Коле , ако ел мотора който върти помпата има консумация почти колкото една ел. лебедка , какъв е смисъла да слага механика ... или имаш предвид постоянното зацепване ? Според мен Таргата и Postmen са прави - случвало ми се е да забравя включен КОМ-а на пътната помощ и след това не мога да кача на на платформата кола с изпаднали гуми заради прегрялото масло ... а лебедката ми е карданна от Урал
Имам предвид електромотора да го сложиш да си се вози някъде в джипа. И ако си се обърнал(недай Боже) и не искаш да палиш двигателя на джипа, а ти трябва лебедка-да ползваш електромотора, с неговата си помпа(на камиончето са в комплект) за да можеш да се изправиш. Или в други ситуации в които не можеш да ползваш силата на големия двигател, да се дръпнеш на ток все едно си с обикновена електрическа лебедка.
Относно завирането на маслото-написах моя опит с трактора. Може пък там да има нещо друго което ми убягва... Например слива да е на доста по-малко налягане, оттам и разпенването и затоплянето на маслото да е по-малко, знам ли...
От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка
Кольо , за да върти нормално хидравличната помпа с ел двигател ще ми е нужен мотор от около 8 - 10 KW , отделно ще има доста загуби от трансформирането на ел енергия в хидравлична и след това в механична така че консумацията ще е още по голяма и се губи смисъла от механичната лебедка .
Единствения вариант в моя случай е помпата да върти през съединител - електромагнитен или механичен от типа който пусна Таргата , проблема е че механичния нов в Ибей струва около 1000 лв , а за да го изработя тук ще ми трябва много кадърен стругар и фрезист / не знам къде да го намеря в Ст Загора , ако е другаде комуникацията ще е много трудна / . Така че остава само ел.магнитнитния съединител - вече се обадих тук там за да потърся , другия вариант е от възможно най големия компресор на климатик без значение дали ще е 24 или 12 В .
От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка
Абе щом на камиончето електромотора с помпата успява да вдигне коша с 3500 кг жито, коша отделно(сигурно е 700-800 кг) значи има сила. Не знам каква е мощността на мотора, но нали ти казвам-по габарити е колкото на по-голяма лебедка.
А и тази добавка ще се използва само ако не можеш да се дърпаш от големия двигател. Един вид-застраховка, ама сигурно ще е не по-малко от 400-500 лева, та не знам дали си струва.
Иначе как ще въртиш помпата с големия двигател си е както го решиш.
Абе щом на камиончето електромотора с помпата успява да вдигне коша с 3500 кг жито, коша отделно(сигурно е 700-800 кг) значи има сила. Не знам каква е мощността на мотора, но нали ти казвам-по габарити е колкото на по-голяма лебедка...
Аз ще сметна мощността вместо теб - според класическата механика, мощността е силата, умножена по скоростта, което в този случай означава теглото на товара (житото + борда), умножено по скоростта на повдигане.
Приемам масата на повдигане 4500 кг, което е 44130 Нютона. Приемам скорост на повдигане 5 см/секунда (което е доооста бързо), или 0,05 метра в секунда.
И така, 44130 х 0,05 = 2207 вата или 2,2 КВт механична мощност. Като сметнем някакво КПД на силовия цилиндър, разпределителя и помпата, и малко триене в шарнирите на рамената, може би ел-моторът, който задвижва помпата не е повече от 3 КВт (4 к.с.)...
Ако реално отчетем действителната скорост на повдигане (която може би не е повече от 2-3 см/сек), сигурно ще се окаже, че ел-моторът е 2 к.с.
Та така... не е нужно падащите бордове да повдигат излишно бързо, затова и не им монтират ненужно мощни хидрозадвижвания...
От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка
Нямам нищо против сметките.
Просто дадох идея за резервно задвижване на лебедката ако големия двигател не може да се използва.
Ако се стигне дотам-скоростта на дърпане с лебедката няма да е от съществено значение. Най-важното е да имаш резервен вариант, Ако и да е бавен.
От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка
Съгласен съм, стига да се измисли грамотна хидравлична схема...
Само като пример - ако помпите са паралелни с общ резервоар, като надуе малката, ако няма обратен клапан към голямата, последната ще стане хидромотор без товар и маслото ще се върне в резервоара вместо към лебедката...
