Нещо си е*а мамата с двигателя.
Започвам от далече, преди седмица две смених масло, маслен и въздушен филтър. Миналата седмица ми протече горивния филтър и го дозатегнах. Смених АТФа на хидравликата, пипах тия 2-3 дни по джипката едни кабели, прекарвах дебели 35 квадрата кабели от двигателния отсек до отзад в багажника за лебедкови и хладилни цели.
Друго по джипката не съм пипал, скоро.
Забелязах последните седмици или да кажем месец, понякога палеше една идея по-трудно, върти 2-3 секунди преди да запали и като запали пропушва.
В последните 1-2 месеца имаше едно ръмжене/стържене едва доловимо когато се натовари джипката, при ускоряване и при катерене на стръмен баир примерно. Отдавах го на фрайлаф или поумрял алтернатор.
Никакви други ядове нито на ниски обороти, нито на високи, нито на празен ход.
Снощи запалих джипката да зареди акумулатора, че работих до късно по разните кабели и други овърлендски дреболии и подобрения.
Замириса ми странно, доста силна миризма като на изгоряла пластмаса и след опит за форсиране си такова онаковата.
Тракане на ярмомелка и не може да форсира над 1500-1600 оборота. На празен ход е супер, перфектно е всичко до към 1400-1500 оборота после почва тресене на двигателя, чукане зверско и едно "давене" + пропушване с силна гадна миризма, бих казал, че е сив пушека, но аз съм малко далтонист, не е чисто черен но не е чисто бял като пара, примерно, аз бих го определил повече като сиво-бял.
Пушека е сух, няма никакви пръски, капки под аспуха и не цапа белия гараж зад джипа.
На празен ход, няма тракане, стабилна работа, дюзите на слух (с ухо на отвертката и с пипане) работят симетрично и нормално, няма CEL лампичка, няма никакви грешки.
Дори и след опити за форсиране няма грешки, Лънча показва данни от всички сензори, всичко ми се стори нормално, снощи до полунощ гледат и тествах, единствено ми се стори, че не достига бууста и си легнах с мисълта, че ми е умряло турбото.
Да но както се вижда на клипа, турбото мисля работи, поне актуатора работи, бууст контрола работи, вените на турбото се местят и връщат нормално от актуатора, което ме кара да мисля, че турбото работи.
Та на първо четене мисля, че всички сензори/датчици работят(отчитат нещо, което се променя като при нормално поведение), масло има, вода има, въздух има, мисля, че има и гориво и добро налягане в рейла защото Лънча показва това.
По едно време си мислех да не би да има глад за гориво и от това да пуши, примерно да съм прецакал нещо като съм натягал горивния филтър, но рейла си вдига високото налягане и всичко сякаш е ОК.
Мислех си за запушена дюза, но дори и на 1400-1500 оборота не чукат дюзите и четирите работят на звук и на вибрация идентично.
Двигателя се държи все едно е в лимп моуд, не иска да се форсира и клати и трака зверски над 1500 оборота.
Започвам да се съмнявам и за някой от въздушните пътища, интеркулер и т.н.
При мен мисля турбината се управялва изцяло електронно та май отпада варианта да съм разместил/прецакал някакви вакууми или маркучета и т.н.
От друга страна аз пипах точно около ЕГР клапана и там има изобилие от кабели, маркучи и т.н.
Според Лънча, ЕГР работи нормално.
Не съм отварял и разглобявал нищо все още, мисля си ако почна направо да сменя пак ролки, ремъци, ангренаж, водна помпа, да сваля и да почистя ЕГР клапана, да сваля и почистя всички сензори мапове, мафове и т.н. да стигна до търбото и колектора и да почистя и прегледам турбото.
По анамнеза и по този клип, какво биха ми препоръчали колегите да обмисля, погледна и проверя?
Нуждая се от съдействие за посоки и отправни точки, къде да гледам, в какви посоки да мисля и т.н.
Мога да запиша живи данни с Лънча и да ги кача, но е хубаво да знам, кои показания да наблюдавам.
Благодаря предварително!
