Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Метан! /на дизелов джип/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Метан! /на дизелов джип/

    Какво ще кажете за метанова уредба на дизелов джип! Некои правил ли е такова испалнение! Защото вече цената на нафтата бая скочи така че хубаво е да се минава на по ниско платени горива!
    Аиде малко да разбудим разбиращите
    4ао
    Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

  • #2
    Интересна тема, но не е на подходящото място. Ако администратора премести темата в подходящия форум ми се струва, че ще се развие сериозна дискусия по въпроса който наистина става все по-наболял.
    Дизел и метан не е невъзможно, но въпроса е дали би била ефективна една такава комбинация при лекотоварни коли и бусове /в градския транспорт всички знаем, че е внедрена отдавна/ или не. Въобще доста може да се изпише по въпроса.

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от Жоро XR 600
      Интересна тема, но не е на подходящото място. Ако администратора премести темата в подходящия форум ми се струва, че ще се развие сериозна дискусия по въпроса който наистина става все по-наболял.
      Дизел и метан не е невъзможно, но въпроса е дали би била ефективна една такава комбинация при лекотоварни коли и бусове /в градския транспорт всички знаем, че е внедрена отдавна/ или не. Въобще доста може да се изпише по въпроса.
      крайно време е да си газифицирате и моторетките те таксиджиите Тико и Матиз карат на газ, а вие още се мотате
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • #4
        МЕТАН

        Каде требва да се премести ще я преместа аз кво толкова! Иначе аз съм със самурай с ДВГ на toyota corolla 1,6 и одавна съм го газифицирал ама скоро замислям да го сменям и сам харесал една toyota hilux която е дизел ама нафтата като я гледам повече от бензина! Така започнах да се ориентирам кам метана и метановите оредби още повече че гледам в софия половината градски транспорт е на метан значи става ама дали е одачно искам компетентни мнения!
        4ао
        Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

        Коментар


        • #5
          За разлика от пропан-бутана горивните системи на метан изискват още един редуктор, който да свали около 10 пъти налягането от резервоара, след него следващия редуктор е на практика същия като на уредбите за пропан бутан. Резервоарите, за да издържат подобни налягания са с много по-дебели стени и съответно много по-тежки от тези за пропан бутан. Факт е, че на метан винаги ще бъде евтино, но аз съвсем не смятам, че за леки коли би се оправдало допълнителното утежняване, което се получава от разликата в резервоарите... Градския транспорт наистина използва смесени уредби с метан и дизел само че я помислете колко пропорционално е теглото на резервоарите за метан апроксимирано към теглото на автобус Икарус ?
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от LJ73
            Първоначално публикуван от Жоро XR 600
            Интересна тема, но.......
            крайно време е да си газифицирате и моторетките те таксиджиите Тико и Матиз карат на газ, а вие още се мотате
            Отдавна си го мисля това, но няма къде да сместя изпаритела, иначе.... , а и мотора е въздухар та....

            Коментар


            • #7
              За лек автомобил и аз лично не го приемам поради неудобството от масата на бутилките /все едно си возя постоянно 3-4 човека с мен/, а не обичам колата да ми е тежка.
              Но за бус който се движи интензивно може да се окаже рентабилно все пак цената на горивата я знаем всички.
              Интересното в случая обаче е комбинацията м/у дизел и метан - на какъв принцип е, както знаем се смесват двете горива, но съотношението в % незнам какво е. Един познат от гр. транспорт ми казва, че някои от шофьорите спирали напълно нафтата и карали само на метан /ясно защо/ но незнам дали е възможно това и какви биха били последсвията за двигателя. Някои твърдят, че метана запазвал повече двигателя. А и смесването на двата вида гориво преди помпата ли става или след нея?
              Струва ми се, че при сегашната обстановка на пазара на горивата този въпрос ще става все по-актуален. Ако някой е повече запознат нека сподели малко опит.
              Мойта информация за метана е, че това е природен газ който в момента доста от нас го имат вкъщи, но не можеш да си заредиш колата по простата причина, че в автомобилната уредба той се компресира до 200 атм., а по тръбопровода налягането му е около 6 и следователно се изпозва вид нагнетателна помпа която го компресира, а пък после както спомена В.Петров минава през ред.вентил който му сваля налягането. И от там......

