Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Kатализатори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: катализатор

    Първоначално публикуван от bobsen Преглед на мнение
    Не само това при бензина ако няма гърне се базика ламбда сондата.И колата може да почне да харчи доста.
    Мойта е далече. Може би на метър. На самия изпускателен колектор, доколкото си спомням. Не би трябвало да се шашка, ако сложа тръба вместо катализатор.

    Обаче има коли, чиято сонда е с подгряване, и е по-далече от двигателя. Вероятно показанията са по-точни по този начин, и/или започва да отчита по-бързо, дори и колата да е студена. Там може и да има такъв ефект.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      До: катализатор

      Много бързате да изхвърлите катализаторите или "монтьорчетата" са ви казали че няма проблем махаш и забравяш,ако искате да научите нещо повече прочетете малко литература по темата. Не на всеки автомобил можеш да го махнеш ако пък е с две сонди просто забравете.

      Коментар


      • #18
        До: катализатор

        Защо не ни просветлиш накратко за основните полужения. За двете сонди не го обсъждаме.

        Коментар


        • #19
          До: катализатор

          Първоначално публикуван от jonyu Преглед на мнение
          ...ако пък е с две сонди просто забравете...
          В това съвсем ли си сигурен?
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #20
            До: катализатор

            Преди известно време махнах катализатора на Пасата защото
            бил задръстен и вместо него ми сложиха гърне.
            След това НЕ забелязах разлика нито в работата на двигателя,
            нито в разхода на гориво.

            Коментар


            • #21
              До: катализатор

              Аз съм с 2 сонди. И мхнах каталираторите, също 2 броя. Мислих го много и се притеснявах какъв ли ще е ефекта. Резултатите са повече от добри. Няма проблеми в работата или разхода. Разликата е във вървенето. Тръгна по-добре и имам чувството че двигателя се успокои. Единстенното необходимо е някой добър майстор да го направи и задължително да се сложи резонансно гърне. Ролята на това гърне, освен обезшуменост е и да забавя до известна степен газовете. По този начин ламбдата получава същата информация каквато е получавала преди това с катализатор.

              Иначе казано ако се сложи само тръба, газовете напускат по-бързо системата и сондата се бърка, че е бедна сместа. Регулира количеството на горивото и разхода скача.

              Коментар


              • #22
                До: катализатор

                Първоначално публикуван от Kalinkata Преглед на мнение
                По този начин ламбдата получава същата информация каквато е получавала преди това с катализатор.

                Иначе казано ако се сложи само тръба, газовете напускат по-бързо системата и сондата се бърка, че е бедна сместа. Регулира количеството на горивото и разхода скача.
                Човече, не си прав. Ама толкова не си прав че направо сигурно си седнал.

                Сондата не можеш да излъжеш. Лъже се компютъра. Няма как със и без катализатор сондата да показва едно и също, независимо какво слагаш отпред - тръба или гърне. Сондата мери количеството кислород в изгорелите газове. Толкоз. Това не зависи от потока. Еднакви като параметри сонди се слагат и на 900 кубикови двигатели, и на 3 литрови. С различен брой жици са само защото когато е далеч от двигателя изисква допълнително отопление, за което са и допълнителните жици. Има едножични, двужични, трижични и четирижични сонди, и вътре все е едно и също, като опция е само нагревателя. А самите сонди като конструкция и параметри са общо взето само 2 вида - широкодиапазонни и нискодиапазонни, но пак са универсални.

                Втората сонда е за контрол на работата на катализатора, след който е. Тя няма пряка връзка с работата на двигателя и разхода. Просто ще ти светне лампата че катализатора не работи, и толкоз. Майстора просто някак е излъгал компютъра. Нищо повече.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #23
                  До: катализатор

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Човече, не си прав. Ама толкова не си прав че направо сигурно си седнал.

                  Сондата не можеш да излъжеш. Лъже се компютъра. Няма как със и без катализатор сондата да показва едно и също, независимо какво слагаш отпред - тръба или гърне. Сондата мери количеството кислород в изгорелите газове. Толкоз. Това не зависи от потока. Еднакви като параметри сонди се слагат и на 900 кубикови двигатели, и на 3 литрови. С различен брой жици са само защото когато е далеч от двигателя изисква допълнително отопление, за което са и допълнителните жици. Има едножични, двужични, трижични и четирижични сонди, и вътре все е едно и също, като опция е само нагревателя. А самите сонди като конструкция и параметри са общо взето само 2 вида - широкодиапазонни и нискодиапазонни, но пак са универсални.

                  Втората сонда е за контрол на работата на катализатора, след който е. Тя няма пряка връзка с работата на двигателя и разхода. Просто ще ти светне лампата че катализатора не работи, и толкоз. Майстора просто някак е излъгал компютъра. Нищо повече.
                  Ами седнал съм то как иначе да се концентрирам да пиша.

                  Това за ламбда сондата ще го провея и ще пиша.

                  Но мога да потвърдя, че ми махнаха 2 броя катализатори от Нисана. Цялата операция бе извършена за 20мин. и пред моя поглед през цялото време. Беше поставено резонансно гърне без да се пипа нищо друго по автомобила. Понеже в момента си го ползвам за всички извънградски пътувания, съм навъртял около 5000км на "джипката" след премахването на катализатора и разхода и вървенето си е ок.

                  Та, не знам какво става с компютъра, но нямам никакви притеснения или оплаквания след операцията. И другото което знам е, че имах едно ауди преди време и там пробвах без резонансно гърне - ефекта беше УаУ - вдигна разхода, но за сметка на това "увисна" откъм вървене.

