Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Моето Сузуки Джимни

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Моето Сузуки Джимни

    Здравейте,

    Реших да посветя една тема в проследяване на развитието на моето Сузуки Джимни. Ще се радвам да споделя премеждията си, в процеса на опознаване и градене на джипката и с вас. Надявам се за някой ще бъде полезно, а за други интересно.
    Плана е това да стане един проходим, но също така грамотно направен, и естетически издържан проект. Бюджетът е ограничен, но Рим не е бил построен за един ден - лека полека, капка по капка ще добавяме по още някой чарк и подобрение към джипката.

    Логически започвам разказа с ретроспекция от момента на избиране и закупуване на Джимнито, в следващите постове ще стигнем до вида му в ден днешен, а в бъдеще ще споделям тук последващите доработки и промени.

    От доста време бях член на Сузуки агитката с моята дълга Витара V6, но в началото на тази година назря идеята да премина към нещо късо/малко и проходимо с цял преден мост само за офроуд. Тези критерии доста скъсиха списъка от потенциални кандидати до Патрол, Роки, Вранглер, старите Ленд крузъри, Г класа, Джимни/Самурай (а може би и пропускам нещо в момента). Имайки предвид, че щом е за гората няма нужда да се изсипят една шепа пари, но и съобразявайки се с ЕГН-то на някои от кандидатите (от гледна точка на запазеност и ръжди), достигнах до Джимни, което вярвам, че е златната среда - евтино, от нашия век, държи на тунинг, все пак някакъв комфорт вътре (ще търся модел с климатик)...

    Започнах да следя обявите и то не само във Варна, но и из цяла България, защото реално не са толкова много Джимнитата в страната (има няма 30 обяви във всеки един момент).
    Мина се немина 2-3 месеца и в светлия Март 2017 г. бях набелязал няколко броя и с моя приятел Денислав взехме по един-два дни отпуск и отпътувахме да разгледаме къде що има из страната, че да вземем най-читавото от наличните Джимнита.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170320_080850.jpg
Прегледи:1
Размер:331.5 КБ
ID:6140867

    Както обаче уж софиянеца единия ден ми обеща да пази едно червено с лети джанти, така на сутринта на следващия ден му се обаждам, че пътувам към него и вече го беше продал на семейство от Велинград - пфу... хайде към следващия кандидат тогава, здраве да е.

    След разглеждане на първите 2-3 от набелязаните малко духа падаше, защото под лъскавите лакове се криеха къде по ръждиви ламарини, отколкото предполага възрастта, къде по протекъл двигател и от лейка, а за работа на мотора да не говорим...

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170319_164114.jpg
Прегледи:1
Размер:454.8 КБ
ID:6140868
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170319_163807.jpg
Прегледи:1
Размер:569.7 КБ
ID:6140869

    Накрая стигнахме до Дупница, където поне във Варна им се носи слава, че колите, които продават не винаги са такива каквито изглеждат... Имахме едно наум, но оглеждайки се се спряхме на едно лъскаво и синьо - двигателя работи равномерно, отвън лъскаво, салона запазен, ръжда само минимални точки тук-там... Няма акумулатор, но не сме и очаквали да има - нов внос от Италия е.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170319_144629.jpg
Прегледи:1
Размер:686.1 КБ
ID:6140870

    Дадох си време да помисля до другата сутрин и използвахме да видим какво има из Дупница:

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170320_114113.jpg
Прегледи:1
Размер:804.2 КБ
ID:6140871
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170320_114505.jpg
Прегледи:1
Размер:752.8 КБ
ID:6140872
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170320_115138.jpg
Прегледи:1
Размер:716.6 КБ
ID:6140873

    След здрав сън в Розовата къща (no homo ) беше вече решено, това ще е Джимнито! Отидохме в салона, броихме парите, черпиха ни един акумулатор, вадим транзитните номера и айде към Варна
    Честито!

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170320_140239.jpg
Прегледи:1
Размер:472.7 КБ
ID:6140875

    Във Варна на знаем какво е сняг (освен в онази една ветровита седмица в годината, когато вземе та завали и разбира се сме в бедствено положение), така че нека да отскочим да видим що е то планина за 1 час поне - на Боровец, с лифта нагоре и...

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170320_155325.jpg
Прегледи:1
Размер:630.3 КБ
ID:6140874
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170320_155851.jpg
Прегледи:1
Размер:466.0 КБ
ID:6140876

    Продължаваме чевръсто, че става късно.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170320_184753.jpg
Прегледи:1
Размер:231.8 КБ
ID:6140878

    Новият член на Сузуки семейството вече си е у дома.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170321_212407.jpg
Прегледи:1
Размер:363.7 КБ
ID:6140877

    Очаквайте продължение (вече по малко пътепис и повече тунинг )
    Последно редактирано от MMB; 10-12-17, 23:56.
    Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
    Георги Кандиларов 0889/705-106

  • #2
    От: Моето Сузуки Джимни

    Честите нова придобивка.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #3
      От: Моето Сузуки Джимни

      Честито! Дано да си уцелил бройка.

