Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Размисли за състезателен джип

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

    Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
    А защо трябва да се караме? И какъв е тоя мерак за кавги по принцип - има ги във всяка една тема посветена на което и да е състезание в този форум..?! Ти си този който ме праща да се радвам на червените клаксони, нали (аз също съм безкрайно далеч от мисълта, че познавам цялото автомибилостроене)..?!!

    Все състезатели пишете тук. Кажете ми откровено - не ви ли притеснява факта (не става дума за възможности), че лебедката се оказва решаващия фактор? Ето - имам намерения да правя нещо и имам нужда от съвет - да набивам пари в машината, или да и поорежа калниците, да и плясна едни по-големи гуми и да набия целия предвиден бюджет в бърза и мощна лебедка и 100 метра синтетично въже?
    Бъркаш не съм те пращал да се радваш на никакви червени клаксони.Посланието беше за всички които смятат,че само цената на една машина определя нейните резултати и,че техните слаби резултати се далжат на евтини коли които не са конкурентни.
    В трофито фактори много от гуми,лебедка до литри гориво и физическа подготовка защото на пловдив тази година видях как не един навигатор си почива изкачвайки екстрема с въжето.
    За трофито спирам има по-компетентни от мен нека те да говорят.
    Но в пет различни състезания пет различни фактора се оказват решаващи и за това е и това мрънкане да се направят състезанията максимално еднакви за да не се налага да се правят всестрано развити автомобили.
    Общо взето да се влага в гуми и лебедка а останалите задалжителни трофи пособия ако може да не се купуват.
    За бъгито от снимката е добре да знаеш,че има доста слаби места и бързо ще се удави в някой гьол.
    За твойта кола е добре да знаеш ,че каквото и да направиш то бързо ще стане за доработки заради постоянното променяне на състезаня и рагламенти ти не знаеш какви състезания ще има след три години за да знаеш каква кола да правиш.
    И пак да те попитам

    (това малко с прехапани устни го написах - според мен не е ОК да бъркаш ролките на алтернаторите и супер чарджъра с "червени клаксони", и да пишеш в този раздел...)!
    още ли си на мнение,че бъркам ролки на каквото и да било и съм недостоен да пиша в този раздел?
    п.п. ще ти задавам този въпрос докато не получа отговор на него достатачно ясна снимка съм пуснал какво е червеното за което се говори
    Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
    Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

    Sofrace Offroad Team

    Коментар


    • #32
      От: Размисли за състезателен джип

      Ще окъкаме и тази тема. Мислех, че ще е интересна, а не за бибитки.
      GSM 0877 08 99 19
      Jeep Grand Cherokee 5.2 V8

      Коментар


      • #33
        От: Размисли за състезателен джип

        Човек ти наистина ли си представяш как поне 1000 човека дейни из форума кой състезател кой зрител всички все компетентни инжЕнери говорят за една трофи машина.
        Тук до такава степен фенове на Американци,Японци И РЮснаци ще дадат на късо,че третата световна война ще стане факт и ще започне точно от тук.
        А мани друго ама ще ни изгонят от форума поне половината така,че дай да си говорим за бибитки и всеки да си заварява по неговия кокошарник.
        Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
        Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

        Sofrace Offroad Team

        Коментар


        • #34
          От: Размисли за състезателен джип

          Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
          Живко, аз по никакъв начин не укорявам хората занимаващи се с трофи в България, напротив (газ пикая от яд, като чета теми като за трофито в Сърбия, например..)! Някак си, нещо в мен ми казва, че не трябва лебедката да решава едно състезание, а съвкупността от машина и екипаж!
          Марто , това помниш ли го
          https://www.youtube.com/watch?v=iL3Emjd1XI0 ако не беше добрата лебедка нашите дали щяха да се справят с тоя гаден , кален баир.
          На нас клиренс ни трябва , не скорост

          Коментар


          • #35
            От: Размисли за състезателен джип

            Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
            Е с кво да допринеса
            правиш го така че да печели, което си зависи от състезанието
            ако трябва бърза лебедка и 20 акумулатора в багажника - тогава може и с москвич да започнеш
            Именно - нещо което не се влачи съвсем по корем, но за сметка на това може на лебедка с прилична скорост, от тук до Пазарджик и обратно...

