Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

    Говоря за 1500 ватовата, макар че и аз не гледам сериозно на този начин... Само по принцип.

    Коментар


    • #92
      До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

      А, за него и аз мисля, че ще свърши работа, но не съм убеден, че си струва. Тия чалъми ги правят там, където имат сериозни студове. Тук дали ще стопли 5 минути по-рано или по-късно е все тая.
      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
      Неизвестен мъдрец

      Коментар


      • #93
        До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

        Първоначално публикуван от k-1 Преглед на мнение
        "палене с газ до ламарината"! -при -10грС и дръпната до краи ръчна газ ,пажерото запали на дърпане и докато откача въжето ,оборотите изведнъж спаднаха и започна да раб. неравномерно и тресе ....докато загасна..мисля че строших двигателя ,или помпата-знам ли....та внимаваите..с експериментите де!
        До ламарината само докато завърти няколко стотни стартера. Аз поне така си го обяснявам. Естествено не до ламарината след като запали, при самото палене/завъртане само.

        Ако намеря книжката, ще пусна една снимка.

        Коментар


        • #94
          До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

          Диско 200тди-давам контакт,натискам педала на съединителят за да облекчи въртенето на стартера(не подгрявам защото не ми работят свещите) и паля от четвърт оборот при -10.Оставям двигателя да поработи около една минута на място и потеглям леко и на пониска предавка с цел разбиване на маслото в диференциал,скорости и раздатка и темпериране на двигателя, няколко стотин метра до километър са достатъчни.(двигателят загрява по-бързо с повече включени консуматори)

          Коментар


          • #95
            До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

            Тойотата 3.0тд след подгряване пали от раз и веднага почва да си работи равномерно със леки вибраций, които след 5 секунди ги няма. Обикновенно потеглям максимум до 30 секунди и пътя е такъв че се движа по шосе на спускане повече от 3 километра.

            С джипа ми е лесно ама Аудито/2.5 ТДИ- автоматик/ определено ме тормози. Явно има голяма консумация в покой и ако не се кара 2 дни топи чисто нов акумулатор. Като запали трака като трактор около 20-30 секунди и ако се опитам да тръгна по-рано от 2 минути като дам на директна двигателя сменя шума и колата едва тръгва.
            Взимат ли ти - бегай, гонят ли те давай.

            Коментар


            • #96
              До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

              Първоначално публикуван от Sariones Преглед на мнение
              Оставям да работи около 2 до 3 мин. преди да тръгна. Преди да го изгася също го оставям около 30 сек. до 1 мин. да поработи на място (това заради турбото).
              Би ли обяснил логиката за турбото
              Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
              „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
              LZ1EMS

              Коментар


              • #97
                До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение
                Би ли обяснил логиката за турбото
                Оставя се колата малко да поработи преди да я загасиш за да охлади турбината ,иначе не е добре за нея а и за джобето ти

                Коментар


                • #98
                  До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                  Първоначално публикуван от veritas Преглед на мнение
                  Оставя се колата малко да поработи преди да я загасиш за да охлади турбината ,иначе не е добре за нея а и за джобето ти
                  Логиката търся, защо, как точно...
                  Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                  „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                  LZ1EMS

                  Коментар


                  • #99
                    До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                    Първоначално публикуван от emanuilis Преглед на мнение
                    Логиката търся, защо, как точно...
                    Турбината се охлажда от маслото (на някои коли и от охладителната система на двигателя). Като си карал по-продължително време на по-високи обороти (примерно по магистралата), тя е съответно загрята. Като след това отбиеш на бензиностанция и спреш, ако изгасиш двигателя веднага след спиране, циркулацията на масло (и охлаждаща течност) спира, а температурата на турбината е все още висока. Останалото по нея масло изгаря и прави нагар по триещите се части. Което с времето явно не се отразява добре.

                    Когато оставиш двигателя да поработи известно време на празен ход, даваш възможност турбото да се поохлади и в някаква степен намаляваш гореспоменатия ефект.
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                      Винаги си подгрявам колите преди да тръгна при температури под +10 градуса. Няма да се охарча кой знае колко, ако изчакам да мръдне стрелката на температурата, но двигателя си влиза в режим и всичко е наред.
                      Сега с гранда се изхитрих. Той нали има климатроник. Паля на бензин, а климатика го слагам на 24 градуса и духането на автомат. Като се включи духалката значи съм готов, обръщам на газ и тръгвам. Отенема около минута при -2 -5 градуса. При потеглянето стрелката вече ми е подминала 40 градуса.
                      През това време си почиствам стъклата и изчаквам жените да слязат, няма да мръзнат в студа децата я.
                      Не е луд, който яде баницата.... Кучето си лае, кервана си върви... ДОКОГА?
                      Форд Фокус 1,4 1999 г., Крайслер Гранд Вояджър, Corvette C5
                      ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА

