Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Garmin - Oregon

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Garmin - Oregon

    И Орегон 300 и 550 с определени фърмуери слизаха на 2 метра точност. Това не правеше трака по-добър. С някои версии уредите показваха 5-6 метра,а трака се визуализираше на отсрещния баир - на стотици метри от реалната позиция (това при движение в каньони). Много вода изтече,докато Гармин докарат версии 5 и 6 на GPS софтуера при старите серии до сегашното ниво на добро представяне в гори и планини.
    В началото Орегоните не показваха по-лоша точност от 30 метра.
    Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

    Коментар


    • От: Garmin - Oregon

      Първоначално публикуван от Валери Недялков Преглед на мнение
      И Орегон 300 и 550 с определени фърмуери слизаха на 2 метра точност. Това не правеше трака по-добър. С някои версии уредите показваха 5-6 метра,а трака се визуализираше на отсрещния баир - на стотици метри от реалната позиция (това при движение в каньони). Много вода изтече,докато Гармин докарат версии 5 и 6 на GPS софтуера при старите серии до сегашното ниво на добро представяне в гори и планини.
      В началото Орегоните не показваха по-лоша точност от 30 метра.
      Точността, дето показват тия мапинки сметяйте само за много грубо предполагаемо приближение, с ясната мисъл че може и да къже. Например, оставете GPS-а си до прозореца да "загрее". Нормално ще покаже точност от порядъка на 10-15 метра, обаче ще ви прати на 30-50 и повече метра по права линия от прозореца ви. Същото ако сте насред голо поле на геодезична точка с известни координати и има широка виодимост навсякъде, може да се окаже и с по-малко отклонение от декларираната грешка.

      Грешката може да смятате за ориентир за качеството на сигнала и броя прихванати спътници, но нищо повече.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • От: Garmin - Oregon

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Грешката може да смятате за ориентир за качеството на сигнала и броя прихванати спътници, но нищо повече.
        Както и за разположението на спътниците спрямо точката в която се намирате. Като са в една линия няма никаква полза от това,че са 4-5 и сигнала е силен. В такава ситуация уреда трудно изчислява коректната позиция,камо ли грешката.
        Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

        Коментар


        • От: Garmin - Oregon

          Два дена последователно на Витоша. Четири GPS-a: Oregon 650, Oregon 550, Zumo 660 и Sony Xperia go. Висока и гъста дървесна растителност, стръмни склонове. Някои от траковете са правени последователно и в двете посоки:



          Sony Xperia go - Първото, което мога да кажа, за какво ми е Гармин, след като с мобилен телефон се оказа, че мога да свърша същата работа, та дори и повече. Най-малкото мога да си пусна мобилния интернет и при необходимост да си изтегля някой допълнителен трак или информация. Като цяло е точен, но в дребните детайли прави хаотичен трак. Например първия ден само минах покрай Боянското езеро, а втория му направих една пълна обиколка. Но според трака на Sony-то излиза, че съм бил предимно в езерото и по-малко на сушата. За първи път го ползвам за GPS и не очаквах батерията да му издържи - за 5 часа работа батерията спадна от 95% на 60%, а моята по принцип не държи много.

          Oregon 550 и 650 - най-показателна се оказа една стръмна зигзагообразна пътека. На изкачване ми се стори, че 550 по-добре описва пътеката. Но, когато се спуснах обратно, вероятно заради по-голямата скорост (бях с колело) и слабата изчислителна мощ, тракът стана силно заоблен и не следваше завоите. За разлика от него, 650 много точно повтори първия трак. Дори и на следващия ден, когато пак се изкачих от там, 650 отново се представи добре, поне в тази отсечка. Втория ден тестове всъщност го направих, защото към края на първия разбрах, че съм забравил да пусна GLONASS, след последното му ресетване. Не намирам съществена разлика, когато е включен или изключен. Освен на един западен склон, изглежда, че с руските спътници става по-добре. Но това ще се провери при някое следващо ходене. Докато стоях до Боянското езеро 650 направи няколко безпричинни виртуални скока на няколко стотин метра.

          Zumo 660 - през цялото време беше в раницата в оригиналната си калъфка. Четиригодишната му батерия издържа над 5 часа при минимална осветеност (не може да се изключва напълно). Тракът е станал много точен. В зигзагообразната отсечка, дори се е представил по-добре от Oregon 550. Последните ми впечатления от него бяха, че в планински терени дава големи отклонения, но сега изглежда това вече не е така.

          Като цяло най-добре се представи Oregon 650, но все още има какво да се желае.

