Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Митове от социализма

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Митове от социализма

    Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
    .....

    За НЕВЕЖИТЕ ДРАСКАЧИ-България да 1990г беше най-големият производител на подемно-транспортна техника в света.
    Само пловдивдкия завод "Рекорд" произвеждаше по 110 машини на ден.Беше най-големия завод за кари в света.
    ....
    Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
    Аз не желая да се карам с никого, но и не мога да наблюдавам как се говорят идиотщини.
    Най-малкото в случея се прави долна подигравка с труда на много хора , произвеждали и създавали тези кари...
    Колега , с втория ти пост съм напълно съгласен . А първия ти пост си е мит отвсякъде . Колкото и да те боли . И само може да накара "невежите драскачи" , които по една или друга причина през онези години са виждали кари и от другата страна на завесата да ти се усмихват снизходително . Нищо лично де , ама си спомням че пак в онези години , на един партиен пропагандатор от моето предприятие прякорът му беше Кон с капаци.
    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

    Коментар


    • #47
      От: Митове от социализма

      Това което казвам са факти които може да се проверят.Аз съм работил кратко на монтажния конвейр на "Рекорд".Две смени по 55 машини.Заплата ми се определяше от броя извършени операции.
      Как ще се провери дали усмивките на тези отвъд зелязната завеса са били "снизходителни" незнам.Може би в уйкипедията пише.

      За кари мога да споря с удоволствие с хора дето разбират поне малко.
      Повечето мнения в тази тема издават пълно невежество(меко казано).Така, че си спорете сами.
      Сламка-колко кг трябва да е противотежеста на мотокар с товароподемност 3,5тона произведен в България?
      Ако кара е произведен на "запад" колко трябва да е противотежеста?

      Темата е за митове от социализма.
      Според някои специалисти по кари ще се окаже , че не са митове.
      Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

      Коментар


      • #48
        От: Митове от социализма

        Колега прощавай но 110 машини на ден - на непрекъснат режим, във високосна година - пак са 40260 машини годишно. Което е една приятна цифра, но до "най-голям в света" и "най-голям производител на кари в света" има доста, ама доста вода.

        България ако не се лъжа беше най-голям производител на кари НА ГЛАВА ОТ НАСЕЛЕНИЕТО. Което няма нищо общо с "Най-голям производител".
        Издъних се на Тюринг теста

        Коментар


        • #49
          От: Митове от социализма

          Първоначално публикуван от Goblin Преглед на мнение
          Колега прощавай но 110 машини на ден - на непрекъснат режим, във високосна година - пак са 40260 машини годишно. Което е една приятна цифра, но до "най-голям в света" и "най-голям производител на кари в света" има доста, ама доста вода.

          България ако не се лъжа беше най-голям производител на кари НА ГЛАВА ОТ НАСЕЛЕНИЕТО. Което няма нищо общо с "Най-голям производител".
          Аааа , наистина си бяхме най-големи в това отношение . В рамките на СИВ.
          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

          Коментар


          • #50
            От: Митове от социализма

            Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
            Това което казвам са факти които може да се проверят.Аз съм работил кратко на монтажния конвейр на "Рекорд".Две смени по 55 машини.Заплата ми се определяше от броя извършени операции.
            Как ще се провери дали усмивките на тези отвъд зелязната завеса са били "снизходителни" незнам.Може би в уйкипедията пише.

            За кари мога да споря с удоволствие с хора дето разбират поне малко.
            Повечето мнения в тази тема издават пълно невежество(меко казано).Така, че си спорете сами.
            Сламка-колко кг трябва да е противотежеста на мотокар с товароподемност 3,5тона произведен в България?
            Ако кара е произведен на "запад" колко трябва да е противотежеста?

            Темата е за митове от социализма.
            Според някои специалисти по кари ще се окаже , че не са митове.
            Е аз не съм баш от най-невежите .
            Справка : да ме видя някъде да говоря за тежести и противотежести ? ... и Сламка: какви са за теб критериите по които един мотокар се котира на международните пазари ?
            А снизходителната ми усмивка е за това че има хора , които си вярват че прословутия български кар ( у различните народи тази дума има различно значение) не е мит . Щото зад Желязната завеса съм виждал мотокари с доста разнообразно предназначение ( за разлика от българския , който за десетки години така и не можа да смени нещо друго освен едно просто движение на вилиците по оси Х и Y ) , двигатели различни от кандилото Перкинз и ред други неща .... изобщо българския кар си беше ( и за жалост си остава) един кютук , когото произвеждахме благодарение на социалистическото интернационално разпределение на труда - с одобрението на Големия брат .

