Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ);)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

    Гуми, гуми.... с една А-класа си обикалям, камбаните, вилаети сняг мокър гаден, по педя и нещо. Никакъв проблем. На една гадна улица съм, и гледал през прозореца какви ли не небивалици. Паркетници, леки коли... Да не обяснявам за Клиото, че там и гумите не са гуми....
    И не един го е казал, ама да повторя - инерцията...

    Коментар


    • #62
      От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

      Днес се повозих с Паджеро 2 с гуми goodrich-long-trail-ТА не са зимни но нямах проблеми. За паркетника не съм карал много , но според мен е добре за човек без опит :-)

      Коментар


      • #63
        От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
        ...
        Предполагам, че сме конструирани по сходен начин - откъм раздатъчни кутии.

        Да споделя първи зимен опит с M&S-вариант:

        - изолирано задно предаване - само на сух път.
        - FullTime - с няколко идеи по-добро от задното, при високи скорости, на мокър път.
        - PartTime - доста стабилно усещане при изпреварване на дългата колона между Банско и Разлог.
        - ,,бавни" - няколко пъти се оказаха единствената ми възможност за потегляне, от спряло положение, в дълбоки преспи.

        Да уточня - гумите ми са под всякаква критика.
        Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
        „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
        LZ1EMS

        Коментар


        • #64
          От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

          ГоУфърите и прочие "рацери" (предимно стари БМВ и двуврати "Мерцедеси") обаче при това време сякаш са вдигнали адреналина и щуреят още повече Преди малко се прибирах - вали някаква гадост, която като се залепи за предното стъкло веднага става на лед и чистачки не помагат. По този случай - на най-невероятни места спрели коли и излезли да стържат "нещото" от предното стъкло водачи. Между тях криволичат, дрифтят и се въртят разни "бързи и яростни" Естествено, държаха да ме изпреварят и мен . Тук е мястото да попитам emanuilis, понеже за пръв път вдигнах 100 км/ч в режим 4HI - променя ли ти се звукът на... колата, като караш на 4х4 ? Стори ми се, че нещо "бръмчи" в повече отпред и се чува само при скорост над 60 км/ч. Имам ли основания да се шашкам и да ме обзема "авто-хипохондрия" ?
          България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

          Коментар


          • #65
            От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

            Тъкмо бях нарочил чистачките за изхвърляне. Прибрах се преди около час и нещо. Два пъти чегъртах.
            JEEP CHEROKEE '86 XJ 4.0

            Манол Денев

            Коментар


            • #66
              От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

              Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
              ... в режим 4HI - променя ли ти се звукът на... колата, като караш на 4х4?
              Предполагам, че ме питаш за 4HI-FullTime - не, не се усеща разлика в шума между него и 2HI. Карал съм и с над 130 km/h...
              Chevrolet Aveo, 1.2 - 4 х 4, почти
              „Ако Дракула беше веган, щеше да се казва - Брокула..."
              LZ1EMS

              Коментар


              • #67
                От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

                Първоначално публикуван от Александър Белов Преглед на мнение
                Тъкмо бях нарочил чистачките за изхвърляне. Прибрах се преди около час и нещо. Два пъти чегъртах.
                Аз пък бях нарочил тръбите на парното към предното стъкло, че нещо са запушени и затова не размразява. Поне се прибрах без стъргане.
                Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                Коментар


                • #68
                  От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

                  Паркетниците са с най-различни системи - има добри, има и такива дето по-добре да чакаш лятото.

                  ФулТайм също има различни - как ги слагат под общ знаменател, незная.

                  За градски условия незнам защо е необходим СУВ или лека кола с двойно - просто трябват 2 зимни гуми.

                  Разпределението на тежестта - има едни и същи модели автомобили които при дизелов и бензинов мотор се държът коренно различно на хлъзгъв терен.

                  Задно - голям кеф, на всеки завой при изкачване да се мъчи гъзъ ми да стане глава. Сигурен съм че поне 1/3 от хората тук са имали московец (лада или жигули) със задно, лошото е че се помнят с видинките, а с една дебица (ласа или подобие) нещата придобиват друго измерение. Дали със задно, дали с предно - караш си и това е.

                  Почти всички изказвания са крайно субективни.

                  Сега и аз да изразя малко субективен, личен пример:
                  Планински път при зимни условия (педя сняг; загладено от снегорин; лед; киша или каквото и да е) с комбито се прибирам доста по рано от колкото с паркетник или жип. Особенно ако е минал снегорин леката кола пердаши много по-устойчиво. Особенно пък къса джипка с кални гуми и малко лифтната на спускане по заснежен/заледен планински път спрямо една лека кола с хубави гуми - двойна разлика във времето за пътуване.

                  Какъвто и паркетник да е - би трябвало да е по-проходим от обикновенна кола в града. Колко е необходимо това - е съвсем друга тема.
                  Biagini Passo Powered By VW Syncro

                  Коментар


                  • #69
                    От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

                    Първоначално публикуван от bat_vanko Преглед на мнение
                    За градски условия незнам защо е необходим СУВ или лека кола с двойно - просто трябват 2 зимни гуми.
                    За София бих добавил - и лопата, и вериги ... + блокче от бордюр в багажника на колата със задно , пък защо не и чувал с 50 кг. пясък (и такова съм виждал)... ползва се както за баласт, така и за "опесъчаване" Иначе нямаш много шанс да изпълзиш от крайните квартали, където от социализма насам ни снегорин, ни булдозер, ни нищо не минава (а едно време минаваха).
                    Първоначално публикуван от bat_vanko Преглед на мнение
                    Планински път при зимни условия (педя сняг; загладено от снегорин; лед; киша или каквото и да е) с комбито се прибирам доста по рано от колкото с паркетник или жип. Особенно ако е минал снегорин леката кола пердаши много по-устойчиво. Особенно пък къса джипка с кални гуми и малко лифтната на спускане по заснежен/заледен планински път спрямо една лека кола с хубави гуми - двойна разлика във времето за пътуване.
                    На слизане - да, и аз имам такива наблюдения... Ама на качване
                    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                    Коментар