          Коментар


          • От: Garmin - Oregon

            Първоначално публикуван от connann Преглед на мнение
            Sony Xperia go - Първото, което мога да кажа, за какво ми е Гармин, след като с мобилен телефон се оказа, че мога да свърша същата работа, та дори и повече. Но според трака на Sony-то излиза, че съм бил предимно в езерото и по-малко на сушата. За първи път го ползвам за GPS и не очаквах батерията да му издържи - за 5 часа работа батерията спадна от 95% на 60%, а моята по принцип не държи много.
            Това със Сонито е много хубаво,но ако решиш да отидеш зимата до Тевно езеро през Мозговишката порта,може да свършиш в някое от долните превалски езера. Преминаването през покрито с лед в неясно състояние и сняг езеро не е шега работа.
            Мобилните телефони стават все по-добри GPS-и,но още е рано да изместят уреди от рода на Орегоните.
            Между другото това Сони би трябвало да може да чете Гармин Темпе датчика,което е полезно в зимна планина.

            Първоначално публикуван от Валери Недялков Преглед на мнение
            Garmin Tempe е новият температурен датчик на Гармин за уреди от сериите Орегон х50 и 6хх,Монтана,Дакота 20,eTrex 30,GPSMAP 62,GPSMAP 78 и часовниците Fеnix и Quatix.
            Това са почти всички ANT+ екипирани устройства на Гармин. Странно е,че Орегон х00 (200,300,400) серията не получи ъпдейт на фърмуера с поддръжка на този датчик,но това е решението на Гармин (поне за сега). За съжаление тази серия попада в списъка " Discontinued " на Гармин.

            Вече разполагам с бройка от този сензор и мога да кажа,че работи безотказно с Орегон 550,както и с Андроид базирани телефони екипирани с ANT безжична технология (я,какви глупости пиша). Една малка програмка за Андроид (безплатна) наречена IpSensorMan чете сензора и показва температурата,при това с точност до стотна. Орегона показва температурата в цяли градуси. Програмата се сваля от Андроид маркета и съм я тествал на три телефона на Sony: Xperia S,Neo и Mini.

            За Орегон х50 серията е необходимо фърмуера да е 5.90 или по-нов,за Монтана - 4.30 или по-нов,за Дакота 20 - 5.30 или по-нов. Орегоните от 6хх серията идват с поддръжка от началния фърмуер,за останалите съвместими уреди не зная.
            Обхват на свързване до 3 метра,температурен режим от -20 до 60 градуса целзий.

            Няколко линка с клипове и едно ревю на сензора:

            Ревюто

            Клипове от работата на сензора с различни уреди.
            Първоначално публикуван от connann Преглед на мнение
            Докато стоях до Боянското езеро 650 направи няколко безпричинни виртуални скока на няколко стотин метра.
            Това е така защото 6хх работи с двойно повече спътници от х00 и х50 сериите (24 срещу 12). Всяка промяна в конфигурацията на толкова спътници води и до промяна на изчислената позиция (при липса на движение). По някое време Гармин ще минимизират проблема,без да намаляват чувствителността на приемника. Но за тази цел може да им потрябва и година.

            Първоначално публикуван от connann Преглед на мнение
            Oregon 550 и 650 - най-показателна се оказа една стръмна зигзагообразна пътека. На изкачване ми се стори, че 550 по-добре описва пътеката. Но, когато се спуснах обратно, вероятно заради по-голямата скорост (бях с колело) и слабата изчислителна мощ, тракът стана силно заоблен и не следваше завоите. За разлика от него, 650 много точно повтори първия трак. Дори и на следващия ден, когато пак се изкачих от там, 650 отново се представи добре, поне в тази отсечка.
            Тук нещата не опират до изчислителна мощ. За запис на данните от трака 550 има достатъчно мощ,проблем му е бързото визуализиране и опресняване на картата.
            Голямото предимство на 6хх серията е в по-голямата им антена от тип,като на Монтана. Това се вижда от снимките по-долу. Оградените в червено компоненти са антените на съответните уреди:

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Montana_Circuit_Board.jpg
Прегледи:3
Размер:53.5 КБ
ID:5502939 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Oregon 6xx Internal 04 HD v2.jpg
Прегледи:2
Размер:92.6 КБ
ID:5502940

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Oregon400t_004.jpg
Прегледи:3
Размер:220.9 КБ
ID:5502941

            Много малката антена на Дакота серията е нейния огромен проблем.
            Последно редактирано от Валери Недялков; 20-07-13, 00:04.
            Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

            Коментар


            • От: Garmin - Oregon

              Специално това Сони е водоустойчиво, така че езерото едва ли ще е проблем . За следващите модели пише, че поддържат и GLONASS. Проблемът с батерията лесно се решава с външна допълнителна. Следващите два дена ще тествам в реални условия една такава 12000mAh. Един колега цял месец си дозарежда с такава телефона със заводския и заряд. Но да не разводнявам със странични теми.

