Отдавна се канех да драсна едно ревю на джипката, но все не оставаше време, a вече минаха 3 месеца от както я купих та ще си е срам.
Тъй. Това е първият ми джип. Ето я и играчка:
Февруари тръгнах по огледи и до началото на Март не остана Гранд от автокъща и частно лице в София, който да не бях погледнал. Насочих се към 2.7 CRD, защото колкото в този форум не се харесват дизеловите Грандове, толкова и аз не харесвам газовите уредби. Та в една автокъща в Младост на ХМС-то се появи едно испанско Ларедо 2004 год. на "135к" км., QuadraDrive. (а си мечтаех и за бели циферблати)
и още на следващия ден преди да го измият отидох да го погледна. Изрично търсех Ларедо, защото от Лимитед и Овърленд всичките, които гледах имаха всеизвестния проблем с клапите на климатроника, на половината не им работеше отоплението на седалките и на няколко не им се прибираха огледалата, а странно защо, кожени седалки не харесвам. Моделът е някакъв по-специален защото има фабрични странични ролбари и някакви степенки на които има щампа SILVER CREEK 358/450.
Направих му едно кръгче зад автокъщата. Вървеше прилично, скоросите ок, бавните включваха без проблем, двигателя около дюзите и турбото изглеждаха чисти, нищо не скърцаше и не тропаше. Единствено светеше check engine лампата на таблото, не работеше ръчната и бяха изпуснали амортисьорите на предния капак. И от там с един репатрак хайде при vladi333 за пълна диагностика и геометрия. Излязоха 5 грешки все около скоростната кутия, които според него бяха заради така коментирания куплунг и тази кола с такива грешки не би трябвало изобщо да върви. Оставихме го за един ден там, да проверят тези неща, както и 3те стопа правеха ядове. Оказаха се прави за куплунга, грешките изчезнаха и лампата загасна. Геометрията ок, отдолу бил в много добро състояние спрямо другите Грандове, които идвали при него. От там с репатрака до вкъщи за да го проверя дали влиза в гаража без проблем, защото не е от най-широките и след това в автокъщата да го пазарим. Пазарането се състоеше в това, че цената не я коментирахме, но исках в нея да влезе и регистрация в кат, техн. преглед, екотакса и гражданска.
След това пълно каско(писаха ми някои забележки гадовете) пак при vladi333 за обслужване. Обслужването се състоеше в смяната на всички масла, всички филтри, пистов ремък+ролките, два тампона на А-рамо+шарнира, втулка+лагер+семеринг на задния мост вляво(имаше теч), пълнене на климатика, двата щуцера на хидравликата(които на следващия ден избиха незнайно защо, но след ремонт от тяхна страна на място вече 3к км няма ядове). Имаше съмнения за задния диференциал и след второ мнение при Димата и дядо Владо(а имаше и още един батко с една къса червена тойота(баба Яга), които бил виждал бая диференциали) казаха, че корона, пиньон и касетка са си съвсем в ред и да не се притеснявам, това било питинг - съвсем нормално явление(lsd добавката отзад я сипахме там, за да го отворят и погледнат). Оправихме и ръчната - беше клеясъл механизма отзад при накладките и след раздвижване и правилните спрейове сега вече на Д+ръчна на равно не потегля.(не че ми трябва и я ползвам де, ама ме дразнеше понеже знам нали....)
След това дойде момента с дребните ремонти от моя страна.
Първо поръчах още едно дистанционно в БС, защото джипката дойде с два ключа и само едно дистанционно, та си ми беше малко некомфортно така. След това реших да погледна какво е положението в пасажерската врата относно всеизвестния проблем с обхвата на дистанционното. Да не се повтарям, но при мен явно по проблема е работено още в завода или в някой сервизен център, но явно без резултат. Незнам как и защо, но в крайна сметка само с отварянето и затварянето на модула, и премонтирането на кабела на антената на вратата обхвата се разшири с 2-3 метра.
