jpg
Прегледи:1
Размер:207.7 КБ
ID:5604194

                  Към това ли се стремите
                  Най ме е страх от хора без мечти...

                  Коментар


                  • #99
                    От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

                    Това като го гледам няма ама нищо общо с гранд.
                    А да се налива в гранд за такива цели според мен е безмислено.Има си други коли за тая работа.
                    Но един чарджър ще му заспи като шамар на буза.
                    Няма страшно в умирачката...
                    Страшното е да си жив!...

                    Коментар


                    • От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

                      Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                      Кое му е по-студеното на въздуха в К&N филтъра с оглед на смешният топлинен щит, физическото му разположение над мотора работещ на 110 градуса и най-вече заради температурата на въздуха засмукван от моторния отсек (оригиналния взема въздух под предния ляв фар)...?!! Мислиш ли, че по-добрия тооплобмен на 50 см алуминиева тръба спрямо пластмасата, може да компенсира разликата в температурата на входящия въздух, особено при големи натоварвания с ниска скорост (виж-ако се сложи и интеркулер работата става друга)? И за финал - 25 к.с. повече при 5,9 са точно 10%. Разликата с 5,2 е само в главата, но до степен да се овеличи обема с цели 700 куб. см. (що ли го водят този мотор по-добрия за турбиниране, не знам). Има разлика и в клапаните, и в смукателната система, и в картата на работа на ECU-то... И всичко това е дало разлика с 5,2-ката пак толкова - 12% или 30 к.с. и 100 Nm. Технически грамотен човек си - кажи ми възможно ли е само един филтър да може толкова..?!

                      А по-високата/дебелата гарнитура м/у цил. блок и главата с каква цел се слага (за по-драстични мерки няма да питам)?! Наистина ми е любопитно..?!
                      Ако щите е сложен така, че приходящия поток на въздух не обдухва по пътя си горещи елементи и топлообменя с тях, то най-вероятно входящия въздух, ще е горе долу с такава температура и като този взет от под фара. След това обаче един отворен филтър без кутия и с по-добра пропускливост осигурява със сигурност по-малко въздушно съпротивление. Интригата с въздуховода, предполагам, е подобрената му аеродимнамика, а не топлообменните му свойства. Иначе отностно 25к.с. съм силно песимистичен, но ако са го дали от производителя, то все пак са някак премерени или изчислени. Никой обаче не е пояснил допълнителните условия, което прави това число силно условно. И да, няма как да е еквивалентно на описаните разлики межди 5,2 и 5,9.

                      "По-дебелата" гарнитура намалява степента на сгъстяване. Компресията е пряко свързана със степента на сгъстяване, но е променлива величина в зависимост от износването и работата на различни елементи на двигателя.
                      Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                      Drag Grand Canyon Daily
                      Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                      LZ1JYM

                      Коментар


                      • От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

                        Почват бавно, но славно да пристигат железца
                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140827_002029.jpg
Прегледи:1
Размер:502.4 КБ
ID:5607464
                        Jeep ZJ 5.9

                        Коментар


                        • От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

                          Най накрая намерих време да вляза в бокса . Учудващо за мен цялото хлопане отпред бе в:
                          1. Тампони стаб щанга, 26мм
                          2. Тампони горни предни носачи, само тези към купето, но ги смених всичките.
                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141011_143259 (1).jpg
Прегледи:1
Размер:171.3 КБ
ID:5616046
                          Относно виенето отзад, се оказа само десен лагер. Полоските са като нови без ръб или промяна на цвят. Лагерите на диффа са здрави , като цяло вътрешно диференцяла е като нов, няма никакво видимо износване на корона, пинйон етц. При фрикционите положението бе малко "огледално" . Едната касета имаше счупена натягаща пластина и съответно фрикционите са абсолютно лъскави и гладки. Другата бе леко пукната и една идея по здрави пластини.
                          Не ми се мисли зимата каква вътележка ще има, с новите фрикциони стана в пъти по забавно потеглянето

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141011_143321.jpg
Прегледи:1
Размер:146.4 КБ
ID:5616043Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141011_143306.jpg
Прегледи:1
Размер:159.8 КБ
ID:5616044Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20141011_143701.jpg
Прегледи:1
Размер:217.5 КБ
ID:5616045

                          Откри се също лек радиален луфт в секторната кутия, във волана почти не се усеща. Някой ако я е лекувал да сподели къде, че нова малко нанагорно идва
                          Последно редактирано от бубата; 12-10-14, 09:13.
                          Jeep ZJ 5.9

                          Коментар


                          • От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

                            Първоначално публикуван от бубата Преглед на мнение
                            ...
                            2. Тампони горни предни носачи, само тези към купето, но ги смених всичките.
                            [ATTACH=CONFIG]745967[/ATTACH]
                            Тези тампони на Краун не са добри. Я изкарали 20-30,000 я не.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

                              Това имаше налично, кое като марка е препоръчително? Принципно искам пластмасови да слагам навсякъде, но се чудя как ще се отрази
                              Jeep ZJ 5.9

                              Коментар


                              • От: "ново" Grand Cherokee 5.9 Limited LX

                                Първоначално публикуван от бубата Преглед на мнение
                                Това имаше налично, ...
                                Налично къде? ВестАуто ми казаха, че били спрели да предлагат тампони на Краун, а продават някакви откровено китайски (щото някои, да не кажа повечето, от "американските" са ако не китайски, то мексикански). При втората смяна гледах по възможност да са на Moog. Че първия път преди време и аз сложих от наличните Краун, които обаче изкараха твърде малко и повече за тази марка няма да се сетя.
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X