                  Поздрави за сега, че влизам на среща със сервиза на тема "що е ламбда сонда и какви са принципите и на работа"

                  Коментар


                  • #24
                    До: катализатор

                    Катализатора се пробва на газанализатор,но ако не си загрижен за екологията,минал ли е 120000км го махай.Задръства се.С резонаторно гърне при всички случаи е по-добре,отколкото с права тръба.А относно екологията,като погледнеш какво излиза от комините на Кремиковци,едва ли точно твоята кола ще доведе до екологична катастрофа.
                    Всичко готино на този свят е или незаконно,или неморално или вредно за здравето.
                    -----------------------------------------------
                    Питието определя съзнанието....
                    -----------------------------------------------
                    0887770735

                    Коментар


                    • #25
                      До: катализатор

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Сондата не можеш да излъжеш. Лъже се компютъра. Няма как със и без катализатор сондата да показва едно и също, независимо какво слагаш отпред - тръба или гърне. Сондата мери количеството кислород в изгорелите газове. ....
                      Всъщност сондата не седи ли обикновено преди катализатора? На всички бензинови коли, които съм имал, все е била там и въобще не се вълнува дали има катализатор след нея или не. Просто той се приема за "константа" ....
                      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                      Неизвестен мъдрец

                      Коментар


                      • #26
                        До: катализатор

                        Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                        Всъщност сондата не седи ли обикновено преди катализатора? На всички бензинови коли, които съм имал, все е била там и въобще не се вълнува дали има катализатор след нея или не. Просто той се приема за "константа" ....
                        Има коли с по няколко. Една преди първия, и една между първия и втория катализатор. И като махнеш катализаторите компа се сърди и пищи.

                        Това за коли от евро 3 и нагоре.

                        Идеята е да се контролира работата на първия катализатор, който има най-голям принос в катализирането.

                        По новите евро стандарти ще почнат и с 3 катализатора да ги правят.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #27
                          До: катализатор

                          махалсъм на 4 коли и винаги има раэлика.наи много се усеща на коли с малък двигател.

                          Коментар


                          • #28
                            До: катализатор

                            Ако може да се намеся и аз по темата, без да претендирам че мога да обясня това което искам достатъчно добре.
                            Имал съм проблем с АУДИ А6, на което след като махнахме двата катализатора, които там са пред сондите, и прецакахме цялата работа на двигатела, и се наложи да слагаме други, за да може изобщо да се кара. Това разбира се в случай че сондата, или сондите са след катализатора.
                            Хубаво е да се подменя катализатора на 120000км, но за съжаление в българия е доста скъпо. Обикновенно най-лесно е да се прецака катализатора с газова уредба, проблеми със запалването(кабели, свещи ит.н.), и с по- ниско октаново число бензин, от предписаното за автомобила. Основно проблема е при детониртане на горивна смес в ауспуха, което води до затапяне на керамичният елемент в катализатора.
                            Визуално, като погледнем през него, и се виждат затапянията. Ако се вижда през него все едно че е празен, то тогава е добре.
                            Когато започне да се запушва, обикновенно се повишава разхода на гориво, заради налягането, което се създава в колектора, и от там по лошото пълнене на цилиндрите с горивна смес, и съответно колата става с влошена динамика, особенно на високи обороти.
                            Когато се отстрани катализатора, е нужно винаги да се поставя резонаторно гърне, за да не се измести честотата на трептене на изгорелите газове в изпускателната уредба, и от там да се влоши пълненето.
                            Разбира се не искам да повлиявам на никои в посока сваляне, или не на катализатора, просто от бедния си опит до сега знам, че като се направи нещо необмислено, дори и малко, обикновенно след това коства повече усилия за да го въстановим в първоначален вид.

                            Ето и малко материал за свободното време:
                            Настроенный выхлоп:

                            http://www.tuning-mag.ru/articles/tech/
                            Land Rover Discovery 300TDI 1995 Basic

                            Коментар


                            • #29
                              До: катализатор

                              Запушен катализатор най-лесно се познава по това, че като оставиш колата да работи на ниски обороти, когато е загряла, изгорелите газове миришат на развалени яйца. Това е сигурен признак, че катализатора не работи както трябва. Обикновено тази проба се прави когато с автомобила сте пътували примерно извън града, и така изгорелите газове са загряли доста добре и катализатора.
                              В този случай наистина е по-добре той да бъде заменен с нов но!!!!!!
                              Новият, който ще сложите трябва да е одобрен от фирмата производител, т.е. само оригинален за Вашия автомобил.
                              Всички тези УНИВЕРСАЛНИ, които се предлагат в БГ, не стават. Това е така защото всеки един производител на ДВГ-то е изчислил какъв по размер и форма катализатор да сложи, за да може да не се промени налягането и такта на изпускателните газове.
                              А относно това дали като свалите катализатора да има резонансно гърне или да няма, е много спорен въпроса и тук в БГ, защото само тук се прави тази операция, няма как да достигнем до точен отговор, защото нямаме нужната апаратура и т.н.
                              Поне едно е доказано, че при поставяне на резонансно гърне почти няма промяна в шума, докато ако няма такова се чува едно неприятно звънтене в ауспуха при подаване на газ.

                              Коментар


                              • #30
                                До: катализатор

                                Първоначално публикуван от sto4o 5 Преглед на мнение
                                махалсъм на 4 коли и винаги има раэлика.наи много се усеща на коли с малък двигател.
                                По добре ли става или по зле. слагат ли нещо на мястото на катализатора
                                Приятелите може и да са фалшиви но враговете винаги са истински....

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X