От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка
Айде и аз да си дам 5-те стинки.
Ако се сложи трипозиционен разпределител със схема Р към Т, А и В затапени в неутрално положение, с два предпазно-преливни клапана на линии А и В, след разпределителя, при неутрално положение загубите на мощност ще бъдат пренебрежимо малки (единственно прехвърлянето на маслото).
Оборотите на помпата трябва да са 1500-1800 макс. работни, така че се изчислява ремъчна предавка, спрямо оборотите на двигателя.
Зъбната помпа (особенно българските) не обича хич радиален товар на вала, така че трябва да се мисли за междинно лагеруване.
Количеството масло в системата е добре да е минимум 2-3 пъти минутния дебит на помпата.
П.П. с 2 такива разпределителя, запаралелени след тях към клапаните и хидромотора на лебедката, имаш възможност да си подадеш задвижване от където си искаш.
Кеф ти от основната помпа към двигателя, кеф ти от вторична, задвижена от един стартер (Кразовия, ако не се лъжа беше 8 киловата на 24 волта.)
П.П.П.П. ако искате, утре ще се опитам да нахвърля една принципна хидравлична схема на дублирано задвижване с един краен хидромотор.
Последно редактирано от dedoKoko; 12-03-13, 20:27.
Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”
Съгласен съм, стига да се измисли грамотна хидравлична схема...
Само като пример - ако помпите са паралелни с общ резервоар, като надуе малката, ако няма обратен клапан към голямата, последната ще стане хидромотор без товар и маслото ще се върне в резервоара вместо към лебедката...
Аз давам идеята. Демек-показвам къде е плевнята. Къде е вратата и всеки трябва сам да си намери.
Лаф такъв, от моя край.
За неразбралите-давам идея, техническите подробности са лесни. Обикновена задача по хидравлика, с лесно решение.
Аз, дето знам за хидравликите само това което съм видял от практиката мога да се оправя с помощта на няколко клапана или обикновени кранове, та какво остава за хората като вас дето сте ги учили и знаете кое как да сметнете и изчислите.
Както вече няколко пъти казах-допълнителната помпа с електрозадвижване е само за застраховка. Въпрос на лична преценка е дали да се слага в джипа. Все пак я се наложи да се ползва два-три пъти, я не.
И все пак-на шуменското състезание, като се обърнах в рекичката се извадих с лебедката. На ток. Двигателя не работеше(аз си го угасих) заради невъзможността да засмуче масло и да се маже. Сега като съм с карданна лебедка, пак няма да махна електрическата именно с тази цел-застраховка, че ще мога да се дръпна даже и с неработещ двигател. Само дето франко ще носи две лебедки, вместо една както може да стане при хидравлично задвижване на лебедката.
Аз давам идеята. Демек-показвам къде е плевнята. Къде е вратата и всеки трябва сам да си намери.
Лаф такъв, от моя край.
За неразбралите-давам идея, техническите подробности са лесни. Обикновена задача по хидравлика, с лесно решение.
Аз, дето знам за хидравликите само това което съм видял от практиката мога да се оправя с помощта на няколко клапана или обикновени кранове, та какво остава за хората като вас дето сте ги учили и знаете кое как да сметнете и изчислите.
Както вече няколко пъти казах-допълнителната помпа с електрозадвижване е само за застраховка. Въпрос на лична преценка е дали да се слага в джипа. Все пак я се наложи да се ползва два-три пъти, я не.
И все пак-на шуменското състезание, като се обърнах в рекичката се извадих с лебедката. На ток. Двигателя не работеше(аз си го угасих) заради невъзможността да засмуче масло и да се маже. Сега като съм с карданна лебедка, пак няма да махна електрическата именно с тази цел-застраховка, че ще мога да се дръпна даже и с неработещ двигател. Само дето франко ще носи две лебедки, вместо една както може да стане при хидравлично задвижване на лебедката.
Кольо , на теб няма защо да ти обяснявам , че електрическата лебедка ще отиде отзад за да мога да сее дърпам назад , нагоре или странично особено като си с колелата нагоре а край теб няма никой за да ти помогне . Освен това ще направя и второ осигуряване на механичната лебедка с верижна предавка и ел. двигател .
Напомни ми да ти разправям един случай с велик офроудър и 2 макари.
Е разкажи и на нас дееее. И аз съм хора баси
И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ
Коментар