            ПС . Сравненията не са ми от справки с какво беше това ...Уйкипедия ? . Те са от личните ми наблюдения , но за жалост снимки не можех да правя , щото на връщане на нашата граница в онези години преглеждаха фотоапаратите . Да не би да внасяш вражески пропагандни материали . В днешно време е друго , но все пак говорим "за онези години" тук .
            Последно редактирано от Vlado_Ts; 18-10-10, 09:35.
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #51
              От: Митове от социализма

              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
              Е аз не съм баш от най-невежите .
              Справка : да ме видя някъде да говоря за тежести и противотежести ? ... и Сламка: какви са за теб критериите по които един мотокар се котира на международните пазари ?
              А снизходителната ми усмивка е за това че има хора , които си вярват че прословутия български кар ( у различните народи тази дума има различно значение) не е мит . Щото зад Желязната завеса съм виждал мотокари с доста разнообразно предназначение ( за разлика от българския , който за десетки години така и не можа да смени нещо друго освен едно просто движение на вилиците по оси Х и Y ) , двигатели различни от кандилото Перкинз и ред други неща .... изобщо българския кар си беше ( и за жалост си остава) един кютук , когото произвеждахме благодарение на социалистическото интернационално разпределение на труда - с одобрението на Големия брат .

              ПС . Сравненията не са ми от справки с какво беше това ...Уйкипедия ? . Те са от личните ми наблюдения , но за жалост снимки не можех да правя , щото на връщане на нашата граница в онези години преглеждаха фотоапаратите . Да не би да внасяш вражески пропагандни материали . В днешно време е друго , но все пак говорим "за онези години" тук .
              Това което казваш си е точно така и няма кои да го отрече.
              Българските кари си бяха такива защото нямаше нужда да се развиват.Просто каквото се произведеша се продаваше или по-точно беше продадено предварително.
              И ако нешо се променяше към по-добро то ставаше благодарение на шепа хора-единици от хилядите заети с тази работа, който си обичаха работата и живееха заради нея.Естествено не получаваха за това повече от другите щото всички тогава бяха равни.Сега се вижда вече колко сме равни...

              Въпросмия мит за който спорим си е мит естествено, но виждате , че има доста хора дето вярват че е истина.
              Опитах се да изясня 'истината' макар и не много любезно.
              Всъщност кво ми пука кво си мисли някой?
              Добре-купуваха ги японците заради оловото, чугона бетона и прочие ценни материали.

              А за това колко кара е произвеждал 'Рекорд' - квото произвеждал-произвеждал.Минало свършено.И трима временно забогатяли от това.
              Темата за българските кари е интересна и поучителна.И не само за карите....Ако ги знаем тези неща едва ли ще се присмиваме на бащите си!!!!!

              За усмивката ти..аз пук се усмихвам като минавам покрай някоя Тойота.Защото виждам тези които от българите видяха как се прави мотокар до къде стигнаха.Но не ми е снисходителна усмивката а е тъжна.

              Впрочем в мойта фирма карите с които се работи са Линде и Коматцу.
              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

              Коментар


              • #52
                От: Митове от социализма

                Не ми стигнаха силите да прочета цялата гениална електрокарна сага, за това само да вмъкна - ако някой е останал със заблуждението че Тойота са се научили да правят кари от нашите (може някой да го е твърдял по-горе) - нека ми купи няколко пуда хапчета против смях.

                В замяна ще го информирам кога точно Тойота са започнали да произвеждат кари, и какви кари се караха примерно в "братски" Алжир през 80те, хем тогава се чудехме какво да им набутаме безплатно по "братска" линия. Джокер: почваха с "Т", и свършваха с "ойота".
                Издъних се на Тюринг теста

                Коментар


                • #53
                  От: Митове от социализма

                  Като не ти стигат силите откажи се да коментираш.То май не само силите не ти стигат...

                  Действието се развива доста преди 80те години.И не в Алжир.И сагата е мотокарна не е електрокарна.

                  И изобщо когато някой започва да прави нещо за първи път ако има разум поглежда как го правят тези дето за започнали преди него.И се опитва да го прави по-добре.
                  А дали се отнася за кари или торти няма значение.Въпроса е на подход.


                  Сетих се за една истинска случка, не е мит-Мичурин паднал от една ягода и се пребил.
                  Последно редактирано от rusev; 19-10-10, 17:32.
                  Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                  Коментар


                  • #54
                    От: Митове от социализма

                    По-скоро бях съгласен с по-горното ти мнение, и писах моето именно в поддръжка на твоето

                    Под "електрокарна сага" имах предвид предишните мнения в темата, а не твоите обяснения. Твоите ги прочетох, бяха ми интересни, и съм абсолютно съгласен с тях.

                    Но никога не е е загуба да разбере човек де го удряш - де се пука. Информацията е най-ценното нещо.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • #55
                      От: Митове от социализма

                      Аз си държа на моята теза и това е.Не съм искал да обиждам никого.Дори и несъгласните с мен.
                      Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                      Коментар


                      • #56
                        От: Митове от социализма

                        Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                        .....

