Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

    Първоначално публикуван от Бакалов Преглед на мнение
    Много добре е станало , стойката на помпата къде я изработва да си поръчам такава / макар че алуминиевите обтегачи при мен ги няма / и въобще казвай откъде да почвам - помпа , мотор , съединител , радиатор ... Има ли такава помпа , която може да работи при 3000 об максимум , за да мога да регулирам скоростта на навиване с педала на газта ? Нищо не каза дали си струва да търся електромуфа за съединител ...
    Стойката (червената) още не е готова, но тя е проектирана за конкретния ел-съединител и конкретната шайба на коляновия вал, защото именно от стойката зависи да бъдат колинеарни каналите на ремъка върху двете шайби. За да мога да я начертая с конкретни размери, трябваше на място да направя измервания между две съответните контролни повърхнини. Реално тя ще бъде взаимно заварени лазерни изрезки от 10мм стоманена ламарина, който се хващат за стойката на компресора на климатика, която е от У61 2,8 (алуминиева, не чугунена, защото има и двата типа). Дефакто не можеш да си поръчаш стойка без да е ясно каква точно помпа ще сложиш на нея.

    Честно да ти кажа не мога да ти дам съвет откъде да започнеш, щото аз самият го влача този "проект" повече от година...
    С няколко думи трябва да избереш как да задвижиш помпата (за мен това се оказа най-сериозната трудност), след това как да предадеш движението от хидромотора към входящия вал на редуктора (което ми изглежда доста по-маловажен проблем).
    Останалото - резервоар, филтър, разпределител, охладител - са по-скоро рутина, макар че има тънкости.

    За помпите:
    От група 20 има помпи 16 см3/об работещи дори и на 3500 об/мин - такава помпа макар и малко мъничка ще работи добре дори и да я завъртиш на 4000 об/мин, ако не прави прекалено голям вакуум във всмукателната линия.
    Виж какво разнообразие от странични капаци има:
    (не като реклама, а като информация)

    За електромуфата ми е трудно да те посъветвам - това, което използвам е съединител от механичен компресор за свръхпълнене на Мерцедес 230 Kompressor, само че е модифициран - диаметърът е намален от 95 на 87 мм и са обработени още 2 канала (от 6 канална шайбата стана 8 канална), но което е по-неприятно е че корпуса (тялото), на което е монтиран целия съединител, не е от мерцедесовия компресор, ами е от друг компресор, който обаче не може да се намери на пазара, т.е. лесно ми е да ти го покажа на картинка, само че няма откъде да го купиш, нито пък чертеж от който да го направиш.
    Поради това именно каквото и да кажа все не помага...
    Може би ако потърсиш от някаква селскостопанска техника ще изскочи някоя механична муфа дето би свършила работа.
    Муфа от климатичен компресор може също да работи добре, но само с по-малка помпа, защото предават по-малък въртящ момент, респективно трябва да компенсираш с ремъчната предавка и двигателят да работи на сравнително високи обороти когато се теглиш (което не е особен проблем).
    С две думи тази ибейска помпа с двойната шайба не е лош вариант ако можеш да я конструираш сам, примерно с ел-муфа от нисански климатичен компресор, щото пък да я купиш цената и е малко шокираща...
    V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

    Коментар


    • #17
      От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

      Няма да държат тия ел магнитни съединители. Трябва си механика. Имам го някъде по мазетата. Явно ще трябва да го намеря, после да го разглобя, после да го снимам и накрая да търся някой майстор да го сглоби. Пък и никой не ще да черпи напоследък. Баси.
      За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

      Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

      Коментар


      • #18
        От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

        Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
        Няма да държат тия ел магнитни съединители. Трябва си механика. Имам го някъде по мазетата. Явно ще трябва да го намеря, после да го разглобя, после да го снимам и накрая да търся някой майстор да го сглоби. Пък и никой не ще да черпи напоследък. Баси.
        Черпя бе , аз да не съм Кольо ... снимай го това чудо и казвай отде да го търся , че цял ден ровя из нета да видя електромеханична муфа от Тойота и никъде няма такава картинка , а само това измислих за съединител ...
        VEREYA MOTORSPORT TEAM

        Коментар


        • #19
          От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

          Ще снимам, ама къде ще го търсиш после-нямам идея. Аз го мярнах в трюма на турска така и си го откраднах с честен труд. Просто мисля бързо и реагирам светкавично. Не е проблем да се направи. Напоследък е трудно да се стигне до идеята, правенето е лесно. Представи си накрайник за манивела на Жигули. После си представи 2 такива, едно срещу друго. Едното е на вала с ремъка, а другото на вала с помпата и шава по шлици. Да могат да се срещнат и зацепят. Анадън му? Има си и вилка като на ск. кутия. Ако си стоплил-добре. Ако не-ще чакаш, че много задачи и съм се смахнал.
          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

