Обява

Свий
Няма добавени обяви.

В България НЯМА "гражданска отговорност"

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

    Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
    Да не предлагаш всеки да може да прави бели безнаказано?
    Кой да поеме стойността на щетата, която ти си направил? Моята застраховка ли?
    Или искаш да имаме задължително "каско"?
    Не напротив и пак не напротив (за първи и трети въпрос). Сега по подробно:

    Въпрос 1: Направилият беля си понася наказанието по съответния ред - губи си контролните точки, изхвърча от пътя за много дълго време (това също е предложение, защото сега не се случва), за по-тежките случаи влиза в затвора.

    Представи си, че аз съм вандал (нарушител). Подпалвам твоя апартамент (нанасям ти щета). И сега си поставен в следната ситуация - ако аз съм платил някакъв данък "гражданска отговорност - палежи" ти получаваш обезщетение. Ако не - пиеш студена вода. Според мен е абсурдно да очакваш вандалите да са стриктни и съвестни платци на каквото и да е. Според мен е много по-добре той да си отиде в затвора и да си понесе наказанието за вандализма, а ти да си получиш паричките от личната застраховка (тя впрочем при достатъчно масовост ще стане и достатъчно евтина).

    Въпрос 2: Да, ако си имаш такава. Ако не - ти си я поемаш. Както е с кражбите на апартаменти. Както е с пожарите. Както е с почти всичко друго на този свят, но (все още) не е при автомобилите (защото един криминален контингент трябва да цоца яко).

    Въпрос 3: В никакъв случай. Всеки, който се е качил да шофира автомобил си рискува сам за себе си. Ако се удариш/те ударят - проблемът си е твой дали имаш лична застраховка (каско) или не (това в случая, който предлагам).

    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
    Какви са ти взаимоотношенията със спиртните напитки ?
    Приятелски

    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
    Според мен не трябва да има задължителни застарховки. За каквото и да е.
    Не е съвсем вярно. Винаги трябва да има някакъв принцип на солидарност спрямо точно определени групи. Примерно в случая пешеходците. Но тук говорим вече не за "застраховане", а баш за осигуряване.

    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
    Идеята на ГО е да плати чуждите щети.
    Тя затова и тук в държавата на тарикатите в общия случай въобще не работи (освен ако и ти не си тарикат, та да изтарикатиш застрахователя).

    Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
    Че няма да имаш пари да ги платиш - няма да имаш, но животът ти ще стане ад.
    Хей знаеш ли - ИМЕННО ТОВА ТРЯБВА ДА СТАНЕ ако направиш каквато и да е тежка щета на който и да е. Трябва да се разделиш с имущество и пари, трябва да бачкаш в каторгата или каменоломната, трябва живота ти да стане черен! И именно по този начин ти и най-вече другите (гледайки теб) ще се научат, че да караш като "джигит" е лошо. И ще спазват "безумните" знаци по 30 км/ч. И няма да изпреварват където не трябва. И ще спират да пускат пешеходците. И т.н.

    А сега какво? Караш като идиот - забиваш се и обръщаш камиона с бентлитата. Дреме ти на гъза - платил си си 150 лв ГО и застрахователя ти им плаща (евентуално) бентлитата. Те просто не са твоя грижа! Излизаш чист от ситуацията - взимат ти некви контролни точки, които после си възстановяваш и пей сърце. Може и примерно някоя глобичка - нека да е 1000 - пак ще ги преглътнеш. И пак ще си караш като джигит, защото просто НЕ СИ УСЕТИЛ ЩЕТАТА, КОЯТО СИ НАПРАВИЛ!

    ГО не е никаква "застраховка". Това е "бягане от отговорност".

    Коментар


    • #47
      От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

      Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение

      ГО не е никаква "застраховка". Това е "бягане от отговорност".

      Бе,тя е задължителна ГО,но и сега много хора си карат без нея.Не пречи и ти ако искаш да правиш така,караш си без ГО,ако направиш беля,плащаш си за нея.
      Всъщност,ако ГО работи както трябва,въпросната застраховка ще обезсмисли каското-на културният и внимателен водач,в редките случай,в които виновно причини ПТП,ще му се налага да покрива разходите за възстановяване на собствените си щети.
      Пък вече,ако иска,доброволно ще сключи застраховка с/у кражба,природни бедствия и др. подобни.
      А сига какво става-всеки собственик на по-новичка и скъпа колица е принуден да прави каско,та да не му я окраднат,че ако го удари някой,по ГО ще му дадът парички колкото да се почерпи и т.н.
      Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

      Коментар


      • #48
        От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

        Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
        ....
        Сега, ако искаш, сравни със здравната осигуровка, със социалната. Също би могло който не се пази и се разболява, да си носи последствията
        Идеята на тази застраховка е не да те превъзпитава като примерен участник, а да дава защита на другите участници срещу причинени - виновно или не - щети. Капаро за сделка - искаш да караш, добре но трябват минимални гаранции, че можеш да носиш отговорност. Или някой друг да ги поеме вместо теб.

