Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Фероза- ремонти, подобрения и въпроси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Фероза- ремонти, подобрения и въпроси

    Ще си отворя нарочна тема, за да не разхвърлям инфото навсякъде.
    Като първи въпрос:
    Защо не мога да намаля оборотите на празен ход по-малко от 950, въпреки че съм завил до края винта? С центровката от делкото не става, защото започва да глъхне и къса. Нея си я оставих, както си беше преди да сменям пръстена.
    За първи път ми вдигна оборотите, непосредствено след една смяна на маслото. Тогава и за винта не знаех и сложих рестриктор на маркучето, което води от капака на клапаните, до дросела. Само от там можех да ги намаля. Сега смених цялото маркуче и е същата история, но поне ги намалих до към 950-1000 като навих винта докрай. Тогава с рестриктора ги свалих до към 1000-1100.
    Your conscience is all you can take to your grave.

  • #2
    От някъде смуче въздух? Сцепен вакуумен маркуч? Вакумен маркуч серво на спирачките...

    Коментар


    • TigerHunter
      TigerHunter коментира
      Редактиране на коментар
      Ще трябва да ги прегледам, да.

  • #3
    Вчера сменях масло и филтър, Направи ми впечатление, че явно не събира 3,6 литра, както съм чел из нарочните теми. С три и половина литра ми е два мм над горната отметка на щеката. Възможно е, да е заради малкия филтър, защото според каталозите има и по-голям. Не с много, но аз първо купих по каталог и после го сменях в магазина. Казаха ми, следващия път искай от малкия филтър.
    Колата не се беше движила от два-три дни и се очаква, всичкото масло да е слязло в картера, а и го изчаках да се цеди повече от час, докато обядвам. Сложих 5-40 на Тотал.
    Your conscience is all you can take to your grave.

    Коментар


    • #4
      Толкова събира и моята фероза Ферозата - 3,2 литра и маслото е до белега за максимум на щеката. Последно го сменях преди няколко седмици и налях 3 литра умишлено, въпреки че купих туба 4 литра, просто не обичам маслото да е на максимум.

      П.п. Явлението с разликата на реалното количество и количеството по книга го наблюдавам и при всекидневната ми Вектра Б 1,6 бензин. За това при смяна на масло на непознат за мен автомобил първо наливам около 0,5 литра по-малко от това по документация.
      Keep the shiny side up, all four on the floor and with any luck I will see you on the trail!
      Daihatsu Feroza F300 1.6 16V

      Коментар


      • Mais
        Mais коментира
        Редактиране на коментар
        Правил съм експеримент с бензинов и с дизелов мотор . При "нервна" експлотация на ДВГ, разликата минимум , максимум(на маслото) пряко влияе върху работната температура на двигателното масло. Разликата е около 10 - 15 градуса по Целзии. При съвременните форсирани двигатели по безопасния вариант е маслото да на горната граница...просто споделям личен опит.

      • TigerHunter
        TigerHunter коментира
        Редактиране на коментар
        Това е интересно наблюдение. Моята експлоатация не е нервна, макар че от време на време я сритвам в задните части. Гледам да не го правя, щото върви много, но и харчи като Боинг.

    • #5
      За маслото - не можеш да го източиш цялото, колкото и да ти се ще и колкото и да я чакаш. Едни 100-ина милилитра минимум винаги намират къде да се скатаят. Главата например задържа минимум 50-ина, вероятно и повече. Има тук-там клапанче, тук-там друго нещо, и няма как да се свлече всичкото в картера.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #6
        Предницата скрибуца. Не ме коси особено, но лятото на отворен прозорец е и малко... Не знам, доколко е до тампони на носачи. Миналата седмица ги пръсках , но пак си поскръцва.
        Your conscience is all you can take to your grave.

        Коментар


        • #7
          Моята спря да скърца след като гресирах шарнирите!

          Коментар


          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Не помня дори, дали имаха гресьорки. Утре ще погледна. Так или иначе. ще я раздвижа.

        • #8
          Ферозата има доста гресьорки по предницата.
          Даже друг автомобил с толкова много възли с гресьорки не бях виждал. Но зависи и с какви части са сменяни през годините . Някои от новите чаркалъци нямат гресьорки.
          Който търси , намира !
          Човекът е човек, когато е на път !

          Коментар


          • #9
            Е колко пък чак доста? 4 накрайника и 4 шарнира в повече, спрямо други возила. Мога да сравня например с Terrano - 4-те шарнира на терано 2 в оригинал нямат гресьорки. На терано 1 горните имат, но има и горни и долни с гресьорки. Накрайниците в оригинал нямат, но има и такива със, същото е и за централната щанга. Каретата на карданите в оригинал на късните версии има и необслужваеми, и остава само паразитен хебел и шлици на предния кардан.