            Връщам се на думите на самите състезатели писали в темата - караме на ръба, топим разликата и онзи опъне две лебедки на следващия екстрем и ни сложи 25 минути в класирането! Тук определено не става дума за автомобила (това към Чавдар - нещата са свързани), а по-скоро за "правилник" (класове) и правене на трасета, което от своя страна пък е свързано с правенето на състезателен автомобил (моя проблем свързан с темата). Ето - масово пишат хората, че лебедките решават състезанието, а не колата, навигатора и пилота. Определено е много по-лесно и евтино да пляснеш няколко акумулатора и хубава лебедка, от колкото да сменяш мостове (стартово $3000 само за голи мостове + още $ 1000 да не ги мислиш, ще устискат ли, няма ли да устискат), да набиваш пари в раздатка ($3500), блокажи (~$2500), двигател и скорости (тук нещата могат да клонят и към "плюс безкрайност", ако не попаднеш на правилния човек за тази работа...), окачване (и тук "плюс безкрайност"...) и т.н. и т.н...

            Базата е с мостове, които биха носили 35-ци без особени проблеми (с малко резерви за предния "мост", ако и да е усилван от хора които разбират от тази работа), двигателя е V6 бензин със 160 коня и достатъчно дърт и дуракоустойчив автомат (колкото изкарат - толкоз, после ще се мисли с какво да се сменят...), а купето е компактно, с отлични свесове и има достатъчно място за малък акумулаторен склад с достатъчно здрава рама под него (даже не е изгнила). Отпред е с независимо окачване ("чупещ" се преден мост"), отзад е на ресори. Естествено е като четеш неща като горе цитираните, да започнеш да се чешеш по главата и да се чудиш на къде да хващаш..?!!

            п.п. ще ти задавам този въпрос докато не получа отговор на него достатачно ясна снимка съм пуснал какво е червеното за което се говори
            Приеми искрените ми извинения и да минаваме нататък - става ли?

            Коментар


            • #36
              От: Размисли за състезателен джип

              Първоначално публикуван от aldr Преглед на мнение
              Марто , това помниш ли го
              https://www.youtube.com/watch?v=iL3Emjd1XI0 ако не беше добрата лебедка нашите дали щяха да се справят с тоя гаден , кален баир.
              Никой не спори за това трябват ли лебедки в трофито или не. Примера който си дал е от състезание еквивалентно на F1 в света на трофито, а там механичните и електрическите лебедки са обособени в отделни класове (на Пумба е механична), а ние си говорим за нашата си трофи верига. Ако развитието на технологиите на електрическите лебедки е такова (а то е - виждал съм го с очите си и съм го пипал с ръцете си...), че това директно влияе на резултата, значи или трябва да се пипа правилника (ограничения на дължината на въжето или забрана въжето да контактува в повече от две точки - лебедката и полиспаст-а), или да се пипнат екстремите така, че да се налага на всички участници да хвърлят сравнително еднакъв брой лебедки в тях (физически да е невъзможно да разпънеш 100 метра въже и да минеш екстрема на "ура", което ще рече невъзможност за движение по "правата" и нужда от прекачване на всеки 10-15 метра...), иначе наистина е възможно в скоро време да видим орязан "Москвич" (примерно), който печели веригата.

              Коментар


              • #37
                От: Размисли за състезателен джип

                Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                ... или да се пипнат екстремите така, че да се налага на всички участници да хвърлят сравнително еднакъв брой лебедки в тях ...
                Аха! А дълбочината на коловозите и пороищата да се съобрази със средния клиренс на колите, щото ще дойде някой с портални мостове и ще мине по-бързо.
                Ние не сме неутрални!

                Коментар


                • #38
                  От: Размисли за състезателен джип

                  Чл.13. (1) За старт се допускат автомобили с висока проходимост до 3,5 тона и редовна регистрация, преминали проверка при Административните и Технически комисии на отделните състезания.
                  1. Пространствени тръбни рами, познати от състезанията като клас „Прототип“, няма да бъдат допускани до участие в RFC Balkans. Състезателният автомобил трябва да може да бъде разпознат като заводски модел и следните части ще бъдат разглеждани като критерии за допустимост:
                  Марто, можеш ли да ми кажеш как се вписва в правилника бъгито от първия пост? Първия цитат е от Трофи шампионата а второто от проекта RFC balkani.
                  На мен също ми харесват тръбарките но напрактика се водят "незаконни" ако нямат редовна регистрация. То като се замисли човек и модифицираните са незаконни. По наредбата за изменение на регистрираните автомобили нямаш право да променяш нищо по рамата ако нямаш предписание от завода производител. Такива предписания съм намирал за няколко камиона и бусове но за автомобили с повишена проходимост не съм намирал. Двигателите - при смяната им не трябва да се привешава мощноста с повече от 10% от стандартно монтираните за модела. За това в приложение "Ж" има списък на автомобилите които могат да участват и са упоменати двигателите. Напрактика Вранглера който правиха Близнаците за RFC сам по себе си е незаконен.
                  Ето значи тема за размисъл. Ще променяме правилници и закони или ще караме по сегашните и 98% от участващите трябва да бъдат забранени.
                  Последно редактирано от banjo; 15-12-14, 08:30.
                  Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                  Дий Снайдер

