Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Размисли за състезателен джип

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Размисли за състезателен джип

    Мод: Темата е отделена от тази за състезанието в Шумен

    Значи викате, идва утре този и го ошамарвате със стоковите Нисани..?!!!

    Последно редактирано от Чавдар (V93); 14-12-14, 14:48.

  • #2
    От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

    Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
    Значи викате, идва утре този и го ошамарвате със стоковите Нисани..?!!!

    Да ти кажа честно ,този ако се появи с тия BF Goodrich тук (около Шумен) дето не е спирало да вали повече от 10 дни може и да го бием (ако не в състезанието ,то след него )
    rusev : Най-обичам заводските решения. В една автомобилна фирма има достатъчно високоплатени умни глави. Единствено в offroad-bulgaria.com има повече и по-подготвени специалисти.
    0898 51 31 46

    Коментар


    • #3
      От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

      Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
      Значи викате, идва утре този и го ошамарвате със стоковите Нисани..?!!!

      Значи викам като слезне от снимката дойде на състезание нарежда се на старта финишира поне първия ден тогава започвам да го мисля.
      До тогава си стои там подпрян на камъка и разни хора цъкат и му се радват на червените клаксони.
      Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
      Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

      Sofrace Offroad Team

      Коментар


      • #4
        От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

        Първоначално публикуван от edin_lyd Преглед на мнение
        Да ти кажа честно ,този ако се появи с тия BF Goodrich тук (около Шумен) дето не е спирало да вали повече от 10 дни може и да го бием (ако не в състезанието ,то след него )
        Бе така като го гледам - има стотинки за гуми според условията в етапа! С тези гуми това върви с 200 из пустинята, катери се като коза, и има гуми, двигател, ходове и клиренс - колкото си иска, та направо си го бийте човека след награждаването! Няма какво да се хабите в гората...

        Надявам се, че всички са на ясно, че това е приятелска дискусия и си носят, и чувството за хумор!

        Коментар


        • #5
          От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

          Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
          Бе така като го гледам - има стотинки за гуми според условията в етапа! С тези гуми това върви с 200 из пустинята, катери се като коза, и има гуми, двигател, ходове и клиренс - колкото си иска, та направо си го бийте човека след награждаването! Няма какво да се хабите в гората...

          Надявам се, че всички са на ясно, че това е приятелска дискусия и си носят, и чувството за хумор!
          Върви с 200 ама в пустинята ,има си и червени клаксони .Чувството ни за хумор е преди всичко .
          rusev : Най-обичам заводските решения. В една автомобилна фирма има достатъчно високоплатени умни глави. Единствено в offroad-bulgaria.com има повече и по-подготвени специалисти.
          0898 51 31 46

          Коментар


          • #6
            От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

            Първоначално публикуван от evgeniml Преглед на мнение
            Значи викам като слезне от снимката дойде на състезание нарежда се на старта финишира поне първия ден тогава започвам да го мисля.
            До тогава си стои там подпрян на камъка и разни хора цъкат и му се радват на червените клаксони.
            Клаксони викаш? Няма смисъл да мислиш въобще - вярвай ми...

            Коментар


            • #7
              От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

              С подобен грайфер си прибирах Нисана на Шумен 500 м. на лебедка, от път с 2 см. кал без коловози, с лек до среден страничен наклон с пропаст от лявата страна и скат от дясната, със задна лява гума над пропастта, вървейки пеша до него, за около 2 часа и половина вечерта по тъмно и мъгла. Ааа и вързан отзад през полиспаст на Чичо Митко за джипа да не се свлича повече задницата. Няма такава гадна глина. Благодаря ти Чичо Митко за търпението и помощта. Накрая дойде спасителната група и го транспортирахме още 100- тина метра осигурявайки го 8 човека с колани да не падне в дерето. Благодаря и на вас момчета.
              Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
              SSang Yong Kyron 2.0xdi
              Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

              Коментар


              • #8
                От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

                С тези гуми хората там карат (и тук) рали рейд по камънака - не ги ползват за кал! Стига се хабихте! Сега да ви го търся с тракторки ли..?!!

