Fuel evaporation control systems или преведено на български - система за контрол на изпаренията на гориво.
В контейнера има активен въглен, който абсорбира бензиновите изпарения от резервоара и двигателя. От екологична гледна точка бензиновите изпарения са един от основните източници на въглеводороди отделяни в атмосферата.
Системата ги отнася до контейнера, където въгленът ги абсорбира и при първа възможност (топъл, работещ двигател и отворена дроселова клапа) ги вкарва в двигателя за изгаряне.
Ще запуша тръбата идваща от резервоара, за да не ми излизат оттам изпарения. Не че мразя уханието на бензиновите изпарения, даже напротив. Просто за всеки случай.
В капачката на резервоара има клапан, който при високо налягане ще изпусне натрупалите се пари.
В капачката на резервоара има клапан, който при високо налягане ще изпусне натрупалите се пари.
Това не бива да се допуска. Така ще повишаваш налягането в горивопровода за обратно гориво. Налягането в резервоара трябва да е еднакво с атмосферното, защото на това разчита и регулатора на налягането на горивото, който също отчита относително (спрямо атмосферното налягане) разреждане за да стабилизира налягането преди и след инжекторите. Предполагам отдавна си се газифицирал, но пиша това, защото знам че не си мърляч и не би направил такъв компромис ако знаеш резулатата. На този клапан в капачката не му е това задачата. Само за в краен случай е.
Да, така пише, че клапанът в капачката отваря при голямо налягане или вакуум.
Зачетох се какво правят американците. Повечето не го махат, защото имат и законови ограничения. Някои просто го местят, сменяйки позицията му, а други го завъртат, така че да не е вертикално, а хоризонтално разположен, но на същата позиция.
Тези, които го премахват изцяло правят следното:
tank-> canister -> solenoid -> intake
eliminate the canister and hook the tank line strait to the solenoid
Елиминират контейнера и свързват маркуча от резервоара директно към соленоида.
Ще видя какво мога да направя
Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
0888/00-55-37
Просто от любопитство: какво става (конкретно на Гранда), ако и клапана се изключи? В смисъл - компа търси ли си го?
И още един въпрос: клапана на капачката сигурно ли е, че е двупосочен? На някои коли с такава система, клапана е само в посока от атмосферата към резервоара, но на ГЧ не знам как е, а ме интересува.
О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...
И аз не знам при гранда как работи вентилацията но имах ядове с елиминирането на контейнера на една омега , сложих байпас на мястото на контейнера и резултата беше тотално смачкан резервоар само след минути ... та обмисли го добре преди да промениш нещо.
Въпросче:
Искам да удължа с малко трите къси кабела на лебедката - тези издващи от кутията със соленоидите. Може би с по 10см. Това удължаване ще има ли някакво отношение към нормалната работа на лебедката?
Още малко и съм готов с предната броня.
Нови изрезки, този път от самата силова броня и част от конструкцията на гранда, пречеща да се прибере бронята и лебедката към радиаторите.
Новите радиаторните отвори в долната част на бронята
Допълнителното подсилване на захвата на бронята измислих ето така:
Дълъг болт с висока якост, който е хванат за горната страна на интегрираната рама, преминава вертикално през нея и се завива в долната й страна, минавайки през заводската подсилка - 3мм стоманена плоча , заварената за нея фабрично гайка и самата рама. Още една гайка за контра, вече от външната страна на рамата, най-отдолу. Болт-дюбел с кръгло ухо нанизан на усиления вертикален болт и излизаща резба през платформата на която ляга и се държи бронята и лебедката.
Захвата на бронята вече ползва три страни на интегрираната рама, а не само една както беше досега. 5x10mm болта на страна (общо 10 броя) със степен на якост 10.9. Надявам се да е достатъчно здраво.
Дойде ред и на декоративната решетка. Трябваше да се ореже здраво и да позволи влизането на булбара и лебедката 10см навътре към радиаторите.
Ще я окантя по рязаните ръбове с гумени ръбохранители, така че да придобие по фабричен и красив вид.
Ето колко прилично прибрана стои бронята и лебедката преди окончателен монтаж.
Много съм доволен!
