Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Акумулатори - разновидности и технология

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Акумулатори - разновидности и технология

    Някой, който е вътре в материята може ли да подаде повече информация за разновидностите на акумулаторите и особенностите им, по специално такива с гел и спирални клетки...
    Според мен при стандартния акумулатор при много силен разряд /лебедка/ би трябвало да се получават механични увреждания в клетките в следствие на много силния ток и съответните индукционни полета..
    Възможно ли е да е така?

  • #2
    Основните предимства на "геловите" акумулатори са:

    1. По-голям стартов (разряден) ток. Обикновено отдавания ток номинално е два пъти по-голям в сравнение с обикновен акумулатор със същия капацитет.
    2. По-малък разряд.
    3. Липса на възможност за „късо” между плочите при голямо натоварване или от оловни частици натрупващи се с течение на времето на дъното на кутията.
    4. Възможност за работа в произволно положение и респективно при евентуално преобръщане е съвършено безопасен.
    5. Много голяма устойчивост на вибрации.
    6. Много по-дълъг живот (обикновено гаранция от 3 години и живот от 10 години)
    7. Много по-голяма устойчивост към дълбок разряд.



    Характерно за тези акумулатори е липсата на течен електролит. При тях плочите са в сандвич със средна част специална фибротъкан, която е пропита с електролита и затова той не може да тече. В близкото минало подобни акумулатори бяха много скъпи и се употребяваха рядко заради цената си. В днешно време има много производители, които драстично свалиха цените и аз лично не смятам, че има каквато и да е причина да се използват обикновени акумулатори при подобни малки ценови разлики. Като пример ще посоча акумулаторите, които ние използваме: капацитет 65Ah и цена от 148лв с ДДС.
    VPetrov.photography

    Коментар


    • #3
      Първоначално публикуван от VPetrov
      Основните предимства на "геловите" акумулатори са:

      1. По-голям стартов (разряден) ток. Обикновено отдавания ток номинално е два пъти по-голям в сравнение с обикновен акумулатор със същия капацитет.
      Молба за малко повече разяснение..
      Имаме примерно активен товар с константа величина/съпротивление/.
      Ако той бъде включен във верига със стандартен акумулатор и такъв с гел ще има ли разлика в тока?
      В случая с лебедка, която има и реактивен товар, това ще доведе ли до по-различни обороти на ротора и съответно по-бързо прегряване на намотките от индуктивния товар?

      Това ли са "спиралните" клетки?

      Коментар


      • #4
        Още два въпроса!

        1. Това ли са "сухите" акумулатори?

        2. Има ли стандартна маркировка за разпознаване на типа и вида на акумулатора приета глобално?

        Коментар


        • #5
          Последен въпрос!

          Склонни ли са към свръхпроводимост при ниски температури - т.е. как се разреждат спрямо стандартните...

          Коментар


          • #6
            Има ли резон в това да си носиш в багажника едно малко сухо акумулаторче с по-малък капацитет, заедно с тубата с резервно гориво, защото ако ти падне акумулатора насред гората с 3 тона желязо, без манивела не е никак приятно и дали ще свърши работа да превърти стартера на дизела...

            Коментар


            • #7
              Имаме примерно активен товар с константа величина/съпротивление/.
              Ако той бъде включен във верига със стандартен акумулатор и такъв с гел ще има ли разлика в тока?
              Както е известно тока в една верига е равен на напрежението върху съпротивлението съгласно закона на Ом. Разбира се това е валидно когато имаме източник на ток с безкрайно малко вътрешно съпротивление. Когато става дума за реална ситуация при която източника на ток е акумулатор и външния товар има по-малко съпротивление отколкото това на акумулатора, тока във веригата се определя от възможностите на акумулатора. Тогава се проявяват предимствата на "геловия" акумулатор, който има по-малко вътрешно съпротивление поради факта, че плочите му са разположени много по близо, отколкото на стандартния акумулатор. Естествено в такава ситуация "геловия" акумулатор ще позволи много по-голям ток (обикновено до два пъти) отколкото стандартния.

              В случая с лебедка, която има и реактивен товар, това ще доведе ли до по-различни обороти на ротора и съответно по-бързо прегряване на намотките от индуктивния товар?
              Определено и според теорията и според това, което се вижда на практика при работа на лебедка с "гелов" акумулатор оборотите са по-високи респективно и усилието, което лебедката осигурява. Всъщност, ако се загледате повечето производители на лебедки изрично предупреждават, че за да работят лебедките им нормално се изисква наличието на акумулатор с повишени възможности за отдаване на ток. (Обичайно се посочва като изискване 600А което е два пъти над възможностите на стандартен акумулатор с капацитет 65Ah. Реактивната съставна при работата на лебедката няма особено практическо значение...

              Това ли са "спиралните" клетки?
              Не е задължително. Спиралните клетки са описания по-горе "гелов" акумулатор, при който плочите и сърцевината са навити в спирала.

              Това ли са "сухите" акумулатори?
              Има много други типове акумулатори които се наричат понякога "сухи" но това не е глобално приет термин. Може да се каже да.

              Има ли стандартна маркировка за разпознаване на типа и вида на акумулатора приета глобално?
              Не знам.

              Склонни ли са към свръхпроводимост при ниски температури - т.е. как се разреждат спрямо стандартните...
              Доста по-добре се държат като саморазряд има логика да са по-добри и на ниски температури. Според практиката се справят много по-добре на студено отколкото стандартните...

