Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моят WJ 2.7 CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Моят WJ 2.7 CRD

    Сега идвам от Еди Рангелов понеже трябваше:
    Initialize the BCM. (Same as the “Reset the Module” command that appears on the DRB III display.)
    И вече съм в джаза

    // между другото старото реле се вади и новото се слага с малко повече търпение и без да се разкача и сваля модула с релетата надолу както е документирано тук
    WG 2.7 CRD

    Коментар


    • От: Моят WJ 2.7 CRD

      Ха честито
      Еди Рангелов : 0885 088 444
      Няма незаменими има незабравими хора !!!

      Коментар


      • От: Моят WJ 2.7 CRD

        Първоначално публикуван от imarh Преглед на мнение
        Сега идвам от Еди Рангелов .........

        И вече съм в джаза ........
        Искаш да кажеш, че вече "светиш автоматично"? Щракни някоя и друга снимка отпред - фронтално, ако може да се видят как светят фаровете с DRL-а и само на къси светлини, включени с ключа, ако има някаква разлика. Интересува ме до колко редуцира силата на светене.
        Поздрави!
        Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
        First impression is not always true. Get inspired.
        Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
        Reading is sooo boring, unlike writing!

        Коментар


        • От: Моят WJ 2.7 CRD

          Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
          Искаш да кажеш, че вече "светиш автоматично"? Щракни някоя и друга снимка отпред - фронтално, ако може да се видят как светят фаровете с DRL-а и само на къси светлини, включени с ключа, ако има някаква разлика. Интересува ме до колко редуцира силата на светене.
          Поздрави!
          Ок. Ще щракна. От сега мога да ти кажа, че съдейки по петното на стената в гаража, интезитета е може би на 60%.
          Забелязах още нещо интересно. Като се дръпне ръчната спирачка(май няма значение, но в случая бях на N) и фаровете изгасват. После като се отпусне ръчната и пак светват.

          Между другото в един сервиз преди да скоча до Еди ме убеждаваха, че трябва да има позиция AUTO на лоста за да може да се активира екстрата - Това не е вярно и AUTO-то е за съвсем друго.
          WG 2.7 CRD

          Коментар


          • От: Моят WJ 2.7 CRD

            Първоначално публикуван от imarh Преглед на мнение
            Ок. Ще щракна. От сега мога да ти кажа, че съдейки по петното на стената в гаража, интезитета е може би на 60%.
            Забелязах още нещо интересно. Като се дръпне ръчната спирачка(май няма значение, но в случая бях на N) и фаровете изгасват. После като се отпусне ръчната и пак светват.

            Между другото в един сервиз преди да скоча до Еди ме убеждаваха, че трябва да има позиция AUTO на лоста за да може да се активира екстрата - Това не е вярно и AUTO-то е за съвсем друго.
            Мен също ме убеждаваха за въпросното AUTO , затова и аз ходих при Еди - при него не трябва AUTO за да светнат
            Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD

            Коментар


            • От: Моят WJ 2.7 CRD

              Първоначално публикуван от bobydimi Преглед на мнение
              Мен също ме убеждаваха за въпросното AUTO ...
              Да вземат да прочетат един наръчник, що ли!
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • От: Моят WJ 2.7 CRD

                Да, режим AUTO е за съвсем друго - автоматично включване на светлините при смрачаване. За тях трябва да има и един датчик отпред на таблото - Headlamp sensor.
                Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                First impression is not always true. Get inspired.
                Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                Reading is sooo boring, unlike writing!

                Коментар


                • От: Моят WJ 2.7 CRD

                  Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                  Искаш да кажеш, че вече "светиш автоматично"? Щракни някоя и друга снимка отпред - фронтално, ако може да се видят как светят фаровете с DRL-а и само на къси светлини, включени с ключа, ако има някаква разлика. Интересува ме до колко редуцира силата на светене.
                  Поздрави!
                  Всички са: ISO400, Exp. 1/400 сек., Бленда 8
                  DRL | Къси | +Дълги




                  Още нещо ми направи впечатление. След като смените релето задните светлини за мъгла(лостчето един път издърпано и един път завъртяно след късите светлини) изчвзват. По-точно в тази позиция абсолютно всички включени светлини изчезват. Не съм сигурен само за аварийните и габаритите.
                  WG 2.7 CRD

                  Коментар


                  • От: Моят WJ 2.7 CRD

                    Благодаря за снимките. Според мен видимо в режим DRL яркостта е намалена и не дразни насрещно, сравнено с дългите.
                    А това с изчезването на допълнителните светлини за мъгла е странно. Предполагам - нищо не е пипано по релетата, освен това на късите, което е заменено с DRL-а? Също така са проверени и бушоните, да не би някой да е изгорял?
                    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                    First impression is not always true. Get inspired.
                    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                    Reading is sooo boring, unlike writing!

                    Коментар


                    • От: Моят WJ 2.7 CRD

                      Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                      Благодаря за снимките. Според мен видимо в режим DRL яркостта е намалена и не дразни насрещно, сравнено с дългите.
                      А това с изчезването на допълнителните светлини за мъгла е странно. Предполагам - нищо не е пипано по релетата, освен това на късите, което е заменено с DRL-а? Също така са проверени и бушоните, да не би някой да е изгорял?