Благодарности на savador, за дето ми поръча и изпрати нови амортисьори за предния капак(носех си един удължител за бояджийско мече в багажника, че нали все бях по сервизи )
Около задната чистачка стържеше изключително неприятно, точно като на стара гума в стъкло и аз("умник!") без да погледна, директно купих нова чистачка, но не би! Проблема се оказа в разбалансираното моторче. След сваляне на кората и механизма(отново благодарности на savador - това с малкия френски ключ беше много полезно) установих че моторчето е доста добре капсуловано. Успях да го разкапсуловам - изпозлва се отверка и клещи като се кривят по малко скобите
за да може да отдели цилиндричния корпус от тапата отпред. Въпреки че нямаше нужда да се отваря установих, че ротора е само на един лагер от страната на медните писти, които контактуват с четките. А от другата страна оста седи свободна опряна в дъното на корпуса.
Та с 1/10мм отместване там е достатъчно роторът да почне да стърже в магнитите отвътре на корпуса. Решението беше да затворя мотора(тук много внимателно. защото магнитите придърпват изведнъж колектора, който освобождава четките и после много лесно се чупят[аз успях с едната, добре че имах подобни под ръка] при натиск. Трябва да задържите колектора прибран без да изскачат четките - аз използвах рибарска корда, която издърпах точно преди да го затворя напълно) без да го капсуловам напълно и докато работи да установя с натиск и леко огъване при какво положение спира да стърже. Това положение фиксирах с вмъкване на стъкларски пирон на правилното място в правилната фуга на корпуса на мотора.
След това го докапсуловах и чистачката заспа. Пипкава работа е, но за половин ден има решение.
След това го оставих за боя. Имаше да се правят двете брони. Преден и заден десен калник и двете десни ласйни долу на вратите. Било е леко остъргано в мантинела или клон на подобна височина най-вероятно, което не ме дразнеше, но тази кола от мен едва ли ще види някакъв офроад(никога не казвай никога ) повече от полянка или поточе и каското не признаваше тези детайли (на практика цялата дясна страна) а един приятел ми даде много приятна цена, та нямаше как.
После се появи проблема с кабелите в маншона за шофьорската врата - не изгасваше осветлението и не можех да управлявам прозорците. Явно проблема е сериен и намерих добре изпитано и документирано решение.
Последваха малко глезотийки - светодиодидни крушки в габаритите(които според мен вече спокойно минават за дневни светлини),
над номера
и в плафона над багажника
(мнооого мразя тъмен багажник в който не мога да намеря нищо).
И благинята от която съм най-доволен - камера за заден ход
+ дисплей в огледало.
Тъй като на Гранда задното стъкло започва от високо, прозорците са тъмни и колата не е от най-малките ми беше неспокойно, когато знам, че зад мен има колчета, ниска кола или дете(моето не можех да го видя ако е зад колата). А парктроници и дупчене на брони не харесвам. Монтажа отне един ден, като най-голямата разправия ми беше прокарването на кабела в/около маншона между багажника и купето. Камерата, която взех пасна доста добре и дискретно почти в средата над номера. Също така не се наложи да я накланям назад/напред за да я калибирам, а стъпи точно така, че си виждам най-задните 2-3см. от бронята. Огледалото има два видeо входа, така че е възможно наблюдението на още една камерa монтираната в предната решетка, под страничните огледалата или под колата(за някой хард офроадер) например.
Дойдоха и първите жеги с края на Април. Климатик - йок. Айде при vladi333. Фреон - йок. Огледаха навсякъде - йок. Напълнихме го с въздух 7 атмосфери, гледахме манометрите половин час - стрелките не мръднаха. Пяна по тръбите - нищо. Напълнихме с газ - газанализатор навсякъде по пътя на тръбите и струята в купето - няма теч. След 3-4 дни отивам за проверка и мастилото се видя избило по радиатора до щуцерите горе вляво. Сложихме чисто нов радиатор и от тогава няма грижа. Вчера го мерих - 10 градуса на най-високата степен на вентилатора и 5 на най-ниската.(толкова ли трябва да е?)
Търсих си стелка за багажника. След като отидох да погледна една, която беше набедена за гумена, а беше от някаква сива пластмата малко по-дебела от кофичка за кисело мляко за сумата от 60лв, реших да си я направя сам. Намерих завод за гумени настилки близо до София, харесах си едно едно останало парче в склада 2м x 1.2м, с шарка паричка(като подовете на Икарусите, ама с по-едра шарка). Взех кройка с един голям прозрачен полипропилен(найлон) и се получи ето това:
Остава да я мина с пистолет за горещ въздух по ръбовете и да и сложа тежести на правилните места и мисля, че ще заспи. Гумата е хубаво да се остави да се измирише преди това. Аз я оставих в гаража за 4-5 дни, след това на слънце още 2-3дни на вилата и сега няма и грам мирис на гума в купето.
