Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Wrangler Sahara Unlimited 2.8 CRD Auto - още един в клуба

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    Нещо си е*а мамата с двигателя.

    Започвам от далече, преди седмица две смених масло, маслен и въздушен филтър. Миналата седмица ми протече горивния филтър и го дозатегнах. Смених АТФа на хидравликата, пипах тия 2-3 дни по джипката едни кабели, прекарвах дебели 35 квадрата кабели от двигателния отсек до отзад в багажника за лебедкови и хладилни цели.

    Друго по джипката не съм пипал, скоро.

    Забелязах последните седмици или да кажем месец, понякога палеше една идея по-трудно, върти 2-3 секунди преди да запали и като запали пропушва.

    В последните 1-2 месеца имаше едно ръмжене/стържене едва доловимо когато се натовари джипката, при ускоряване и при катерене на стръмен баир примерно. Отдавах го на фрайлаф или поумрял алтернатор.

    Никакви други ядове нито на ниски обороти, нито на високи, нито на празен ход.

    Снощи запалих джипката да зареди акумулатора, че работих до късно по разните кабели и други овърлендски дреболии и подобрения.

    Замириса ми странно, доста силна миризма като на изгоряла пластмаса и след опит за форсиране си такова онаковата.

    Тракане на ярмомелка и не може да форсира над 1500-1600 оборота. На празен ход е супер, перфектно е всичко до към 1400-1500 оборота после почва тресене на двигателя, чукане зверско и едно "давене" + пропушване с силна гадна миризма, бих казал, че е сив пушека, но аз съм малко далтонист, не е чисто черен но не е чисто бял като пара, примерно, аз бих го определил повече като сиво-бял.

    Пушека е сух, няма никакви пръски, капки под аспуха и не цапа белия гараж зад джипа.

    На празен ход, няма тракане, стабилна работа, дюзите на слух (с ухо на отвертката и с пипане) работят симетрично и нормално, няма CEL лампичка, няма никакви грешки.

    Дори и след опити за форсиране няма грешки, Лънча показва данни от всички сензори, всичко ми се стори нормално, снощи до полунощ гледат и тествах, единствено ми се стори, че не достига бууста и си легнах с мисълта, че ми е умряло турбото.

    Да но както се вижда на клипа, турбото мисля работи, поне актуатора работи, бууст контрола работи, вените на турбото се местят и връщат нормално от актуатора, което ме кара да мисля, че турбото работи.

    Та на първо четене мисля, че всички сензори/датчици работят(отчитат нещо, което се променя като при нормално поведение), масло има, вода има, въздух има, мисля, че има и гориво и добро налягане в рейла защото Лънча показва това.

    По едно време си мислех да не би да има глад за гориво и от това да пуши, примерно да съм прецакал нещо като съм натягал горивния филтър, но рейла си вдига високото налягане и всичко сякаш е ОК.

    Мислех си за запушена дюза, но дори и на 1400-1500 оборота не чукат дюзите и четирите работят на звук и на вибрация идентично.

    Двигателя се държи все едно е в лимп моуд, не иска да се форсира и клати и трака зверски над 1500 оборота.

    Започвам да се съмнявам и за някой от въздушните пътища, интеркулер и т.н.

    При мен мисля турбината се управялва изцяло електронно та май отпада варианта да съм разместил/прецакал някакви вакууми или маркучета и т.н.

    От друга страна аз пипах точно около ЕГР клапана и там има изобилие от кабели, маркучи и т.н.

    Според Лънча, ЕГР работи нормално.

    Не съм отварял и разглобявал нищо все още, мисля си ако почна направо да сменя пак ролки, ремъци, ангренаж, водна помпа, да сваля и да почистя ЕГР клапана, да сваля и почистя всички сензори мапове, мафове и т.н. да стигна до търбото и колектора и да почистя и прегледам турбото.