                      Ами бушоните не са проверени в интерес на истината, а и е излишно според мен, защото в останалите позиции съответните светлини работят. А в тази всичко изгасва, както и съответните лампи по таблото. Явно има връзка с изваденото оригинално реле за къси светлини, което сигурно участва във веригата на задните фарове за мъгла.
                      WG 2.7 CRD

                      Коментар


                      • От: Моят WJ 2.7 CRD

                        Първоначално публикуван от imarh Преглед на мнение
                        Всички са: ISO400, Exp. 1/400 сек., Бленда 8
                        DRL | Къси | +Дълги

                        Да разбирам ли, че като DRL при WJ светят късите светлини ? Щото при мен и на KJ и на WH за DRL се използват дългите (при "Гранд Чероки" - вътрешните фарове, които са по-близо до решетката).
                        В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.

                        Коментар


                        • От: Моят WJ 2.7 CRD

                          Ами не, няма връзка с релето за къси светлини и замяната му с DRL. От ключа за включване на светлините веригата отива в Body Controll Module, който от своя страна управлява отделно реле за Fog Lamps. От там през инсталацията отива в задните блок-светлини - към съответната крушка и към маса. Щом в единия режим свети, а в режим DRL не, значи нещо в Body Controll Module не е програмирано както трябва. Другият Вариант е да има проблем в самия ключ, но не ми се вярва щом в нормалния режим си работи.

                          Това е схемата.
                          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                          First impression is not always true. Get inspired.
                          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                          Reading is sooo boring, unlike writing!

                          Коментар


                          • От: Моят WJ 2.7 CRD

                            В режим на DRL габаритите не работят , като превключите на позиция къси светлини DRL отпада и се задейства нормалната система , не вярвам в Канада да не са предвидени светлини за мъгла а и при мъгла се включват фаровете на къси .

                            За KJ , WH и WK в режим DRL се ползват дългите на 30% като при някои от посочените може би е от заводския софтуер се срещат следните ефекти : светване на фаровете след преместване на скоростния лост от "Р" към "D" или "R" , изгасване на десен фар при подаване на десен мигач !
                            Еди Рангелов : 0885 088 444
                            Няма незаменими има незабравими хора !!!

                            Коментар


                            • От: Моят WJ 2.7 CRD

                              Една от колите ми е BMW X5 (2002 г) внесено от САЩ (правено е е за USA пазар). При BMW всички светлини се управляват от LCM (Light Control Module).
                              До колкото виждам тук подобна роля изпълнява BCM (Body Controll Module). При BMW колите за американския пазар (USA region) фабрично нямат задни светлини за мъгла (явно е някаво ограничение на местното законодателство) и за това LCM-модула няма възможност да се кодира така, че да се включат софтуерно независимо, че тялото на задните светлини има заготовките за това и е еднакво за САЩ и Европа. За това пък, има възможност софтуерно да се включат DRL (дневните светлини) като има опции къси или дълги на 30%, 50% или 80%. При това Check Control не отчита липсваща или изгоряла крушка на задните фарове за мъгла. От таблото изчезва и индикацията за включени задни фарове за мъгла независимо от положението на превключвателя.
                              Ако се зададе като регион ЕСЕ (Европа), то тогава изчезва опцията за програмиране на DRL (дневните светлини), но се появяват задните фарове за мъгла заедно с индикацията на таблото и Check Control-a започва да ги проверява за липсващи/изгорели/неподходящи по мощност крушки. Тогава може единствено да се програмират Европейски DRL (дневни светлини) което на практика са си включени къси които обаче при изключване от контакт гаснат напълно, а не остават на габарити.
                              При BMW този проблем се решава като се задава регион ЕСЕ (Европа) и във файла с кодировките на LCM-a се добавят редовете които позволяват управлението на DRL по американския стандарт (дълги на %).
                              Тук трябва да се има предвид, че при ъпдейт на софтуера на колата с оригинална версия за конкретния автомобил (говорим за оторизирани дилъри с фабрична диагностика) нещата се връщат обратно към кодировките на автомобила за пазара за където е произведен (в случая САЩ) и прекодирането на LCM-а трябва да се направи отново със данните за ЕСЕ - Европа. Просто диагностичната програма не позволява да се прекодира автомобила със данните за друг регион.

                              Предполагам, че в случая се получава нещо подобно, само не съм наясно този BCM (Body Controll Module) какво освен светлините управлява, дали е отделен блок от другата електроника и типа на файловете с кодировките (за да е ясно до колко са достъпни и с какво могат да се четат/пишат).
                              Тук могат да помогнат колегите, които се занимават с диагностика, кодиране и ъпдейти на електрониката на конкретния модел.

                              PS При BMW LCM-a позволява включване на предни и задни светлини за мъгла само на габарити и къси. На дълги ги изключва (не ги изключва при премигване с дългите).

                              Успех!
                              Последно редактирано от tsb_bg; 06-05-14, 17:13. Причина: PS

                              Коментар


                              • От: Моят WJ 2.7 CRD

                                Да получава се нещо подобно може би грешката е при мен , не помня как съм кодирал BCM на колегата imarh , и ще го извикам за проверка !
                                Еди Рангелов : 0885 088 444
                                Няма незаменими има незабравими хора !!!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X