                        Впрочем в мойта фирма карите с които се работи са Линде и Коматцу.....
                        ... а в мойта си купих преди години и все още действа именно пловдивски , 3.5t , с 3-цилиндров Перкинз !

                        Колега , явно нещо не си схванал точния смисъл на темата . Никой не се присмива на бащите ни . Присмиваме се на идиотската система , кото налагаше принципа : "За лудо работи , за лудо - не стой ! " . ... от което ми става тъжно примерно за баща ми - не защото го няма вече , а защото с 42 години трудов стаж все в онези години си остави здравето (беше от хората , за които се казваше че ремонтират двигател само с поглед) за тоя що духа . На негов гръб бая "партийни отговорни другари " пообиколиха както братските страни , така и презрения им и смъртен враг , дето произвежда Тойота и уиски . ... това все във времето , когато всички бяхме равни.


                        ПС . Не схванах иронията (?) , или сарказъма (?) на Гоблин за електрокарите , но само ше вметна нещо . Преди десетина години си купих някои машинки от завода в Лом . Разпродаваха се едва ли не на кило . И действащи . Морално остаряла съветска техника , макар и да имаше специфични машини . Зъбонарезната я изхвърлих последна от всички преди 2-3 години . Чудя се кое е първично - кокошката или яйцето ? В смисъл - дали заради тази техника стигнахме до катастрофа без война , или обратното ?!
                        Сори , че излязох от веселия тон на темата
                        Последно редактирано от Vlado_Ts; 19-10-10, 21:25.
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Митове от социализма

                          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                          На негов гръб бая "партийни отговорни другари " пообиколиха...
                          Владо, сега не виждам съществена разлика. Все същите другари(или децата и внучите им), и все на мой и на много други като мен гръб, а и като теб също, не само, че обиколиха света, ами се правят на велики бизнесмени, с огромни способности, и се присмиват на обикновения народец, дето от мерак за по-хубаво се зароби със заеми доживот. Ама всичко си има край де... Пред тръба 1 цол, 1 метър-всички са равни...

                          Извинявам се за спама, ама през последния месец ми се е насъбрало...
                          Има ли желание-има и начин!

                          Коментар


                          • #58
                            От: Митове от социализма

                            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                            Владо, сега не виждам съществена разлика. Все същите другари(или децата и внучите им), и все на мой и на много други като мен гръб, а и като теб също, не само, че обиколиха света, ами се правят на велики бизнесмени, с огромни способности, и се присмиват на обикновения народец, дето от мерак за по-хубаво се зароби със заеми доживот. Ама всичко си има край де... Пред тръба 1 цол, 1 метър-всички са равни...

                            Извинявам се за спама, ама през последния месец ми се е насъбрало...
                            Аз винаги съм твърдял следното : Хубавото е че комунизма си отиде . Лошото обаче е че комунистите си останаха . А както циганина прави цигански работи , то така и комуниста - активист прави комунистически работи . С неговото мислене (което не подлежи на промяна)той друго и не може - гази другите безскрупулно и безогледно , за сметка на собствения си комфорт .
                            Изобщо както беше казал един брадат класик : Един призрак броди из Европа ... очевидно в югоизточната и част му е по-топло , та си се е скатал чудесно . Ама то вярно няма да е за дълго . Не заради тръбата (както казват сърбите : За това немаме муде) , а просто щото без друго България скоро ше остане само географско понятие . Без "Атом от ляво ! Атом от дясно! " , само с поговорката за българите и казана с катран в Пъклото .

                            И аз се извинявам за спама . Аз пък би трябвало да съм весел , даже и да почерпя . Днес ми дойде порената поръчка за работа от германските капиталисти. Там за тях май криза няма . Впрочем , май трябва да почерпят четирисетте ми работници , щото поне до Коледа работата и заплатите са им гарантирани .
                            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Митове от социализма

                              Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                              ...
                              ПС . Не схванах иронията (?) , или сарказъма (?) на Гоблин за електрокарите...
                              Гоблин просто потвърждаваше че Русев е абсолютно прав в публикацията си за това че мита за великите български кари е именно мит, и за това кой точно е ползвал нашите кари (СИВ) и защо се е продало това което се е продало.

                              И давах за пример държава като Алжир, която по ония времена вероятно можеше да получи български електрокари по линия "братска помощ", но незнайно защо ползваше тойоти. Може би защото не са им натиквали български кари в гърлото насила.
                              Издъних се на Тюринг теста

                              Коментар


                              • #60
                                От: Митове от социализма

                                Гоблин просто трябва да си даде сметка , че неговите познания по темата "български кари" също са мит.

                                Жалко, че си изписах писането.

                                Хора които не си уважават миналото нямат и бъдеще.Поне не и в собствената си страна...
                                Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X