    По анамнеза и по този клип, какво биха ми препоръчали колегите да обмисля, погледна и проверя?

    Нуждая се от съдействие за посоки и отправни точки, къде да гледам, в какви посоки да мисля и т.н.

    Мога да запиша живи данни с Лънча и да ги кача, но е хубаво да знам, кои показания да наблюдавам.

    Благодаря предварително!

    Препратка към ВИДЕОКЛИП следва по-долу:

    https://www.dropbox.com/s/ouxf1e6fyq...35.21.mp4?dl=0
    Последно редактирано от BatGeorgeone; 14-11-21, 22:15.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Никакви ангренажи, ролки и водни помпи докато джипа не стане на поне 200 000 мили, сега е на малко под 190 000. На 165к мили някъде съм сменил за втори път всички тия по-горе.

  • #92
    Провери всички предпазители. Имах подобна случка само, че на празен ход - пушене (бяло-сиво) и тракане. Не бях сложил един предпазител (търсех предпазител със захранване на контакт в дригателния отсег). За съжаление не си спомням кой точно. За пробив в турбо път- по-скоро не. Не би трябвало да чука и би трябвало да пуши черно. Разгледай добре около EGR-а , където си работил.
    Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
    Око за око, паста за зъби!
    Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

    Коментар


    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Мерси за идеята и съвета.

      Смятам да се отдам още малко на самообразование преди да пристъпя към по-нататъшни действия.

  • #93
    Днес инвестирах целия ден пред един стар лаптоп на който сложих разни АвтоДати, Крайслер ТекАуторити и яко сваляне и четене на инструкции за диагностика на ЦРД двигатели.

    Ето това беше едно от местата в които се съмнявах, защото именно там пипах ден-два преди да се прецака джипа:

    LOW-PRESSURE LINES
    Fuel supply line restrictions or a defective fuel/lift pump can cause starting problems and prevent engine from accelerating. The starting problems include; low power and/or white fog like exhaust.
    Test all fuel supply lines for restrictions or blockage, including the fuel filter. Flush or replace as necessary.

    Това е следващото нещо, което трябва да проверя:

    With the DRBIIIt connected to the vehicle, select Engine and the select Sensor Display. Page down to view Fuel Pressure Set Point and Actual Fuel Pressure. Start the engine and observe the Fuel Pressure Set Point and the Actual Fuel Pressure. If the ActualFuel Pressure Oscillates above and below the Fuel Pressure Set Point in a regular cycle, inspect the fuelsystem for air intrusion.
    If the Actual Fuel Pressure gradually drops belowthe Fuel Pressure Set Point then spikes well above the Fuel Pressure Set Point, replace the fuel pres-sure solenoid.


    Поръчах си и нова диагностика. С Лънча не успях да видя показанията на инжекторите, не мога да изключвам цилиндри и т.н. плюс отдавна имам съмнения, че Лънча не успява адекватно да ми обезвъздуши спирачките и имам разни други подобни забележки с липсващи или не работещи функции в Лънч.

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:WiTech Pod 2.jpeg Прегледи:0 Размер:252.1 КБ ID:6791149
    Последно редактирано от BatGeorgeone; 14-11-21, 21:59.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #94
      По тупането на мотора от клипа звучи точно като проблеми с елетрониката по помпата, ниско или неправилно впръскване на горивото. Виж живи данни какви налягания показват помпа/дюзи. Няма как да е механичен проблема.
      TLC LJ70 2LT
      Mitsubishi Pajero II 3.0 V6

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря за насоката!

        Аз данни виждам много но все още нямам достатъчно знания и опит да ги интерпретирам, за това цял ден се боря като прАсе с тиква да инсталирам разни програмчета и сега чета инструкции за диагностика и си водя записки с какво, как да тествам, за какво да гледам и т.н.

    • #95
      След няколко дни по над 20 часа пред компа, реших днес да го пиша лабаво и се отдадох на няколко часа в колата пред Лънча и с телефона.

