Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

    Управляващите сигнали трябва да е нещо подобно. Не смейте на картинката, пейнта достатъчно ме изнерви...

    Принципно Ясен е прав. Диода би забавил изключването на клапана. Друг е въпросът доколко това е фатално. При ДВГ в микро и наносекундите не се случва нищо значимо.

    Иначе може и без диод. Ще трябва да се ползват доста по-високоволтови транзистори.

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    ПП: Обаче при това положение резистора не може да е 3 ома, а например ом и нещо.
    За да се получи токът на задържане според диаграмата по-горе, по груби сметки излиза 1.5 ома, без да се взема предвид съпротивлението на прехода на транзистора.
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от ittso; 26-09-10, 12:38.
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      Управляващите сигнали трябва да е нещо подобно. Не смейте на картинката, пейнта достатъчно ме изнерви...

      Принципно Ясен е прав. Диода би забавил изключването на клапана. Друг е въпросът доколко това е фатално. При ДВГ в микро и наносекундите не се случва нищо значимо.

      Иначе може и без диод. Ще трябва да се ползват доста по-високоволтови транзистори.



      За да се получи токът на задържане според диаграмата по-горе, по груби сметки излиза 1.5 ома, без да се взема предвид съпротивлението на прехода на транзистора.
      Ей сега го мерих, ТОЧНО 1.5 Ом. е
      И в крайна сметка излиза, че в моя случай е прецакан транзистора на задържащия ток.
      Аз мисля, че е по-скоро управлението му......
      Колеги, твърдя, че никъде е интернет пространствпто няма такова разнищване на PSG5.
      Чакаме премиите от Бош......
      0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
      Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
      Суперскан България www.decbg.com
      Машинно почистване на DPF/FAP филтър

      Коментар


      • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

        Явно гори пусковия транзистор, поради това, че товара му е почти накъсо(0.2Ом.)Аз поне видимо изгорял транзистор на задържащия ток не съм видял...
        А и той е по-труден за смяна(но не е невъзможно де).Сега като поразгледах пак една PSG5, като гледам кристалите, според мен двата транзистора са абсолютно еднакви....
        0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
        Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
        Суперскан България www.decbg.com
        Машинно почистване на DPF/FAP филтър

        Коментар


        • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

          Всъщност забелязвам един проблем..., ако работата на двата транзистора е така както го мислим, като изгори пусковия транзистор, колата пак би трябвало да запали и работи(макар и не както трябва), тъй-като задържащия транзистор си работи, нищо че другия е изгорял...
          Но всъщност не е така, палене няма.Което пак ме кара да се замисля, дали не е обратно ртаботата на транзисторите...., въпреки яе няма логика съпротивлението да е във веригата на стартовия транзистор.....Някой ако има идея......
          0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
          Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
          Суперскан България www.decbg.com
          Машинно почистване на DPF/FAP филтър

          Коментар


          • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

            Както казах и по-напред в темата - май е време за "осцилоскопстване". Би могло управлението на двата транзистора да не е с презастъпване, а втория да се отпушва около момента на запушване на първия, макар подобен начин на управление би бил голяма конструкторска глупост. Възможно е "задържащият ток" да не е достатъчен за преместване на котвата на електромагнита. В зависимост от конструкцията, токът за сработване и задържане може да се различава в порядък. Като гледам диаграмата, тук разликата е едва два пъти. Лесен експеримент би бил клапанът на работеща помпа (кола) да се свърже през резистор с подобно съпротивление и да се види дали електромагнитът би сработил. Разисторът трябва да е "якичък" (по сметки - 100W). Може да се пробва и с по-маломощен, примерно 20 - 30W, но експеримента трябва да е кратък, за да няма пушеци от него.

            Пак да питам, картинката по-долу от диагностичен софтуер ли е? Като гледам менюто "тест датчици" на такова ми прилича...
            Прикачени файлове
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
              Както казах и по-напред в темата - май е време за "осцилоскопстване". Би могло управлението на двата транзистора да не е с презастъпване, а втория да се отпушва около момента на запушване на първия, макар подобен начин на управление би бил голяма конструкторска глупост. Възможно е "задържащият ток" да не е достатъчен за преместване на котвата на електромагнита. В зависимост от конструкцията, токът за сработване и задържане може да се различава в порядък. Като гледам диаграмата, тук разликата е едва два пъти. Лесен експеримент би бил клапанът на работеща помпа (кола) да се свърже през резистор с подобно съпротивление и да се види дали електромагнитът би сработил. Разисторът трябва да е "якичък" (по сметки - 100W). Може да се пробва и с по-маломощен, примерно 20 - 30W, но експеримента трябва да е кратък, за да няма пушеци от него.

              Пак да питам, картинката по-долу от диагностичен софтуер ли е? Като гледам менюто "тест датчици" на такова ми прилича...
              Нали вече ти казах колега, осцилоскоп(специализиран автомобилен) и токова сонда.Това е реалния сигнал към соленоида.
              Иначе резистора си е мощен, залепен е с топлопровеждаща смола към алуминиевото тяло за по-добро охлаждане.Ето го :
              И осцилоскопа
              Прикачени файлове
              Последно редактирано от kiki.t; 26-09-10, 22:05.
              0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
              Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
              Суперскан България www.decbg.com
              Машинно почистване на DPF/FAP филтър