                    • #70
                      От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

                      Първоначално публикуван от bat_vanko Преглед на мнение
                      ...
                      Какъвто и паркетник да е - би трябвало да е по-проходим от обикновенна кола в града. Колко е необходимо това - е съвсем друга тема.
                      По принцип една лека кола в града трябва да 100% проходима. Т.е. колкото един паркетник.
                      Дефакто нещата, обаче, седят малко по-различно - особено по малките квартални улички, които изобщо не се чистят. Миналата седмица попаднах в следната ситуация:
                      Малки квартални улички, ледени коловози, ляв завой, след завоя наклон нагоре. Пред мен имаше 3 автомобила, които не можаха да изкарат.
                      Първият го избутаха - за 8-10 минути. 4х2
                      Вторият се отказа след 3-4 минути. Бус 6х4 (двойни гуми на задния мост).
                      Третият се отказа след 2-3 минути. 4х2
                      Дойде моя ред с Фронтерата и на 4H минах без никакво буксуване. Разбира се, заради парт-тайма е некомфортно да се кара на 4H. Има едно недозавиване на лед, а и на главните улици и булеварди е изчистено.
                      Затова според мен един СУВ е много по-подходящ за градски условия от колкото лека кола 4х2 или 4х4 не-паркетник.
                      Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.

                      Коментар


                      • #71
                        От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

                        Вчера съм включвал предното задвижване на УАЗа около 15 пъти просто за да тръгна, без да броя случаите, в които дърпах две цивилни коли (едната 4х4) и една патрулка.

                        Вярно е, че моят УАЗ е разтоварена машина със задно предаване и дърти гуми, ама досущ такива са и половината бусчета, които носят хляб, кисело мляко, части за компютри или нещо друго из София. А те нямат предно. Ходих в Симеоново - дали от социализма не знам, ама откак е зима, снегорин е минавал само по маршрута на автобуса.

                        Коментар


                        • #72
                          От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

                          Не знам за тук ли е или за темата за "Great Wall"... Току-що ходих до магазинче за ски аксесоари на бул. "Черни връх" и поради липса на места за паркиране, се заврях в т.нар. "Горни Лозенец", иначе казано около "Хладилника" - е, нЕма такива коловози и преспи и чудо Едвам се заврях на бавни между два "Great Wall"-а и като се огледах - паркирал съм срещу някакъв офис на "Литекс Комерс" (не "Моторс"). Като си свърших работата - отивам при колата и гледам трети "Уол" лежи в коловозите, върти, свири гуми, мята сняг... Едвам излезнах от "паркинга" - с клатене, пак на "бавни", "Уола" тръгна да влиза на мойто място. Та, казвате, една колица така с 13" зимни гумета 4х2 си е напълно достатъчна за зимна... ъ-ъ-ъ-ъ... София
                          България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                          Коментар


                          • #73
                            От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

                            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                            За София бих добавил - и лопата, и вериги ... + блокче от бордюр в багажника на колата със задно , пък защо не и чувал с 50 кг. пясък (и такова съм виждал)... ползва се както за баласт, така и за "опесъчаване" Иначе нямаш много шанс да изпълзиш от крайните квартали, където от социализма насам ни снегорин, ни булдозер, ни нищо не минава (а едно време минаваха).

                            На слизане - да, и аз имам такива наблюдения... Ама на качване
                            Смееш се ти, ама в багажника на мерцедеса си нося именно две чувалчета с пясък за баласт и благодарение на тях пътувам вече втора зима така. Нищо, че съм с нови зимни гуми, празен ли ти е багажникът и господ не може ти помогна да отлепиш. И не, кола с две задвижващи колела не е достатъчна за град като моя зимно време, особено при снегове като последните години. ИМХО.

                            Коментар


                            • #74
                              От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

                              А аз съвсем сериозно съм се замислял в диското да си направя резервоари за пясък, като в старите трамваи, които и да мога да отварям, да ръси по малко в движение. Помага основно за лед, но и с рошавите гуми си е полезно и за други ситуации. Само дето ще глътне много място, но над калниците мисля, че може да се пригоди, в нишите. С едно лостче може и да се направи да се отваря на степени и директно от волана. Само за задницата говорим, че предницата с тоя дизел си тежи достатъчно, а задницата освен, че ми я орязаха и олекна бая, съм и сложил и прогресивни пружини и без 100 кила в багажника вози като дифендър 90ка .

                              Коментар


                              • #75
                                От: За Паркетниците и Зимна София (нЕкой РазмислИ)

                                Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
                                А аз съвсем сериозно съм се замислял в диското да си направя резервоари за пясък, като в старите трамваи, които и да мога да отварям, да ръси по малко в движение. Помага основно за лед, но и с рошавите гуми си е полезно и за други ситуации. Само дето ще глътне много място, но над калниците мисля, че може да се пригоди, в нишите. С едно лостче може и да се направи да се отваря на степени и директно от волана. Само за задницата говорим, че предницата с тоя дизел си тежи достатъчно, а задницата освен, че ми я орязаха и олекна бая, съм и сложил и прогресивни пружини и без 100 кила в багажника вози като дифендър 90ка .
                                Хах, и аз съм го мислил това преди години. Механизмът за пускане на пясък може да се направи от жалюзи на някой стар автомобил.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X