Обява

Свий
Няма добавени обяви.

30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    ...цяла една отделна тема е защо намалиха скоростта в градовете от 60 на 50 още в началото на демокрацията. Според мен - врла досада, отделно колко се спазва и преди, и сега.
    Аз мога да отговоря на въпроса. Виновна е статистиката. Цитирам я: При удар на пешеходец от МПС, със скорост 50km/h, оцеляват 80% от пешеходците. При 60km/h, оцелелите са 20%. При удар с 80 km/h, оцеляват под 0,1% от пешеходците. Това е причината масово да се въведе ограничение 50 km/h в населените места.
    Но 30 km/h е безумие. И е нереално за булевардите. Следя промените в закона и личното ми мнение е, че най-добър, с изключение на няколко члена, беше законът преди първата голяма промяна през 90-те години. Оттам нататък всичко са само ненужни и малко на кого известни допълнения, които реално не допринасят за безопасността на движението.
    Последно редактирано от Еmil; 12-07-10, 16:32.

    Коментар


    • #32
      От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

      Първоначално публикуван от bobyper Преглед на мнение
      Преди демокрацията, доколкото помня, ограничението беше 40 градско, 80 извън градско и 120 магистрала
      60 градско, 80 извън градско и 120 магистрала
      О899 2б2 1З2

      Коментар


      • #33
        От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

        Първоначално публикуван от Еmil Преглед на мнение
        Аз мога да отговоря на въпроса. Виновна е статистиката. Цитирам я: При удар на пешеходец от МПС, със скорост 50km/h, оцеляват 80% от пешеходците. При 60km/h, оцелелите са 20%. При удар с 80 km/h, оцеляват под 0,1% от пешеходците. Това е причината масово да се въведе ограничение 50 km/h в населените места.
        A аз съм убеден, че въпреки статистиката, ако и в момента всички спазваха ограничението от 50км/ч в града, жертвите от катастрофи щяха да намалят до толкова че никой да не се сеща за такива въпроси. В същото време съм убеден, че и да вкарат ограничението от 30км/ч, осезаема промяна в броя пострадали в рамките на населените места няма да има, по простата причина че KAT не си вършат работата смислено. Никога не са я вършили, и изглежда нямат и намерение. Седят си по "хранилките", и не разчитат на заплата. Публична тайна.

        А и като чуя думата "статистика", като първи и единствен аргумент за нещо, някак каквото и да кажат след това, ми звучи лековато. Заради същата тая статистика започнаха да правят коли от вестник, които при удар с 20км/ч се разпадат, а резервните им части струват повече от колата. Пак заради нея въведоха и задължителните колани и включени фарове, когато трябва и когато не трябва, а не виждам някой да води смислена статистика на ефекта от тия "мерки".

        А някой води ли статистика за резултатите в следствие на криене на катаджиите по храстите, вместо реално да помагат на трафика? А статистика колко непокътнати мутри и "свои хора" не се санкционират? А статистика колко струва цялото това на държавата, и статистика за ефекта му. Затова и думата "статистика" поолекна с годините. Защото много лесно от обективна такава се превръща в удобна някому, при това само с лекинко промянане на някое от правилата, по които се прави, къде от некомпетентност, къде чисто умишлено. А самите критерии и начин на водене на статистика се споменават рядко, а когато се споменат обикновено е с половин уста.
        Последно редактирано от sparkybg; 12-07-10, 16:43.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #34
          От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

          Аз пък си мисля, че ако се кара разумно и с мисъл, катастрофи не би трябвало да има.
          Центъра на Виена и жилищните зони са с 30км/ч.

          Коментар


          • #35
            От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
            Центъра на Виена и жилищните зони са с 30км/ч.
            Няма лошо от ограничения, когато са смислени. В софийския център дефакто е дори под 30км/ч. И да искаш, и да не искаш, няма как да прескочиш предния, а и по малките улични често е трудно да се движиш с повече, поради състоянието им и паркиралите коли.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #36
              От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

              Първоначално публикуван от Еmil Преглед на мнение
              ... Аз имам по-добро предложение - да се изградят подлези и надлези за пешеходците и да се поставят пешеходни пътеки със светофари, включвани от бутон. Да се постаявт предпазни огради между пътя и тротоара. И да се означат алеите подобаващо...
              Това е истината, да се ограничават конфликтните точки...

              Коментар


              • #37
                От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Няма лошо от ограничения, когато са смислени. В софийския център дефакто е дори под 30км/ч. И да искаш, и да не искаш, няма как да прескочиш предния, а и по малките улични често е трудно да се движиш с повече, поради състоянието им и паркиралите коли.
                Ох! Роден съм на "Алабин". През деня е задръстено, ама знаеш какво става нощем, особено след като я асфалтираха?

                Коментар


                • #38
                  От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

                  Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                  Ох! Роден съм на "Алабин". През деня е задръстено, ама знаеш какво става нощем, особено след като я асфалтираха?
                  Тя работата е там, че и 20км/ч ограничение да сложат, нищо няма да се промени. Това е и "есенцията" на цялата тема. Каквото и да ограничават, ефект няма да има, докато не започнат да следят за спазването на тия ограничения адекватно, а не с криене по крастите и просене на пари. Един англичанин, който за известно време беше живял в България ги беше кръстил "аstra beggars". За който не си го превежда - "просяците с астрите".
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #39
                    От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Пак заради нея въведоха и задължителните колани и включени фарове, когато трябва и когато не трябва, а не виждам някой да води смислена статистика на ефекта от тия "мерки".
                    Ефектът е нула (според мен).

