Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ринг свободен

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Ринг свободен

    Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
    ... Потоците на движение си имат логика и цикличност в натоварването. Само трябва да се наблюдават, анализират и оптимизират. Ама от кого?
    Е как от кого - общинските фирми, управляващи световъртенето, си имат по един оракул, дето с пръст в едната ноздра и високо вдигнат друг на другата ръка, определят с безпощадна точност на кого - колко му се полага.

    Коментар


    • От: Ринг свободен

      Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
      Знам поне дузина фирми тук, които са си накупили автобуси и си возят работниците. Включително и от селата. Това обществен транспорт ли е и може ли да се ползва с предимства пред останалите предвижващи се? А бусовете, дето возят работещи, към коя категория ще ги приобщите? Щото са 8 пътника срещу седем в някои коли.
      Де, разчупи малко мисленето, тука няма да е спам.
      Хора, по цял ден пишат програми, проектират и организират какво ли не. И го правят единствено с цел оптимален резултат. Правилата на пътя са просто един начин на организация, но е оптимален (що годе), единствено за някакво (може би измамно) човешко удовлетворение.
      Представи си за момент, че някой някъде знае къде колко човека се движат, кое колко е спешно, и кое колко е добре за екология, разходи и пр. И този някой, може в реално време да управлява всички превозни средства...поне на дадено място... или да обменя информация с всяко от интелигентни транспортни средства, работещи безпристрастно и според съвсем различни приоритети от сегашните.
      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

      Коментар


      • От: Ринг свободен

        Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
        Линиите на градския транспорт се знаят. Дали ведомствените транспорти ще ползват същите "пътеки" си е тяхна работа. Аз да питам- някой чувал ли е за специалност "Организация на движението" в СУ, примерно? Кой и на какъв принцип решава как да свети светофарът, на колко време и дали да е така през целия ден? Потоците на движение си имат логика и цикличност в натоварването. Само трябва да се наблюдават, анализират и оптимизират. Ама от кого?
        Учи се в ТУ и ВТУ(Тодор Каблешков). Има си такива специалности, които са с по-широка насоченост, но се учи и организация на движението. Учил съм го във ВТУ.

        В действителност го прави транспортна комисия. Но принципите са тия които си ги написал. Наблюдават, броят...И така се решава почти всичко.
        Последно редактирано от cecoa1; 10-02-18, 21:26.
        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

        Коментар


        • От: Ринг свободен

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Де, разчупи малко мисленето...

          Разчупвам го - обществения транспорт не трябва да има пресечна точка с личния. Никаква.
          За Сингапур са ми разказвали, че когато е пикът на предвижващите се за работа с градски транспорт, и ролс-ройс да имаш - чакаш. Не съм ходил, не знам дали е вярно. В ниската земя карали велосипеди. И там не съм бил. За токийското метро съм чел само че
          не е рядка гледка в мотрисата да се види пътник, чиито крака изобщо не достигат пода.

          Коментар


          • От: Ринг свободен

            Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
            Учи се в ТУ и ВТУ(Тодор Каблешков). Има си такива специалности, които са с по-широка насоченост, но се учи и организация на движението. Учил съм го във ВТУ.
            Не знам какво си учил, но ежедневно се убеждавам, че фундаментално погледнато, ОРГАНИЗАЦИЯТА на движение се прави по- скоро по метода:

            Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
            Е как от кого - общинските фирми, управляващи световъртенето, си имат по един оракул, дето с пръст в едната ноздра и високо вдигнат друг на другата ръка, определят с безпощадна точност на кого - колко му се полага.
            Регулирането, спазването, наказанията... са само следствие на организацията.
            Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

            Коментар


            • От: Ринг свободен

              Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
              Разчупвам го - обществения транспорт не трябва да има пресечна точка с личния. Никаква.
              За Сингапур са ми разказвали, че когато е пикът на предвижващите се за работа с градски транспорт, и ролс-ройс да имаш - чакаш. Не съм ходил, не знам дали е вярно. В ниската земя карали велосипеди. И там не съм бил. За токийското метро съм чел само че
              Наскоро имаше в една тема линк за най-чистите градове по планетата. Имаше за всеки споменато, как се оптимизира транспорта, а за някакъв в Япония, се изтъкваше, че именно заради много интелигентно организирания си транспорт се включва в класацията.

              Иначе при сегашната действителност, има доста интересни решения и оптимизации в цял свят. И то точно в областта на отделяне на обществения транспорт от личния.

              ПП: Един пример, може би не най-екологичния но доста внушителен. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Metrobus_(Istanbul)

              Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
              Не знам какво си учил, но ежедневно се убеждавам, че фундаментално погледнато, ОРГАНИЗАЦИЯТА на движение се прави по- скоро по метода:
              То ежедневно наблюдаваме много неща да не се правят както трябва в тая държава. Та и това е така в същата връзка.
              Последно редактирано от cecoa1; 10-02-18, 22:30.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • От: Ринг свободен

                Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                ...