              Коментар


              • #8
                МЕТАН

                Ми за лека кола да! Не е кой знае какво одопство, но се пак и там не е за пренебрегване смисъла от такава оредба! Бутилките ги гледах поминалата ггодина на автоизложението в софия! Представлява нещо от сорта на кислородна бутилка от тиа сините което напрактика ако си сам в колата ваобще няма да се чувства спрямо цената на която караш, а тя никак няма да е висока! От друга страна там видях че има и по-малки ботилки коитп представляват както са малките за кислород или тиа на мик маците за въглероден двуокис!
                И все пак важно е наистина съотношението на смесване! Това което разправят градските шофери ми се вижда ненормално! Неможеш да спреш напълно притока на нафта защото няма да има какво да запали метана! Всеки знае че горивата в двигателите се запалват посредством запалителни свещи, при дизела става от налягането на нафтата която при високо налягане се самозапалва! Затова и дизелите работат на такава висока компресия, затова и има смесител на метан/нафта и нафтата служи само за запалване на метана! Следователно без нафта (сас спрян неин приток) работата на двигателя е невазможна! Интересно е обаче наистина как става работата с дизеловата помпа! Кое как минава и как става! И си мисла че за един джип в никакъв случай няма да му е тежка една такава бутилка с която ще изминава толкова километри че да се предвижи до друга метанстанция без проблемно!
                4ао
                Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                Коментар


                • #9
                  Както вече споменах в една друга подобна тема, конвертирането на дизелов автомобил на метан, по-малък от автобоус или Зил е технически почти неизпълнимо поради спецификата на системата и икономически нерентабилно. Уредбата дизел - метан е доста по-различна и сложна. Та за пикап по-скоро не.

                  Коментар


                  • #10
                    МЕТАН

                    Що ме амбицираш да ти докажа че ше сложа и за 5000 км ще докажа че е рентабилно не, ами повече от! В българия съм се наслушал на това неможе онова нестава и то от инженери заваршили двигатели в софиа!
                    Разказвам случай пример набарзо че нямам време! Когато си купих нисана 200sx двигатела го подложих на ремонт! Модела на главата е с хидравлични повдигачи, които след километрите на които беше нисана и след шлаифането на легла и клапани се оказа че клапаните седат отворени при което иасно е какво става! Казаха ми "инженери" да пила клапана отгоре за да догона хлабина но точно при тоя нисан тва е невазможно защото челото на клапана равни с шаибата която държи прожината! Направих регулиращи се чашки по мои чертежи и ги вкарах вав главната с което ги преработих на механични! Един инженер който ги виде каза че тоя механизам който сам направил нема да издаржи и 10 мин! Вика ми -ако след 10 мин неси го продал сичко ватре в мотора ще се почупи и никога нема да го продадеш! Аз му се изсмиях на момента и си помислих от такива инженери ме е страх да ида на доктор! Сега нисана е на 30 000 км след преработката и варви 2 пати колкото с хидравличните глупости! На скоро преправих и на баща ми на митсубиши галант 2,0 там става много по лесно той е минал ооколо 15 000 км с което казах аман от такива които викат неможе! Сичко може стига да обмисляш сичко добре! Защото такава преработка бяха направили в сервис митсубиши на сащия галант и след 2000 км вала беше задрал! И те казаха неможе, пък небеха преценили маслото че минава през кобилицата кои да ти мисли...
                    Та отклоних се от темата но на изложението доста се поинтересувах от метановите оредби и снимки имаше на такива монтирани на леки автомобили, естествено бензинови за дизелите още небях чул че става! Тази година може пак да е имало нещо но аз ннеможах да ида!
                    И вапроса ми беше повече за механизма на деиствие как става, а не дали е рационално но се пак секи има право да се искаже и точно тва ми харесва тук!
                    Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                    Коментар


                    • #11
                      ОК, иди в Дружба в градския транспорт и ги питай.

