Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Акумулатори - разновидности и технология

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    сега като се загледам... или схемата е непълна или това е някакво недоразумение... Смисъл от подобна схема ще има само ако при включването на "резервния" акумулатор, се изключва основния... Би трябвало релето да е 2-поз. /ON-ON/ и а превклячва от единия към другия акумулатор, а не просто да свързва "резервния"

    Свързването "паралелно" е често използвана система, но тогава не се слагат никакви релета... Двата акумулатора трябва да са еднакви и се сменят заедно... Ефекта е като един акумулатор с 2х капацитет и 2х стартов ток... Мойта Тойота беше така /и още е /
    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

    Коментар


    • #17
      Аз не искам двата акумулатора да ми падат заедно, а да имам заредена "туба с ток"
      Мисля, че ако сложа ключ-маса на основния ще реша проблема при аварийнно захранване, но каква е била идеята на произоводителя да го прави с изравняване...
      Ами ако основния е на късо и лебедката е оставена във включено положение, такова включване може да запали инсталацията от резервния.., предпазителя е по друга верига, а и не може да бъде на главната натоварена..

      Коментар


      • #18
        но каква е била идеята на произоводителя да го прави с изравняване...
        Никой производител не оставя двата акумулатора паралелно! Ако някой твърди това, значи или е бъркал "гаражен" майстор в колата му или не е запознат с материята!
        Чрез релета или контакти в самия "бендикс" двата акумулатора се свързват паралелно само по време на пуск за по голям стартов ток, а по време на нормална експлоатация(зареждане) те са разделени един от друг с диоди така че към всеки ходи заряден ток без да текат изравнителни токове между тях.

        Коментар


        • #19
          В по-новите автомобили ... от по-висок клас това е реализирано .....
          Има два акумулатора един стартов малък и друг с поне два пъти по-голям капацитет за всичко останало ...
          Системата (Бош) зарежда първо стартовия акум. и когато достигне необходимото напрежение почва да зарежда и нормалния акум ...
          Имам картинки .. ама трябва да ги сканирам ...
          Но там има и управление на генератора ... колко, как ... и става една ....
          Само да не ти се случи да го ремонтираш !!! Защото е процесорна система .....
          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

          Коментар


          • #20
            Първоначално публикуван от CarTest™
            В по-новите автомобили ... от по-висок клас това е реализирано .....
            Има два акумулатора един стартов малък и друг с поне два пъти по-голям капацитет за всичко останало ...
            Системата (Бош) зарежда първо стартовия акум. и когато достигне необходимото напрежение почва да зарежда и нормалния акум ...
            Имам картинки .. ама трябва да ги сканирам ...
            Но там има и управление на генератора ... колко, как ... и става една ....
            Само да не ти се случи да го ремонтираш !!! Защото е процесорна система .....
            Управлението на генератора е ясно, то е отменима екстра /няма генератор на автомобил който да има линейна характеристика, защото тогава оборотите трябва да са константа../, дай данни за регулатора, /Бош/, най-добре ако има part.№..

            Всъщност ако е цифрово, извинявай няма нищо да стане..

            Коментар


            • #21
              Започна да ми се прояснява мъглата..
              Тази джаджа на TJM / разчитайки схемата / е само монитор който показва токовете на зареждане и състоянието на двата акумулатора - схемата на връзване между акумулаторите е дадена примерно и вероятно релето не е реле, а ръчен ключ..
              Такова мониторче си е много удобна работа, а в този вариант и надеждна, защото няма изпълнителни вериги..
              А и спокойно може да се сложи ключ-маса на основния акумулатор, която да е част от перата на ръчния ключ /от печка /..
              Ако съм далеч от истината, моля за извинение..

              Коментар


              • #22
                http://www.uazbuka.ru/lib/electro/akb/akb2.htm#soedin

                Коментар


                • #23
                  Много хубава и полезна тема.На мен в момента ми предстои май да сменявам акумулатори.Направих им едно зареждане но едва завъртат мотора.Проблема е че на LJ73 са два а не зная какви да взема (марка /капацитет).И аз си мислех за презастраховане с резервни но не знам как става и има ли смисъл, че ако кача още два акумулатора в багажника да не заприличам на подвижна електроцентрала.Моля за съвет от хората с опит.
                  PS.Има монтирана лебедка като допълнителен консуматор.
                  Благодаря предварително.