Препратка към ВИДЕОКЛИП следва по-долу:
https://www.dropbox.com/s/ouxf1e6fyq...35.21.mp4?dl=0
Започвам от далече, преди седмица две смених масло, маслен и въздушен филтър. Миналата седмица ми протече горивния филтър и го дозатегнах. Смених АТФа на хидравликата, пипах тия 2-3 дни по джипката едни кабели, прекарвах дебели 35 квадрата кабели от двигателния отсек до отзад в багажника за лебедкови и хладилни цели.
Друго по джипката не съм пипал, скоро.
Забелязах последните седмици или да кажем месец, понякога палеше една идея по-трудно, върти 2-3 секунди преди да запали и като запали пропушва.
В последните 1-2 месеца имаше едно ръмжене/стържене едва доловимо когато се натовари джипката, при ускоряване и при катерене на стръмен баир примерно. Отдавах го на фрайлаф или поумрял алтернатор.
Никакви други ядове нито на ниски обороти, нито на високи, нито на празен ход.
Снощи запалих джипката да зареди акумулатора, че работих до късно по разните кабели и други овърлендски дреболии и подобрения.
Замириса ми странно, доста силна миризма като на изгоряла пластмаса и след опит за форсиране си такова онаковата.
Тракане на ярмомелка и не може да форсира над 1500-1600 оборота. На празен ход е супер, перфектно е всичко до към 1400-1500 оборота после почва тресене на двигателя, чукане зверско и едно "давене" + пропушване с силна гадна миризма, бих казал, че е сив пушека, но аз съм малко далтонист, не е чисто черен но не е чисто бял като пара, примерно, аз бих го определил повече като сиво-бял.
Пушека е сух, няма никакви пръски, капки под аспуха и не цапа белия гараж зад джипа.
На празен ход, няма тракане, стабилна работа, дюзите на слух (с ухо на отвертката и с пипане) работят симетрично и нормално, няма CEL лампичка, няма никакви грешки.
Дори и след опити за форсиране няма грешки, Лънча показва данни от всички сензори, всичко ми се стори нормално, снощи до полунощ гледат и тествах, единствено ми се стори, че не достига бууста и си легнах с мисълта, че ми е умряло турбото.
Да но както се вижда на клипа, турбото мисля работи, поне актуатора работи, бууст контрола работи, вените на турбото се местят и връщат нормално от актуатора, което ме кара да мисля, че турбото работи.
Та на първо четене мисля, че всички сензори/датчици работят(отчитат нещо, което се променя като при нормално поведение), масло има, вода има, въздух има, мисля, че има и гориво и добро налягане в рейла защото Лънча показва това.
По едно време си мислех да не би да има глад за гориво и от това да пуши, примерно да съм прецакал нещо като съм натягал горивния филтър, но рейла си вдига високото налягане и всичко сякаш е ОК.
Мислех си за запушена дюза, но дори и на 1400-1500 оборота не чукат дюзите и четирите работят на звук и на вибрация идентично.
Двигателя се държи все едно е в лимп моуд, не иска да се форсира и клати и трака зверски над 1500 оборота.
Започвам да се съмнявам и за някой от въздушните пътища, интеркулер и т.н.
При мен мисля турбината се управялва изцяло електронно та май отпада варианта да съм разместил/прецакал някакви вакууми или маркучета и т.н.
От друга страна аз пипах точно около ЕГР клапана и там има изобилие от кабели, маркучи и т.н.
Според Лънча, ЕГР работи нормално.
Не съм отварял и разглобявал нищо все още, мисля си ако почна направо да сменя пак ролки, ремъци, ангренаж, водна помпа, да сваля и да почистя ЕГР клапана, да сваля и почистя всички сензори мапове, мафове и т.н. да стигна до търбото и колектора и да почистя и прегледам турбото.
По анамнеза и по този клип, какво биха ми препоръчали колегите да обмисля, погледна и проверя?
Нуждая се от съдействие за посоки и отправни точки, къде да гледам, в какви посоки да мисля и т.н.
Мога да запиша живи данни с Лънча и да ги кача, но е хубаво да знам, кои показания да наблюдавам.
Благодаря предварително!
Препратка към ВИДЕОКЛИП следва по-долу:
https://www.dropbox.com/s/ouxf1e6fyq...35.21.mp4?dl=0
Коментар