              Има ли резон в това да си носиш в багажника едно малко сухо акумулаторче с по-малък капацитет, заедно с тубата с резервно гориво, защото ако ти падне акумулатора насред гората с 3 тона желязо, без манивела не е никак приятно и дали ще свърши работа да превърти стартера на дизела...
              За дизел едва ли. За да запали дизела трябва доста по-мощно въртене от стартера отколкото би осигурило едно малко акумулаторче. Добрата практика е да имате два акумулатора в автомобила които да се управляват и превключват от съответната автоматика така че да се зареждат винаги но да може да се разреди само единия ако забравите нещо. Тогава просто превключвате на резервния палите и потегляте.
              VPetrov.photography

              Коментар


              • #8
                Работота всъщност е още по-противна.
                Според обикновеното виждане електрическия свят се определя от закона на Ом и Първия закон на Кирхов. Заради него прочее е измислена ключ-масата, и няма ключ-плюс, ама това е друга история
                Пълния закон на Ом, той и третия на Максуел всъщност обсъжда и вътрешното съпротивление на генератора. Изкуствено управляемия генератор тип динамо, алтернатор, може да има разни свойства на изхода. Природно определените генератори като разните батерии, акумулатори, светлинни клетки, термични, контактни метални, полупроводникови, други ... имат каквото имат. Всеки химически източник на ток, какъвто се явява акумулатора, освен всичко друго има вътрешно съпротивление. По това се различават дългосвирещите от стартовите батерии. Има батерийки за уокмени - те ще въртят малък товар два дни, и никога няма да накарат фенерчето да свети силно. Има стартови батерии - те могат да пръснат и охранителен прожектор, а с тях същия уокмен само ще хърка.
                Геловите батерии са технологическа изгъзица, която разстройва много текущи производители на акумулатори. Вътрешната организация не позволява взрив и при ток на късо, безценно свойство. Позволява продължително отдаване на слаби токове без разрушаване на клетките, и сравнително бързо спрямо течните обратно зареждане. Пак за сметка на високите допустими токове и практически вибрационната независимост. Позволява произволни кренове, и даже монтиране в произволно пространствено положение.
                Това е най-доброто което се продава в момента. А защо йонните батерийки отдавна измислени и донякъде изпитани в тъпанарския Софийски Университет не са в производство не знам. Обикновен 1 000 амперов акум по тая технология е по-малък от кибритена кутия.

                Коментар


                • #9
                  Първоначално публикуван от VPetrov
                  Добрата практика е да имате два акумулатора в автомобила които да се управляват и превключват от съответната автоматика така че да се зареждат винаги но да може да се разреди само единия ако забравите нещо. Тогава просто превключвате на резервния палите и потегляте.
                  Благодаря! Перфектна информация която ми спести за един час цяла седмица ровене и търсене...

                  Конкретно това устройство какво представлява - диодна история или релета с електроника?

                  Коментар


                  • #10
                    Има и малко електроника и диоди съответно Предполагам че е възможно човек и сам да си го направи но за сега аз лично предпочитам това устройство на TJM (фирмата която представяме за България). Удобно е, с добър дизайн и съответно визуализация на състоянието на двата акумулатора:


                    VPetrov.photography

                    Коментар


                    • #11
                      Супер

                      Някаква ориентировъчна цена?

                      Трябва ли двата акумулатора да са с аналогични характеристики?

                      Коментар


                      • #12
                        Има ли някакъв режим за изпълняване периодично на пълен цикъл на резервния с цел поддържане на кондиция?

                        При подаване на ток с кабели за външен консуматор от резервния /показано като outlet / има ли опасност от изгаряне на електрониката?

                        Риск от претоварване на алтернатора?

                        Коментар


                        • #13
                          на показаната схема двата акумулатора не са свързани паралелно /не се ползват едновременно/ следователно може да са различни...

                          в случая, който описваш с "падане" на акумулатора и т.н. резервния акумулатор е достатъчно да е 40А - без проблем ще запали топъл дизелов двигател /то му трябва един оборот реално.../...

                          С 5-6 годишен акумулатор от Лада /55Ач/ сме палили ЗИЛ157 от военния резерв /можеш да си представиш колко му е бил запекъл мотора за няколко години стоене/... Разбира се, ако се ползва постоянно толкова малък акумулатор, ще се разваля бързо...

                          ПС: Направата на такова устройство не е сложна - единствено механичната част /кутия, дизайн/ може да ни попречи да го направиме по-хубаво от американците... А за цената - без съмнение поне 50% по-евтино... Трябва и малко да се промени, че сигурно е патентовано
                          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                          Коментар


                          • #14
                            Първоначално публикуван от LJ73
                            на показаната схема двата акумулатора не са свързани паралелно /не се ползват едновременно/ следователно може да са различни...

                            ...

                            ПС: Направата на такова устройство не е сложна - единствено механичната част /кутия, дизайн/ може да ни попречи да го направиме по-хубаво от американците... А за цената - без съмнение поне 50% по-евтино... Трябва и малко да се промени, че сигурно е патентовано
                            Със сигурност при затваряне на релето стават паралелно свързани и е ясно, че ще започне да зарежда падналия основен..
                            Дали нямаше да е по-добре с ключ да се отделя основния, докато се възстанови захранването!

                            А американците отдавна не правят такива работи, знаеш че има кой да ги прави, въпроса е да са проверени и зад тях да стои марка, която донякъде гарантира с името си...

                            Коментар


                            • #15
                              Дали нямаше да е по-добре с ключ да се отделя основния, докато се възстанови захранването!
                              При всички акумулатори и батерий аксиома Nо 1 е че не се включват паралелно. При такова включване винаги текат изравнителни токове от единия към другия, което е чиста загуба.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X