Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Уред за измерване на наклона.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Добре де вие си имате такива уреди в главите аз си нямам.
    Разбирасе че като е натопорчено няма кои да го гледа.
    Аз говоря за случаите когато наклона не е опасен и можеш да си свериш часовника.
    Примерно изкачваш голямо нанагорнище. Как можеш да разбереш дали можеш да спреш и да обърнеш. Повечето джипове могат да катерят наклон които ако е страничен се обръщат.

    Коментар


    • #47
      Първоначално публикуван от kinex
      Добре де вие си имате такива уреди в главите аз си нямам.
      Разбирасе че като е натопорчено няма кои да го гледа.
      Аз говоря за случаите когато нклона не е опасен и можеш да си свериш часовника.
      Примерно изкачваш голямо нанагорнище. Как можеш да разбереш дали можеш да спреш и да обърнеш. Повечето джипове могат да катерят наклони при които на страни се обръщат.
      Да бе нямаш! Мене ако питаш, този "уред" в главата подлежи на настройка. Идват си нещата с опита. И по-важна е твоята преценка. Щото уредчето ще ти покаже някакви градуси (дали са верни или не е друг въпрос), ама само ти можеш да оцениш особеностите на терена -каква е почвата, наличие на камънаци, неравности и т.н., както и собствения си опит и умения.

      Аз например тръгнах да обръщам на наклон, който според мене си беше съвсем безопасен. Ама се набутах в един нисък клек, който се оказа гадно нещо и джипката взе да се пързаля странично по него. Явно отстрани е изглеждало страшничко, щото жената после дойде ни жива ни умряла и още ми пили на главата.
      Та в случаи като този случай уредчето ще ти отчете безопасен наклон, ама няма как да ти каже, че тоя нисък клек може да те повдигне като камък и да изпързаля.
      Ние не сме неутрални!

      Коментар


      • #48
        В този си вид са хубави за лодки и не стават за нищо в джиповете, вече всичко го казаха.
        Да, разбира се че регулируемо. Всички понасят крен около 30 градуса, усещането за паника идва при около 20. При ниски скорости може да се обърне само на дълъг участък, за да не сработва от единични камъни и дупки ще трябва да се регулира.
        За да знаеш как всъщност стои колата трябва топката на авиохоризонта. Само че джипхоризонт се прави много по-трудно заради вибрациите. За да показва нещо смислено волю-неволю указателят трябва да е активен, а това са много скъпи прибори, много((
        За да разбереш дали може да обърнеш трябва да има и диферентомер. Колкото показва той, после толкова ще е кренът в завоя. Обаче. Производителите заявяват допустимите статични наклони на автомобила, няма как да посочат други. Те се определят с кантар. Колата се връзва от четирите страни, платформата се накланя навсякъде докато кантарите под колелата покажат нули. Динамичните наклони може да са и много по-големи и много по-малки. Във върха на завоя ще се случи камък и амортисьорите ще те изстрелят по гръб и при 15 градуса. Или ще ти стигнат скоростта и мощността, ще залепнеш във виража от центробежната сила и нормално ще прелетиш някои 45 градуса които уж са недопустими. Както се случи, за правилна прогноза трябват освен ъглите, скоростта и ускорението, още и идващия профил на пътя. Безнадеждна работа ... За тва си требе шефиор Той има и по-мощен компютър и повече датчици. Особено за предсказване на бъдещето. Или пък няма да успееш да се качиш по 70 градусово хълмче. Обаче нищо не ти пречи да падаш по него стига да не пипнеш спирачките, и долу изравняването на профила да е достатъчно плавно.
        Ако имаш такова нещо обаче, имаш повече шанс да прецениш дали да продължаваш с безумието, или си стигнал до границата. Своята и на колата.

        Коментар


        • #49
          Първоначално публикуван от kinex
          Добре де вие си имате такива уреди в главите аз си нямам... Примерно изкачваш голямо нанагорнище. Как можеш да разбереш дали можеш да спреш и да обърнеш...
          Е не ми казвай, че като катеря газопровода например, ще си гледам инклинометърчето за да осъзная дали мога да обърна насред склона или не?? Все ми се струва, че преценката на база опита е по-важна, отколкото какво ми показват разни светещи джунджурийки за по 5лв. в колата..

          Коментар


          • #50
            На познат маршрут не ти трябва нищо. Никой не се замисля дали може да се тича по пистата на стадиона или да се отиде пеша на Черни връх. Всички знаят че може. Я ми разкажи обаче как точно се прави на непознат маршрут, а? Или на всеки пет метра ще вадиш клинометъра и ще топорчиш бусолята? Обади се на Пътното тогава, може и да ти платят нещо за листчето ако записваш)
            В магазина за 5 лева дават менте на истински прибори все пак ... Те са безобразно направени и целта им е само кич, но подражават на наистина важни неща. Сдобий се с оригинала и веднага ще разбереш за какво служи. Висулката на ключодържателя не е компас. От което не следва че компасът е безполезен уред.

