Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

    Относно проблеми с гарнитурата на главата на оригиналния двигател на ФЕРОЗА-та , при условие че :
    - няма повреди от рода на пукнатини или изкривявания по пас - повърхностите на главата или блока ;
    - същите са добре почистени ;
    - центровъчните щифтове са си по местата ;
    - гарнитурата е нова и що - годе бива ;
    - спазена е точно инструкцията за стягане на съответния двигател на ФЕРОЗА ;
    Ако всичко това се изпълни , трябва да няма ядове ...
    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

    Коментар


    • #47
      До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

      "оригинална" всички знаете когато кажете в магазина искам наи хубавата се кълнат в наи святото и лъжат, а ми се е искало да си отрежа от лист алуминии една , не е крива главата нито блока но след 7 -8 месеца се пробива . последна стъпка може би ще е сам да си направя такава нямал съм такива проблеми до сега , харесва ми ферозката , тази зима само тя беше нашия траспорт за нашето семеиство, в лошото време много е проходима и надежна но с вектрата макар и старичка мотора и е перфектен никакви проблеми 10 години . да има по хубави коли и джипове но немога да си ги позволя но не съм фен на "автобусите"джипове дори и много скъпи...може би.Изненадан съм че във ФОРУМА има такивз грамотни хора в техническо отношение и знаят и могат много може би тов е елита и за мен е чест че се консултирам с ВАС

      Коментар


      • #48
        До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

        Виж сега , аз на твое място какво бих направил. Намери размонтирани скорости от Фероза и си направи един шаблон от картон на фланеца. После го наложи върху камбаната на вектровия двигател и виж , дали има шансове да стане с малко преработки. Ако опеловия двигател няма камбана , пробваш със шаблон на камбаната. Може да има шанс да се направи някакъв преходен фланец.
        После трябва да видиш точките , на които се закрепва двигателя на шасито. Вероятно и там ще се наложи да се преправя.
        Трябва да се види и как пасва опашката ,т.е. първичния вал на ферозовите скорости на маховика на опела...
        Не е лесна задачата , но от тези неща тръгни.

        Мое мнение обаче , е да се опиташ по някакъв начин да решиш проблема с гарнитурата.

        Поздрави и успех!
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #49
          До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

          Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
          Виж сега , аз на твое място какво бих направил. Намери размонтирани скорости от Фероза и си направи един шаблон от картон на фланеца. После го наложи върху камбаната на вектровия двигател и виж , дали има шансове да стане с малко преработки. Ако опеловия двигател няма камбана , пробваш със шаблон на камбаната. Може да има шанс да се направи някакъв преходен фланец.
          После трябва да видиш точките , на които се закрепва двигателя на шасито. Вероятно и там ще се наложи да се преправя.
          Трябва да се види и как пасва опашката ,т.е. първичния вал на ферозовите скорости на маховика на опела...
          Не е лесна задачата , но от тези неща тръгни.

          Мое мнение обаче , е да се опиташ по някакъв начин да решиш проблема с гарнитурата.

          Поздрави и успех!
          Първичния вал на ферозовите скорости лагеруват във фланеца за маховика на коляновия вал , при Вектра двигателя е разположен напречно , а при напречно разположение първичния вал не лагерува във фланеца на вала . От друга страна , същия двигател се монтира и надлъжно , при което първичния вал на другата скоростна кутия ще лагерува във фланеца на вала . От това следва че коляновия вал най - вероятно ще има стандартен отвор за монтаж в единия или в другия вариант . При надлъжно разположение трябва да се монтира подходящ лагер в отвора на фланеца на вала . На подобно нещо се натъкнах преди няколко години - при монтаж на двигател от ФИАТ РИТМО АБАРТ - 125 к.с. , 2 л. , на НИВА . При РИТМО двг-то е напречно , но същото двг се монтира и на ФИАТ АРДЖЕНТА надлъжно - във фланеца на вала имаше тапа , в която пробих два отвора , направих резби М8мм. и я извадих със скоба . На мястото на тапата пасна 1:1 руското лагерче / да не забравяме произхода на ЛАДА от ФИАТ 124 / в което лагерува първичния вал на скоростната кутия на НИВА -та . Ситуацията беше сравнително лесна , тъй като въпросното двг от ФИАТ пасва 1:1 на скоростната кутия на ЛАДА .
          Поздрави !
          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

          Коментар


          • #50
            До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

            Ако си спомниш номера на лагерчето , ще се поразровим в темите тук , имаше размера на лагерчето за Ферозата...
            Разбира се , зависи и от фланеца на маховика на Опела...
            Your conscience is all you can take to your grave.

            Коментар


            • #51
              До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              То Фероза си звучи като заболяване и самичко
              "Нива" пък звучи аграрно. Ама за аграрни цели ти трябва УАЗ, щото нивата се троши.

              Сега по темата - 1.8 от BMW според мен е оптималното решение, или нещо с такава мощност. Най-малкото поради факта че със сигурност се побира.

