Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Акумулатори - разновидности и технология

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Първоначално публикуван от LJ73

    слагаш по една ключ маса на всеки - като го "сдухаш" изключваш го и включваш втория...

    Ако това беше "правилния" отговор, никой нямаше да ползва палене с кабели от друга кола /нали са в паралел и тока ще отиде в сдухания акумулатор, не в стартера??? /
    Аз говоря за аварийно захранване - напълно автономно и винаги осигурено, а не за подсилване на електрическия капацитет на автомобила като цяло...

    Когато подаваш ток с кабели, точно това става, затова ако кабелите са ти от Илиенци ти се запалват в ръката..

    Коментар


    • #32
      Първоначално публикуван от Volk
      Когато подаваш ток с кабели, точно това става, затова ако кабелите са ти от Илиенци ти се запалват в ръката..
      искаш ли да направиме един експеримент с 2 акумулатора? аз имам зареден, ти донеси един изтощен... Ще ги вържеме с най-обикновена жица, да видиме дали ще се стопи...
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • #33
        Ще загубиш....

        Коментар


        • #34
          Не, проблема с кабелите от Илиянци е друг. Те са просто некви тънки изгъзици, и доколкото специфичното съпротивление силно зависи от сечението, то и общото им съпротивление е голямо, пада върху тях е голям, и ни палиш ни имаш кабели.
          Решението е просто - кабели по 35 квадрата, клещи за маса на електражен и готово. Верно излиза повече от 50 кинта, ама ти е мирна главата.
          Да, кабелите не бива да са по-дълги от 3 метра всеки.

          Коментар


          • #35
            Мръсното на китайците е, че номерата им са непредсказуеми!
            Миналата зима докато питах човека какви са тия измислени кабели ми замириса на пърлено и след малко тичаше като бит китаец да си завира ръцете в снега..

            Коментар


            • #36
              [quote="VPetrov"]
              Когато става дума за реална ситуация при която източника на ток е акумулатор и външния товар има по-малко съпротивление отколкото това на акумулатора, тока във веригата се определя от възможностите на акумулатора. Тогава се проявяват предимствата на "геловия" акумулатор, който има по-малко вътрешно съпротивление поради факта, че плочите му са разположени много по близо, отколкото на стандартния акумулатор. Естествено в такава ситуация "геловия" акумулатор ще позволи много по-голям ток (обикновено до два пъти) отколкото стандартния.
              Руския физик в сайта на Стефан коментира два еднотипни оловни акумулатора...
              Да приемем, че основния акумулатор е гелов, а резевния стандартен оловен.
              Според мен когато основния гелов се изтощи тотално, ако се включи паралелно с резевния стандартен, ще му смукне тока за нула време...даже и инсталацията ще подгрее ако наистина има свойството да се зарежда бързо..

              Освен това при различни вътрешни съпротивления ще стане постоянен затворен кръг през този който е с по-малко и ще изтощи другия...

              Коментар


              • #37
                Значи, нищо не знам за геловите акумулатори, но съществено предполагам че зарядния им режим е различен от течните.

                Коментар


                • #38
                  в карйна сметка мога ли да си монтирам лебедка с един гел-акумулатор? препоръчайте ми някакви читави ,,гелчета'' ?Дайте моля някакви координати за закупуване и цени !
                  PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                  КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                  0899187766

                  Коментар


                  • #39
                    Първоначално публикуван от churov
                    в карйна сметка мога ли да си монтирам лебедка с един гел-акумулатор? препоръчайте ми някакви читави ,,гелчета'' ?Дайте моля някакви координати за закупуване и цени !
                    Колко Ah акумулатор ти трябва?
                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #40
                      Първоначално публикуван от Volk
                      Мръсното на китайците е, че номерата им са непредсказуеми!
                      Миналата зима докато питах човека какви са тия измислени кабели ми замириса на пърлено и след малко тичаше като бит китаец да си завира ръцете в снега..
                      имам "китайски" кабели от Метро /13лв май бяха/ подавал съм ток и са ми давали поне десет пъти... никакъв проблем!
                      Не са ви виновни китайците, гледайте какво купувате... ако кабелите са много меки, значи са тънки и не стават! Освен това преди да завърти стартера е хубаво да изчакаш една-две минути да се "възбуди" скапания акумулатор...