              Не разбирам защо в пресечна местност Oregon 650 дава много по-добър трак от Oregon 550, докато в града често става обратното.

              И няколко думи за тъчскрийна. Ако се пусне диагностичното меню на страницата за тест на екрана, се вижда, че екранът реагира още преди да бъде докоснат. Така че, може би, повърхността на ръкавиците не е от такова значение, колкото съдържанието и. Защо Гармин най-накрая не напишат с какъв тип ръкавици може да се работи, защото очевидно не може с всякакви.

              Това е така защото 6хх работи с двойно повече спътници от х00 и х50 сериите (24 срещу 12). Всяка промяна в конфигурацията на толкова спътници води и до промяна на изчислената позиция (при липса на движение). По някое време Гармин ще минимизират проблема,без да намаляват чувствителността на приемника. Но за тази цел може да им потрябва и година.
              Тези скокове ги направи докато беше само на GPS с изключен GLONASS. Със сигурност Гармин ще направят нещо по въпроса. Ако не с този модел, с някой от следващите модели
              Последно редактирано от connann; 19-07-13, 14:02.

              Коментар


              • От: Garmin - Oregon

                Първоначално публикуван от connann Преглед на мнение
                Не разбирам защо в пресечна местност Oregon 650 дава много по-добър трак от Oregon 550, докато в града често става обратното.
                Вече писах по-горе за по-добрата антена - тя и повечето спътници позволяват на 6хх серията да е по-добра в пресечена местност. В града,обаче има много отражения и по-чувствителния уред се лъже от тях.

                Първоначално публикуван от connann Преглед на мнение
                Тези скокове ги направи докато беше само на GPS с изключен GLONASS. Със сигурност Гармин ще направят нещо по въпроса. Ако не с този модел, с някой от следващите модели
                Тук GLONASS няма решаващо значение. Дори и без него 6хх работи с повече спътници от х00 и х50.
                Последно редактирано от Валери Недялков; 19-07-13, 14:30.
                Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                Коментар


                • От: Garmin - Oregon

                  Някой да е наблюдавал тези дни проблем със спътниците на GPS ?
                  Отне ми около 20 минути да се свърже
                  Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                  За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                  A1+

                  Коментар


                  • От: Garmin - Oregon

                    Тези дни бях в планината със стария ми етрекс виста HCX и никакви ядове съм нямал с приемането на спътниците. Данеби да не си го ползвал доста време или може би си се преместил на голямо разстояние от първоначалната позиция където последно е бил приемника и след това си го пуснал и и оттам да ти идва по дългото време за локализация.

                    Коментар


                    • От: Garmin - Oregon

                      Първоначално публикуван от icpart Преглед на мнение
                      Тези дни бях в планината със стария ми етрекс виста HCX и никакви ядове съм нямал с приемането на спътниците. Данеби да не си го ползвал доста време или може би си се преместил на голямо разстояние от първоначалната позиция където последно е бил приемника и след това си го пуснал и и оттам да ти идва по дългото време за локализация.
                      Май, това е проблема , че пропътувах голямо разстояние между двете включвания
                      Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                      За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                      A1+

                      Коментар


                      • От: Garmin - Oregon

                        Първоначално публикуван от ИВАН НЕДОКЛАНОВ Преглед на мнение
                        Май, това е проблема , че пропътувах голямо разстояние между двете включвания
                        В такива случаи на уреда му трябват около 10 минути,но ако стои на едно място.

                        A GPS receiver calculates its position by precisely timing the signals sent by GPS satellites high above the Earth. Each satellite continually transmits messages that include:
                        1) the time the message was transmitted
                        2) satellite position at time of message transmission

                        The receiver uses the messages it receives to determine the transit time of each message and computes the distance to each satellite using the speed of light. Each of these distances and satellites' locations define a sphere. The receiver is on the surface of each of these spheres when the distances and the satellites' locations are correct. These distances and satellites' locations are used to compute the location of the receiver using the navigation equations. This location is then displayed, perhaps with a moving map display or latitude and longitude; elevation or altitude information may be included. Many GPS units show derived information such as direction and speed, calculated from position changes.