      Много зяпах, много снимки и скрийншотове направих + видеота, сега трябва да видя как мога да сваля данните от Лънча и ще пусна тук разни неща.

      На първо четене, ми направи впечатление, че един сензор за някакво си налягане в аспуха не променя данните си.

      Следва продължение...
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Лънча не позволява да се свалят логовете с детайлните данни от диагностиката, може да се препращат скрийншотове на имейл и разни много общи и повърхностни рипорти, отново по имейл.

        Не ме кефи това.

        Ще изтупам праха на Делфи и на Вюрт ВОВ, които не съм пипал от години, те поне са на компютъра.

    • #96
      Днес сутринта беше замръзнало всичко и когато запалих джипа светна грешка Чек Енджин (CEL).

      Лънча показа, че грешката е заради нисък волтаж и грешката беше в модула за автоматика, не в модула за двигателя, което ми се стори интересно.

      Изтрих грешката през модула за скоростната кутия и веднага изчезна светлинния сигнал от таблото.

      Оставих колата да позагрее и следях и цъках из Лънч менютата за да поразуча и да погледам как се променят показанията на датчиците.

      Когато колата е студена не пуши.
      Когато колата е студена, каквото и да правя ЕГР е активиран, явно е заложено да помага в подгева на двигателя.
      Маслото на двигателя и на автоматика отнеха супер много време за да достигнат едни 20-30 градуса, което значи, че сутрин зимата, който пали и веднага тръгва доста си амортизира возилото, според мен.

      След като загря колата, почна да пуши повече, до степен джипа да се обгърне в мъгла и да задими двора, часове след това около джипа миришеше гадно и странно.

      Хората в нета пишат за характерна миризма на неизгоряла нафта, аз обаче не съм сигурен каква е моята миризма, просто знам, че е силна и гадна, и мисля нова за моя джип.

      Пушека от аспуха аз го опреличавам като мъгла, може би с леко синкав/сивкав отенък, така на светло днес като погледах.

      И отново, до към 1200-1300 оборота всичко е супер нормално, над 1300 почва клатене, чукане и усещане като колата да се дави и да не и стига въздух/гориво, на 1500 оборота чука и клати все едно едно е на два цилиндъра и направо глъхне и всякаш влиза в авариен режим, защото оборотите рязко падат.

      Влошаването на работата на двигателя е прогресивно и започва от към 1200 оборота, подобрението също е симетрично, плавно се подобрява като сваля оборотите.

      Пускам малко снимки от днешната диагностика, дано някой забележи нещо и ми помогне по-бързо да открия проблема. Инак, плана ми е да чета докато се запозная с функцията и параметрите на всички датчици, които моя Лънч вижда и разните диагностични диаграми и инструкции. Ако това не ме насочи и не реша проблема, следва проба грешка с прекъсване на веригата на всеки датчик, отново залягане под джипа и сваляне на горивния филтър и кабелите наоколо, после сваляне на гумените съединения на турбо/кулер и проверка на турбото за луфт, за прегаряне, за омасляване и т.н.

      Логически и по спомени, пипал съм горивния филтър и размърдах кабелите и маркучите около ЕГР и TPM, а там има много кабели, компютри и куплунзи и преди години го ядох вече с разместен куплунг и ошашавени компютри.

      Защо обаче по дяволите няма грешка, никаква грешка, поне сензора за чукане на двигателя не трябваше ли да запише грешка.

      По време на диагностика излизат някой данни с червено и един сензор не изважда данни и имам 3-4 сензора с данни но без точно наименование на самия датчик.