                То ежедневно наблюдаваме много неща да не се правят както трябва в тая държава. Та и това е така в същата връзка.
                Тъй де, ама едно е да не спазваш правилата (голямата болежка) друго е, когато правилата са по начало сбъркани и несъобразени с обстановката. Четирилентови булеварди, спънати с 40 секундни светофари на пресечки, дето днес минават не повече от стотина коли. Леви секции, десни секции, в една лента с тия за направо, ама с различно времетраене. Двупосочни кьорсокаци с правилно паркирали коли, дето няма разминаване, а в същото време- еднопосочни 11 метра широки "булеварди". Ограничение 40 със знак "ремонт", зае@ан три години след ремонта .. Абсолютно демотивиращо е да спазваш табели, които само те правят на маймуна. Това е от десетилетия и е основна причина за принципната нагласа нашего брата към неспазването на знаците.
                Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                Коментар


                • От: Ринг свободен

                  Начи, много интересна ми стана тая тема:
                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3280560

                  Ако потърсиш джипка за 5-6 хилки, веднага се почва, колко са недостатъчни, пък поддръжка, пък ремонти...
                  Като си сдиплил бюджет 30-40, се почва "бе ти луд ли си толкоз пара за десет дена в годината"...

                  Май, въпросите с бюджет 15-25 хил се посрещат най- сериозно. Винаги маааалко не достига и чуква 28-30 със съпътстващите първоначални ремонти, ама явно в тоя диапазон са ИСТИНСКИТЕ жипки.
                  Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                  Коментар


                  • От: Ринг свободен

                    Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
                    Тъй де, ама едно е да не спазваш правилата (голямата болежка) друго е, когато правилата са по начало сбъркани и несъобразени с обстановката. Четирилентови булеварди, спънати с 40 секундни светофари на пресечки, дето днес минават не повече от стотина коли. Леви секции, десни секции, в една лента с тия за направо, ама с различно времетраене. Двупосочни кьорсокаци с правилно паркирали коли, дето няма разминаване, а в същото време- еднопосочни 11 метра широки "булеварди". Ограничение 40 със знак "ремонт", зае@ан три години след ремонта .. Абсолютно демотивиращо е да спазваш табели, които само те правят на маймуна. Това е от десетилетия и е основна причина за принципната нагласа нашего брата към неспазването на знаците.
                    Свързано е всичко. Модела на управление прецаква конкуренцията.
                    Ако твой служител не си върши работата и ти губиш пари, все ще направиш нещо по въпроса... Но за хората, от които зависят дразнещите те нередности, никой не прави нищо. А те са и по тези места, не щото са много кадърни... Отделно, и да има по някой читав, средата го смачква - една птичка...светофари не оправя.
                    В София направиха уж интелигентни светофари... И за това си трябват същите експерти да помагат, та и затова са само уж интелигентни(да кажат, които ги ползват, мен ме няма вече близо три години). Като цяло се набляга на имитирането на дейност, и усвояване на къде какво може, чрез поръчки и наши фирми.
                    Например пътното строителство, си е отделна специалност във Висшите учебни заведения свързани с транспорта. Като там организацията на движението е и по-сериозно застъпена. Има доста неща, като информация за изисквания, правила и пр. конкретика базирана на дългогодишния световен опит. Вече минаха и много години от соца, та опит и идеи за много неща, могат да се черпят и от Запада. Но не ми е ясно защо не се случва. Само последните години, в София се направиха някои чисто нови пътни възли, които са си направо малоумни(но на снимка изглеждат добре). А цялата столица е като полигон за тестване на окачване, дори само заради всичките повдигнати пешеходни пътеки(решение отречено по света). Но популизмът е преди всичко. Щом аз, на най-ниско бачкаторско ниво го видях и усетих на собствен гръб, значи системета е такава отгоре до долу. Бил съм дете през социализма, но моделът на управление сега, ми помага да си представя как е било преди. Разликата в резултатите обаче е обусловена от малките разлики сега, спрямо преди. Сега няма кой да задържи кадърните но недооценени хора(нямам въобще предвид себе си, ако въобще мога да мина за такъв, а тези на по-важни нива). Няма и кой да търси сметка на некадърните щото са от партията (или от шайката).
                    И съм далеч от носталгия по комунизма, достатъчно съм чел и съм се интересувал, та определено...няма как. Но в контекста на горното сравнение, за нагъната нова магистрала, все някой някъде щеше да полежи по затворите в онова време... Може би не правилният, и не казвам, че така е правилно... Но и сегашното безхаберие и замазване на положението по всички въпроси, няма да промени действителността ти към по-добро. И това се вижда и от сравнително дребни неща, които(поне), би трябвало да са наред или да се подобряват, за да не им гледаме в големите далавери. Но нашичките вече им е хептен все тая, щото си имат паралелната реалност отразявана от медиите и целия театър, който ни изнасят ежедневно. Утре и сам ще се усъмниш в себе си, че движението е кофти, като ти обясняват всеки ден как всичко е ОК. Даже и вълните по магистралата, ще ги пишеш на крива гума или неизправност, като ти обяснят, че всичко е ремонтирано.
                    Но да не задълбавам в политиката... макар че няма как.