          Коментар


          • #20
            От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

            Първоначално публикуван от targa Преглед на мнение
            Ще снимам, ама къде ще го търсиш после-нямам идея. Аз го мярнах в трюма на турска така и си го откраднах с честен труд. Просто мисля бързо и реагирам светкавично. Не е проблем да се направи. Напоследък е трудно да се стигне до идеята, правенето е лесно. Представи си накрайник за манивела на Жигули. После си представи 2 такива, едно срещу друго. Едното е на вала с ремъка, а другото на вала с помпата и шава по шлици. Да могат да се срещнат и зацепят. Анадън му? Има си и вилка като на ск. кутия. Ако си стоплил-добре. Ако не-ще чакаш, че много задачи и съм се смахнал.
            Стоплих , само не мога да стопля как ще го включа или по точно как ще изключа при 800 оборота ...
            VEREYA MOTORSPORT TEAM

            Коментар


            • #21
              От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

              Де да знам. Турни му пружина и спусък, барем зацепи бързо. Като е отворена помпата, смятам, че удара при зацепване няма да е силен. Или цялата свинщина да се напълни с масло. Да увлича и другия вал. Мисли бре, че ми се доспа. Някаква бронзова втулка, да го играе синхронизатор, малко да увлече и другия вал, че да включва по мазно. Другия вариант е да гасиш мотора преди свинщината, ама нещо не ме кефи. Чакай да го разкова, че забравих кво беше вътре. Не вярвам турците да са гасили маторя. Айде лека. Чакай, сетих се. Като на старите Ровъри (парт тайм), там е със пружина и спусък. Вътрешни шлици широки примерно 10-12мм и външни, дето се намъкват във вътрешните, ама 5мм. РАВНО ЧЕЛО. Натискаш спусъка и муфата тръгва. Ако не улучи не зацепва, в следващия момент е до дъно. Щот пружината яка. Някога може и да се строши, ама кога ще е? Решения много. Хрумна ми и с центробежен съединител от скутер, ама не го знам как точно бачка. Айде, тема за размисъл.
              Последно редактирано от targa; 08-03-13, 23:59.
              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

              Коментар


              • #22
                От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                Ще го измислим , лека
                VEREYA MOTORSPORT TEAM

                Коментар


                • #23
                  От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                  Според мен конусният съединител е подходящ предвид задачата, а и е лесен за изработка. Трудната работа е закаляването на работните повърхнини, но мисля в Пловдив имаше фирма която се занимаваше с това.
                  I get High by going Down

                  Коментар


                  • #24
                    От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                    Добре бе, щом ще се влиза във филм, няма ли да е по-добре да се помисли малко повече и да се направи КОМ на кутията? Патролите нямаха ли "подготовка" за това, и на които няма КОМ има един капак? Поне на гробаря беше така, и кома си заспа на мястото. След като няма оригинален-може да се направи, чиста механика, има достатъчно фирми които могат да го изработят.

                    Ако не-за помпата за хидравликата предлагам както аз си направих извода за лебедката-с някакъв готов възел. При мен е модула който включва предния мост на ГАЗ-ковата раздатка. Има си всичко необходимо в него за включване и изключване. Гадното е, че пак се иска да е спрял, или поне да се върти с много ниски обороти. Трябва да се измисли плавно зацепване, като скутерския съединител. Ако се ползва целя в комплект няма да се налага да се правят други части.

                    Ама мислене...
                    Има ли желание-има и начин!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                      Патролите с двигател 2.8 нямат фабричен отвор за ком и затова се налага да се прави с хидравлика . Проблема е как плавно да включва помпата към ремъчната шайба !?
                      Мисля си това да стане с муфата , която включва предния кардан на Тойота 70-ка ама никъде не мога да го видя това животно какво представлява и дали ще може да го използвам ... По моите наблюдения като начин работа трябва да стане защото Тойотата може да включва и изключва предното в движение , освен това на Сърбия Трофи Тойотата на чеха предполагам е била със такава муфа за включване на мех. лебедка - Стоян Францов и Киро бяха там , те могат да кажат как е зацепвал лебеда ...


                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCN0772.jpg
Прегледи:2
Размер:278.0 КБ
ID:5460268

                      ... къде мога да я видя тая прословута муфа някой знае ли ...

