Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

    Измислих как да обтягам ремъка , така че ролката да стои натегната - със лост и жило от ръчна спирачка
    VEREYA MOTORSPORT TEAM

    Коментар


    • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

      Ето как е при мен (ако ти допадне нещо го използвай или доразвий), шпонковата муфа на помпата ми я изработиха в Капрони (Казанлък) по чертеж, който им направих:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9597 (1024x683).jpg
Прегледи:1
Размер:417.2 КБ
ID:5467896

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9598 (1024x683).jpg
Прегледи:1
Размер:321.3 КБ
ID:5467897

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9599 (1024x683).jpg
Прегледи:1
Размер:299.3 КБ
ID:5467898

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9600 (1024x683).jpg
Прегледи:1
Размер:288.7 КБ
ID:5467899

      Инак аз вече наближавам финалния монтаж на хардуера...
      Стойката е окончателно заварена, което е от черна стомана е поцинковано (всички болтове са неръждаеми) и сглобено:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9628 (1024x683).jpg
Прегледи:1
Размер:321.1 КБ
ID:5467900

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9629 (1024x683).jpg
Прегледи:1
Размер:340.5 КБ
ID:5467901

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9630 (1024x683).jpg
Прегледи:1
Размер:332.8 КБ
ID:5467902

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9631 (1024x683).jpg
Прегледи:1
Размер:328.9 КБ
ID:5467903

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9632 (1024x683).jpg
Прегледи:1
Размер:348.2 КБ
ID:5467904

      Стойката за останалата периферия и тя е на финала...

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9606 (1024x683).jpg
Прегледи:1
Размер:372.3 КБ
ID:5467905

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9619 (1024x683).jpg
Прегледи:1
Размер:403.9 КБ
ID:5467906

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9620 (1024x683).jpg
Прегледи:2
Размер:351.3 КБ
ID:5467907

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9622 (1024x683).jpg
Прегледи:1
Размер:348.6 КБ
ID:5467908

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9624 (1024x683).jpg
Прегледи:1
Размер:377.6 КБ
ID:5467909

      P.S. Ако търсиш моето мнение относно идеята ти за ремъка, който да се опъва само когато ще ползваш лебедката - аз не бих го направил така, което разбира се не значи, че няма да работи.
      Последно редактирано от Postman; 01-04-13, 17:42. Причина: Допълнителна информация
      V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

      Коментар


      • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

        Първоначално публикуван от Postman Преглед на мнение
        Ето как е при мен ...
        Това изглежда маниакално! Респект!
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

          Postman-а си е маниак и при него никога няма необмислени и прибързани неща . И колкото и да му е нескромно това ми мнение е факт , че винаги неговият готов продукт е съвършен ! Единственият недостатък за който се сещам на показаната система е , че вече стана година от както е започнал този проект и все още разчита на Fiskars-а при сложни ситуации
          Както се спомена някъде тук , той ви показва плевнята вие си преценете от къде ще влезнете
          2012 GL350 Bluetec & 2012 Audi A6 Quattro 3.0T & 2013 Audi S6 Quattro 4.0 Biturbo
          ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg

          Коментар


          • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

            Първоначално публикуван от 75 turbodelta Преглед на мнение
            Postman-а си е маниак и при него никога няма необмислени и прибързани неща . И колкото и да му е нескромно това ми мнение е факт , че винаги неговият готов продукт е съвършен ! Единственият недостатък за който се сещам на показаната система е , че вече стана година от както е започнал този проект и все още разчита на Fiskars-а при сложни ситуации
            Както се спомена някъде тук , той ви показва плевнята вие си преценете от къде ще влезнете
            Не го познавам младежа,ама като гледам мерака и професионализма с който се изработва всичко,шапка му свалям.Само не мога да разбера останалите колеги които искат да направят нещо подобно защо просто не го помолят да им съдейства,и без това вече ги е предъвкал повечето работи а и беше предложил помощ по-напред в темата?