                Коментар


                • #9
                  От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

                  Първоначално публикуван от atanas_93 Преглед на мнение
                  С подобен грайфер си прибирах Нисана на Шумен 500 м. на лебедка, от път с 2 см. кал без коловози, с лек до среден страничен наклон с пропаст от лявата страна и скат от дясната, със задна лява гума над пропастта, вървейки пеша до него, за около 2 часа и половина вечерта по тъмно и мъгла. Ааа и вързан отзад през полиспаст на Чичо Митко за джипа да не се свлича повече задницата. Няма такава гадна глина. Благодаря ти Чичо Митко за търпението и помощта. Накрая дойде спасителната група и го транспортирахме още 100- тина метра осигурявайки го 8 човека с колани да не падне в дерето. Благодаря и на вас момчета.
                  Пак заповядай.
                  rusev : Най-обичам заводските решения. В една автомобилна фирма има достатъчно високоплатени умни глави. Единствено в offroad-bulgaria.com има повече и по-подготвени специалисти.
                  0898 51 31 46

                  Коментар


                  • #10
                    От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

                    Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                    вярвай ми...
                    На нищо което не си способен да ми демонстрираш в реални няколко дневни състезателни условия не вярвам.
                    А ако го притежаваш и леко си го завил звяра в гаража ще попитам защо подяволите го криеш от нас?
                    В момента в който се окаже,че греша ще ти се извиня даже може и предварително.
                    И аз мисля,че има данни за добро представяне ама нали знаеш око да пипне и ръка да види.
                    Взел съм си чувството за хумора.
                    Honda crf450x Nissan patrоl y260 RB25DET
                    Honda doninator 650 4RUNNER 5gen limited

                    Sofrace Offroad Team

                    Коментар


                    • #11
                      От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

                      Благодаря за снимките и клипчетата! Било ви е интересно определено (и на компетентната публика и на състезателите).

                      На нищо което не си способен да ми демонстрираш в реални няколко дневни състезателни условия не вярвам.
                      А ако го притежаваш и леко си го завил звяра в гаража ще попитам защо подяволите го криеш от нас?
                      В момента в който се окаже,че греша ще ти се извиня даже може и предварително.
                      И аз мисля,че има данни за добро представяне ама нали знаеш око да пипне и ръка да види.
                      Взел съм си чувството за хумора.
                      Ето още един подобен, но този е със цели четири "червени клаксона" и пак лепнати директно на двигателя! Явно на тези е им много важно да си бибиткат из чукарите...?!!

                      Коментар


                      • #12
                        От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

                        Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
                        Значи викате, идва утре този и го ошамарвате със стоковите Нисани..?!!!

                        Колега, не Ви познавам и нямам спомен да сте участвали в таз годишния трофи шампионат, но за сметка на това, в редица теми имате доста компетентно мнение по всички свързани с това въпроси. Специално за показания от Вас джип ( в който така уверено се кълнете ), ако участвате в едно състезание тип България Трофи, ще разберете че един състезателен автомобил се прави за терените, в който ще се състезава. И въпреки че той може да е най-добрия в американско трофи и да струва колкото всички състезателни автомобили в България взети заедно, то в едно състезание със съвсем друг терен да не може да постигне никакви успехи. Специално за трофитата в нашия район, според мен най-важния елемент е лебедката. И с това, с което ни превъзхождат Румънци или Гърци, са не по-скъпите им джипове ( доста от тях не са никак скъпи ), а точно във вложенията им специално в бърза и сигурна лебедка!
                        RB Patrol Team

                        Коментар


                        • #13
                          От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