                  Коментар


                  • #39
                    От: Размисли за състезателен джип

                    Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                    Аха! А дълбочината на коловозите и пороищата да се съобрази със средния клиренс на колите, щото ще дойде някой с портални мостове и ще мине по-бързо.
                    Ми като няма ясно обособени (и обосновани) класове във въпросната верига и всеки организатор си ги определя сам (това е все едно на всеки старт от WRC или F1 да си има собствени правила)..?!! Аз как да реша каква кола да правя? Да хвърлям боб, какво ще измислят организаторите през 2016 ли..?!
                    Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 15-12-14, 08:10.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Размисли за състезателен джип

                      Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнение
                      Марто, можеш ли да ми кажеш как се вписва в правилника бъгито от първия пост? Първия цитат е от Трофи шампионата а второто от проекта RFC balkani.
                      Бъгито от горе е визуализация на въпроса "На къде върви света?"! На останалото - последния ми отговор към Чавдар!

                      П.П. - Проблема идва от там, че се говори за "верига състезания", а няма общ технически регламент (изисквания) за тази верига (нещо което успяха да направят в траяла) и от общата ни сиромашия (колко процента от участниците в трофи веригата, си ползват джипките и в ежедневието, а от там и вида в който ги ползват в състезанията, а от там и съобразяването на организаторите с родната реалност и оплакванията "Искат тежко трофи, правим тежко трофи и няма кой да кара!"...) Проблема е явен и той е преди всичко административен! Ето Живко Бакалов казва, че трофи състезателите стават все по-малко! Как да станат повече е въпрос преди всичко на организация и ясни правила - "N" броя класове с конкретни технически изисквания и две класирания - общо и по съответните класове. И като се появи някой нов мазохист като мен, дето е готов да заделя от залъка на семейството си, за да се състезава, да може според този правилник сам да си прецени възможностите и да се прицели в съответния клас, а не да си преработва колата два пъти в годината, ако иска да кара в повече от едно състезание от тази верига и да разчита на реална и адекватна оценка и класиране.
                      Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 15-12-14, 08:32.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Размисли за състезателен джип

                        Ами да кажат организаторите "клас Прототип", "клас Стандарт","клас Модифициран". 14 години няма яснота. Знаете мнението ми от други теми.
                        Бих си направил Прототип но напрактика няма да има регистрация и няма да мога да участвам никъде с него (в Трофи състезания). Те и Румънците са незаконни с техните тръбарки ама вадят някаква регистрация и бой в зъбите.
                        Последно редактирано от banjo; 15-12-14, 08:35.
                        Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                        Дий Снайдер

                        Коментар


                        • #42
                          От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

                          За какво е нужно да се открива топлата вода какъв трябва да е състезателния джип , в правилника го пише много ясно

                          Чл.13. (1) За старт се допускат автомобили с висока проходимост до 3,5 тона и редовна регистрация, преминали проверка при Административните и Технически комисии на отделните състезания.

                          Правилника на Рейнфорест също го казва много ясно

                          1. Пространствени тръбни рами, познати от състезанията като клас „Прототип“, няма да бъдат допускани до участие в RFC Balkans. Състезателният автомобил трябва да може да бъде разпознат като заводски модел и следните части ще бъдат разглеждани като критерии за допустимост:




                          Просто е , както бях казал в една друга тема , състезателите трябва да се научат да спазват правилника , а организаторите на трофи шампионата да го прилагат еднакво за всички .
                          Тръбарките могат да си карат или в отделни класове ако има достатъчен брой участници или в състезания предвидени за тях . Тръбарка или модифициран джип със регистрация , това всеки сам си решава в зависимост от правилника на състезанията в които иска да участва .
                          VEREYA MOTORSPORT TEAM

                          Коментар


                          • #43
                            От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