            Коментар


            • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

              Първоначално публикуван от Бакалов Преглед на мнение
              Та като седях и умувах ми хрумна една простотия - защо да не предам движение директно на помпата чрез ремъчна шайба в която приплъзва ремъка , а обтягането да става със паразитна ролка която да се натяга ръчно или от автоматичен обтегач , който да преправя така че да мога да го командвам , надявам се да разбирате какво ви говоря - както става задвижването при мотофрезите .
              Живко, не става... При мотофрезите времето през което ремъка се "ближе" от шайбата е много, много по-малко от времето в което работи нормално.
              При такова "близане" неизбежно се получава търкане на ремъка, загряване, и вследсвие-унищожаването му. На моята фреза хвърлихме два ремъка заради такава работа на място дълго време. Сега имам едно наум, и ако се налага по-дълъг престой-или гася двигателя, или премествам ремъка спрямо шайбата за да не се трие на едно и също място.
              При лебедката ще е точно обратното-през повечето време ремъка ще е неподвижен, и шайбата ще го изяде за нула време. Освен ако не измислиш някакви по-специални методи за отдалечаването му от шайбата, така, че да няма никакво съприкосновение между ремък и шайба.
              Не, че е невъзможно, но си е заигравка. По-голяма от слагането на електромеханичен съединител.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                Просто мисля простотии на глас , със съединител ще е какъвто и да е той ...
                VEREYA MOTORSPORT TEAM

                Коментар


                • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                  A какво пречи помпата да си е постоянно зацепена,и през един електромагнитен разпределител,на който едната позиция е " байпас" да върти постоянно на слив към резервоара за масло и когато ти потрябва да превключваш към лебедката?Трябва да бъде трипозиционен за да има навиване, развиване и слив.Има ги и механични(ръчни-такъв използваме за хидравличната преса в сервиза) но няма да е удобно за джип защото ще може да се управлява само от едно място.А на електромагнитния може да се сложи дистанционно и този проблем отпада.Големия плюс на такава система е че когато помпата работи на слив не се натоварва нищо, но след едно дълго теглене когато маслото е загряло то ще се върти през радиатора докато охлади(ако има термостат,а ако няма ще се върти постоянно).П.П. Сетих се че по-нагоре някой говореше за плавен ход.Ако е с електомагнитен клапан няма да има но ако е ръчен( от някой багер например) ще има!
                  Последно редактирано от stefan stoev; 02-04-13, 14:56.

                  Коментар


                  • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                    Стефане, точно такъв разпределител съм нарисувал в примерната схема в началото.
                    Все пак загряване на маслото ще има от дроселирането, макар и малко, през разпределител и филтър, както и от помпата.
                    В случая трябва да се ползва ръчен разпределител с по-голям номинален дебит- напр. DN10. има такива- българско производство, с вграден клапан (или поне имаше едно време).
                    Електрически термостат е задължително да има в този случай и да включва перката при макс. 60 градуса на входа на радиатора. Това е макс. температура за добра работа на масло МХЛ46.

                    Още един проблемец ще имат правещите- да се осигури засмукване на маслото от резервоара при всички възможни положения на автомобила (недай Боже да е катурнат на едната страна) по време на състезанието.
                    Ясен: ”в Наречен си лекувам нервите от форумното модериране...”

                    Коментар


                    • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                      Аз на Патрола съм монтирал чисто нов разпределител от мотокар,с него управлявам хидравлично бутало за да завиват колелетата!Цената му беше около 350 лв....Джипа завива като се върти и с два пръста без никакво усилие!
                      driving Offroad .. IPSC shooting and hunting

                      Коментар


                      • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                        Първоначално публикуван от dedoKoko Преглед на мнение
                        ...Още един проблемец ще имат правещите....
                        За целта си държат и електрическите лебедки, това не е толкова критично.
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                          Първоначално публикуван от dedoKoko Преглед на мнение
                          Стефане, точно такъв разпределител съм нарисувал в примерната схема в началото.
                          Все пак загряване на маслото ще има от дроселирането, макар и малко, през разпределител и филтър, както и от помпата.
                          В случая трябва да се ползва ръчен разпределител с по-голям номинален дебит- напр. DN10. има такива- българско производство, с вграден клапан (или поне имаше едно време).
                          Електрически термостат е задължително да има в този случай и да включва перката при макс. 60 градуса на входа на радиатора. Това е макс. температура за добра работа на масло МХЛ46.