        Това само принципно. Конкретно - далеч сме от света.

        Коментар


        • #49
          От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

          Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
          Сега, ако искаш, сравни със здравната осигуровка, със социалната. Също би могло който не се пази и се разболява, да си носи последствията
          Идеята на тази застраховка е не да те превъзпитава като примерен участник, а да дава защита на другите участници срещу причинени - виновно или не - щети. Капаро за сделка - искаш да караш, добре но трябват минимални гаранции, че можеш да носиш отговорност. Или някой друг да ги поеме вместо теб.

          Това само принципно. Конкретно - далеч сме от света.
          Именно затова казах, че този солидарен фонд наречен Гражданска Отговорност трябва да общ (а не разбит на малки части както сега), т.е. да е държавно задължение, а не частно. Причината - не трябва да има каквото и да е значение дали този, който те е ударил е платил или не! Ти трябва да си получиш обезщетението! Тоест фондът трябва да е общ, а държавата трябва да се грижи да се попълва - това е нейно задължение, а това, че теб те е ударил някой, който не е платил НЕ трябва да е твой проблем. Точно както държавата се грижи да се плащат здравни и социални осигуровки. И това, че някой те е набил и ти е счупил ръката, а самия той не е платил здравна осигуровка, не те лишава ТЕБ от здравно лечение.

          Дотук разбрахме ли си позициите?

          Всичко друго, което казах касае размера на тази не застраховка, а "осигуровка". Колкото по-голяма, толкова по-всеобхватна. И обратно. Аз лично съм за по-малък размер и по-малка целева група за обезщетения. Това вече е въпрос "до колко социално да се подходи към проблема". Ще сравня със здравната осигуровка - да плащам си я, ама и в аптеката за лекарства плащам и за много други неща плащам. Здравната каса покрива много неща, но не напълно и не за всеки. Така и ГО не покрива всичко и не за всеки. Ако трябваше да покрива всичко, то щеше да е на цената на каско. И тогава не ГО обезсмисля каско, а обратното - каско обезсмисля ГО! И в такъв случай нормален човек ще си зададе въпрос защо плащаме два пъти? Не съм привърженик на крайно социалните данъци - те размекват и както дадох пример по-горе дори покваряват.
          Последно редактирано от Filthy@JvruceR; 17-07-10, 08:58.

          Коментар


          • #50
            От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

            Някои фундаментално не е запознат с механизма на застраховането по гражданска отговорност, но това не му пречи да води принципен бунт срещу парите, които несправедливо му вземат (зер вземането на всякакви пари е несправедливо).

            И не, не е мой проблем дали виновният има или няма ГО на автомобила си. Аз ще си получа обезщетението.

            Коментар


            • #51
              От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              И не, не е мой проблем дали виновният има или няма ГО на автомобила си. Аз ще си получа обезщетението.
              Получаваш жални погледи на медицински сестри в болницата и на монтьори в сервиза. Досега не съм успял аз и не съм видял мой приятел/познат да е успял да получи каквото и да е по гражданска отговорност в България. Застрахователите ти се смеят в очите и те приемат като досадна муха. На един съсед от предишния квартал преди няколко години всъщност му даваха някаква обидна двуцифрена сума за това, че го блъснаха и му счупиха крак - той отказа да я вземе.

              Коментар


              • #52
                От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

                Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                Дотук разбрахме ли си позициите?
                Не!
                Това, че някой който те е ударил не си е платил гражданската не означава, че ти няма да получиш обещетение!
                יעבור
                «И това ще мине»

                Коментар


                • #53
                  От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

                  Аз пък съм вземал - поне за щети по автомобила - приблизително адекватни. Обезщетенията за телесни повреди все едно ги определя съдът. А той от няколко години насам постепенно се поевропейчва в сумите, които присъжда.