                        In typical GPS operation, four or more satellites must be visible to obtain an accurate result. Four sphere surfaces typically do not intersect. [a] Because of this, it can be said with confidence that when the navigation equations are solved to find an intersection, this solution gives the position of the receiver along with the difference between the time kept by the receiver's on-board clock and the true time-of-day, thereby eliminating the need for a very large, expensive, and power hungry clock. The very accurately computed time is used only for display or not at all in many GPS applications, which use only the location. A number of applications for GPS do make use of this cheap and highly accurate timing. These include time transfer, traffic signal timing, and synchronization of cell phone base stations.

                        Although four satellites are required for normal operation, fewer apply in special cases. If one variable is already known, a receiver can determine its position using only three satellites. For example, a ship or aircraft may have known elevation. Some GPS receivers may use additional clues or assumptions such as reusing the last known altitude, dead reckoning, inertial navigation, or including information from the vehicle computer, to give a (possibly degraded) position when fewer than four satellites are visible
                        .

                        http://en.wikipedia.org/wiki/Global_Positioning_System

                        При 6хх серията има възможност ръчно да се зададе позицията на картата. Това намалява времето за локализация на спътниците в случай,като горния.

                        GPS приемниците работят с алманаси в които са описани спътниците намиращи се над определена територия,в дадено време. Ако се знае предварително позицията на картата и тя е вярна,се избира правилния алманах и правилно се разпознават спътниците които са видими,но не са още в употреба.
                        Ако позицията е грешна ( уреда е изключен в София,а се включва в Бургас ),то разпознаването на спътниците е погрешно и се преминава към локализация на спътници. Това е процес отнемащ време и уреда трябва да стои на място.
                        Тук телефоните с A-GPS функция имат предимство,защото разполагат с точно време,позиция и алманах на спътниците получени от телефонната мрежа. Затова там определянето на началната позиция става бързо.

                        GPS сателит:

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Global_Positioning_System_satellite.jpg
Прегледи:1
Размер:112.7 КБ
ID:5510838
                        Последно редактирано от Валери Недялков; 18-08-13, 07:58.
                        Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                        Коментар


                        • От: Garmin - Oregon

                          Първоначално публикуван от Валери Недялков Преглед на мнение
                          В такива случаи на уреда му трябват около 10 минути,но ако стои на едно място.......
                          Тези всичките нещица ужким ги знам , ама днес у Нувито пак проблем с първоначалното свързване, а съм го изгасил , пред блока и после пак на същото място го пускам ...
                          Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                          За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                          A1+

                          Коментар


                          • От: Garmin - Oregon

                            Излезнаха нови версии на фърмуерите за сериите х50 и 6хх.
                            За х50 версията е 6.40 .
                            Промените:

                            Changes made from version 6.30 to 6.40:

                            • Added support for VIRB Remote. Setup > Main Menu to add. See TrailTech for more information.
                            • Fixed issue with route calculations always avoiding seasonally closed roads




                            Линкове за сваляне:

                            http://www8.garmin.com/software/Oreg...dater__640.gcd

                            http://htftp.offroad-bulgaria.com/ne...40/GUPDATE.gcd

                            За 6хх серията версията е 3.10 .
                            Промените:

                            Changes made from version 2.90 to 3.10:
                            • Added support for VIRB Remote. See TrailTech for more information.
                            • Improved 3-axis compass performance
                            • Improved guidance text on the map when using certain maps
                            • Fixed an issue with the geocaching quick filter in languages other than English
                            • Fixed a possibility of certain geocaches not appearing on the map immediately after turning on the device


                            Линкове за сваляне:

                            http://www8.garmin.com/software/Oreg...dater__310.gcd

                            http://htftp.offroad-bulgaria.com/ne...10/GUPDATE.GCD

                            По подразбиране приложението VIRB remote липсва в менютата на 6хх серията. То трябва да бъде добавено ръчно:
                            Setup > Main Menu > Add New

                            http://garmin.blogs.com/softwareupda...l#.UhZjc0TAzAB

                            To use a Garmin device to control a VIRB, first make sure that "Remote" is enabled on your VIRB, found under Setup > Remote.
                            Next, on your Garmin device, add the VIRB Remote application to one of your menus using Setup > Main Menu > Add New. After you've done this, launch the VIRB Remote application. The device will immediately begin searching for a nearby VIRB. When your Garmin device has connected to a VIRB, the status on your device will display "Connected". You can now start and stop video recording, as well as take still photos, right from your Garmin device. While recording video, the record time will be displayed in the status area on your Garmin device.
                            It's that simple! If in the future you need to remotely control a different VIRB, your Garmin device will need to be re-sync'd to the new VIRB. To do so, select "Search For New" in the option menu for handheld devices or press-and-hold both UP and DOWN arrows for watch devices. Your Garmin device will then search for a new VIRB and connect to the first one it finds.