На човек му трябва поне месец с една кола за да я усети как е, какво му допада и свиква лесно с него и кое го дразни. С какво (не)успях да свикна след като слязох от мондеото ми и се качих в джипката?
- Дразни ме това, че ако пусна вентилатора да духа на предното стъкло се пуска климатика, не ме информира за това и не мога да си пусна само вентилатор(някой знае ли как седи въпроса през зимата, когато пусна топло?)
- Отначало ме дразнеше типичното люлеене на този модел, но като че ли започнах да свиквам. Жената и детето отзад все още не. Ще видим по-натам.
- Меките седалки в които потъвам, чувствам се леко клекнал(в вай-високо положение са) и панатлона започва да ме стяга в корема. Като че ли намерих решение на това, като сложих бамбукови стелки за седалки, а отгоре сложих сходни калъфи за седалки. Може би стана добре.
- Още не мога да свикна с дебелите предни конзоли, които много успешно крият цял пешеходец на ляв завой. В сравненеие с мондеото ми обзорът през предното стъкло е доста по-малък а двете коли имат почти еднакви размери.
- Не ме дразни, но задната броня е прекалено издадена и след като е валяло и ровичкам на дълбоко в багажника се цапам.
- Вратите са ми малко тежки както и джобове за аксесоари в тях и жабката ми дребнеят.
- Фаровете ми не са чисто нови, но май са слабички.
- Страничните ролбари - е няма такова цапане и каляне на крачоли. Започвам да се засмислям дали да не ги свалям.....?
- Преди да го купя смятах отваряемото стъкло на багажника за страшно ценна екстра, която ще ми помогне да взема нещо от багажника, без да давам възможнност на детето да се катери и рови вътре, но сега забелязвам, че тази екстра не е много удобна(винаги дърпам щората въху багажа) и не я използвам.
За сега толкова.
Тъй. Това е първият ми джип. Ето я и играчка:
Февруари тръгнах по огледи и до началото на Март не остана Гранд от автокъща и частно лице в София, който да не бях погледнал. Насочих се към 2.7 CRD, защото колкото в този форум не се харесват дизеловите Грандове, толкова и аз не харесвам газовите уредби. Та в една автокъща в Младост на ХМС-то се появи едно испанско Ларедо 2004 год. на "135к" км., QuadraDrive. (а си мечтаех и за бели циферблати)
и още на следващия ден преди да го измият отидох да го погледна. Изрично търсех Ларедо, защото от Лимитед и Овърленд всичките, които гледах имаха всеизвестния проблем с клапите на климатроника, на половината не им работеше отоплението на седалките и на няколко не им се прибираха огледалата, а странно защо, кожени седалки не харесвам. Моделът е някакъв по-специален защото има фабрични странични ролбари и някакви степенки на които има щампа SILVER CREEK 358/450.
Направих му едно кръгче зад автокъщата. Вървеше прилично, скоросите ок, бавните включваха без проблем, двигателя около дюзите и турбото изглеждаха чисти, нищо не скърцаше и не тропаше. Единствено светеше check engine лампата на таблото, не работеше ръчната и бяха изпуснали амортисьорите на предния капак. И от там с един репатрак хайде при vladi333 за пълна диагностика и геометрия. Излязоха 5 грешки все около скоростната кутия, които според него бяха заради така коментирания куплунг и тази кола с такива грешки не би трябвало изобщо да върви. Оставихме го за един ден там, да проверят тези неща, както и 3те стопа правеха ядове. Оказаха се прави за куплунга, грешките изчезнаха и лампата загасна. Геометрията ок, отдолу бил в много добро състояние спрямо другите Грандове, които идвали при него. От там с репатрака до вкъщи за да го проверя дали влиза в гаража без проблем, защото не е от най-широките и след това в автокъщата да го пазарим. Пазарането се състоеше в това, че цената не я коментирахме, но исках в нея да влезе и регистрация в кат, техн. преглед, екотакса и гражданска.