                  Коментар


                  • #54
                    От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

                    Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение
                    Не!
                    Това, че някой който те е ударил не си е платил гражданската не означава, че ти няма да получиш обещетение!
                    Тук сте прави и признавам, че се унесох и прекалих. Наистина идват от държавен гаранционен фонд, т.е. правилното решение, което аз всъщност предлагам да е и принципното. В такъв случай в момента силно предпочитам да ме блъсне човек БЕЗ гражданска отговорност, отколкото изряден!

                    П.С. Вестник Новинар: Заради законов абсурд не се плащат обезщетения на пострадали при катастрофи

                    Коментар


                    • #55
                      От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

                      Е? Има един конкретен процедурен проблем за разрешаване. Нуждата от дълбока промяна на механизма трябва да е по-сериозно обоснована.

                      Коментар


                      • #56
                        От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

                        Нали за такова решение говоря - вместо да играем на котка и мишка със застрахователи и да се чудим как да ги вардим - компанията става една, държавна и се слива в едно с този "гаранционен фонд". И няма "застраховател", а има само и единствено "гаранционен фонд". 90% от проблемите в системата ще бъдат решени.

                        Коментар


                        • #57
                          От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

                          Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                          ....Внимателен водач,с малко или никакви нарушения,без причинени от него щети=ниска цена на ГО.
                          От друга страна-кварталния Фитипалди с 10 бракувани гОУфа,бутнати два съседски дувара и 4-ри контролни точки останали в талона=1000 и отгоре лв. за ГО.
                          Ей това определяне на "стабилността" на водача е мътна и кървава. Щото излиза, че Дедо Пенчо, който си е купил Жигулката преди 30 години и тя още е на 35000 км е по-безопасен водач от мен например. Щото Дедо Пенчо има 30 години стаж (хахаха) и нЕма ни едно нарушение. А аз имам някакви си 15 години и имам общо 15-тина акта, включително и съвина за лека катастрофа. Никой не го е еня, че аз имам над 300 000 километра зад гърба си (може и повече да са), а Дедо Пенчо - я има 30 хиляди, я не.

                          А такива "дребни" подробности, че Дедо Пенчо като изкара веднъж в годината лъснатата си Жигулка (или още по-страшно - наскоро купения 20 годишен звяр марка Опел) все още кара така, както е карал преди 30 години - върху бялата лента и без да поглежда в огледалата, а аз съм принуден да си пиля спирачките и нервите, за да не му вкарам задната броня в багажника или да изтръпвам дали той няма да ми събере левите и десните врати в точка, щото на това кръстовище преди 30 години не е имало светофар и човека си кара спокойно, забил поглед на метър и половина пред колата?
                          Та... хайде да си говорим за стаж и кой е по-опасен на пътя. Мога да преведа поне 10 примера без да се замислям, последния от вчера.

                          Съгласен съм, че трябва да има диференциране, но базата на която да се прави просто липсва, а критериите, по които сега се мъчат да го догодят, куцат яко.

                          П.П. Въобще няма да споменавам при следната картинка: Дедо ми сече пътя, аз на спирачките. Дедо също. Слиза и започва да ми крещи "Къде гледаш бе, келеш...", колко точно нерви ми струва за да "не му играя един джек", както каза Пламен.

                          П.П.П. Като стана дума за кварталния фитипалди с 10 тотализирани Голфа - при подобни случаи не трябва да се вдига застраховката, а направо да се отнема книжката. В смисъл - за постоянно.
                          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                          Коментар


                          • #58
                            От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

                            Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                            Ей това определяне на "стабилността" на водача е мътна и кървава. Щото излиза, че Дедо Пенчо, който си е купил Жигулката преди 30 години и тя още е на 35000 км е по-безопасен водач от мен например. Щото Дедо Пенчо има 30 години стаж (хахаха) и нЕма ни едно нарушение. А аз имам някакви си 15 години и имам общо 15-тина акта, включително и съвина за лека катастрофа. Никой не го е еня, че аз имам над 300 000 километра зад гърба си (може и повече да са), а Дедо Пенчо - я има 30 хиляди, я не.