                          Първоначално публикуван от Асен Василев Преглед на мнение
                          Колега, не Ви познавам и нямам спомен да сте участвали в таз годишния трофи шампионат, но за сметка на това, в редица теми имате доста компетентно мнение по всички свързани с това въпроси. Специално за показания от Вас джип ( в който така уверено се кълнете ), ако участвате в едно състезание тип България Трофи, ще разберете че един състезателен автомобил се прави за терените, в който ще се състезава. И въпреки че той може да е най-добрия в американско трофи и да струва колкото всички състезателни автомобили в България взети заедно, то в едно състезание със съвсем друг терен да не може да постигне никакви успехи. Специално за трофитата в нашия район, според мен най-важния елемент е лебедката. И с това, с което ни превъзхождат Румънци или Гърци, са не по-скъпите им джипове ( доста от тях не са никак скъпи ), а точно във вложенията им специално в бърза и сигурна лебедка!
                          Вярно оспамих темата за което се извинявам, но въпросната снимка съм я качил за да видим на къде върви света както се изрази Колето, Всъщност това е концепция наложена само то едно състезание в началото - KOH, но в последствие придобила огромна популярност заради универсалността си в съчетанието на проходимост, скорост и здравина! Съгласен съм, че всеки терен си иска джипа, пилота и навигатора, но не съм съгласен, че лебедката от помощно средство трябва да става основно средство за придвижване!!! Самия факт, че вие определяте като основен приоритет здравата и сигурна лебедка, пред самия джип говори достатъчно! На вън на лебедката се гледа като на "загубено време" спрямо класирането, затова хората мислят и правят концепции способни да изминат максимална част от трасето на собствен ход и с възможно най-високото темпо без помощни средства - все пак си говорим за СЪСТЕЗАНИЕ а не за ЕКСПЕДИЦИЯ, затова хората водени от това верую залагат на гуми, ходове, клиренс, двигател (долната граница при горепоказаните прототипи се върти около 350 - 400 коня и 600 нютона), предавателни числа/раздатка (1:1, 1:2,5, 1:4,5 и 1:11...), ниско тегло и не рядко - на паралелни спирачки и управление на задния мост. Лебедката е само за онези участъци, където гореизброеното не стига. Самата лебедка не е част от джипа/прототипа, за разлика от изброеното преди малко! Това много добре се видя с появата на тръбарките в траялната ни верига - убиха интригата "от воле" именно защото не мятат лебедки като замаяни, а си минават през екстремите на ход. Искрено се надявам през 2015-та Близнаците да изкарват, по-често Вранглера на български състезания и този разговор със сигурност, ще го водим отново догодина по-същото време (само тези дето реват срещу много подготвените ще са станали повече...)!

                          Дали мненията ми са компетентни или не - преценявате вие (това малко с прехапани устни го написах - според мен не е ОК да бъркаш ролките на алтернаторите и супер чарджъра с "червени клаксони", и да пишеш в този раздел...)! Пиша това което мисля и виждам, и смятам, че имам достатъчно знания да го направя. Отдавна ми се кара по състезания и то именно трофи (за мен това е офроуда в най-чист вид), но до момента не се е случило именно защото съм осъзнал горенаписаното и основно заради липсата на средства за построяване на осъзнатото. Това започна да се променя - взех си истински джип (не този от подписа ми) - добра база за развитие (ако щете вярвайте - не е Нисан...) и ако не ми мине котка път през 2016-та ще се видим по състезанията в трофи веригата - да сме живи и здрави само... До тогава смятам да продължавам да пиша!

                          П.П. Замислете се и дали пък у нас не се правят умишлено "лебедкаджийски" екстреми, чийто единствен смисъл, е да си мерите скоростта на лебедките и дължината на въжетата, и дали това правилния начин да се развива спорта и техниката..?!

                          Поздрави
                          Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 14-12-14, 07:44.

                          Коментар


                          • #14
                            От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

                            Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение

                            П.П. Замислете се и дали пък у нас не се правят умишлено "лебедкаджийски" екстреми, чийто единствен смисъл, е да си мерите скоростта на лебедките и дължината на въжетата, и дали това правилния начин да се развива спорта и техниката..?!

                            Поздрави
                            Отново спам, надявам се някой модератор да премести мненията, че да не отклоняваме темата от състезанието.
                            Това изречение е най-важното от целия пост. Дам - през изминалата година в България, на повечето състезания от шампионата терена беше следния - караш си по черния път, отбиваш се в някое екстремче, което в повечето случаи или се минава от всички на ход или всички минават на лебедка, и после пак си се връщаш на същия черен път! И от личен опит, мога да ти кажа какво точно се получаваше, специално с Гърците и Румънците - на екстрем с 2 или 3 лебедки ние губим примерно 20-25 мин., а Румънеца с Вранглера опъва 1 лебедка от примерно 80-90 метра и я минава за 5мин. След това почва едно лудо каране от наша страна и какво - до следващия екстрем сме успяли почти да стопим разликата, но .... отново същото. Затова и казах мнение си за лебедката, че е специално за трофи лигата в България! Така че като съвет - дам много е хубаво колата да ти е тръбарка, с големите гуми, ходовете, фул хидрото и т.н. - ще имаш определено предимство, но когато стигнеш до екстремите със задължителните лебедки ( а те ги има, независимо от колата ти ), и видиш как човека, който си задминал с лекота преди това в етапа, те задминава на лебедка със страшна скорост, ще ме разбереш най-точно! Но трябва да си там за целта !
                            А за джипа показан от теб - не е проблема в лебедката, а в габаритите. Ако примерно тази кола беше дошла на България Трофи тази година, гарантирам ти на места трябваше цяла циганска тумба, да сече една седмица гората, за да я изкара!
                            RB Patrol Team

