Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Размисли за състезателен джип

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Размисли за състезателен джип

    Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение
    Мдааам. Баш Търтея пусна нещо дето е ни риба ни рак. Съвсем технически беше интересно. ...
    Съвсем спокойно можете да си продължите бистренето на въпроса му тук
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #92
      От: Размисли за състезателен джип

      Не разбрах, че е отделено. ОК.
      Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

      тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

      Коментар


      • #93
        От: Размисли за състезателен джип

        Първоначално публикуван от kokocholi Преглед на мнение
        Въпрос . Защо не използват тези Американци независимо и отзад ? Защо тази голяма греда да е по-предпочтана от едни летящи А-рамена ?

        При тия а и за чисто скоростно каране при американците няма да видиш А-рамо монтирано хоризонтално на пътя.Едно на хиляда.

        1.Някой от тези са с централно монтиран двигател. Ако се загледаш зурлата на прасето седи до едната от гумите. Решението за задно А рамо при тази конфигурация и 4х4 е безумно сложно.

        2.При този вид ломене на камъни се смята че в критични моменти пилота прекарва избирателно само предните гуми а задните където и както сами се нагласят....тогава целият мост е доста по здрав от което и да е А рамо.

        3.Карат предимно на така наречения full spool или на принудително 100% блокиране през тежките секции. Отново по здрава конструкция с огромни полуоски.

        4.Някои от играчите предпочитат при подаване на газ машината да се вдига а други да кляка.Това отново зависи и от монтажа на двигателя. При четири линка на цяла задна греда тази настройка е доста по-лесна. За различните терени също се променя много бързо.

        5.Контрол с поднасяне в завоите..Това е дълго за обесняване но при тези големи ходове цялата греда също има предимство. Затова и всякакви опити да се направи Трофи Трък на А рамена отзад не доведоха до по-добри резултати. Пробвай да караш АТВ със задни А рамена и цяла ос на дрифт и лесно ще го разбереш.

        6. Доста по-дълги ходове и скрит захват на горната част на амортисьорите. Ако е на летящо А рамо отзад за тези ходове ще трябва да има много високи кули за шоковете. При обръщане те ще са уязвими. Този надлъжен носач trailing arms дето го карат се пързаля по камъните. Хоризонтално А рамо отзад ще се забие право в тях. То като площ е и с доста по-широка повърхност.

        7.Още няма полуоски дето да понесат такива ходове на това натоварване и тези конски сили.Предните оси са с по-къс ход а предната част на прототипа е жестоко разтоварена от към килограми.
        Почти невъзможно е да видиш американска бегачка на А рамо и амортисьорите да са монтирани на горното хилаво рамо.Както отпред така и отзад.Това се определя както от начина им на каране терените така и от неограничените ходове а при някои и тежеста на конструкциите. Един шарнирен болт под или на точката на монтаж на амортисьорите няма как да издържи на такъв вид състезания.

        Като цяло този модел конструкции за тези състезания с предни А рамена ще изместят изцяло целия преден мост до две три години. Разбира се че тук отново се опира до средства и отборите с по- ниски бюджети още карат на цели мостове отпред. Вече го смятат за чудо ако такъв завърши в тройката.

        Задния цял мост сравнен с хипотетична схема срещу задни А рамена в този вид състезания има само един недостатък и това е че кардана е много уязвим от към терминални щети. Но това се решава донякъде с мост с високо разположен пиньон.
        Последно редактирано от PETER BLIZNAKA; 16-12-14, 23:36.