                    Може би не е лошо да се въведе нещо за градовете от сорта - еднолентов път 30, двулентов 40, многолентов в посока (булевард) 50... Така смятам, че е разумно.

                    Съгласете се, че все пак 50 км/ч по малките еднолентови еднопосочни улички си е направо изживяване като в играта "Need for speed"...

                    Коментар


                    • #40
                      От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

                      Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                      Ефектът е нула (според мен).

                      Може би не е лошо да се въведе нещо за градовете от сорта - еднолентов път 30, двулентов 40, многолентов в посока (булевард) 50... Така смятам, че е разумно.

                      Съгласете се, че все пак 50 км/ч по малките еднолентови еднопосочни улички си е направо изживяване като в играта "Need for speed"...
                      Нека да поразсъждаваме. Сега съм в Стара Загора, ще дам пример с нея. По централната част, така или иначе рядко се кара с повече от 40. Освен от неколцина отявлени рацери, но тях огранияенията не ги топлят.
                      Обаче. Входно-изходните отсечки към Пловдив, Бургас, Казанлък, Хасково, подхода към промишлена зона и самата промишлена зона, околовръстното. Говоря за две ленти за посока, сравнително добър асфалт, отлична видимост. Околовръстното не е с по 2 ленти, но в повечето участъци реалната скорост е около 80 и не е проблем.

                      И сега си представям какво ще стане, ако всички навсякъде тръгнат с 30, само защото са в рамките на населено място. Хаха. Даже не е смешно. Ще стане СТРАШНО! Виждал съм как изглежда градът, когато 2 от входовете му се задръстят със селскостопанска техника, движеща се с 25. Веднъж на 5 години - майната му, не е проблем. Но всеки ден?
                      Глупост, както и оная изцепка със Замунда и Арена, както и с паметниците на турския воин, както и с какво ли още не. Ако мине. Ей на, номера с цигарите, алкохола, горивата, данъците на колите, вечно новите документи и така нататък, минава безпроблемно и незабелязано. Сега пускат някаква простотия, конкретните 30км/ч. Утре ще осъмнем я с 5 лева бензина, я с 3 лева хляба, я с лев за киловат. Ама ще сме доволни, щото нали сме се размрънкали на онова ограничение и не го въведоха... победа все пак... ... ...
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #41
                        От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

                        За такива случаи има елементарно решение и добре познато решение - поставя се знак, който показва специфично ограничение за конкретния участък. Както (би трябвало да) знаем знаците имат "по-голяма сила" от общите ограничения. В твоя Старозагорски пример може да се сложи кръгличък знак, на който пише "80"... например.

                        Коментар


                        • #42
                          От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

                          Идеята е ясна. Още един начин да се пълни джоба на репресивния апарат.
                          Т.е. пак ние им плащаме заплатите, но по друг начин.
                          П.П. Много използван метод при Хитлер и оттогава насам........
                          Всичко готино на този свят е или незаконно,или неморално или вредно за здравето.
                          -----------------------------------------------
                          Питието определя съзнанието....
                          -----------------------------------------------
                          0887770735

                          Коментар


                          • #43
                            От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

                            Първоначално публикуван от trajal Преглед на мнение
                            Идеята е ясна. Още един начин да се пълни джоба на репресивния апарат.
                            Т.е. пак ние им плащаме заплатите, но по друг начин.
                            П.П. Много използван метод при Хитлер и оттогава насам........
                            Дядо ми (немец беше лека му пръст) е разказвал на баща ми как като дете са ги вкарвали в киносалоните и на кинопрегледа са показвали как войници свалят гратисчии от влак и ги разтрелват. От тогава до края на живота си дядо ми най-редовно се е движил като редовен пътник. Дори в България, където баба ми и баща ми са му се подигравали как в 10 вечерта за една спирка от строителния до колелото на Йорданка Николова (последна спирка) той изпадал в ужас, че ватманът нямал да им продаде билет.

                            Така, че при Хитлер нещата са действали малко по-различно и малко по-успешно. Иначе е репресивен апарат - да. Определено е гаден и неприятен за всички засегнати.

                            Коментар


                            • #44
                              От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

                              Хайде пак за анонса, ограничаване там където има големи струпвания на "хора и велосипедисти". Какви крайградски, околовръстни и подобни.
                              Ланд Ровър-Дискавъри,ТД5-1999 год.,готин е.
                              "Мъжко е да обещаеш,човешко да не го изпълниш."
                              "Правото на глас,не винаги означава да имаш право на избор."

                              Коментар


                              • #45
                                От: 30km/h ограничение в градовете. Тия съвсем изтрещяха!!!

                                както някой писа по-горе ... че нямало такива неща в другите страни.... ами има АМА огранчението 30 важи САМО в училищни зони и в учебно време (има си табели). И се спазва.
                                Явно някой чиновник е чел-недочел къде има по света огравичение 30.
                                а понеже в града в кото съм има и много улици с вело-платна, както и вело алеи- ограничение на скоростта там няма, а само за вида ПС - като цялло по вело алеите може да се движат и електрически скутери.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X