            Та, тераното има между 2 и 14 точки за гресиране, в зависимост от това какви части са вложени.

            ...от друга страна, ферозата ми си е още с оригиналните шарнири и накрайници, а е излязла от завода 1989г. По цялото окачване са сменани задни амортисьори (защото огънах единия, и той дори огънат не беше протекъл нито изпуснал), ресьори в комплект с прикачния им инвенртар - U болтове, шегели и тампони, и тампоните на предните биалети. Като я купих и едни долни тампони на задните амове. На шарнирите се наложи да им сменям маншоните само.

            Еми няма кой да направи такова вече. Ако и не гниеха и мотора им беше малко по-оразмерен, вероятно щяха да са популярни поне колкото 70-ките и никой нямаше да продава.

            А джипките генерално приключват. Днес си говорих с един, дето внася от Италия - абсолютно перверсни цени от 4500-5000 евро за терано на по 300-400 хиляди километра.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #10
              Днеска свалих една гресьорка от долния шарнир, Утре ще купя десетина и ще ги сменя всичките. Така ще гресирам по-лесно.
              Съгласен със Спарки. Ферозата е доста здрава джипка като ходова част и окачване. Затова и си я оставих.
              Реших да сменя маркучите за вакуума до усилвателя на спирачната помпа. ДОТ-ът е 91. Може и видимо да не са зле, но сменям всичко наред напоследък. Едно по едно, но наред. Странното е размерът на щуцерите. -9 мм. Може би е некакъв инчов размер. Мога да нахлузя и маркуче 8мм вътрешно, но е доста тънко външно и няма да мога да ползвам оригиналните щипки. Ще се наложи да слагам скобички, а не искам. Та утре ще търся такъв маркуч. Външно е 17 мм ... Ба...

              Тия дни, ще мина и на по-икономични гуми. 215/75/15 АТ за лятото. Бях ги купувал за Кията, но ще са ми летни на ръждилка. Медведите при зор есента и зимата.
              Последно редактирано от TigerHunter; 14-06-20, 18:53.
              Your conscience is all you can take to your grave.

              Коментар


              • #11
                Ползвай горивен маркуч. С по-дебела стена е.

                Прубжинни скобички едно време се бях засилил да си купувам, но продавателя (а му.... в приемятеля!) не доставяше до България. Тук смислен комплект не съм намерил още.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • TigerHunter
                  TigerHunter коментира
                  Редактиране на коментар
                  То аз си ги имам и четирите скобички. Номера е, да намеря маркуч в външен размер, на който да паснат. Утре ще потърся в специализиран "гумен" магазин. Горивен в авточастите или 8, или 10 мм вътрешно, но външно и двата са по-тънки и скобичките биха отпаднали. Не че е някаква огромна драма, да сложа обикновени, но ще пробвам да ползвам оригиналните.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  В ДБК Димитров има комплекти. Цените са нефелни, обаче. Комплект от 160 скоби от китай е 16 долара, а в ДБК Димитров 100 скоби са 56лв.

                • TigerHunter
                  TigerHunter коментира
                  Редактиране на коментар
                  А...тоя обажда цени като за Ф1. О-пръстена на делкото, който е един прост О-пръстен, беше нещо към 9 лева. Аз го купих за някакви стотинки. И други неща съм му гледал. Същата история.

              • #12
                Здравейте момци , и аз станах неволно фен преди години на Ферозката и изглежда ще е до гроб. Та за вакуумните маркучета- купих си тук в Карлово от автомагазин едни на метър / мисля че имат един слой некаква оплетка/ и паснаха без скоби. Скоби пружинни има Вюрт поне така пишешеше на етикета тук-различни размери -от 6 до 18
                Бъдете здрави

                Коментар


                • #13
                  Тънките не са проблем. На тънки вакуумни маркучета скоби няма да видиш на нито едно возило - безпредметно е. Само на дебелия към сервото се слагат.

                  А те и на Wurth цените обикновено са като за теглото им в злато.

                  Гледам китайците започнали да пращат до България, и ще взема да си купя един комплект, пък когато дойдат - тогава.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • itana
                    itana коментира
                    Редактиране на коментар
                    Здравейте, ами не са скъпи , голямите размери 1лев до 1.2 лв, малките са стотинки.

                • #14
                  Силиконовите маркучи държат чудесно и без скоби. Разтягат се малко
                  И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                  Коментар


                  • #15
                    За трийсетина години не съм срещал проблем с херметизацията на вакуумните снадки.- Скоба,тел,свинска опашка, навита уплътнителна лента...............
                    При налягания се случват "филми"!

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X