        Коментар


        • #94
          От: Размисли за състезателен джип

          Поста на Петър ме изкефи максимално ! Това е отговор на въпроси които съм си задавал многократно докато умувах каква концепция да избера за моята тръбарка. И стигнахме пак до там , че всяко състезание си иска конкретния вариант на изпълнение. Аз съм пристрастен на тема Рали във всичките му разновидности и стигам до извода , че и двете схеми имат почва у нас. Цял мост отзад и А-рамена отпред е най-малко застъпения вариант по много причини
          но не на последно място ...финансови по нашите състезания. Давам си сметка , че е принципно по-лесен вариант при конструиране на състезателен джип от
          нулата , но залитнах по независимото окачване отзад заради Еволюшъна който пилотирах 2-3години и ми донесе най-големите успехи. Аз,принципно имам бюджетен вариант за тази схема . Варианта е : преден диф. от Паджеро - 4.625/1 и Нисан Патрол У60 заден мост със същото съотношение . В зависимост
          от вариантите за кутия и раздатка мога да дам съвет на всеки който има нужда при стартиране на нов проект.
          Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
          Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

          Коментар


          • #95
            От: Размисли за състезателен джип

            Доколкото помня по FIA за цял заден мост ограничението на хода е 12"
            Но в новите правила не знам дали има промени.Мисля че Холовчиц още като частен пилот като караше Тойотата беше на тази схема.Машината му беше доста конкурентно способна.Една от годините беше карал последните четири етапа с един third member поради липса на части.Естествено той се счупи но като концепция е доста по бюджетно отколкото лидерите дето търкалят всяка вечер dutchman ите на Х-trac.

            Патрулския мост е доста тесен и не съм сигурен дали въобще ще стане на джанти и офсет близо до нула.Но всичко е до ширина на бегачката.

            Коментар


            • #96
              От: Размисли за състезателен джип

              Я уточни. Хода или койловъра трябва да е 12?
              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

              Коментар


              • #97
                От: Размисли за състезателен джип

                Първоначално публикуван от PETER BLIZNAKA Преглед на мнение
                .. Пробвай да караш АТВ със задни А рамена и цяла ос на дрифт и лесно ще го разбереш.
                ...
                Аз не разбирам, ама това хептен не го разбрах.
                Как е на А-рамо, и същевременно е с цяла ос ( мост )?
                Някаква картинка за пояснение може ли?

                Нали, като се говори за А-рамена, се разбира носачите от предното окачване на жигулито?

                Какво значи летящо А-рамо?

                Коментар


                • #98
                  От: Размисли за състезателен джип

                  Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                  Аз не разбирам, ама това хептен не го разбрах.
                  Как е на А-рамо, и същевременно е с цяла ос ( мост )?
                  Някаква картинка за пояснение може ли?

                  Нали, като се говори за А-рамена, се разбира носачите от предното окачване на жигулито?

                  Какво значи летящо А-рамо?
                  Има в предвид сравнение между А рамо (горен и долен А образен носач) и цяла ос (мост) При АТВто разликата в поведението си я усещаш не на 3 , ами на 8D ,като пробваш да пързаляш (дрифтиш).С цяла ос е по-лесно за предизвикване и контрол т.е по - трудно ще се отъркаляш!Понеже АТВто е по леко, при него разликата се усеща с по - ниска скорост,докато при едно по-голямо и бързо МПС трябва скорост за да видиш разликата в лимита на двете окачвания!
                  По темата смятам, че трасето си изисква типа машина,екипировка и конструкция - не че няма универсален войн, но той няма да е конкурентен никъде!Някъде ще е бавен,някъде тежък,другаде къс или дълъг...сина ми на 9г. стигна до този извод сравнявайки две различни като концепции машини!
                  Последно редактирано от evos; 17-12-14, 21:39.
                  мисля, да зема а се замисля...