                          Още един проблемец ще имат правещите- да се осигури засмукване на маслото от резервоара при всички възможни положения на автомобила (недай Боже да е катурнат на едната страна) по време на състезанието.
                          Абе ти си нарисувал ама няма кой да чете.Ако бях прочел по-вече от последните две страници щях да видя че това което предлагам вече е предложено от колегата Русев.Все пак продължавам да твърдя че това е най-надеждния вариант за състезателна машина,без излишни възли(съединител),които могат да направят проблем когато най- не ти се иска.Освен това е бюджетно решение,заради цената на съединителя,и мощността която ще изразходва в режим на слив е незначителна.А иначе аз говоря за термостат който ще пуска маслото през охлаждащия радиатор,при достигане на определена температура(както при колите с маслен радиатор),а вентилатора ще се включва от термо датчик.Освен това аз бих използвал по-качествено масло(примерно АТФ,), с по-висок температурен диапазон на работа,защото доколкото си спомням от това което съм учил,МХЛ-лите са масла които са предназначени за хидростатични системи, а тук системата е хидродинамична.Има масла предназначени точно за тази цел, но едва ли могат да се намерят в малки разфасовки , освен от някой който си налива в машините правилните масла.

                          Коментар


                          • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                            Бакалов, не го мисли повече - връзвай помпата директно с големия разпределител (тип 10, не тип 06) щом приоритетът са състезанията и разходът не те вълнува. Като гледам графиките, големият разпределител в изпълнение схема 02 (какъвто ти трябва за лебедката) ще прави подпор 5 бара при 60 литра/мин, това са под 1,5 к.с. консумация от помпата, т.е. няма да те съсипе откъм преразход. Имай предвид, че графиките на тези разпределители са при температура на маслото 50*С, т.е. ще трябва да я поддържаш горе долу такава когато не ползваш лебедката, инак консумираната мощност расте.
                            Вариант е и да минеш на ATF масло за да разшириш малко използваемия температурен диапазон на маслото.
                            Трябва ти в такъв случай помпа, на която да не превишаваш допустимите обороти когато "цедиш" дизела докрай. Също помисли за това ремъка да не натоварва радиално вала на помпата, защото от прекомерно радиално натоварване (когато се теглиш на лебедка) помпата може да задере, т.е. ще трябват малко сметки за радиалната сила преди да решиш дали помпата може да поеме товара или не може... И понеже където има сметки, там има и грешки, директно ти предлагам да я задвижиш без радиално натоварване (по-скъпо, но по-надеждно).
                            V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                            Коментар


                            • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                              Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
                              A какво пречи помпата да си е постоянно зацепена,и през един електромагнитен разпределител,на който едната позиция е " байпас" да върти постоянно на слив към резервоара за масло и когато ти потрябва да превключваш към лебедката?Трябва да бъде трипозиционен за да има навиване, развиване и слив.Има ги и механични(ръчни-такъв използваме за хидравличната преса в сервиза) но няма да е удобно за джип защото ще може да се управлява само от едно място.А на електромагнитния може да се сложи дистанционно и този проблем отпада.Големия плюс на такава система е че когато помпата работи на слив не се натоварва нищо, но след едно дълго теглене когато маслото е загряло то ще се върти през радиатора докато охлади(ако има термостат,а ако няма ще се върти постоянно).П.П. Сетих се че по-нагоре някой говореше за плавен ход.Ако е с електомагнитен клапан няма да има но ако е ръчен( от някой багер например) ще има!
                              Този трипозиционен ръчен разпределител ли ще прави "байпаса" или отделно ще трябва да монтирам втора линия с двупозиционен електромагнитен клапан , която през радиатора ще работи на слив когато не ползвам лебедката ?

                              Първоначално публикуван от dedoKoko Преглед на мнение
                              Стефане, точно такъв разпределител съм нарисувал в примерната схема в началото.
                              Все пак загряване на маслото ще има от дроселирането, макар и малко, през разпределител и филтър, както и от помпата.
                              В случая трябва да се ползва ръчен разпределител с по-голям номинален дебит- напр. DN10. има такива- българско производство, с вграден клапан
                              Къде мога да го намеря такъв ръчен разпределител , освен това би ли пуснал отново принципната схема с обяснения , че нещо не мога да разбера коя е ?

