Нямам как да направя топки. Иначе трябва да е една, и да показва като авиохоризонта - есновременно и двата наклона. От самолетите не става - не работи без жироскопите. С тях става около 200 кила и пие 6 киловата. Може да се използва указателят на курса и тангажа - на всички руски въртолети е еднакъв и само указателят може да се направи на такава топка с тежест. Ама няма от къде да се гепи и няма къде да се сложи. В летящите всичко става по-бавно отколкото в джипа и пилота има време да го гледа. Особено като няма за кво да гледа навънка.
Добре зада го има тази уред трябва да е свързан с някой защити кога е крайния предел на обръщане примерно зумер
Бе слагат ги за украшение и фасон. Не че има някаква особена полза.
Аз имам часовник/термометър (все показва -30 ), инклиномер (те тва дето Пламен пита за него) и нещо като висотомер (само дето не показва реална надморска височина, а денивелацията между изходния пункт, в който си сложил скалата на 0, и пункта, в който се намираш)
От всичките някаква реална полза има само от часовника. Онова за наклона няма кой да го гледа, когато стане напечено, а по него няма някаква сигнализация за критични наклони, била тя и визуална.
Дявол знае какви са датчиците, ама сигурно са достатъчно точни. Проблемът им е като на другите - нищо няма да успееш да виждаш. Течните кристали са нискоконтрастни, на светло изобщо няма да го видиш. Освен това там има някви идиотски картинки и букви - трябва да седиш, да го зяпаш и сума време да осъзнаваш какво аджеба си видял. Особено когато показанията се променят много бързо и непрекъснато, а в колата винаги е така.
Канадските са професионални всъщност. Повече от цифровите. Те най-много да имат няква памет, че после като разследват причината за корабокрушението ... Дрън-дрън. Прочее, практически същото нещо ама с по-малко части имат всички самолети в цял свят. По долния ръб на указателя на авиохоризонта има фрезован един ей такъв канал - дъга с транспортир, и в нея се търкаля една светеща съчма. Като се осерат всичките свръхумни компютри, оня вътре все пак да знае кое крило къде му е че да не се пребие. Тия са същото - една никва пластмасова кутийка за фасон, отдолу един пластмасов маркуч с няква водица, съчмата, и от двата края е запушено с по още една съчма. Отзад - зеленикава хартийка, даже не са боядисали спирта в маркуча. И на ти - 60 канадски долара, на касата ако обичате. На това руснаците му викат канадски баян. Крайна форма на присмех.
Гравитацията е достатъчно точно насочена към центъра на Земята. Съчмата е единствено правилното решение. Въпросът и главен проблем е как показанията му да се направят читаеми и разпознаваеми. Вторият съществен проблем е как да се интегрират. Демек да се загрубят дотолкова, че да не подскачат като пуканка когато трябва и не трябва. И да стои пред очите, не да трябва да се въртят насам-натам и не накъдето трябва.
Такъв беше във Вранглера:
Та както казва Митко, изобщо не ти е до него, няма ли звуков сигнал да те предупреждава за нищо не става.
Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Хм. Ъъъ ... Мога да му направя звук. Мислех си че той ще е още един пречещ фактор в и без това критичен момент и го зарязах.
Казвайте тогава - със или без аларма. Да се таковам у специалисто, май трябваше да питам по-рано ...
Присъединявам се към мнението на Чавдар (V93). Според мен тези уреди стоят за украса и разкош в джипа (за забавление на децата и каките). Да се ориентираш по тях в ситуация където си аха да се катурнеш - май е безмислено, да не кажа неадекватно.
Така че и аз бих си сложил такъв инклинометър в колата но по-скоро от кич..
А ако ти дойде на челното стъкло? Той може и да се прожектира там, но това са други пари затова не го и предлагам. Нещо като канадските, без черната кутийка, светещо и евентуално с пискун. А?
Според мене ... водиш ли се по тоя уред със сигурност ще се обърнеш ...
И аз подкрепям мнението на Yaro и V93 че това е само за забавление на стоящите до и зад шофьора ...
Хм. Ъъъ ... Мога да му направя звук. Мислех си че той ще е още един пречещ фактор в и без това критичен момент и го зарязах.
Казвайте тогава - със или без аларма. Да се таковам у специалисто, май трябваше да питам по-рано ...
Ако ще го правиш с аларма, ще трябва или да я настроиш за едно фиксирано критично ниво или да предвидиш възожност за настройка.
Всичко зависи от предназначението де.
Ако се прави за една конкретна джипка - фиксираното критично ниво може да се настрои според нейните особености. Ако ще искаш да оставиш мегдан за ползване на различни машини - тогава или трябва възможност за потребителска настройка или да фиксираш алармата да сработва на такова ниво, което ще върши работа за максимално широк кръг джипки.
Коментар