                      Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                      При мен е модула който включва предния мост на ГАЗ-ковата раздатка. Има си всичко необходимо в него за включване и изключване. Гадното е, че пак се иска да е спрял, или поне да се върти с много ниски обороти.
                      Дай да го видя тоя модул ...
                      VEREYA MOTORSPORT TEAM

                      Коментар


                      • #26
                        От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                        Живкооо, секо 4х4 със заключени главини може да си пуска предното в движение без съединител, даже патрула ти може ))

                        Ко ти трее такъв модул, търкаля ми се една раздатка от Г
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #27
                          От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                          Първоначално публикуван от Бакалов Преглед на мнение
                          Патролите с двигател 2.8 нямат фабричен отвор за ком и затова се налага да се прави с хидравлика . Проблема е как плавно да включва помпата към ремъчната шайба !?
                          Снощи цяла вечер търсих и четох за характеристиките на ел-маг съединители и честно казано останах изненадан от въртящия момент, който предават на документи - аз мислех всъщност, че са по-слабички, пък се оказа им дават 50-150 Нм, което е повече от достатъчно. Нямам конкретен модел в главата си в момента, но това беше извода, до който стигнах четейки. Респективно да купува човек нов съединител е безумие предвид цената, но може да вземе стар - предлагам ти да потърсиш от по-голям климатичен компресор, каквито може би се срещат при някои по-малки автобуси (щото подозирам, че на големите автобуси намотката е на 24 волта, макар че и на 12 ще работи). Та ако намериш такъв по-масивен компресор, разбира се бракуван, там ще има всичко което ти трябва - и съединителя, и тялото под него... Малко стругарска работа от компресорния корпус да направиш фланец за помпата, но това го виждам лесно.
                          Гледах и механични муфи, скъпи са и те като нови, макар че са имат готов фланец за монтаж на помпа... виж тук за справка (скролни надолу)... но поне са по-евтини от ел-магнитните.
                          Все пак след снощното четене си мисля, че климатичен компресор ще ти свърши работа, особено ако е от дизел, защото вероятно ще си е с двойна клинова шайба и с голям диаметър (130-150 мм), т.е. ремъците ще имат голяма дъга на сцепление при нормалния ъгъл на обхват и няма да приплъзват...

                          Подозирам, че има и камиони с навесни хидравлики (примерно за падащ борд, гребло за сняг и т.н.) който също може би имат хидропомпи с ел-маг муфи.

                          Като търсих с гугъл за електро-магнитен съединител, излизат и български фирми, които имат на сайтовете си - определено си струва да отделиш малко време да проучиш.

                          Последно - маслените помпи за да работят нормално искат обороти, по-високи от някакви минимални, които минимални разбира се варират, но да кажем под 500 об/мин вече им идва трудно (като бях в Казанлък да избирам моята, ми казаха че минималните са около 800, но да кажем още малко надолу ще понесат), та имах го предвид и това, че не можеш да се теглиш на лебедка ако помпата се задвижва от прекалено бавнооборотен вал... то тогава по принцип трябва и доста голяма помпа, за да дава нормален дебит. Всичко това за зъбни помпи де...


                          P.S. Да допълня - след няколко минути мислене почти изкристализира най-лесният вариант в твоя случай - оригинален климатичен компресор от Патрол, заедно с неговата си стойка, защото всичко е готово (и механика, и кабели за пускане) - просто пръскаш компресора на парчета и стругар ти израбптва в предния капак на компресора леглото за помпата...
                          В краен случай може да се наложи (понеже е задвижен от единичен ремък) да направиш 2 шайби за пистов ремък - едната за коляновия вал и другата за да смениш тази на съединителя... Респективно малко по-малка помпа - примерно 15 кубика, така че спокойно да я въртиш до 4500 об/мин на двигателя без да консумира голям въртящ моментпрез съединителя...
                          Помисли над това... ако искаш звънни да обменим неколко мисли по темата.
                          Последно редактирано от Postman; 09-03-13, 11:29.
                          V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

                          Коментар


                          • #28
                            От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                            Първоначално публикуван от belata
                            На Патрулите ги слагат на скоростните кутии комовете,ще се спестят много неизвестни,ако се намери оргинален ком за механичен привод,Ленд Ровърски излизат често,може да се преработи за Нисана
                            Няколко пъти го написах , но сега го повтарям отново за не разбралите - скоростната кутия на RD28T няма място за ком ! Така , че всякакви акъли в тази насока не вършат работа , а и темата е за хидравлично задвижване ... Не виждам къде е "соленото" след като за лебедката съм дал 100 паунда и още 1000 лв съм отделил за хидравликата ...
                            VEREYA MOTORSPORT TEAM

                            Коментар


                            • #29
                              От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                              Е то най-добре хидравликата да я вържеш на пто-то и тогава няма да се чудиш за тия съединители и муфи

                              Иначе става да вземеш кутия от 4.2 те имаха отвор за пто. Ако не бъркам камбаната е същата. Другата ти опция е просто да си направиш отвора, щото разликата в кутиите е минимална.


                              Е примерно това ще стане.
                              http://www.ebay.co.uk/itm/PTO-PUMP-K...item2a26380b8a
                              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                              Коментар


                              • #30
                                От: Монтаж на хидравлично задвижване към механична лебедка

                                Живко помисли за помпа от падащ борд с управлението,единственият проблем ще бъде в акумулатора ще свършва бързо.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X