      Следвашите снимки са подредени в хронологичен ред:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-16 132.00.03.jpg
Прегледи:344
Размер:303.8 КБ
ID:6791763
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-16 132.00.29.jpg
Прегледи:326
Размер:346.1 КБ
ID:6791764
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-16 132.00.35.jpg
Прегледи:314
Размер:295.8 КБ
ID:6791765
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-16 132.00.48.jpg
Прегледи:325
Размер:391.5 КБ
ID:6791766
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-16 132.00.56.jpg
Прегледи:322
Размер:294.6 КБ
ID:6791767
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-16 132.01.07.jpg
Прегледи:331
Размер:299.7 КБ
ID:6791768
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-16 132.01.15.jpg
Прегледи:327
Размер:349.1 КБ
ID:6791769
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-16 132.03.49.jpg
Прегледи:330
Размер:285.8 КБ
ID:6791770
      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2021-11-16 132.06.13.jpg
Прегледи:326
Размер:249.0 КБ
ID:6791771

      Ще добавя и няколко видеа, малко по-долу.















      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • mariiin
        mariiin коментира
        Редактиране на коментар
        Лаик съм, но при положение, че гориво и входящ въздух са около 6 градуса, дали тези 175 градуса на MAF -а са реални.

      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        И аз го забелязах това и има няколко възможни причини, прецакан температурен датчик в самия МАФ или горещите газове от картера, който влиза в колектора да загрява въздуха и да показва тази температура, която може и да е във Фаренхайт, нищо, че Лънча говори за Целзий.

    • #97
      Липса на синхронизация.
      Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
      Око за око, паста за зъби!
      Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Видях го , но какво точно означава, може да значи 1001 неща, синхронизация между какво... според мен е поредния китайски бъг в Лънча, а и съм убеден, че после почна да показва, НЯМА, тоест изчезна липсата на синхронизация.

      • murfito
        murfito коментира
        Редактиране на коментар
        Колянов/разпределителен вал. То пък ако няма синхронизация не би трябвало да пали.
        Последно редактирано от murfito; 16-11-21, 23:01.

    • #98
      Следват малко графики със сравнение на показания на няколко сензора едновременно, тук може да се правят малко повече изводи:



      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1297374886905.png
Прегледи:332
Размер:92.5 КБ
ID:6791788

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1297374449108.png
Прегледи:329
Размер:102.7 КБ
ID:6791787

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1297374304587.png
Прегледи:329
Размер:86.8 КБ
ID:6791786

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1297374284746.png
Прегледи:327
Размер:84.4 КБ
ID:6791785

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1297374284746.png
Прегледи:328
Размер:84.4 КБ
ID:6791784

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1297374270588.png
Прегледи:332
Размер:84.7 КБ
ID:6791783

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1297374264086.png
Прегледи:330
Размер:85.1 КБ
ID:6791782

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1297374262018.png
Прегледи:324
Размер:85.0 КБ
ID:6791781

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1297374255444.png
Прегледи:331
Размер:84.6 КБ
ID:6791780

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1297374252278.png
Прегледи:330
Размер:84.8 КБ
ID:6791779








      Прикачени файлове
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #99
        Първоначално публикуван от murfito Преглед на мнение
        Липса на синхронизация.
        Ето го този параметър между други подобни.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1c0ece893452772c3fb7d00648b9f102.png
Прегледи:333
Размер:106.1 КБ
ID:6791794
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • Ето и няколко видеота подредени по хронологичен ред:

          https://www.dropbox.com/s/ulqvce3w7d...14.01.mp4?dl=0

          https://www.dropbox.com/s/08bf0v0oph...21.02.mp4?dl=0

          https://www.dropbox.com/s/fdjzhl8cwl...34.20.mp4?dl=0

          https://www.dropbox.com/s/8v30ijlsfr...41.08.mp4?dl=0







          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • Без да имам претенции да съм прав … мога да споделя, че според мен налягането в рейла е ниско. Има ли как да провериш какви са нормалните/заводските стойности за налягането в рейката / също и волтажа който идва на управляващия соленоид на рейла/ и защо си мисля, че този дизел трябва да работи на 1500-1800 бара налягане? Да не би датчика/соленоида на рейла да е заминал и да не записва правилни стойности и от там да бърка всичко. На една от снимките стойностите за сажди в дпф са 0 грама което също е странно. Дано някой технически по-грамотен от мен да се включи в темата и да ти помогне да отстраниш проблема. Поздрави!