                            Коментар


                            • #15
                              От: 4x4 Шумен 2014 - 5-7 Декември 2014

                              Първоначално публикуван от Асен Василев Преглед на мнение
                              Отново спам, надявам се някой модератор да премести мненията, че да не отклоняваме темата от състезанието.
                              Това изречение е най-важното от целия пост. Дам - през изминалата година в България, на повечето състезания от шампионата терена беше следния - караш си по черния път, отбиваш се в някое екстремче, което в повечето случаи или се минава от всички на ход или всички минават на лебедка, и после пак си се връщаш на същия черен път! И от личен опит, мога да ти кажа какво точно се получаваше, специално с Гърците и Румънците - на екстрем с 2 или 3 лебедки ние губим примерно 20-25 мин., а Румънеца с Вранглера опъва 1 лебедка от примерно 80-90 метра и я минава за 5мин. След това почва едно лудо каране от наша страна и какво - до следващия екстрем сме успяли почти да стопим разликата, но .... отново същото. Затова и казах мнение си за лебедката, че е специално за трофи лигата в България! Така че като съвет - дам много е хубаво колата да ти е тръбарка, с големите гуми, ходовете, фул хидрото и т.н. - ще имаш определено предимство, но когато стигнеш до екстремите със задължителните лебедки ( а те ги има, независимо от колата ти ), и видиш как човека, който си задминал с лекота преди това в етапа, те задминава на лебедка със страшна скорост, ще ме разбереш най-точно! Но трябва да си там за целта !
                              А за джипа показан от теб - не е проблема в лебедката, а в габаритите. Ако примерно тази кола беше дошла на България Трофи тази година, гарантирам ти на места трябваше цяла циганска тумба, да сече една седмица гората, за да я изкара!
                              Пак ще повторя въпреки, че то си го пише - показал съм "концепция", което най-грубо ще рече "идея" или "модел" с определени характеристики, като "габаритите" са само една от тях....

                              Щом като лебедките само в няколко екстрема от цялото състезание решават крайното класиране, значи нещо не е наред със правилника или трасето, защото няма как всички да са с равни възможности като подготовка на джипове, пилоти и навигатори, че тези с правилните лебедки да блесват на фона на останалите! Веднага се сещам за правилата на RFC където механични и електрически лебедки не случайно са обособени в различни класове! Сигурен съм, че има защо... Не виждам никакъв проблем, да се постави и ограничение на дължината на въжето на лебедката в едно състезание, но това е по-лесният и по-глупав подход. Истината е, че тези неща трябва да се мислят още при съставянето на трасето - екстремите хем да има начин да се преминат на ход, хем ако трябва да се пуска лебедка, да не става само с пускането на една такава. Положителен пример за целта е, блатото на офроуд фестивала в Суходол - екстрема има само вход и изход, със възможност за избор на траекторията на движение в него, а от там и броя на лебедките които трябва да пусне всеки един участник. Пак имаше хора с бързи лебедки и дълги въжета, но най-бързо го премина екипаж без лебедка (скъсаха куката на въжето още в началото), просто защото навигатора нямаше друг избор, освен да нагази в киреча и да си води пилота като слепец, търсейки местата с най-плитка вода и кал... Колко класа има във трофи веригата и какъв е принципа на разделението им? Колко трасета (да не се бърка с екстреми) се правят за тези класове? Има ли разлика между тези отделни трасета в трудността на навигацията, освен във физическата им трудност? Ето това са интересни въпроси...

                              За мен всеки екстрем трябва да има повече от една вярна траектория, а това примерно няма как да се случи при движението по речно корито широко 2 метра и с отвесни високи брегове - нещата тръгват да клонят към траял, а това пък има отношение с тапите...
                              В една верига състезания основните изисквания трябва да са за организаторите които искат да са част от тази верига, защото те предричат/определят всичко в състезанието. Състезателите са само консуматори на това което им се предлага!

                              Така си мисля аз...
                              Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 14-12-14, 16:11.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X