                              Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
                              Все пак продължавам да твърдя че това е най-надеждния вариант за състезателна машина,без излишни възли(съединител),които могат да направят проблем когато най- не ти се иска.Освен това е бюджетно решение,заради цената на съединителя,и мощността която ще изразходва в режим на слив е незначителна.А иначе аз говоря за термостат който ще пуска маслото през охлаждащия радиатор,при достигане на определена температура(както при колите с маслен радиатор),а вентилатора ще се включва от термо датчик.Освен това аз бих използвал по-качествено масло(примерно АТФ,), с по-висок температурен диапазон на работа,защото доколкото си спомням от това което съм учил,МХЛ-лите са масла които са предназначени за хидростатични системи, а тук системата е хидродинамична.Има масла предназначени точно за тази цел, но едва ли могат да се намерят в малки разфасовки , освен от някой който си налива в машините правилните масла.
                              Така е , трябва да е максимално надеждно , защото ще работи в агресивна среда . Ще сложа термо датчик който ще включва отделен вентилатор за масления радиатор , маслото ще е АТФ тъй като имам опит с МХЛ и работната му температура .

                              Първоначално публикуван от Postman Преглед на мнение
                              Бакалов, не го мисли повече - връзвай помпата директно с големия разпределител (тип 10, не тип 06) щом приоритетът са състезанията и разходът не те вълнува. Като гледам графиките, големият разпределител в изпълнение схема 02 (какъвто ти трябва за лебедката) ще прави подпор 5 бара при 60 литра/мин, това са под 1,5 к.с. консумация от помпата, т.е. няма да те съсипе откъм преразход. Имай предвид, че графиките на тези разпределители са при температура на маслото 50*С, т.е. ще трябва да я поддържаш горе долу такава когато не ползваш лебедката, инак консумираната мощност расте.
                              Вариант е и да минеш на ATF масло за да разшириш малко използваемия температурен диапазон на маслото.
                              Трябва ти в такъв случай помпа, на която да не превишаваш допустимите обороти когато "цедиш" дизела докрай. Също помисли за това ремъка да не натоварва радиално вала на помпата, защото от прекомерно радиално натоварване (когато се теглиш на лебедка) помпата може да задере, т.е. ще трябват малко сметки за радиалната сила преди да решиш дали помпата може да поеме товара или не може... И понеже където има сметки, там има и грешки, директно ти предлагам да я задвижиш без радиално натоварване (по-скъпо, но по-надеждно).
                              Ще има отделна ремъчна шайба която да понесе радиалното усилие , но заради това че много пъти се налага да "цедя" двигателя до към 4500 - 5000 об и помпата може да даде фира , приспособявам предавателна муфа за включване и изключване на помпата / надявам се да мога да го правя при работещ двигател , но в краен случай ще гася двигателя за да я включа / . Така ще избегна момента със загряването и разпенването на маслото при постоянно зацепена помпа . Какъв е този " големия разпределител (тип 10, не тип 06)" от схема 02 ?
                              VEREYA MOTORSPORT TEAM

                              Коментар


                              • От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                                Първоначално публикуван от Бакалов Преглед на мнение
                                ... Какъв е този " големия разпределител (тип 10, не тип 06)" от схема 02 ?
                                Има два основни типоразмера разпределители (конкретно говоря за Капрони, но мисля че важи и за останалите български производители) - RH06 ("малкия") и RH10 ("големия"). RH06 е с номинален дебит 80 л/мин, докато RH10 е за 140 л/мин. Респективно "малкият" има отвори с по-малък диаметър, които дроселират по-интензивно при по-голям дебит, отколкото "големият".
                                В този смисъл при дебит от помпата 60 л/мин "малкият" би направил противоналягане около 25 бара, докато "големият" ще направи едва 5 бара.
                                Става ясно, че 5 пъти по-голямо противоналягане означава 5 пъти по-висока мощност, която помпата ще консумира ако работи с "малкия" разпределител.
                                Схема "02" се отнася до конструкцията на шибъра и кухините вътре и по-специално как са свързани четирите входно-изходни отвора в неутралното и крайните положения, както и в междинните положения (прехода от неутрално към крайно). Конкретната схема "02" изглежда така на моята (схемата на синята табелка):

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_9620 (1024x683).jpg
Прегледи:2
Размер:351.3 КБ
ID:5468379

                                Но същата схема я има и във версия с ръчно управление - цифра 7 е за ръчно управление (долният червен кръг е чекнат):

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Directional_Valve_for_Hydraulic_Winch.jpg
Прегледи:1
Размер:88.6 КБ
ID:5468384

                                P.S. Да добавя само, че "големият" разпределител е доста по-тежък от "малкия" - във версия с 1 електромагнит го дават 5,0 кг срещу 1,55 кг за "малкия", респективно предимството да работи с малко противоналягане на слив се "плаща" под една или друга форма...
                                Последно редактирано от Postman; 03-04-13, 19:32.
                                V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X