След това пълно каско(писаха ми някои забележки гадовете) пак при vladi333 за обслужване. Обслужването се състоеше в смяната на всички масла, всички филтри, пистов ремък+ролките, два тампона на А-рамо+шарнира, втулка+лагер+семеринг на задния мост вляво(имаше теч), пълнене на климатика, двата щуцера на хидравликата(които на следващия ден избиха незнайно защо, но след ремонт от тяхна страна на място вече 3к км няма ядове). Имаше съмнения за задния диференциал и след второ мнение при Димата и дядо Владо(а имаше и още един батко с една къса червена тойота(баба Яга), които бил виждал бая диференциали) казаха, че корона, пиньон и касетка са си съвсем в ред и да не се притеснявам, това било питинг - съвсем нормално явление(lsd добавката отзад я сипахме там, за да го отворят и погледнат). Оправихме и ръчната - беше клеясъл механизма отзад при накладките и след раздвижване и правилните спрейове сега вече на Д+ръчна на равно не потегля.(не че ми трябва и я ползвам де, ама ме дразнеше понеже знам нали....)
След това дойде момента с дребните ремонти от моя страна.
Първо поръчах още едно дистанционно в БС, защото джипката дойде с два ключа и само едно дистанционно, та си ми беше малко некомфортно така. След това реших да погледна какво е положението в пасажерската врата относно всеизвестния проблем с обхвата на дистанционното. Да не се повтарям, но при мен явно по проблема е работено още в завода или в някой сервизен център, но явно без резултат. Незнам как и защо, но в крайна сметка само с отварянето и затварянето на модула, и премонтирането на кабела на антената на вратата обхвата се разшири с 2-3 метра.
Благодарности на savador, за дето ми поръча и изпрати нови амортисьори за предния капак(носех си един удължител за бояджийско мече в багажника, че нали все бях по сервизи )
Около задната чистачка стържеше изключително неприятно, точно като на стара гума в стъкло и аз("умник!") без да погледна, директно купих нова чистачка, но не би! Проблема се оказа в разбалансираното моторче. След сваляне на кората и механизма(отново благодарности на savador - това с малкия френски ключ беше много полезно) установих че моторчето е доста добре капсуловано. Успях да го разкапсуловам - изпозлва се отверка и клещи като се кривят по малко скобите
за да може да отдели цилиндричния корпус от тапата отпред. Въпреки че нямаше нужда да се отваря установих, че ротора е само на един лагер от страната на медните писти, които контактуват с четките. А от другата страна оста седи свободна опряна в дъното на корпуса.
Та с 1/10мм отместване там е достатъчно роторът да почне да стърже в магнитите отвътре на корпуса. Решението беше да затворя мотора(тук много внимателно. защото магнитите придърпват изведнъж колектора, който освобождава четките и после много лесно се чупят[аз успях с едната, добре че имах подобни под ръка] при натиск. Трябва да задържите колектора прибран без да изскачат четките - аз използвах рибарска корда, която издърпах точно преди да го затворя напълно) без да го капсуловам напълно и докато работи да установя с натиск и леко огъване при какво положение спира да стърже. Това положение фиксирах с вмъкване на стъкларски пирон на правилното място в правилната фуга на корпуса на мотора.
След това го докапсуловах и чистачката заспа. Пипкава работа е, но за половин ден има решение.
След това го оставих за боя. Имаше да се правят двете брони. Преден и заден десен калник и двете десни ласйни долу на вратите. Било е леко остъргано в мантинела или клон на подобна височина най-вероятно, което не ме дразнеше, но тази кола от мен едва ли ще види някакъв офроад(никога не казвай никога ) повече от полянка или поточе и каското не признаваше тези детайли (на практика цялата дясна страна) а един приятел ми даде много приятна цена, та нямаше как.
После се появи проблема с кабелите в маншона за шофьорската врата - не изгасваше осветлението и не можех да управлявам прозорците. Явно проблема е сериен и намерих добре изпитано и документирано решение.
Последваха малко глезотийки - светодиодидни крушки в габаритите(които според мен вече спокойно минават за дневни светлини),
над номера
и в плафона над багажника
(мнооого мразя тъмен багажник в който не мога да намеря нищо).