      Първоначално публикуван от MMB Преглед на мнение
      Здравейте,

      Накрая стигнахме до Дупница, където поне във Варна им се носи слава, че колите, които продават не винаги са такива каквито изглеждат... Имахме едно наум,..
      Меко казано за джамбазите от Дупница. Тук в Пловдив направо се препоръчва да не се ходи в Дупница, Враца и Монтана.

      И аз имах същите премеждия с намирането на Терано. Три месеца активно обикалях, търсейки неизгнило Терано. Първо в Пловдив (имаме голяма борса в с. Труд) и околията, после стигах до Етрополе и Ботевград. Е, намерих го в Дупница. Няма петънце ръждица. Да, има пипано - обаче е направено както трябва. Воланът ми е тапициран - с точен за модела калъф, шит на ръка от човек тапицер. Шофьорската седалка е претапицирана - ако не виждам, че е по-запазена от пасажерската, няма как да позная, че е правена. Абсолютно същата кожа, същите шевове - перфектно направена. Каза си човека - пръскал съм броните - еми няма никъде олято или следа от ремонта. До момента 2 седмици нямам никакви забележки. Пу-пу, да не е уруки.

      За сравнение - гледъл сам Пловдивските джамбази как шият на ръка с игла и конец разцепените кожени салони. Нахлузват калъф от 5 лв на волана и пръскат със спрей шасито, да не си личат ръждите.

      На всичкото отгоре го взех поне с 1000 лв по-евтино, от колкото можех да го намеря тук.
      Nissan Terrano 2,7 TDI

      Коментар


      • #4
        От: Моето Сузуки Джимни

        Няколко коли купих от Дупница никакви сериозни проблеми,то си е до късмет.
        Няма невъзможни работи.Тел.0888344659

        Коментар


        • #5
          От: Моето Сузуки Джимни

          Проекта на адаша е кръстен "Малкия Патрол " ,а това е базата за сравнение преди Джимнито да почне да расте.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:25319793_1553144354768732_2069878110_o.jpg
Прегледи:1
Размер:123.2 КБ
ID:5775546

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:25344719_1553144391435395_1501060968_o.jpg
Прегледи:1
Размер:121.2 КБ
ID:5775547
          NISSAN PATROL Y60 2,8TD DOBINSONS+3" SILVERSTONE X-TREME 33X10,5X15
          ГЕОРГИ ГЕОРГИЕВ 0887/69-50-11 0898/780-418

          Коментар


          • #6
            От: Моето Сузуки Джимни

            Мен тия мъници много ме кефят ама пусто съм 190см и някак не се виждам в това нещо наврян.
            На колегата пожелавам много приятни разходки и разходи само за гориво.
            Няма страшно в умирачката...
            Страшното е да си жив!...

            Коментар


            • #7
              От: Моето Сузуки Джимни

              Кефят ме мъниците и ще следя порастването му, честито и без авариино.
              Кара Suzuki Vitara 1,6 8v,а според жената Витарник!

              Коментар


              • #8
                От: Моето Сузуки Джимни

                Най напред честито.
                И веднага с акълите:
                Ако смяташ да го караш сериозен офф-първото нещо което трябва да направиш е да смениш мостовете.
                Те са долу-горе единственото което ярко се откроява като неподходящо за сериозна експлоатация.
                Има ли желание-има и начин!

                Коментар


                • #9
                  От: Моето Сузуки Джимни

                  Благодаря на всички Надявам се да е безавариино и да се наложи да жертвам само лака по клоните.

                  Колата може да е малка, но е по скоро тясна отколкото ниска, не мисля че с височината може да има проблем. Аз съм 185см и спокойно подскачам към тавана без да си удрям главата и има достатъчно място за краката

                  Кольо какво имаш предвид под сериозен офроуд? Аз повече от 31ци гуми едва ли ще сложа, даже го планирам да се огранича до 30 инча и надявам се така няма да се товарят мостовете излишно..?

                  То самото Джимни си е проходимо за пресечен терен и в заводска окомплектовка (поради самата си геометрия) и не е нужно в кой знае какви крайности да се изпада.

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:jimny-safe2.jpg
Прегледи:1
Размер:67.9 КБ
ID:5775646
                  Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
                  Георги Кандиларов 0889/705-106

                  Коментар


                  • #10
                    От: Моето Сузуки Джимни

                    То всеки си има своето виждане за "сериозен".
                    Ако е в моите ръчички мостовете скоро ще сдадат багажа. В твоите може и изобщо да не поддадат, знам ли те колко си душманин на колата си.
                    Но всеки който кара джимни по състезания(там е да речем средно тежък офроуд, според моето виждане) най-напред чупи мостовете. Просто те не са предвидени за джаскане и блъскане по камънаци, брегове на рекички, и т.н.
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Моето Сузуки Джимни

                      Състезания = средно тежък офроуд...
                      Вярно си е, че мостовете са доста тънички и дифовете са една шепичка, но какво чупят по мостовете, зъбчати колела в дифовете или целите мостове, защото и двете съм виждал из дебрите на интернет

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:diff fail.jpg
Прегледи:1
Размер:395.7 КБ
ID:5775793