            П.С. Пробвай да смениш горивния филтър да не би да има някакво запушване и да не достига достатъчно гориво.
            Последно редактирано от Светльо Петров; 16-11-21, 23:57.
            TLC LJ70 2LT
            Mitsubishi Pajero II 3.0 V6

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Мерси за съветите и мнението!

              За ДПФа, игнорирай го, или Лънча ми е бъгав или не се четат реални данни на този модел автомобил.

              За налягането в рейла, до към 1200 оборота всичко е супер + пали лесно, опитах да замеря налягане на загасен двигател но Лънча не го показва като възможност точно това.

              До колкото знам налягането в рейката се променя като за палене се изисква минимум около 300, за тези обороти това налягане би трябвало да е нормално, аз го следях този параметър най-много и всичко изглежда ОК.

              Забележи параметъра очаквано налягане, на графиките двете чертички са идеално застъпани, което говори, че очаквано и реално налягане съвпадат.

              Това за горивния филтър и аз го мисля, но нещо има липси в складовите наличности, преди бяха по 20-40 кинта, сега под 50-80 кинта няма и се чакат седмици за доставка, това за МАН филтър, ще прежаля сигурно едни 70-80 кинта и ще поръчам един който пише, че стига за около седмица.

            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Относно ДПФа, една много добра новина-потвърждение, този модел Вранглери нямат този хемороид, което може само да радва

          • Все повече си мисля за соленоида за управлението на налягането в рейла. На предпоследното видео максималното налягане което измерва е 860бара и от този момент двигателя започва да тресе и губи мощност. Прочети из хамериканските форуми за low rail pressure jeep wrangler 2.8 CRD мисля че и други хора срещат същите проблеми със загуба на мощност и невъзможност да се изфорсира без да записва грешки.

            П.С. В ebay uk виждам че предлагат горивния филтър на манн WK8034 - предполагам този. Няма ли да стане по-бързо и евтино?

            Прегледай в тубата едно видео за възможните проблеми по горивната система - канал AutoStrong-M видео Italian diesel engine for Americans Chrysler, Dodge and Jeep 2.8 CRD.

            П.С.2 До колкото успях да прочета, джипа има и помпа в резервоара. Има ли как да провериш нея дали прави необходимото наляга и да не би заради нея да няма достатъчно гориво да се изфорсира….
            Последно редактирано от Светльо Петров; 17-11-21, 01:21.
            TLC LJ70 2LT
            Mitsubishi Pajero II 3.0 V6

            Коментар


            • BatGeorgeone
              BatGeorgeone коментира
              Редактиране на коментар
              Благодаря много за помоща, оценявам го!

              Да, този е филтъра, такъв бях сложил, сега взех ето този и ще го сменя след ден-два когато пристигне => Spin-On Fuel Filter H453WK by Hella Hengst

              Ще погледна за налягането в рейката - low rail pressure jeep wrangler 2.8 CRD

              За помпата в резервоара, би трябвало да има датчик на нагнетателната помпа, който да докладва за налягане идващо от резервоара, имаше и тест да се провери, ще чета още в тази област.

          • Приемам случващото се с моя джип като лично предизвикателство, или ще го оправя.... или ще се ядосам и пак ще го оправя но с цената на ... бог знае какво и колко, но за момента съм повече амбициран от колкото депресиран и отчаян

            Днес съм малко настинал и отново ще го давам по хлабаво.

            Смятам да започна с базовите неща когато пипам по колата и междувременно на топло пред компа да пия горещи напитки и да се образовам по темата с CRD дизелите.