И благинята от която съм най-доволен - камера за заден ход
+ дисплей в огледало.
Тъй като на Гранда задното стъкло започва от високо, прозорците са тъмни и колата не е от най-малките ми беше неспокойно, когато знам, че зад мен има колчета, ниска кола или дете(моето не можех да го видя ако е зад колата). А парктроници и дупчене на брони не харесвам. Монтажа отне един ден, като най-голямата разправия ми беше прокарването на кабела в/около маншона между багажника и купето. Камерата, която взех пасна доста добре и дискретно почти в средата над номера. Също така не се наложи да я накланям назад/напред за да я калибирам, а стъпи точно така, че си виждам най-задните 2-3см. от бронята. Огледалото има два видeо входа, така че е възможно наблюдението на още една камерa монтираната в предната решетка, под страничните огледалата или под колата(за някой хард офроадер) например.
Дойдоха и първите жеги с края на Април. Климатик - йок. Айде при vladi333. Фреон - йок. Огледаха навсякъде - йок. Напълнихме го с въздух 7 атмосфери, гледахме манометрите половин час - стрелките не мръднаха. Пяна по тръбите - нищо. Напълнихме с газ - газанализатор навсякъде по пътя на тръбите и струята в купето - няма теч. След 3-4 дни отивам за проверка и мастилото се видя избило по радиатора до щуцерите горе вляво. Сложихме чисто нов радиатор и от тогава няма грижа. Вчера го мерих - 10 градуса на най-високата степен на вентилатора и 5 на най-ниската.(толкова ли трябва да е?)
Търсих си стелка за багажника. След като отидох да погледна една, която беше набедена за гумена, а беше от някаква сива пластмата малко по-дебела от кофичка за кисело мляко за сумата от 60лв, реших да си я направя сам. Намерих завод за гумени настилки близо до София, харесах си едно едно останало парче в склада 2м x 1.2м, с шарка паричка(като подовете на Икарусите, ама с по-едра шарка). Взех кройка с един голям прозрачен полипропилен(найлон) и се получи ето това:
Остава да я мина с пистолет за горещ въздух по ръбовете и да и сложа тежести на правилните места и мисля, че ще заспи. Гумата е хубаво да се остави да се измирише преди това. Аз я оставих в гаража за 4-5 дни, след това на слънце още 2-3дни на вилата и сега няма и грам мирис на гума в купето.
На човек му трябва поне месец с една кола за да я усети как е, какво му допада и свиква лесно с него и кое го дразни. С какво (не)успях да свикна след като слязох от мондеото ми и се качих в джипката?
- Дразни ме това, че ако пусна вентилатора да духа на предното стъкло се пуска климатика, не ме информира за това и не мога да си пусна само вентилатор(някой знае ли как седи въпроса през зимата, когато пусна топло?)
- Отначало ме дразнеше типичното люлеене на този модел, но като че ли започнах да свиквам. Жената и детето отзад все още не. Ще видим по-натам.
- Меките седалки в които потъвам, чувствам се леко клекнал(в вай-високо положение са) и панатлона започва да ме стяга в корема. Като че ли намерих решение на това, като сложих бамбукови стелки за седалки, а отгоре сложих сходни калъфи за седалки. Може би стана добре.
- Още не мога да свикна с дебелите предни конзоли, които много успешно крият цял пешеходец на ляв завой. В сравненеие с мондеото ми обзорът през предното стъкло е доста по-малък а двете коли имат почти еднакви размери.
- Не ме дразни, но задната броня е прекалено издадена и след като е валяло и ровичкам на дълбоко в багажника се цапам.
- Вратите са ми малко тежки както и джобове за аксесоари в тях и жабката ми дребнеят.
- Фаровете ми не са чисто нови, но май са слабички.
- Страничните ролбари - е няма такова цапане и каляне на крачоли. Започвам да се засмислям дали да не ги свалям.....?
- Преди да го купя смятах отваряемото стъкло на багажника за страшно ценна екстра, която ще ми помогне да взема нещо от багажника, без да давам възможнност на детето да се катери и рови вътре, но сега забелязвам, че тази екстра не е много удобна(винаги дърпам щората въху багажа) и не я използвам.
За сега толкова.
Коментар