              Коментар


              • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                Единственото обяснение за тоя голям ток е евентуалното недозатваряне на някой от транзисторите, или по-точно тоя, отговарящ за началния импулс. Тук вече може да се мисли дали е от управлението, или от самия транзистор. Реално, ако съпротивлението от 1.5 ома е в ред, толкова голям ток няма откъде да мине, освен през тоя транзистор. Това обаче значи че в съшия момент през резистора минава по-нисък от номиналния ток на задържане, и всъщност ако управлението гледа пада върху тоя резистор, то отчита по-нисък ток, а не по-висок. Просто трябва да се види сигнала върху гейта на двата транзистора, и напрежението върху резистора, за да се изясни причината.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Единственото обяснение за тоя голям ток е евентуалното недозатваряне на някой от транзисторите, или по-точно тоя, отговарящ за началния импулс. Тук вече може да се мисли дали е от управлението, или от самия транзистор. Реално, ако съпротивлението от 1.5 ома е в ред, толкова голям ток няма откъде да мине, освен през тоя транзистор. Това обаче значи че в съшия момент през резистора минава по-нисък от номиналния ток на задържане, и всъщност ако управлението гледа пада върху тоя резистор, то отчита по-нисък ток, а не по-висок. Просто трябва да се види сигнала върху гейта на двата транзистора, и напрежението върху резистора, за да се изясни причината.
                  Логично, но ако проблема не е в управлението на стартовия транзистор, как може да е в самия него.В смисъл, той най-вероятно се отпушва и запушва от правоъгълен импулс на гейта.Мисълта ми е, как може да остава отпушен, при положение, че управляващия го импулс е изтекъл и реално на гейта му би трябвало да има вече 0V.
                  Знам че си трябва осцилоскопване, ама е адски трудно, да не кажа-невъзможно.Но мога да направя друго, ще помоля клиента на който е колата да ми остави тази електроника за тестове(той и без това ще взима друга).Тогава ще изкарам външни изводи за транзистора и ще тествам различни.....Странното е, че този транзистор до сега се е представял отлично на доста автомобили.За това се съмнявам да е в него проблема.....
                  0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                  Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                  Суперскан България www.decbg.com
                  Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                  Коментар


                  • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                    добре де, ако е вярна обсъжданата теория, това значи, че транзисторът все пак работи в ключов режим.

                    Коментар


                    • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                      Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
                      Логично, но ако проблема не е в управлението на стартовия транзистор, как може да е в самия него.В смисъл, той най-вероятно се отпушва и запушва от правоъгълен импулс на гейта.Мисълта ми е, как може да остава отпушен, при положение, че управляващия го импулс е изтекъл и реално на гейта му би трябвало да има вече 0V.
                      Знам че си трябва осцилоскопване, ама е адски трудно, да не кажа-невъзможно.Но мога да направя друго, ще помоля клиента на който е колата да ми остави тази електроника за тестове(той и без това ще взима друга).Тогава ще изкарам външни изводи за транзистора и ще тествам различни.....Странното е, че този транзистор до сега се е представял отлично на доста автомобили.За това се съмнявам да е в него проблема.....
                      Рехаво управление, например. Или примерно въпросния е бил дефектен... Нямам идея. Или поне не и без осцилоскопене.

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      добре де, ако е вярна обсъжданата теория, това значи, че транзисторът все пак работи в ключов режим.
                      Не е изключено управлението да е сметнато така че да е чувствително към примерно гейтовите капацитети, или напрежението, подавано от управлението да достатъчно за едни и недостатъчно за други опитани транзистори. Сам знаеш че малкото съротивление иде с големи входни капацитети, обикновено. А пък капацитетите и напрежението на отпушване са горе-долу като като усилването при биполярните - във фабриката ги пробират и сортират, но понеже за ключови транзистори не са от вездесъщо значение, обикновено, подбирането е в доста широки граници понякога.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                        Добре би било освен токът, да се премери и какво е напрежението G/S на транзистор 1 (горящият). Графиката е доста странна, токът се покачва във времето когато трябва да е отпушен само Т2 (с резистора). Говорим за измерване с осцилоскоп, естествено.
                        Не чета коментари и не отговарям на такива.

                        И коментаторите...

                        Коментар


                        • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                          Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                          Добре би било освен токът, да се премери и какво е напрежението G/S на транзистор 1 (горящият). Графиката е доста странна, токът се покачва във времето когато трябва да е отпушен само Т2 (с резистора). Говорим за измерване с осцилоскоп, естествено.
                          Точно това смятам да направя колега, ще изведа жици извън електрониката, ще подам симулиращ сигнал по CAN(това като ми доида стенда за VP44) и ще меря с осцилоскопа напрежение маса-гейт на Т1.Но това до месец като пристигне стенда и симулатора, за да мога да въртя помпата с определени обороти(тези на празен ход) и да симулирам към пин 1/2 на PSG5 празен ход по CAN.Тогава и трябва да се формира импулса който съм дал (правилния).
                          0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                          Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                          Суперскан България www.decbg.com
                          Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                          Коментар


                          • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                            Нещо не съм внимавал като съм писал предишният пост. Имах предвид напрежението дрейн-сорс.
                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар


                            • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                              Нещо не съм внимавал като съм писал предишният пост. Имах предвид напрежението дрейн-сорс.
                              Защо дрейн/сорс? Нали е въпроса да се види управляващото напрежение на гейта, 0-5V спрямо маса............
                              0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                              Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                              Суперскан България www.decbg.com
                              Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                              Коментар


                              • От: Ремонт на ГНП BOSCH VP 44 и подобни

                                Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
                                Защо дрейн/сорс? Нали е въпроса да се види управляващото напрежение на гейта, 0-5V спрямо маса............
                                А сигурно ли е че е 0-5V, а не 0-10, или от нула до щатното в колата, предполагаемо максимум окооло 14.5?

                                ...щото ако гейта се управлява от 5V, става съвсем ясно защо не всеки транзистор върши работа.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X