                            А такива "дребни" подробности, че Дедо Пенчо като изкара веднъж в годината лъснатата си Жигулка (или още по-страшно - наскоро купения 20 годишен звяр марка Опел) все още кара така, както е карал преди 30 години - върху бялата лента и без да поглежда в огледалата, а аз съм принуден да си пиля спирачките и нервите, за да не му вкарам задната броня в багажника или да изтръпвам дали той няма да ми събере левите и десните врати в точка, щото на това кръстовище преди 30 години не е имало светофар и човека си кара спокойно, забил поглед на метър и половина пред колата?
                            Та... хайде да си говорим за стаж и кой е по-опасен на пътя. Мога да преведа поне 10 примера без да се замислям, последния от вчера.

                            Съгласен съм, че трябва да има диференциране, но базата на която да се прави просто липсва, а критериите, по които сега се мъчат да го догодят, куцат яко.

                            П.П. Въобще няма да споменавам при следната картинка: Дедо ми сече пътя, аз на спирачките. Дедо също. Слиза и започва да ми крещи "Къде гледаш бе, келеш...", колко точно нерви ми струва за да "не му играя един джек", както каза Пламен.

                            П.П.П. Като стана дума за кварталния фитипалди с 10 тотализирани Голфа - при подобни случаи не трябва да се вдига застраховката, а направо да се отнема книжката. В смисъл - за постоянно.
                            Истината е, че наистина статистически "Дедо Пенчо" е много по-безопасен водач от теб. Най-безопасният водач е този, който не си кара автомобила въобще!

                            Това, че си "пилиш спирачките и нервите" всъщност показва колко по-опасен водач си всъщност.

                            Някой ми беше казал като бях млад шофьор:

                            Първата кола ти е да се научиш да се пазиш от другите
                            Втората ти кола е да се научиш да пазиш другите
                            Третата ти кола е да се научиш да караш

                            * Даже като се сетих за тези мъдрости - ще си ги сложа в подписа

                            Коментар


                            • #59
                              От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

                              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                              Ей това определяне на "стабилността" на водача е мътна и кървава. Щото излиза, че Дедо Пенчо, който си е купил Жигулката преди 30 години и тя още е на 35000 км е по-безопасен водач от мен например. Щото Дедо Пенчо има 30 години стаж (хахаха) и нЕма ни едно нарушение. А аз имам някакви си 15 години и имам общо 15-тина акта, включително и съвина за лека катастрофа. Никой не го е еня, че аз имам над 300 000 километра зад гърба си (може и повече да са), а Дедо Пенчо - я има 30 хиляди, я не.

                              А такива "дребни" подробности, че Дедо Пенчо като изкара веднъж в годината лъснатата си Жигулка (или още по-страшно - наскоро купения 20 годишен звяр марка Опел) все още кара така, както е карал преди 30 години - върху бялата лента и без да поглежда в огледалата, а аз съм принуден да си пиля спирачките и нервите, за да не му вкарам задната броня в багажника или да изтръпвам дали той няма да ми събере левите и десните врати в точка, щото на това кръстовище преди 30 години не е имало светофар и човека си кара спокойно, забил поглед на метър и половина пред колата?
                              Та... хайде да си говорим за стаж и кой е по-опасен на пътя. Мога да преведа поне 10 примера без да се замислям, последния от вчера.

                              Съгласен съм, че трябва да има диференциране, но базата на която да се прави просто липсва, а критериите, по които сега се мъчат да го догодят, куцат яко.

                              П.П. Въобще няма да споменавам при следната картинка: Дедо ми сече пътя, аз на спирачките. Дедо също. Слиза и започва да ми крещи "Къде гледаш бе, келеш...", колко точно нерви ми струва за да "не му играя един джек", както каза Пламен.

                              П.П.П. Като стана дума за кварталния фитипалди с 10 тотализирани Голфа - при подобни случаи не трябва да се вдига застраховката, а направо да се отнема книжката. В смисъл - за постоянно.
                              Аз пък имам близо милион километри, 35г стаж, не повече от 3 акта като 2 са от паяка.
                              Само веднъж съм ползвал чужда гражданска, а моята никога не ми е влизала в употреба.
                              Поздрави!

                              Коментар


                              • #60
                                От: В България НЯМА "гражданска отговорност"

                                Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                                ... Някой ми беше казал като бях млад шофьор:

                                Първата кола ти е да се научиш да се пазиш от другите
                                Втората ти кола е да се научиш да пазиш другите
                                Третата ти кола е да се научиш да караш

                                * Даже като се сетих за тези мъдрости - ще си ги сложа в подписа
                                Такава глупост може да изръси само някой, който няма книжка, или ако случайно има, то не я ползва...
                                Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                                Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X