Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Акумулатори - разновидности и технология

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    Менте, какъв. Или близо до него. Няма ги токовете на студено пускане по IEC и DIN, освен по ВСІ, което истинските тежкарски фирми пишат.
    За малък бензинов мотор. 110 амперчаса, ама това е при разряден ток 20 А и при +21 по Целзий.
    195 ССА(-1 значи че при -18 по Целзий може да даде стартов ток 195А за 30 сек. ССА значи Cold Cranking Amperes.
    ВСІ 800 значи че след 30 сек теглене на 800 А акумулатора ще клекне до 7,2 V според теста на Battery Council International.

    Коментар


    • #62
      Уаууу...
      Не звучи никак добре..

      Коментар


      • #63
        Първоначално публикуван от Стефан
        ВСІ 800 значи че след 30 сек теглене на 800 А акумулатора ще клекне до 7,2 V според теста на Battery Council International.
        А това значи ли, че няма да мога да запаля дизел 2,5?

        Коментар


        • #64
          Чакайте малко, Delphi e сериозен производител. Има ли други надписи по акумулатора например моделно име:

          Freedom Plus
          Freedom
          Standard
          Freedom Truck
          Truck
          Freedom Marine
          Freedom Stationary?

          Ако има такъв надпис ще ме улесни...
          VPetrov.photography

          Коментар


          • #65
            И какво като ги има? Това са някви търговски заклинания. Техническите характеристики са описани между абревиатурите на SAE, DIN, BCI, IEC, ГОСТ. По ГОСТ прочее изискванията са най - свирепи, и повечето прехвалени марки никак не минават през него. А добришките Искра например минават

            Коментар


            • #66
              Стефане и най-скапания акумулатор 110Ah ще даде много повече от 195А при -18 градуса. Просто това е абревиатура която означава нещо друго.

              Ето данните за Delphi truck 110Ah:

              CCA EN (-18C): 680A
              CCA DIN : 420A

              По ГОСТ прочее изискванията са най - свирепи, и повечето прехвалени марки никак не минават през него. А добришките Искра например минават
              Обяснението е много просто, не защото тези производители не могат или не знаят да правят такива акумулатори а защото на никой в Европа не му трябват (с малки изключения за северните части) А за Русия такива изисквания към работа на студ са просто нормални...
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #67
                )) Волт-амперните характеристики са непрекъсната функция, просто закона на Ом за цяла верига, с вътрешното съпротивление. Зависимостта от температурата е семейство криви с различен тангенс, вървят на букет. -18 е чисто електрохимически фактор, под тая температура грубо казано няма класическа електрохимия. За да работят на студено се правят други фокуси, и ги оставят да работят "вътре в себе си" така че йонните температури да остават високи. Приеми тия -18 като име на методиката, когато при тая температура дава едикакво си, при разните други условия дава известно какво друго. Работата изобщо не е в това колко е студено в гаража на Иван Иванов

                Коментар


                • #68
                  Първоначално публикуван от VPetrov
                  Чакайте малко, Delphi e сериозен производител. Има ли други надписи по акумулатора например моделно име:

                  Freedom Plus
                  Freedom
                  Standard
                  Freedom Truck
                  Truck
                  Freedom Marine
                  Freedom Stationary?

                  Ако има такъв надпис ще ме улесни...
                  Венци, пише Delphi - Land Rover parts..

                  Няма никакви тапи, затворена кутия с кръгло прозорче с лупа, вътре се вижда зелен фон...
                  От тези гелови, които изброявате на Topla, кой ще е достатъчен да завърти дизела надежно при ниска температура, ако другия е аут?

                  Коментар


                  • #69
                    Чакай бе човек, работата изобщо не е в температурата. Това дето го пише, "-18 С", е име на методика, нищо повече. Отдавна всички акумулатори работят почти нормално и на -30. Докато е нов ще върти дизела лесно и винаги, кво толкова. Просто истинските фирми пишат и трите числа, не само най-голямото, което най-хваща окото. Щото по ІЕС например там щеше да има не 800 като по ВСІ, ами например 400, обаче тогава остатъчното напрежение ще е 8,4 V след 60 сек, а по DIN ще пише мижавите 300, ама това ще е до 6 V сред 150 секунди. Съгласи се че не хваща окото като 800!!! брато, нооо як, нооо!!! А то е едно и също)) Това са методиките на три различни организации, и всичките са еднакво признати и уважавани.
                    По принцип дизеловия акумулатор трябва да може да пусне по-голям стартов ток, щото дизела иска повече външна сила за да запали. Тежките дизели се пускат с ток изобщо само понякога, нормалните пускачи са бензинови мотори, или бутилки сгъстен въздух, бомби, разни всякви барутни генератори.
                    Щом има капачки, твоя е обикновен киселинен оловен акумулатор. Обслужваем. Това дето му викаш лупа е едно конично плексигласово прозорче, за сметка на пълното вътрешно отражение то показва дали нивото на електролита е правилното. Като изчезне зеленото значи трябва да го долееш.
                    И пак по принцип, и за всеки джип - акумулатора никога не е много. Колкото повече - толкова повече. И за тебе трябва и да е дизелов. Бензиновите не винаги успяват да завъртят дизела.

                    Коментар


                    • #70
                      Първоначално публикуван от Стефан
                      Щом има капачки, твоя е обикновен киселинен оловен акумулатор. Обслужваем. Това дето му викаш лупа е едно конично плексигласово прозорче, за сметка на пълното вътрешно отражение то показва дали нивото на електролита е правилното. Като изчезне зеленото значи трябва да го долееш.
                      Стефане, НЯМА никакви капачки, отвори и т.н.!
                      Прочети какво съм писал...
                      Когато последния път доливах електролит на Москвич /миналия век/ , си полях дънките и вечерта в дискотеката станах като Тарзан, така че ми се ще да не повтарям тази операция..

                      Коментар


                      • #71
                        )) Ебати дискотеката, не знаех че има горски дискотеки Ти кво, да не си бил с Лисицата, и тя да те е прекарала през фейсконтрола? Или сте си нещо с Баба Меца, и охраната се е направила че вади един припаднал от кенефа?))
                        Хубаво бе, щом казваш че нема - нема, сигурно са ти ги гепили, тия по паркингите са си балимамата шъ знайш, ей! От студ и ушите ми клепнаха, и още не знам кой съм, едва се промъкнах в собствената си къща. Като няма капачки значи е необслужваем, а зеленото е някъв индикатор който става червен или черен когато акума пукне. Все тая. Хем пестиш от киселина и от дънки))

                        Коментар


                        • #72
                          Няма да ти казвам какво под дънките /които станаха на парцали/ също се беше спекло от електролита...
                          Голяма гадост!
                          А при мен е под седалката, та ако се обърна с джипа и е с капачки - директно ще ми се излее на...

                          Колко А-часа според теб е достатъчно за 2,5 дизел?

                          Коментар


                          • #73
                            Обичайните са 85 Ач, аз по-обичам 94. Работата е да може да пуска за малко любимите 400 - 600, колкото да врътне вала.
                            А моя е под капака, и все търся отнякъде да видя дистанционна ключ-маса. Ама с въженце а не електрическа. Уж имало, сигурно са секретни((

                            Коментар


                            • #74
                              Каква ключ-маса , нали си с купе от поливъглеродни нишки?!

                              Коментар


                              • #75
                                Не, от стъклени. Ма кво от това, и аз си имам ток в колата. И аз искам кат големите - с ключ маса. То си и имам, току на акума, ама искам да мога да я спирам и отдалече.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X