                  Коментар


                  • #24
                    руснаците добре са написали... /г-н Паджеровод да прочете!/ При свързването на 2 еднакви /или почти еднакви/ акумулатора, няма никакъв проблем...

                    Който иска да си "наблюдава" акумулатора периодично /или постоянно/ може да си върже едно мултицетче от 10лв към акумулатора и да си гледа...

                    За желаещите да се подсигурят 100% - да си сложат 2-ри акумулатор и ключ-маса на двата и да "редуват" акумулаторите... Единия винаги ще е свеж Ако се ползва само един, другия постепенно ще се скапе, но ако ползваме единия 1, 2 или 5 дена, след това другия в крайна сметка ще имаме 2 заредени акумулатора... Ако единия се изтощи /от лебедка, забравени фарове и т.н./ превключваме на 2-ия и след като запалиме включваме изтощения паралелно да се зареди... когато това стане - го изключваме...

                    Аз лично препоръчвам 1 голям или 2 по-малки еднакви, нови акумулатора свързани в паралел... Капацитетът им е достатъчно голям и едва ли ще се наложи горната "гимнастика"
                    помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                    Коментар


                    • #25
                      писах, писах и накрая "Error...."

                      слагайте по 2 нови акумулатора в паралел /или един 100Ач/ и не се занимавайте с глупости!
                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • #26
                        А така, е те това и беше окончателния извод след няколкомесечни баталии май миналата година. Междувременно беше разглобена и обратно събрана и цялата електрохимия и електродинамиката и електротехниката. А шашкънията с процесорното управление на заряда-разряда вероятно е хубаво нещо, обаче аз лично силно се съмнявам че работи реално. А че е рентабилна хич не мога да повярвам, сигурно струва колкото купчина акумулатори колкото джипа, а дали ще продължи живота на поне един с поне месец ...
                        Виж - двете ключ-маси не се подлагат на съмнение от никого.

                        Коментар


                        • #27
                          Руснаците коментират паралелни връзвания на два акумулатора и случай на различни капацитети!
                          Те не коментират случай в който единия акумулатор е тотално изтощен, а другия е зареден!

                          А Стефан като депутат подава подлъгваща посока и ни гледа сеира!

                          Паджеровод е "правилния" отговор!

                          Коментар


                          • #28
                            Първоначално публикуван от Стефан
                            А така, е те това и беше окончателния извод след няколкомесечни баталии май миналата година. Междувременно беше разглобена и обратно събрана и цялата електрохимия и електродинамиката и електротехниката. А шашкънията с процесорното управление на заряда-разряда вероятно е хубаво нещо, обаче аз лично силно се съмнявам че работи реално. А че е рентабилна хич не мога да повярвам, сигурно струва колкото купчина акумулатори колкото джипа, а дали ще продължи живота на поне един с поне месец ...
                            Виж - двете ключ-маси не се подлагат на съмнение от никого.
                            и сто процесора да сложиш, ако нямаш нищо между ушите, пак ще ти се скапе акумулатора...
                            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                            Коментар


                            • #29
                              Първоначално публикуван от Volk
                              Руснаците коментират паралелни връзвания на два акумулатора и случай на различни капацитети!
                              Те не коментират сучай в който единия акумулатор е тотално изтощен, а другия е зареден!

                              А Стефан като депутат подава подлъгваща посока и ни гледа сеира!

                              Паджеровод е "правилния" отговор!
                              ако са свързани паралелно, нещо не се сещам как единия ще се изтощи, а другия не??? Ако искаш да ги изтощаваш докрай, слагаш по една ключ маса на всеки - като го "сдухаш" изключваш го и включваш втория...

                              Ако това беше "правилния" отговор, никой нямаше да ползва палене с кабели от друга кола /нали са в паралел и тока ще отиде в сдухания акумулатор, не в стартера??? /
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар


                              • #30
                                Ъхъ, без съмнение. И затова са и две ключ-масите.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X