                            Currently supported Garmin models include:
                            Oregon 650/6 00 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6a00d83451bb7069e2019104db9ae6970c.jpg
Прегледи:1
Размер:57.6 КБ
ID:5511582
                            Oregon 550/450
                            Montana 650/600
                            fenix
                            quatix
                            GPSMAP 62s/st/sc/stc
                            GPSMAP 78s/sc
                            eTrex 30
                            Dakota 20
                            Последно редактирано от Валери Недялков; 22-08-13, 22:09.
                            Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                            Коментар


                            • От: Garmin - Oregon

                              Първоначално публикуван от Валери Недялков Преглед на мнение
                              ... По подразбиране приложението VIRB remote липсва в менютата на 6хх серията. То трябва да бъде добавено ръчно: Setup > Main Menu > Add New...
                              Същото важи и за Oregon и от по-старите серии.

                              Коментар


                              • От: Garmin - Oregon

                                Последователно бяха пуснати две нови версии на фърмуера за 6хх серията: 3.20 и 3.30 . 3.20 е пълна катастрофа и беше изтеглена от Гармин почти веднага след пускането и. 3.30 излезе седмица по-късно и изглежда проблемите са оправени. Поне така твърдят в уикито:

                                Selecting [Calendar > {any date} > {any track} > Map] randomly results in a device crash. [27SEP13] [3.20] [Resolved 3.30]
                                Selecting [{any map position} > Infobox] results in a crash. [27SEP13] [3.20] [Resolved 3.30]
                                Selecting [{any geocache from the Map application} > Infobox > > OK] results in a crash. [27SEP13] [3.20] [Resolved 3.30]
                                Selecting [Current Track > Map > Infobox] results in a crash. [27SEP13] [3.20] [Resolved 3.30]
                                Selecting [{any photo from the Map application} > Infobox] results in a crash. [27SEP13] [3.20] [Resolved 3.30]
                                Selecting [Show Details] after receiving data from a Garmin chirp™ results in a crash. [wiki] [30SEP13] [3.20] [Resolved 3.30]

                                Промените:

                                Changes made from version 3.10 to 3.30:
                                • New GPS Version: 50104
                                • Improved GPS performance
                                • Improved battery save mode: The first press of the user key or the power key to turn the screen on will no longer execute that key's customized function
                                • Improved pairing behavior with cadence sensors
                                • Fixed Latvian keyboard
                                • Fixed issue with geocache ratings when using the 'Next Stage' feature for multicaches
                                • Fixed display of certain map names when viewing the list of maps loaded on the device
                                • Fixed inconsistent exponent formats in the Calculator application
                                • Fixed possible shutdown when viewing the Elevation Plot in landscape orientation
                                • Fixed possible shutdown when selecting a route in the Route Planner application
                                • Fixed possible shutdown when exiting the Photo Viewer application
                                • Fixed possible shutdown when using the Geocaching dashboard in the Compass application
                                • Fixed possible shutdown when using certain dashboards on the Main Menu
                                • Fixed possible shutdown when sorting tracks alphabetically in the Track Manager application
                                • Fixed possible shutdown when selecting a track from the Calendar application
                                • Fixed possible issue with overwriting waypoints received by the Share Wirelessly application


                                Аз тепърва ще тествам 3.30 сериозно,но първите ми впечатления са добри.
                                В 3.20 и 3.30 версията на GPS софтуера е нова - 50104 .

                                Линкове за теглене:

                                http://garminoregon6xx.wikispaces.co...06x0%20330.zip

                                http://htftp.offroad-bulgaria.com/ne...30/GUPDATE.GCD

                                Няколко думи за хардуера на 6хх серията.
                                Чипсета е Cartesiо+ на STMicroelectronics. Едночипов ARM микро процесор STA2065N. Работи на 533 MHz. Поддържа DDR 2 памет на 333 MHz.

                                http://pdf1.alldatasheet.com/datashe.../STA2065N.html
                                Прикачени файлове
                                Последно редактирано от Валери Недялков; 03-10-13, 23:19.
                                Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X