                  Коментар


                  • #99
                    От: Размисли за състезателен джип

                    Първоначално публикуван от evos Преглед на мнение
                    Има в предвид сравнение между А рамо (горен и долен А образен носач) и цяла ос (мост) При АТВто разликата в поведението си я усещаш не на 3 , ами на 8D ,като пробваш да пързаляш (дрифтиш).С цяла ос е по-лесно за предизвикване и контрол т.е по - трудно ще се отъркаляш!Понеже АТВто е по леко, при него разликата се усеща с по - ниска скорост,докато при едно по-голямо и бързо МПС трябва скорост за да видиш разликата в лимита на двете окачвания!
                    По темата смятам, че трасето си изисква типа машина,екипировка и конструкция - не че няма универсален войн, но той няма да е конкурентен никъде!Някъде ще е бавен,някъде тежък,другаде къс или дълъг...сина ми на 9г. стигна до този извод сравнявайки две различни като концепции машини!
                    Да точно така е.. а и на удър от едната страна оста пренася диагонално част от енергията към цялото окачване. Докато А рамото се забива независимо рязко до тампона.Там вече трябва да помага торсионната щанга но отново при А рамената успокояването и пренасянето на тази енергия е по-трудно. Затова тежести като резервоар резервни гуми и тн.при целия мост дори и монтирани зад него е предимство.При А рамото е точно обратното задната част е олекотена и вече слагат резервните търкала под пода и в центъра на бегачката. А резервоара или резервоарите са в центъра на шасито тоест веднага зад седалките.

                    Коментар


                    • От: Размисли за състезателен джип

                      Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
                      Я уточни. Хода или койловъра трябва да е 12?
                      Едни байки на едни подемници мерят целия ход на главината.Виждали са всичко и номера не минават.Ако конкурент те заподозре в трасето също може да поиска да те мерят и гледат обстойно.Така ония нервния дедо наклепа Петерханзел и само го държаха един час при проверката.Ходовете на Бавареца бяха точно 10" а Сайнц даже не се извини.
                      Последно редактирано от PETER BLIZNAKA; 17-12-14, 22:23.

                      Коментар


                      • От: Размисли за състезателен джип

                        Първоначално публикуван от evos Преглед на мнение
                        Има в предвид сравнение между А рамо (горен и долен А образен носач) и цяла ос (мост) При АТВто разликата в поведението си я усещаш не на 3 , ами на 8D ,като пробваш да пързаляш (дрифтиш).С цяла ос е по-лесно за предизвикване и контрол т.е по - трудно ще се отъркаляш!Понеже АТВто е по леко, при него разликата се усеща с по - ниска скорост,докато при едно по-голямо и бързо МПС трябва скорост за да видиш разликата в лимита на двете окачвания!
                        По темата смятам, че трасето си изисква типа машина,екипировка и конструкция - не че няма универсален войн, но той няма да е конкурентен никъде!Някъде ще е бавен,някъде тежък,другаде къс или дълъг...сина ми на 9г. стигна до този извод сравнявайки две различни като концепции машини!

                        Истината е че този вид бегачки стават за много видове състезания.За това и така се казват ULTRA 4.
                        Определено се справят много добре с тежки терени (траял).В скоростни участаци тип Baja както и в горско каране-трофи.
                        И за да няма много мерене на карданите по форумите тези които карат Rock Bouncer предизвикаха Ultra 4 да си направят състезание.
                        Така стана че Rock Bouncer загубиха точно там където са най силни.В скално изкачване за време.
                        Много са заблудените че цял преден мост е с по-голям ход на окачването,по-здрав и с по-добра проходимост. Ultra 4 доказва точно обратното.
                        И в двете състезания Ulta 4 се състезават със стандартните за тях гуми.Не им пука от кал,камъни.Няма тракторки и бутонки.





                        Ето тук на 6.50 мин. много добре се вижда разликата.

                        Последно редактирано от IVAYLO BLIZNAKA; 17-12-14, 22:50.

                        Коментар


                        • От: Размисли за състезателен джип

                          Първоначално публикуван от PETER BLIZNAKA Преглед на мнение
                          Доколкото помня по FIA за цял заден мост ограничението на хода е 12"
                          Но в новите правила не знам дали има промени.Мисля че Холовчиц още като частен пилот като караше Тойотата беше на тази схема.Машината му беше доста конкурентно способна.Една от годините беше карал последните четири етапа с един third member поради липса на части.Естествено той се счупи но като концепция е доста по бюджетно отколкото лидерите дето търкалят всяка вечер dutchman ите на Х-trac.

