Всичкото ще го поеме диода. Транзистора ще си остане затворен, освен ако капацитета дрейн-сорс не е прекалено голям за управлението. Тогава може и да се пооткрехне, евентуално. Гейта трудно ще се повреди, поради защитния ценер гейт-сорс.
Не е задължително. Паразитния обратен диод го дава ценер. Те така се и оразмеряват. Мисля че нормата беше около 20% над напрежението, дето пише в даташита. А понеже паразитния диод, дето го играе ценер при претоварване по напрежение, е на същата подложка като MOSFET-а, той е и доволно държелив температурно, а там при изключване няма от къде да дойде голям ток, та да го скапе. Тока ще е тоя, който е текъл през соленоида в момента на изключване. Всъщност предполагам че тия от BOSCH точно на това разчитат, за да се "източи" по-бързо соленоида. Оставят го да избие през вътрешния диод на MOSFET-а, вместо да слагат външен мощен ценер.
Последно редактирано от sparkybg; 27-09-10, 22:46.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Извинявай, че така, в прав текст, но си губиш времето като триеш тук и там.
Ето една табличка от сайта на NXP. Ако я съпоставим с наличностите във Фарнел, резултатът ще е ясен.
Ще я съпоставиш ти колега....Пълно е с плагиати, дето ако може така- на готово.....
И да ти кажа, не е баш така, примерно на опелите работи добре един транзистор, на форда-друг.А и не е само транзистора, почти винаги има и механични проблеми....., има и правилна диагностика, зацепване на помпата и тн.
Такива работи...., ако мислиш че някой от "транзисторосменячите" си е дал труда да си понапъне мозъка и да поразучи малко електрониката......, ама чул, че се сменя транзистор, та сменя и той.А какви смени съм виждал....бедна ти е фантазията....
Единствения който съм сигурен че се е ровил из PSG5 както сега се ровя и аз е С.Григоров.
Ама той за съжаление нещо вече не се обажда тука.....
А триенето не ми отнема повече от 20с., чак загуба на време....
Колегата за който споменах, беше така добър да ми остави електрониката за тестове.Само да дойдат стенда и симулатора и почвам.Резултатите и осцилограмите ще кача тука, за жалост на едни и радост на други.....
0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
Суперскан България www.decbg.com
Машинно почистване на DPF/FAP филтър
И специално към колегите с Форд и VP44.Проблема при тях е, че електрониката фактически не може да се тества в свалено състояние.Говорим не за статично четене и изтриване на грешки в PSG5, а за динамични тестове на стенд, при които да се види реалното подаване на гориво и формата на управляващите импулси.Това е така, защото при Форд в програмното усигуряване на PSG5 е заложена и имобилайзерна функция.
Ако помпата не комуникира със своето ЕКУ в автомобила, имобилайзера в помпата не позволява каквито и да е действия, фактически помпата(PSG5) не работи.Освен проблема с тестването в свалено състояние, имобилайзерната функция е проблем и при смяна на помпата с друга-колата не пали.
В най-скоро време очаквам интерфейс спецялно разработен за временно или постоянно изключване на имобилаизерната функция във VP44 на Форд.Тогава помпите ще могат да се тестват на стенд и заменят с други без проблем
0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
Суперскан България www.decbg.com
Машинно почистване на DPF/FAP филтър
Обърнете внимание на осцилограмата на дефектна PSG5.От нея ясно се вижда, че транзисторите се управляват независимо един от друг.В случая имаме изгорял транзистор за стартовия ток и напълно работещ транзистор за задържащия.Пада на напрежението м/у т.1 и т.2 е именно работния ток(около 10А) на задържащия транзистор.И с двете кръгчета ясно се виждат моментите на влкючването и изключването му.Имаме типичната повреда-изгорял стартов транзистор.Явно тока му от около20А служи само за първоначалното издърпване на клапана.След това поради новото му местоположение, той попада в по-силно магнитно поле на соленоида и задържащия транзистор с 10А е напълно достатъчен...
Прикачени файлове
0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
Суперскан България www.decbg.com
Машинно почистване на DPF/FAP филтър
Обърнете внимание на осцилограмата на дефектна PSG5.От нея ясно се вижда, че транзисторите се управляват независимо един от друг.В случая имаме изгорял транзистор за стартовия ток и напълно работещ транзистор за задържащия.Пада на напрежението м/у т.1 и т.2 е именно работния ток(около 10А) на задържащия транзистор.И с двете кръгчета ясно се виждат моментите на влкючването и изключването му.Имаме типичната повреда-изгорял стартов транзистор.Явно тока му от около20А служи само за първоначалното издърпване на клапана.След това поради новото му местоположение, той попада в по-силно магнитно поле на соленоида и задържащия транзистор с 10А е напълно достатъчен...
Да, очевидно. А стартовия транзистор, освен за преодоляване на механичното преместване, служи и за по-бързо нарастване на тока в соленоида. Обикновено когато прибере котвата, тя затваря и малък магнитен контур, като вече е нужен много по-малък ток за да я държи там. Магнитното поле си е все едно и също, просто котвата става част от магнитния контур, и това я държи на място с минимални усилия.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Има нещо криво в тая осцилограма. Предполагам, че е мерено м/у дрейн и сорс на Т1. При работещ двигател и запушени транзистори, напрежението трябва да е м/у 12 и 14V. На картинката е доста под тия стойности. И пикът при изключване на соленоида ми се струва нереално малък - само 20V.
Има нещо криво в тая осцилограма. Предполагам, че е мерено м/у дрейн и сорс на Т1. При работещ двигател и запушени транзистори, напрежението трябва да е м/у 12 и 14V. На картинката е доста под тия стойности. И пикът при изключване на соленоида ми се струва нереално малък - само 20V.
Няма криво.Това е на стартер, колата не пали.От там и тоя пад.А и виж дължината на импулса, толкова продължителен е само при въртене на стартер, за максимално подаване на гориво и бързо палене.Веднага след като запали става 4ms.
0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
Суперскан България www.decbg.com
Машинно почистване на DPF/FAP филтър
Пика накрая не го брой ..... Ама не е ли много малко времето ..... малко повече от 1 милисекунда ....??
Даже по-малко е-0.2ms.А и пика тука от къде се взима, няма индуктивен товар, че да го генерира при изключване.......
От време на време достигаше 0.4ms и това е.
Абе не ми се вижда наред....., ама нека и другите кажат....
0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
Суперскан България www.decbg.com
Машинно почистване на DPF/FAP филтър
Даже по-малко е-0.2ms.А и пика тука от къде се взима, няма индуктивен товар, че да го генерира при изключване.......
От време на време достигаше 0.4ms и това е.
Абе не ми се вижда наред....., ама нека и другите кажат....
Верно не е наред. Пикът е намек, че прехвърля нещо от изхода, може би. Разглеждал ли си дискретните неща около гейта? Или няма такива?
Коментар