От: Късмет ? Да не подценяваме сервизните бюлетини !
Съгласен съм със sparky, че е добре да се огледа добре конуса на шенкела... Некадърно конструирания възел товари болта, и може и да го счупи, освен да го изтръгне от чашката.
А вероятността за счупване е доста по-голяма при неплътно прилягане на конусите - точковото натоварване води до доста по-бърза умора на материала... На времето така се чупеха задните полуоски на Шкодичките - малко разбит конус на барабана, и сглобката с полуоската започваше да 'скърца'... И ако не обърнеш внимание - колелото оси тръгваше с парчето полуоска по свой път...
Те нали затова рекламират 'солвера' - че горната част на болта била с по-голям диаметър и съответно - понасяща по-големи натоварвания, намалявайки вероятността за счупване...
Обаче солвера едва ли може да реши въпроса с износването и изтръгването на болта от чашката - там единствено леко подобреното смазване може да подобри лееееко нещата.
А може да са го направили с ръчно смазване, за да го оглеждаш редовно
Съгласен съм със sparky, че е добре да се огледа добре конуса на шенкела... Некадърно конструирания възел товари болта, и може и да го счупи, освен да го изтръгне от чашката.
А вероятността за счупване е доста по-голяма при неплътно прилягане на конусите - точковото натоварване води до доста по-бърза умора на материала... На времето така се чупеха задните полуоски на Шкодичките - малко разбит конус на барабана, и сглобката с полуоската започваше да 'скърца'... И ако не обърнеш внимание - колелото оси тръгваше с парчето полуоска по свой път...
Те нали затова рекламират 'солвера' - че горната част на болта била с по-голям диаметър и съответно - понасяща по-големи натоварвания, намалявайки вероятността за счупване...
Обаче солвера едва ли може да реши въпроса с износването и изтръгването на болта от чашката - там единствено леко подобреното смазване може да подобри лееееко нещата.
А може да са го направили с ръчно смазване, за да го оглеждаш редовно
Коментар