                          Патрулския мост е доста тесен и не съм сигурен дали въобще ще стане на джанти и офсет близо до нула.Но всичко е до ширина на бегачката.
                          Патрулския мост е доволно тесен в комбинация с джанти с офсет +45 каквито карам аз нещата зазляват доста. Решението е рязане и удължаване в моя случай 25см.
                          рязането трябва да се извърши само от едната страна в случая лявата като по този начин дифа се измества в дясно и задния кардан започва да работи правилно.
                          Едно уточнение : моята раздатка е Ленд Ровър и е в дясно. Следващо действие е да се изработи по-дълга полуоска от рязаната страна и достигаме заветните 2метра. Звучи просто , но съм наясно че задачата е сложна за изпълнение и крайния резултат е неясен. Засега минавам на вариант цял мост отзад за новата кола
                          защото доводите на Близнаците звучат много правдоподобно , а пък и няма друг вариант да разбера докато не пробвам.
                          Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
                          Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

                          Коментар


                          • От: Размисли за състезателен джип

                            Първоначално публикуван от kokocholi Преглед на мнение
                            Патрулския мост е доволно тесен в комбинация с джанти с офсет +45 каквито карам аз нещата зазляват доста. Решението е рязане и удължаване в моя случай 25см.
                            рязането трябва да се извърши само от едната страна в случая лявата като по този начин дифа се измества в дясно и задния кардан започва да работи правилно.
                            Едно уточнение : моята раздатка е Ленд Ровър и е в дясно. Следващо действие е да се изработи по-дълга полуоска от рязаната страна и достигаме заветните 2метра. Звучи просто , но съм наясно че задачата е сложна за изпълнение и крайния резултат е неясен. Засега минавам на вариант цял мост отзад за новата кола
                            защото доводите на Близнаците звучат много правдоподобно , а пък и няма друг вариант да разбера докато не пробвам.

                            На този младеж Тойотата е сготвена по този начин. Това е бюджетна машина а не от най скъпите екземпляри.Мотора е осмак и е отпред. Разбира се тук ходовете не са ограничени и бегачката е само на задно но ясно се вижда че системата си работи. Гледахме Морел как удължаваше Патрулски мостове и на практика ползваше само Third member от Нисан.Всичко друго като ръкави банджо полуоси и главини с усилени лагери си изработваше сам.Цените обаче са му зверски.

                            Проблема е че както и да се усилва този мост си остава в долния край от снадени ламарини.




                            Коментар


                            • От: Размисли за състезателен джип

                              Имаш ли идея какви лагери използваше за да откривам топлата вода наново? На Добрич видях на Ценков задния мост .... изглежда направен точно така.
                              Аз не искам просто да съм първи , искам като се обърна въобще да не виждам втория !!!
                              Куражът не е липса на страх. Куражът е способността да действаш ефективно въпреки страха.

                              Коментар


                              • От: Размисли за състезателен джип

                                Първоначално публикуван от kokocholi Преглед на мнение
                                Имаш ли идея какви лагери използваше за да откривам топлата вода наново? На Добрич видях на Ценков задния мост .... изглежда направен точно така.
                                На Ценков е хибриден 9" ползвани са американски части.Не съм сигурен дали има двоен опорен лагер на пиньона но най вероятно да. Пепи също кара на фул спул а това натоварва по асфалт предаването и касетата. Двата лагера са много по надеждни за високи натоварвания и издражливост но Патрула за съжеление няма такава екстра.

                                Морел си фрезоваше сам супортите на лагерите и каза че оригиналните не го устройвали.За съжеление не даваха да се снима и не съм се интересувал какви лагери ползва.Полуоските също бяха негова разработка. Има различни решения..по късно ще пусна снимки на един заден мост дето направихме по поръчка скоро. Трябва да се пробва да се поръча rear end по размерите на Third member от Патрула. Не излиза толкова скъпо вместо тепърва да се открива от ледена до вряла.. топлата вода.
                                А и тогава по малко ще чуваш ----То с пари всеки може. Щото повечето си мислят че хвърляш пачката на земята и от там излиза готово перфектно решение. А че не е така знаят тези дето сами са си направили бегачка от тръбите до корите.
                                Последно редактирано от PETER BLIZNAKA; 18-12-14, 15:51.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X