                      Коментар


                      • До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                        Моята Нива и зиме и лете, след като я запаля /без натискане педала на газта и без форсирания/ я оставям да поработи на място докато температурата на двигателя достигне около 40-50 градуса. През това време скоростния лост е на първа скорост, а лоста на раздатката е в неутрално положение. След като тръгна около 1-2 км карам на по ниска предавка и по ниски обороти. Не знам колоко е правилно, но винаги съм го правил. Тръгна ли на студено колата никога не е вървяла добре...
                        Only after the last tree has been cut down,
                        Only after the last river has been poisoned,
                        Only after the last fish has been caught,
                        Only then will you find that money cannot be eaten.

                        Коментар


                        • До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                          Първоначално публикуван от veritas Преглед на мнение
                          Оставя се колата малко да поработи преди да я загасиш за да охлади турбината ,иначе не е добре за нея а и за джобето ти
                          За джоба не е добре но по друга причина.Ако изгасиш колата преди да са се успокоили оборотите турбината остава без масло и върти на сухо.Затова се изчаква да паднат оборотите за да не движи турбото

                          Коментар


                          • До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                            Преди дванадесет години си купих Мазда 323Ф. продаваха ги тогава във Варко, но аз я взех от човек, почти нова на няма и 15.000 км, но й беше загубил книжката. Бензинова, тогава дизел на Мазда в БГ май изобщо нямаше. Ходих при дистрибутора и ми обещаха книжка, но нямаха налична, а и вече влизаше по-новата Ф-ка, бяха свършили старите модели и докато ми я доставят се зарових по руските форуми в Интернет и попаднах на сканирана руска книжка, преведена от техния дилър. Разпечатах я, изчетох си я и след няколко седмици от Варко ми намериха книжка на български. Какво да видя - в едната - за руския пазар, на руски, пише колата да се подгрява докато стигне 60 гр. Бълагарската пише да се пали и тръгва. Паднах. Питах Варко и отговора беше - ами те на запад са полудели по екологията а е доказано, че на място се отделят много изгорели газове, на празен ход (??) или повече, отколкото като се кара, затова всички производители пишели да се пали и тръгва, да не се чака, НО японеца в оригиналната карта на предписанията за експлоатация бил написал това, което е в руската книга, с оглед дълговечността на двигателя.
                            На мен ми звучи логично.
                            Та, оттогава имах няколко коли всички пишат по книжките че не трябва да се подгряват, включително и на Ц класата дизел-автомат на жена ми, но да не ви разправям как включва на втора и трета при бая високи обороти и се нормализира едва след като достигне работна температура в кутията, ако се движа тоест след едно половин километър, докато ако поработи на място половин минута няма такива филми.
                            С тойотата също изчаквам половин минута ако е студено, първо паля и после чистя джама, с джипката също.
                            Все си мисля, че не бива да се подценява подгряването на мотора, колкото и да ни убеждават в противното...Все пак излишни пари имаме ли за ремонти? От безхаберие..
                            Galoper Exceed V6 3.0 1998 къса база

                            Коментар


                            • До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                              Първоначално публикуван от Немезис Преглед на мнение
                              За джоба не е добре но по друга причина.Ако изгасиш колата преди да са се успокоили оборотите турбината остава без масло и върти на сухо.Затова се изчаква да паднат оборотите за да не движи турбото
                              Чакай сега, турбината се задейства средно при около 2000 оборота на двигателя. При спиране оборотите са много под 1000, ерго турбината вече е изключила - отдавна преди двигателя да спре да работи. Подсещаш ме обаче за един друг момент свързан с форсиране при студен двигател над 2000 оборота. Тогава ми се струва логично турбината да се амортизира повече заради ,,некачено" и неподгрято масло...
                              Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
                              „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
                              LZ1EMS

                              Коментар


                              • До: Оставяте ли джипа сутрин да работи на едно място?

                                Според мен, всичко зависи от годината на производство. Аз карам кола от 20 години и искам да Ви кажа, че автомобилите от ново поколени ( имам предвид с дата на производство 2006 г. ) особено марка VOLVO xc 90, не е необходимо да чакаш каквото и да е било. В автомобила има достанъчно много електроника която има за задача да те информира за евентуални грижи. Е, разбира се не е хубаво да врътнеш ключа и да излетиш с 100 от място, та дори да е + 20.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X