                            Първоначално публикуван от Бакалов Преглед на мнение



                            Просто е , както бях казал в една друга тема , състезателите трябва да се научат да спазват правилника , а организаторите на трофи шампионата да го прилагат еднакво за всички .
                            Тръбарките могат да си карат или в отделни класове ако има достатъчен брой участници или в състезания предвидени за тях . Тръбарка или модифициран джип със регистрация , това всеки сам си решава в зависимост от правилника на състезанията в които иска да участва .
                            Друг е въпроса че тръбарките и стандартните /модифицирани се пускат в общо класиране.
                            Ако конструирам Прототип ще имам проблем с властите ако ме хванат по републиканската пътна мрежа недай боже инцидент. Декларацията за отказ пт претенции ли ще ни пази. Тоест пак стигаме до организаторите и трасетата.
                            Последно редактирано от banjo; 15-12-14, 08:47.
                            Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
                            Дий Снайдер

                            Коментар


                            • #44
                              От: Размисли за състезателен джип

                              Нали знаете, че на калпавия водолаз му пречат водораслите. Румънците и Турците имаха скъпи машини, някои с портални мостове, някои с механични лебедки. Само дето някои се изгубиха, един счупи редуктора на великия Лапландерски мост, поне двана скъсаха въжета, като единия(Турското Паджеро) нямаше даже нож с който да си отреже синтетиката. Леки били, тръбарки били, ама са кални като прасета и замръзнали. Нямат един ключ в колата и ако стане нещо, всичко рязко приключва. Един ФАКТОР в офроуда май има и климатик. Всеки си прави колата както може или както смята за правилно. Има скъпи части като наслагани където дойде като по случайност и където дойде. Като погледне някой полу компетентен и вика- Баси мамата, как ще се боря с тоя. Пък то скрап. Еършокове за шапка долари, а подскача по трасето като коза и на всеки страничен наклон е поне на врати. Има и откровени скрапове, разпадащи се по трасето, ама с добри резултати. Как става, че не се сещам? Справка класирането. Така че не търсете виновни за резултатите. Резултатите идват от съвкупност от фактори. Каква полза от яка лебедка, мотор и клиренс като навигатора не знае на коя точка е или пилота не знае да кара? Или знае, но като види публика е готов да се гръмне в главата, само и само да има шоу? Трофито за това е трофи. Да има кал и да е свинщина. Колкото по голяма, толкова по добре. Леките конструкции ще летят по трасето, механичните ще ги настигат в екстремите. Ама не е честно. Ми и на тоя с малкия мотор и механична лебедка не му е хубаво да го изпреварват като да е спрял. И кво? Айде да се спрете? Няма еднозначно решение. Няма на трофито в нашите ширини. Единственото решение е с много класове. Само дето няма толкова участници. Ако се направят нужния брой класове, за да няма сърдити, накрая всички ще са с канчета на стълбата.
                              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                              Коментар


                              • #45
                                От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

                                Първоначално публикуван от Бакалов Преглед на мнение
                                За какво е нужно да се открива топлата вода какъв трябва да е състезателния джип , в правилника го пише много ясно

                                Чл.13. (1) За старт се допускат автомобили с висока проходимост до 3,5 тона и редовна регистрация, преминали проверка при Административните и Технически комисии на отделните състезания.

                                Правилника на Рейнфорест също го казва много ясно

                                1. Пространствени тръбни рами, познати от състезанията като клас „Прототип“, няма да бъдат допускани до участие в RFC Balkans. Състезателният автомобил трябва да може да бъде разпознат като заводски модел и следните части ще бъдат разглеждани като критерии за допустимост:




                                Просто е , както бях казал в една друга тема , състезателите трябва да се научат да спазват правилника , а организаторите на трофи шампионата да го прилагат еднакво за всички .
                                Тръбарките могат да си карат или в отделни класове ако има достатъчен брой участници или в състезания предвидени за тях . Тръбарка или модифициран джип със регистрация , това всеки сам си решава в зависимост от правилника на състезанията в които иска да участва .

                                Ето това дето съм го удебелил или не го разбирам или е пълен нон-сенс!

                                Какво ще рече "преминали проверка при Административните и Технически комисии на отделните състезания. " ..?!! Нали си говорим за "верига" дето иска да става "шампионат"..?!!! Ако е така - къде са общите критерии на тези отделни административни и технически комисии, да ги прочета..?!!

                                От опит знам, че регулиращи текстове съдържащи думи като "ако" и "сам" не вършат работа!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X