                    Кратък пример по темата за движението. Някога в градския, гледам някакви мерят нещо с хронометри и се мотаят в таблото за управление на светофара на гара Пионер в София. След два-три часа, дойде час пик, и заради техните нови настройки, пътувахме един час от хотел Хемус до Дианабад (примерно 2-3 километра). Беше мазало, светеше пустия светофар, сума време, баш от където въобще никой не идваше. Обаждах се на Центъра за градска "дъбилност", трябвало Комисията по транспорта да се събере, това било нарочно експериментално...бла-бла... Поне полицай да бЕха пратили, нямало хора.... ТеглИх им една майна, но сигурно не само аз, щото на другия ден всичко си беше перфектно, бяха си върнали старата програма на светофара.
                    А в тая комисия по транспорта, отиде да работи на един колега сина, който докато учеше задочно(колко учил, колко платил, ня се знае), работеше също като шофьор при нас. Баща му си признаваше, че всъщност там по цял ден си клатят краката. И естествено, тия назначения стават с връзки. При нас също се напълни с парашутисти, дори за длъжности за които трябва конкурс (директора), и от там надолу стана...като в оня филм...роднина-милиционер-роднина-милиционер. Пълна пародия...като навсякъде. Но и народа си заслужава управниците, видях го и в личен пример, как всички искат да е по-добре, но като се наложи да си заложат задниците, всички са мишки.
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • От: Ринг свободен

                      Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
                      Добре де, признах че греша, помолих и за извинение. Убеди ме основно примерът на Gadnyara. Друго какво трябва да направя?
                      Как какво друго да направиш бе? Слагаш капаците и дерзаеш докрай. Така се докарват подобни теми и до осемдесета страница. Гадняра дал пример с улица, дето е три пъти по- широка от другата. Там никой не ти гледа нито знаци, нито дясностоящи, нито лявоориентирани. Само че, в посочената задачка, ако има паркирали коли на "Зелна зона" в улицата на С, а самият С се е "престроил" като арабин в пустиня... Ежедневно се сблъскваме с подобни ситуации.
                      Той ще се предава и съгласява. Давай до дупка
                      Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                      Коментар


                      • От: Ринг свободен

                        С тоя капацитет - толкова чета. И толкова разбирам. Ма що не ги пишат като за неграмотни като мене, ми само за отличниците, бре?

                        Между другото - за да получиш право да управляваш по пътищата МПС, зубриш и държиш изпит. За различните категории - различно. А за да получиш правото да управляваш държава или да пишеш закони се явяваш на конкурс за миска. За сега не е със есемеси.

                        Коментар


                        • От: Ринг свободен

                          Първоначално публикуван от сто Преглед на мнение
                          Между другото - за да получиш право да управляваш по пътищата МПС, зубриш и държиш изпит.
                          Когато аз карах изпит, прочетох закона веднъж като роман и още веднъж бавно и подробно, с връщане на моменти. Нито съм решавал листовки, нито съм чел правилник, нито съм ходил на часовете по теория. Обаче закона ми беше ясен, като че ще се явявам на изпит в ЮФ.
                          Съвсем наскоро, във връзка с курсовете на дъщерята, чух един лаф, за когото в последствие осъзнавам, че е самата кристална истина. "На курсовете се учи как да се изкара изпита, после вече, може да се учи как да се кара". Защото и инструктори, и водещи теория, и "даиджии" са грамотни колкото съответната част участници в нашия форум...
                          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                          Коментар


                          • От: Ринг свободен

                            Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                            .... Защото и инструктори, и водещи теория, и "даиджии" са грамотни колкото съответната част участници в нашия форум...
                            Като мене, демек.

                            Аз карах курсовете в продължение на три години. Междуучилищен учебен център за професионално ориентиране, ако не му бъркам съкращението.
                            Изобщо да чета и да мисля върху прочетеното ме учиха у нас.

                            Коментар


                            • От: Ринг свободен

                              Аз ги карах шест месеца - в ПУЦ на градския транспорт. И така осъществих в реалността онзи лаф: "Има вишо, даже и ПУЦ"
                              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                              Коментар


                              • От: Ринг свободен

                                Пък аз у казармата на камьон и после ми пробутаха любителска, та требваше нов курс за профешънъл.
                                Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X