От: На изчезване ли са истинските автомобили?
Ами значи предлагаш критерий:
Да е евтина като нова, мощна, икономична комфортна, безопасна, красива и пр. И да изкарва 200 хиляди безпроблемно.
На тоя критерий се стремят да отговарят практически почти всички автомобили към момента на излизането им на пазара. Единствения фактор, който е технически и не зависи от момента във времето(когато е произведен автомобила), е ресурса, който в твоето условие е изпълним и за соц.возилата.
Цена на придобиване - зависи от покупателната способност, която зависи от мястото и времето. Примерно нов Мерцедес се купува по-лесно в Лихтенщайн, отколкото нова Дачия у нас. А като върнем лентата назад, може да видим и цени на колите през годините и средни заплати. И със сигурност по някое време цените са били по-достъпни.
Комфорт - зависи и от достиженията към момента, но не непременно изцяло. И като цяло е въпрос на вкус.
Мощност - пак от достиженията зависи, както и от цената и вкуса на клиента. Мощни версии имат почти всички европейски модели. Доста модели имат и опция за 4х4 задвижване още през 90-те.
Безопасност - също е относително и според разбиранията по съответното време. Факт е, че голямата част от системите за сигурност са на над 15-20 години.
Разход - според достиженията като ефективност, но в пари отнесени към доход, или по-общо като общи експлоатационни разходи, отчитаща и остатъчната стойност при препродажба на автомобила, не се знае кой кого (и кога).
Визия - въпрос на вкус и модата в съответното време.
А доколко е в полза на клиента да си купува нови коли на всеки 200 хиляди, и доколко в полза на производителя?!
ОК, до някъде за качествата на усъвършенствания нов модел, но факт е, че не всеки може да си го позволи, не е и финансово изгодно. Като последното зависи най-вече от ресурса и ремонтопригодността, и липсата им обуславя и липсата на избор дали да се сменя колата с нова. Последното не е в полза на клиента.
А за екологията в по-глобален мащаб, дори толкова по-екологичните нови автомобили, не са по-"добри" за приордата, ако ресурса им е под определени стойности, защото това означава да се произвеждат повече бройки, което също замърсява.
Първоначално публикуван от Jimi
Преглед на мнение
Да е евтина като нова, мощна, икономична комфортна, безопасна, красива и пр. И да изкарва 200 хиляди безпроблемно.
На тоя критерий се стремят да отговарят практически почти всички автомобили към момента на излизането им на пазара. Единствения фактор, който е технически и не зависи от момента във времето(когато е произведен автомобила), е ресурса, който в твоето условие е изпълним и за соц.возилата.
Цена на придобиване - зависи от покупателната способност, която зависи от мястото и времето. Примерно нов Мерцедес се купува по-лесно в Лихтенщайн, отколкото нова Дачия у нас. А като върнем лентата назад, може да видим и цени на колите през годините и средни заплати. И със сигурност по някое време цените са били по-достъпни.
Комфорт - зависи и от достиженията към момента, но не непременно изцяло. И като цяло е въпрос на вкус.
Мощност - пак от достиженията зависи, както и от цената и вкуса на клиента. Мощни версии имат почти всички европейски модели. Доста модели имат и опция за 4х4 задвижване още през 90-те.
Безопасност - също е относително и според разбиранията по съответното време. Факт е, че голямата част от системите за сигурност са на над 15-20 години.
Разход - според достиженията като ефективност, но в пари отнесени към доход, или по-общо като общи експлоатационни разходи, отчитаща и остатъчната стойност при препродажба на автомобила, не се знае кой кого (и кога).
Визия - въпрос на вкус и модата в съответното време.
А доколко е в полза на клиента да си купува нови коли на всеки 200 хиляди, и доколко в полза на производителя?!
ОК, до някъде за качествата на усъвършенствания нов модел, но факт е, че не всеки може да си го позволи, не е и финансово изгодно. Като последното зависи най-вече от ресурса и ремонтопригодността, и липсата им обуславя и липсата на избор дали да се сменя колата с нова. Последното не е в полза на клиента.
А за екологията в по-глобален мащаб, дори толкова по-екологичните нови автомобили, не са по-"добри" за приордата, ако ресурса им е под определени стойности, защото това означава да се произвеждат повече бройки, което също замърсява.
Коментар