              Гарнитура на глава - явно ти бутат ментаци, или нещо не е така. Може да опиташ да я намажеш преди монтажа с тъничък слой графитна грес - уплътнява и след време остава само графита. А щом ти върти тия номера, може да се опиташ и да достегнеш след едни 1000-2000км, да речем. Просто ги отвиваш, както е по книга, и после ги стягаш пак, отново по книгата. Има някаква вероятност гарнитурите, които купуваш да улягат повече от нормално.

              За алуминиевата - може всякаква да се направи. Може да се резне на
              лазер, примерно. Става перфектно. Хем може и да не е от алуминий, а от квото искаш - мед, бронз или каквото ти душа иска. Извъртяш я на AutoCAD, и грижите са никакви. Правят я с точност половин десета.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #52
                До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

                На Ферозата опашката на първичния вал на скоростите, която лагерува в коляновия вал е най-малко 2 вида - 12 и 15мм. Има там едни заигравки, описал съм ги в темата за смяна на трансмисия и трансфер.
                А за фланец - имам свалени скорости, от фултайм са, но кожуфа е 1:1 с парт тайм, разликите са само вътре.

                Коментар


                • #53
                  До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

                  Относно лагерите които се монтират във фланеца на коляновия вал / pilot bearing /на DAIHATSU ROCKY , FEROZA , BMW , NIVA – лагерите на DAIHATSU ROCKY 2.8 и на BMW 524 td са еднакви - 12 х 32 х 10 , може да се монтира и 12 х 32 х 14 .
                  На DAIHATSU FEROZA модели F 300 и F310 лагера е 15 х 35 х 11 / на NIVA лагера е почти същия – 15 х 35 х 14 – по – голям по размер „ С „ с 3 мм. /

                  Bearing Number
                  Boundary dimensions(mm)*
                  TBBS
                  abc
                  6201 - 12 x 32 x 10
                  62201 - 12 x 32 x 14
                  6202 - 15 x 35 x 11
                  ГПЗ 180502 - 15 х 35 х 14
                  Последно редактирано от boyan01; 13-02-10, 12:03.
                  Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

                    Не знам защо ти излиза така, но на моята Фероза лагера беше 27/12/10 и го смених заради новите скорости с 27/15/10. Явно са повече модификациите. Спарки ми беше казал, че има и с тефлонова втулка вместо лагер......

                    Коментар


                    • #55
                      До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

                      За лагера на FEROZA справката е по каталог , така че не мога да споря , може да има и други модификации , но за ROCKY 2.8 td , BERTONE 2.4 td , BMW 524 td - справката е абсолютно точна - проверено е на практика .
                      Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

                      Коментар


                      • #56
                        До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

                        Първоначално публикуван от boyan01 Преглед на мнение
                        За лагера на FEROZA справката е по каталог , така че не мога да споря , може да има и други модификации , но за ROCKY 2.8 td , BERTONE 2.4 td , BMW 524 td - справката е абсолютно точна - проверено е на практика .
                        Аз не си сменях скоростите на теория, вервай ми.

                        Коментар


                        • #57
                          До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

                          Мисля , че преди някой да се впусне в подобно преустройство е нормално да проучи и теоритично как стоят нещата , друг е въпроса че се получават понякога и разминавания . Интересно , как две толкова различни машини като DAIHATSU ROCKY 2.8 td и BMW 524 td ползват един и същ лагер и по този въпрос каталожната информация е доказано вярна , а за FEROZA се получава разминаване ?
                          Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

                            Прав си, аз като започнах "трансформацията" на моята я подкарах ей така - наизуст. Мислех само раздатка да сменям, после като се оказа че с тия скорости не става, бях тръгнал да преработвам скоростната кутия, хеле разубедиха ме, взех оригинална, после брах ядове с този лагер. Сега вече имам опит, така да се каже, каквото знам - споделям. Така правят и останалите и нещата вървят. Сега ако човека се хване с мотора - още нов опит се натрупва и така.....

                            Коментар


                            • #59
                              До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

                              Безспорно , така е . Когато няма с кого да се сподели информация е кофти , винаги има изненади .... При мен най - забележителния случай беше като сменях двг-то на моето BERTONE - оказа се , че маслената помпа незнайно защо се върти на обратно за разлика от тази на същото двг , само че свалено от Е 34 ... докато разбера какво става , няколко часа бях зелен отвсякъде ...
                              Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили “Титаник”.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Други мотори за FEROZA и ROCKY ??

                                както ви казах, живот и здраве, това лято ми се иска да го направя, от това което казахте до сега ще търся демонтирана с.кутия /фероза за шаблон/,камбана/омега/ и ако нещата пасват горе,долу пак ще ви търся за да стиковаме какво съм намерил, и какво да правя , ще закрепя до колкото мога ферозовия мотор , благодаря ВИ за ценната информация

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X