            Започнах с разкачане на минуса от акумулатора, вчера заредих акумулатора и искам да опитам да накарам системите да се "ресетнат" и джипа да се "самообучи" и да плювне грешка след като опитам да запаля, след време.

            През времето с разкачен акумулатор ще проверя всички куплунзи на МАП, МАФ, ЕГР, Турбо и т.н. аз преди време всички ги бях обмазал щедро с морска грес против корозия (с инхибитори на ръжда) и раздвижването става лесно и чудесно.

            После ще погледна как изглеждат самите повърхности на сензорите, дали има нужда от почистване и ако има ще го направя, което ме подсеща, че трябва да купя специален спрей, вместо да ползвам Мистър Мускул за чистене на готварски печки ) ММ метода е супер ефективен, но не знам колко съкращава живота на сензорите...

            Друго нещо, което почва да ме налазва като мисъл е свързано с броя на автомобилите, които имам, всичките имат все по-честа нужда от подмяна и поправка на гумени съединения, май е назрял момента да си купя кримпер за съединения за високо налягане. Като реално бизнес основание ще спомена факта, че комплекта маркучи за камиона е 250 лири стерлинги за Вранглера поне няколко пъти по толкова, тоест ако намеря хубав кримпер за 2-300 кинта и още 100тина за накрайници и консумативи май ще съм на далавера + може и да заработя някой лев от страни в тази криза
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • Седмица-две суетене под капака може да ти спестят един ден при някой местен майстор, който е по-наясно със симптоматиката

              С тази пряка зависимост от обороти и пушеци - купи един евтин бууст метър и гледай какво налягане идва във входящия колектор.
              Пробва ли да слушаш със стетоскоп или ухо долепено до дълга отверка ако има странни звуци от къде идват? Глава, блок, цилиндър по цилиндър.
              После сваляне и стендване на помпа и дюзи и на края и спускане на камера по цилиндрите.

              Коментар


              • BatGeorgeone
                BatGeorgeone коментира
                Редактиране на коментар
                Не ме четеш Ванка, писах, че това "неподчинение" от страна на Джипката го приех като лично предизвикателство и като такова ще отговоря с пълна ярост и добруджански инат и голяма доза балканска простотия и стиснатост

                Тука(остров Дъждоландия) добрите майстори са кът, а като ги намериш обикновенно гледат да те пуснат по някоя пързалка с много нули, този филм го играх до преди няколко години, за това сега сам, като рекламата на 3в1, едновременно си решавам проблема, натискам кикдауна на мозъка и уча в област, която ми е супер интересна и приятна и накрая резултата е удовлетворение и повишено самочуствие + разплащане от жената както се полага, в натура без фактура

                Стетоскопирал съм, палпирал съм, сега съм на ниво ендокринология, или с други думи разтълкуване на живите данни от горивната система, според мен там е заровено кучето.

                Само още малко да ме отпусне настинката и продължавам.

            • Със задържане на ключа на ОН позиция за по-дъго време се обезвъздушава веригата между резервоара и ГНП + по пътя на "обратната нафта" от ГНП въздуха обратно се вкарва в резервоара.

              За проверка се развива долната част на горивния филтър и след превъртане на ключа на ОН (без да се пали), подкачващата помпа в резервоара се включва, клапана за налягане в ГНП минава в първи режим и нафтата може спокойно да мине по целия път от резервоара през филтъра после през ГНП и обратно да се върне през филтъра (където ще има струйка от пробката за отичане на водата) до резервоара.

              Посредством клапаните и сензорите на ГНП и количеството на обратната нафта, компютъра контролира температурата на дизела .... в резервоара. Това е интересна новина, нямах си и представа.

              Случайно попаднах на един уеб сайт където са обяснени много добре повечето важни и основни неща за различните сензори и клапани, и изненада, страницата се оказа Българска => https://autoditex.com/library.html
              Последно редактирано от BatGeorgeone; 17-11-21, 17:51.
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X