                      Относно ползването на 2 акумулатора: КОЙ Е КАЗАЛ ДА ВЗИМАШ ЕДИН ГЕЛОВ И ЕДИН ОБИКНОВЕН??? ИЛИ 2 ГЕЛОВИ ИЛИ 2 ОБИКНОВЕНИ!!!
                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • #41
                        Абе ... Май трябва да се почете ... Ама най-вероятно е именно така, не се сещам причина да не е ... Електрохимията - и тя не прощава, а в случая няма начин да не е различна.
                        А, да палиш кола с мъртъв акумулатор веднага е загуба на време ... Аз винаги чакам амперметъра да миряса поне малко, там 10 ампера да тръгнат, а не 50 или 30, и тогава вече може.

                        Коментар


                        • #42
                          Прав си Стефане, че трябва да се чете. Понякога мислим с пръстите на клавиатурата и става една...

                          Ячейка АКБ образуется несколькими парами (или несколькими десятками пар) пластин, срединными параллельно для повышения эффективной поверхности элемента. Так что параллелизм заложен в основе технологии аккумулятора.

                          Тоя братушка е виждал акумулатор само на снимка и то на четири водки! Няма(подчертавам за да не викам) паралелно вързани плочи в акумулатора! Отварял съм, рязал съм, заварявал съм с графит мъртви клетки, но не съм виждал това, за което той твърди!
                          За втората му легенда мога да покажа схема, но май няма смисъл!

                          Volk, на прав път си!

                          Коментар


                          • #43
                            Първоначално публикуван от LJ73
                            КОЙ Е КАЗАЛ ДА ВЗИМАШ ЕДИН ГЕЛОВ И ЕДИН ОБИКНОВЕН??? ИЛИ 2 ГЕЛОВИ ИЛИ 2 ОБИКНОВЕНИ!!!
                            Логиката ми е следната:
                            След като геловия акумулатор отдава два пъти повече ток, грубо казано два пъти по-бързо се изчерпва, т.е. тези примерно 65 А не ги отдава за час, а по-бързо..
                            Това означава, че не е в състояние след известен престой да възстанови чрез бавна електролиза частично ресурса си, което е характерно за обикновения - изчерпва се, но след половин час може още малко да живне..

                            Реших да направя следното:
                            Ще поставя ръчен шалтер четириполюсен и ще превклювам енергийната система на джипа от едния изцяло - на резервния когато се наложи, и от време на време за раздвижване на резевния..
                            Просто и надежно..
                            А ако получа и цена за мониторчето ще си го поставя при резервния да имам визуална информация.
                            А от резервния - кабели за подхранване на външен източник - лампи, телевизори, инвертор за 220 Волта и т.н.

                            Коментар


                            • #44
                              Първоначално публикуван от Паджеровод

                              Тоя братушка е виждал акумулатор само на снимка и то на четири водки! Няма(подчертавам за да не викам) паралелно вързани плочи в акумулатора! Отварял съм, рязал съм, заварявал съм с графит мъртви клетки, но не съм виждал това, за което той твърди!
                              За втората му легенда мога да покажа схема, но май няма смисъл!
                              Да бе, къде има паралелна връзка в акумулатора?

                              Сепараторите разделят едно срещу друго перата, които са съединени в обща група но това не е класическо паралелно свързване според мен, защото те не са отделни галванични клетки със собствен потенциал..

                              Коментар


                              • #45
                                Реших да направя следното:
                                Ще поставя ръчен шалтер четириполюсен и ще превклювам енергийната система на джипа от едния изцяло - на резервния когато се наложи, и от време на време за раздвижване на резевния..
                                Просто и надежно..
                                Просто и надеждно на пръв поглед. Трябва постоянно да ти е в акъла на кой акумулатор си, щото ако забравиш дълго за единия не е добре.
                                Потърси такъв шалтер и ще видиш че не е лесно -а ако го намериш няма да ти хареса, защото ще е голям. Зер над 500А ще комутира!
                                С 4 яки диода става автоматиката ама ми е трудно рисуването...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X