Предницата придоби много стегнат вид и няма вече и помен от грозния "носорог".
Точно половината лебедка е "вътре" в решетката.
Сравнение преди/сега
Сега работя по грундиране на рязаните места, изпръскване с парафин и окончателен монтаж на платформата. Бронята вероятно ще отиде на прахово боядисване, защото имам и малко заварки по нея, а и я понадрасках докато я свалях и качвах сигурно 30 пъти. Ще свържа и лебедката, монтирам интегрираните фарове в бронята , както и големите офроуд светлини на булбара.
Ще внимавам доста как го дърпам този гранд и ще разчитам повече на лопатата и крика, отколкото на лебедката и друг джип за изваждане от дълбока кал или сняг.
Влади ти това сериозно ли го мислиш....колко скъсани НЕ изгнили "рогове" е виждал изобщо някой от дърпане???
Така ли ще я оставиш лебедката да се вози "гратис" без никакви заслуги и без да знаеш какво всъщност може?
За другото се вижда ...Евала за старанието което влагаш!
Въпросче:
Искам да удължа с малко трите къси кабела на лебедката - тези издващи от кутията със соленоидите. Може би с по 10см. Това удължаване ще има ли някакво отношение към нормалната работа на лебедката?
Няма проблем да си удължиш кабелите, НО най добре е да ги смениш целите, ако е възможно, не да ги снаждаш. И да минеш на един размер по-големи/напр. ако со 6мм2 да отидеш на 10мм2/
На втория въпрос с "ония черни дълги болтчета" .... Ако разчиташ да ти носят бронята и чрез О-болта да пренасяш усилието-просто забрави! Смисъла, който влага конструктора е в притискането между ламарините, чрез болтовете, а не толкова в усилените болтове/Болта да не работи на срязване, а на опън/. В твоя случай още при затягането на болтовете ще имаш проблем-ще започне да прибира горната към долната част, все едно ще стискаш с менгеме/ и никога няма да е затегнат болта и гайката. Този О-болт, който си предвидил/напречен на черните "болчета-10мм усилени" първо ми се вижда хлабав, а второ би трябвало също да е усилен и заварен към втулка/например вътр диаметър-диам на болта-черния и външен диаметър поне +10мм с планки отгоре и отдолу и дължине-разстоянието между двете ламарини/. Смисълът е да работи като дистанционна втулка и да пренесе усилието напред, в перпендикулярна посока. Ако планките са заварени, би било перфектно.
Съжалявам, ако те разочаровам. Но в този случай е много важно да е здраво, а не лесно и красиво. Усилията при лебедките винаги са ужасни и не можеш да ги избегнеш, дори и с лопата и кирка.
П.С. Гайките ако е възможно замени с тефлонови
Поздрави и успех.
Последно редактирано от marinco; 27-07-14, 09:28.
Причина: допълване на мнение
в общия случай, питащия, приема за точен и коректен,само отговора който е очаквал.....
Land Rover Discovery 4 & VW Touareg 3.0TDI
Въпросче:
Искам да удължа с малко трите къси кабела на лебедката - тези издващи от кутията със соленоидите. Може би с по 10см. Това удължаване ще има ли някакво отношение към нормалната работа на лебедката?
...
Дойде ред и на декоративната решетка. Трябваше да се ореже здраво и да позволи влизането на булбара и лебедката 10см навътре към радиаторите.
Ще я окантя по рязаните ръбове с гумени ръбохранители, така че да придобие по фабричен и красив вид.
Точно половината лебедка е "вътре" в решетката.
...
Както ти е казал колегата - най-добре кабелите да са цели, без снадки.
От снимките не мога да видя какво е разстоянието между подкастрената решетка и барабана на лебедката, но не е зле това разстояние да не е прекалено малко. Че то красотата е хубаво нещо, но въжето на лебедката няма винаги да е навито във спретнати намотки, а има лошия навик да се навива в единия край на барабана, при което ще излиза повече, отколкото е сега, и може да се трие в решетката. На синтетиката това не се отразява никак добре!
На мен така ми бяха оставили един болт прекалено близо до барабана и ръбестата му глава ми претри чисто ново въже, та се наложи да го подкъсявам.
Коментар