                      Ако говорим за втория сценарии си мислих изработване на защита, която подсилва целия мост от носач до носач - нещо подобно:

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:diff2.jpg
Прегледи:1
Размер:79.2 КБ
ID:5775794

                      или

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:diff3.jpg
Прегледи:1
Размер:86.2 КБ
ID:5775795

                      Това се надявам да реши проблема, как мислиш?
                      Защото доколкото знам смяната на мостовете с тойотски крие риска да не могат да се направят добре изчислени точките на новите заварки и захвати и да се промени поведението на автомобила като цяло (т.е. некадърни майстори)
                      Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
                      Георги Кандиларов 0889/705-106

                      Коментар


                      • #12
                        От: Моето Сузуки Джимни

                        Вътре карантиите се чупят.
                        А замяната може да стане доста добра, стига да нацелиш правилния човек. Има ги, ама струват едни по-други пари.

                        Но ако си мислиш, че няма да ги строшиш(трябва жалене на машината и заобикаляне на препятствията, вместо насила да се набиваш в тях)-може и тези мостове да устискат, кой знае...
                        От друга страна здравите мостове от джипчето ще могат да се продадат, и така подмяната ще ти излезе по-евтино, ама пак се приготви за олекване.

                        В крайна сметка ти си решаваш.
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Моето Сузуки Джимни

                          Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                          .............Ако смяташ да го караш сериозен офф-първото нещо което трябва да направиш е да смениш мостовете.
                          .............
                          Първо честито на колегата. Пожелавам му много безаварийни километри, а Кольо го хвана на къс пас. От вратата - за краката. Нека да покара симпатичния мъник. Иначе може и гъсеници да му сложи. Но първо трябва да узрее за това.
                          За жалост продадох старото муле след 12 годишна езда. Утехата е, че отива при ловец.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Моето Сузуки Джимни

                            Дам, да започнем от някъде пък и до мостове може да стигнем ако се окажат слаби

                            Та да продължим в хронологичен ред със събитията:

                            Разбира се, най-ключовия въпрос е какъв лифт и гуми ще слагаме? Отговорът обаче ще го оставим за по-късно, защото след покупката на джипа няма пари да го полеем да порастне

                            Започваме с дребни, по-евтини и що годе приятни детайли - да купим аптечка, стелки, чистачки, винетка (100лв да бях запазил парите за окачване), подобаващото обслужване и смяна на всички масла, филтри, ремъци...

                            Да сменим изгорелите лампи по таблото

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170413_144318.jpg
Прегледи:1
Размер:247.1 КБ
ID:5775899

                            Да сложим централно заключване за удобство (но без аларма - няма кой да открадне Джимни за 5000лв, има БМВ-та за джамбазите)

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170413_130427.jpg
Прегледи:1
Размер:429.6 КБ
ID:5775900

                            Нямам идея какво са правили в Италия (или в Дупница), но има рязани кабели във волана и не работи клаксона, а явно и въздушната възглавница, та трябваше да се бърника

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170413_120351.jpg
Прегледи:1
Размер:524.6 КБ
ID:5775901

                            Сложих още тъмно фолио на задните 3 стъкла, и фолио без затъмнение, но с UV филтър на предните странични (няма вече да има червени очи и изгорели ръкави от слънцето). Красота:

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170423_183917.jpg
Прегледи:1
Размер:582.2 КБ
ID:5775902
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170423_183500.jpg
Прегледи:1
Размер:798.2 КБ
ID:5775903
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PHOTO_20170423_183709.jpg
Прегледи:1
Размер:694.9 КБ
ID:5775904

                            Капките след този кратък дъжд за жалост разкриха нещо повече от красиво, затъмнено, мокро стъкло...
                            Оказа се, че купето протича! От къде влиза водата не знам, но излиза вътре в дясно, близо до колонката и тавана започна да висва. Започнах да оглеждам и дръпвайки уплътненията виждам, че заварките не са фабрични. Продължавайки огледа се усещам, че цялата дясна страна на колата е правена и то крайно некачествено и за продаване - дори не са сваляли задното стъкло, когато са боядисвали и по ръбовете му се вижда ръжка Когато избирах колата, толкова се бях загледал в шаси, ръжда, работа на двигател и ходова част, че въобще не обърнах никакво внимание на купето... явно е трябвало.

                            Работата е ясна - изпращам джимнито на заточение при познат тенекеджия/бояджия, за да направи наново дясната страна, че дори и лака там е започнал да пада. Явно все пак не изкарах чак толкова голям късмет с Дупница...
                            Suzuki Jimny; +4'' Black Raptor / Pro comp; Maxxis Bighorn 30/9.5R15; 9500lbs Winch
                            Георги Кандиларов 0889/705-106

                            Коментар


                            • #15
                              От: Моето Сузуки Джимни

                              Ще може ли, при ремонтите които правиш, да снимаш и качваш по някоя снимчица/видео (кое, как, защо...) ? Поздрави !
                              Сузуки Джимни 1.3, 99г.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,660 в 19:02 на 07-04-20.

                              Зареждам...
                              X