                      Коментар


                      • #12
                        в Hi-Lux-а поне има място за бутилки колкото щеш!
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • #13
                          Метана не е лошо гориво, обаче докато колегите инженери измислят по свястно техническо решение за съхранението и транспортиране, компресирането му в дебелостенни стоманени бутилки особенно за двигатели, които консумират повече гориво е почти безсмислено поради относително ниския пробег. Според мен по добрия вариант е използване на пропан бутан, който в момента е почти на половината на цената на дизеловото гориво. Процеса се нариче дизелово пропанова фумигация или преведено на български се подава около 10-30% пропан и останалото кара на дизелово гориво. Може би някой ще попита какъв е смисъла. Ще се опитам да обясня с няколко думи. При инжектиране на дизеловото гориво изгаря около 75% от нафтата. Останалите 25% излизат във вид на сажди и пушек. Причината е в различните температурни зони на сгъстения въздух в момента на инжектиране на нафтата. С вкарването на пропан в момента на инжектирането нафтата се самозапалва като запалва и пропана(метана). В резултат на изгарянето на пропана(метана) се повишава температурата на сместа в цилиндъра, като това спомага за почти пълното изгаряне на нафтата. Какъв е резултата: увеличение на мощността на двигателя до 40%(дали има чип тунинг, който да гарантира това), от тук и по-малко натискаш педал(по-малко нафта на такт), по-чисти газове, двигателя работи по безшумно, става изключително пъргав(на светофарите ще си винаги пръв), по- ниска температура на охладит. течност, поради по добро изгаряне, намалява замърсяването на двигателя със сажди и т.н. и т.н. Наистина най-добър е ефекта когато се кара извънградско. Аз лично съм стигал до 5,4л нафта и около 2л газ за 100кмна автомобил с 3.0L TD. Друга подробност е че двигателя трябва да е загрят. Прав си за Българските "специалисти". Няма "не може" има "не искам". А, забравих всички приказки колко скъпи са газовите системи за дизелите са си общо взето приказки. На мен ме предлагаха за около 5000 лв. Всеки иска да печели колкото се може повече с колкото се може по-малко работа, стига да има будала дето да ги даде, така че... Моята конверсия ми излезна около 50-70лв. Напълно прилично според мен. Използвам най-обикновенна 4л бутилка, която не ми пречи и мога да я махна във всеки момент. Ей щях да забравя - този метод е само за дизели с DI. Не е приложим за Indirect injection двигатели. Това е за сега. Поздрави!
                          ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

                          Коментар


                          • #14
                            В Бояна имаше едно Сузуки Лиана такси направено на метан, не знам защо обаче имал 3 бутилки отзад(отвътре не съм я виждал)обаче отвън изглеждаше като ситроен на смъкнати амортисьори
                            Понеже и аз карам сузуки и сега ми се налага да сменям тампони по задното окачване със сигурност не е по-евтино, като сметнеш и ремонта после.
                            Обаче това за дизела на пропан бутан съм заинтригуван, с някакви специални изпарители ли е, може ли малко повече инфо, мерси.

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от D-MAX
                              Метана не е лошо гориво, обаче докато колегите инженери измислят по свястно техническо решение за съхранението и транспортиране, компресирането му в дебелостенни стоманени бутилки особенно за двигатели, които консумират повече гориво е почти безсмислено поради относително ниския пробег. Според мен по добрия вариант е използване на пропан бутан, който в момента е почти на половината на цената на дизеловото гориво. Процеса се нариче дизелово пропанова фумигация или преведено на български се подава около 10-30% пропан и останалото кара на дизелово гориво. Може би някой ще попита какъв е смисъла. Ще се опитам да обясня с няколко думи. При инжектиране на дизеловото гориво изгаря около 75% от нафтата. Останалите 25% излизат във вид на сажди и пушек. Причината е в различните температурни зони на сгъстения въздух в момента на инжектиране на нафтата. С вкарването на пропан в момента на инжектирането нафтата се самозапалва като запалва и пропана(метана). В резултат на изгарянето на пропана(метана) се повишава температурата на сместа в цилиндъра, като това спомага за почти пълното изгаряне на нафтата. Какъв е резултата: увеличение на мощността на двигателя до 40%(дали има чип тунинг, който да гарантира това), от тук и по-малко натискаш педал(по-малко нафта на такт), по-чисти газове, двигателя работи по безшумно, става изключително пъргав(на светофарите ще си винаги пръв), по- ниска температура на охладит. течност, поради по добро изгаряне, намалява замърсяването на двигателя със сажди и т.н. и т.н. Наистина най-добър е ефекта когато се кара извънградско. Аз лично съм стигал до 5,4л нафта и около 2л газ за 100кмна автомобил с 3.0L TD. Друга подробност е че двигателя трябва да е загрят. Прав си за Българските "специалисти". Няма "не може" има "не искам". А, забравих всички приказки колко скъпи са газовите системи за дизелите са си общо взето приказки. На мен ме предлагаха за около 5000 лв. Всеки иска да печели колкото се може повече с колкото се може по-малко работа, стига да има будала дето да ги даде, така че... Моята конверсия ми излезна около 50-70лв. Напълно прилично според мен. Използвам най-обикновенна 4л бутилка, която не ми пречи и мога да я махна във всеки момент. Ей щях да забравя - този метод е само за дизели с DI. Не е приложим за Indirect injection двигатели. Това е за сега. Поздрави!

                              Това е възможно най-доброто описание. Само едно допълнение - за който се страхува от теглото на стоманените метановите бутилки има карбонови бутилки - в пъти по-леки...ама и пак така по-скъпи...
                              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X