            Коментар


            • #51
              Уреда си изглежда добре и на място във всеки...SUV-придава им "приключенски" вид т.е., че могат нещо извън пътя.
              За да ни каже клиномера горе-долу кога ще се катурнем трябва да бъдат въведени куп данни за конкретната машина-обща маса, напречно и надлъжно разстояние м-ду колелата, център на тежестта,скорост, разни ъгли и куп други. Стефан по-горе е изброил и "неочакваните" динамичните променливи. После следва и подобната задача за диферента (надлъжния наклон). И двата уреда или датчиците им трябва да са в диаметралната равнина на машината. Иска си и време за интерпретиране на данните, вземане на решение, подаване на команда и изпълнениети и от машината. До тогава или си преминал или си се обърнал- и двете функция пак на същите динамични променливи.
              Оставете жироскопите-те си вадят честно хляба в жирокомпасите и уредите за авиохоризонт. Нека не влизаме в дебрите на теорията-прецесия, полезна съставна на земното въртене...Ще ни изгонят от гората
              На корабите все пак се смятат много неща преди да отплаваш- център на тежестта, напречен и надлъжен метацентър, център на тежестта на изместената от корпуса вода, кренящ и диферентиращ момент,изправящи моменти, диаграма на Рид за "ъгъл на залеза"-т.е. при какъв крен ще се обърнеш и куп други. Не може да сравняваме и амплитудите и честотите на клатене на корабите и джиповете. Клинометъра повечето време си го гледат вахтените пом. капитани, когато се товари и разтоварва.
              Не знам как в авиацията, но и там няма да е много по-различно
              Дайте да измислим как да подобрим точността на показанията на уреда за количеството гориво в резервоара, а наклоните на машината и докъде можеш да стигнеш или го чувстваш или не. Дори и да ти остане време да го погледнеш, уреда ще ти каже какво е било преди малко, а сега вече е нещо различно.
              There is no dark side of the moon really. As a matter of fact it's all dark.
              No wahalla.

              Коментар


              • #52
                Ми така кажете бе Че то било много лесно.
                Значи като обърна Гранда да запомня на колко градуса е станало та да знам за другия път.
                Ама квот съм тъпо ще взема да забравя и след един месец пак ще го обърна.
                Няма лошо. Повторението е маика на знанието.

                Коментар


                • #53
                  Пацо, днес видях тук в една автокъща Гранд SRT8, купи си го него и забрави за разните туареци и други смешни неща. Тъкмо освен ураганната динамика ще имаш и друг плюс - никога няма да поискаш да го вкараш някъде където можеш да го обърнеш.
                  Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                  Коментар


                  • #54
                    А на бас.

                    Коментар


                    • #55
                      малко тъп въпрос , но дали ги няма в моргите тези уреди , свалени от някое джипче дето са били фабрични

                      Коментар


                      • #56
                        Първоначално публикуван от dimy
                        малко тъп въпрос , но дали ги няма в моргите тези уреди , свалени от някое джипче дето са били фабрични
                        Освен че ги има предполагам и че са по качественни. Обаче са инплантирани в таблото а на мен ми трябва автономен в кутийка.

                        Коментар


                        • #57
                          Първоначално публикуван от kinex
                          Първоначално публикуван от dimy
                          малко тъп въпрос , но дали ги няма в моргите тези уреди , свалени от някое джипче дето са били фабрични
                          Освен че ги има предполагам и че са по качественни. Обаче са инплантирани в таблото а на мен ми трябва автономен в кутийка.
                          Да бре, на старите Паджери са много "имплантирани" - стърчат отгоре като притурка
                          А за SRT8-то не си прав, с тоя снегорин отпред и 20" джанти си ограничен фабрично
                          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                          Коментар


                          • #58
                            ми то не е трудно да се направи и няма да е скъпо , а и самите уреди пак са в кутика в таблото, макар че ще е голяма играчка докато се направи самата кутийка да има вид и да се закача за новото табло

                            Коментар


                            • #59
                              Първоначално публикуван от kinex
                              Освен че ги има предполагам и че са по качественни. Обаче са инплантирани в таблото а на мен ми трябва автономен в кутийка.
                              е, не е ли по-лесно да си направиш кутийка за готовия уред, отколкото самия уред
                              ________________________________________________
                              Subaru OUTBACK 2,5
                              Hyundai TUCSON 2.0

                              Коментар


                              • #60
                                Уф, айде пак. Тия които се монтират по средата на таблото трябва да се продават само в комплект със сини габарити и пърдящ ауспух. Те не са само менте, а са чисто опит за убийство. Показанията им са неверни винаги - нечитаеми са.

                                За резервоара - почти никак. Обемните методи и хитрите за следене на огледалото не стават. Чувал съм че на мерцедесите датчикът е тръбичка с поплавък в нея и линеен а не секторен реостат. Ако е вярно, то възможно най-доброто е това нещо, монтирано през центъра на резервоара. Или по разхода, обаче там поне аз се сблъсках с нямане на датчици.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X