Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Възстановяване рефлектори на фарове...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

    Още малко междиини резултати:
    1. 3М 8010 - окончателно стегнал е като монтажно лепило.
    - върху гол полипропилен - при опит за отлепване се къса предимно лепилото. С много зор може и да се отлепи на места, но с МНОГО зор и на порърхност, без никаква обработка, само поизмита и избърсана с обезмаслител на TRW.
    - върху грундиран с Novol и 3M primer 94 полипропилен - вече и за отлепване на може да става дума.
    - върху грунд за автостъкла - пак - къса се лепилото, но не се отлепва, никак.

    Извод - лепило за полипропилен има. Не трябва подготовка. Трябва да го оставите да се втвърди докрай. Не е еластично и не става за места, които искат еластичност - като крайна твърдост е като акрилно монтажно лепило или мек полипропилен. По-добра подготовка (шлайфане, хубаво почистване, грундиране) помага за още по-добро залепване.

    2. Лепило за автостъкла Sika 256
    - върху гол полипропилен - никак, тук изненада няма
    - върху грундиран с Novol/3M Primer 94 - почти никак. Не става
    - върху грундиран с Novol/3M Primer 94 и върху него грунд за автостъкла - къса се лепилото, но не се отлепва.
    - върху двойнолепяща лепенка 3М, без нищо - къса носителя на лепенката, с много упорство може и да се отлепи.
    - върху двойнолепяща лепенка 3М, намазана с 3М Primer 94 - пак така
    - върху двойнолепяша лепенка 3М, намазана с 3М Primer 94 и върху него грунд за автостъкла - категорично къса лепенката. Невъзможно е да се отлепи.

    Извод - задължително ползване на праймер за автостъкла , ако искате максимално добро залепване. Самият материал е с много приятни еластични качества - по-твърд от силикона (макар че има всякакви твърдости), най-често черен, и доколкото помня може да се боядисва. Много здрав на опън - разтяга се на 700% преди да се скъса, за което изисква сериозно усилие - много по-голямо от това на силикона.
    Последно редактирано от sparkybg; 08-11-18, 15:30.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

      За същите фарове като твоите говоря. Ще изчакам да видя какво ще свършиш ти и ще действам.
      Nissan Terrano 2,7 TDI

      Коментар


      • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

        Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение
        За същите фарове като твоите говоря. Ще изчакам да видя какво ще свършиш ти и ще действам.
        Е какво има за чакане - сваляш стъклото и го презалепваш (ще трябва да охлабиш и дръпнещ бронята надолу), ако не ти се разправя с нещата, с които аз (чистенето е МНОГО е пипкавеж и голяма гадост), добавяш "дъвка" равномерно по цялата периферия, и слагаш стъклото обратно.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

          Аз бих ползвал бутил, въпреки че се предполага, че веднъж извършена тази операция няма да се повтаря.
          Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
          Ford Fiesta 1.4 Tdci

          Коментар


          • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

            Още резултати:

            3: Fix-all (стяга почти като силикон, на твъурдост като силикон, не мирише. Много прилича на сив полиуретан от салам.):
            - върху гол полипропилен - нула залепване. Маха се с поглед
            - върху грундиран с Novol/3М Primer 94 - може да се махне с чегъртане, иначе се къса лепилото и остава долен слой.
            - върху грундиран с Novol/3M Primer 94 и после грунд за автостъкла - същото
            - върху двойнолепяща лепенка, гола или намазана с грунд на Novol/3M Primer 94, включително и после намазана грунд за автостъкла - има залепване, но се отлепва лесно.

            4. Неутрален универсален силикон:
            - върху гол полипропилен - нула залепване
            - върху грундиран с Novol/3M Primer 94 - добро запеване, като върху стъкло, тоест става.
            - върху грундиран с Novol/3M Primer 94 и върху него грунд за автостъкла - залепване като върху стъкло, тоест става.
            - върху гола двустранна лепенка 3М - добро залепване, може би с една идея по-слабо отколкото върху стъкло, но става.
            - върху грундирана с Novol/3M Primer 94 двустранна лепенка на 3М - по-добре от предния вариант, но по-слябо от следващия. Става.
            - върху грундирана с Novol/3М Primer 94 и после с грунд за автостъкла двустранна лепенка на 3М - като върху стъкло. Става.


            Тоест има и бюджетни варианти:
            - грунд за пластмаси на Novol + силикон или Fix-all, на обща цена около 20лв.
            - грунд за пластмаси на Novol + грунд за автостъкла + лепило за автостъкла, на обща цена около 30-32лв. Лично аз бих предпочел това.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Е какво има за чакане - сваляш стъклото и го презалепваш (ще трябва да охлабиш и дръпнещ бронята надолу), ако не ти се разправя с нещата, с които аз (чистенето е МНОГО е пипкавеж и голяма гадост), добавяш "дъвка" равномерно по цялата периферия, и слагаш стъклото обратно.
              Тази "дъвка" - споменататата по-горе бутилова лента ли е ?

              Nissan Terrano 2,7 TDI

              Коментар


              • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

                Да.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

                  Да се отчета...

                  Цената за 2 рефлектора (комбинирани голям фар + фар за мъгла) е 90лв., или по 45лв. за рефлектор.

                  За момента кусури не намирам. Изглеждат си като нови.
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20181113_115148.jpg
Прегледи:1
Размер:246.6 КБ
ID:5802279

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20181113_115154.jpg
Прегледи:1
Размер:223.1 КБ
ID:5802280

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20181113_115156.jpg
Прегледи:1
Размер:239.3 КБ
ID:5802281

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20181113_115204.jpg
Прегледи:1
Размер:224.2 КБ
ID:5802282
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

                    Един въпрос: Тези метални пръстени, които са пред крушките - беше ли ги демонтирал, когато им ги праща?
                    Аз - не.
                    В Стрелча за нанесли и върху тях същото рефлекторно покритие, каквото е и на пластмасата.
                    При теб доколкото виждам не е така, изглежда матово.

                    Струва ми се, че не е добре точно тези ламаринки да имат отражателни свойства.
                    И мисля, че нямат в заводски вид.
                    Може би трябваше да ги сваля преди да ги пратя.
                    Враг усраине

                    Коментар


                    • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

                      Не ги бях свалил. Като говорихме той каза че няма проблем и той ще ги свали и сложи обратно ако се налага.

                      Ламаринките оригинално са си такива. Бяха потъмняли, но явно и тях поне ги е почиствал, а вероятно и боядисвал. Струва ми се че се опушват от крушката и отвътре стават тъмни. Не съм забелязал (утре ще погледна по-обстойно) дали оригинално са оцветени в тъмно по вътрешната част. Ако са - имам лек. Грунд за автостъкла - абсолютно черен е и след първото нагряване отделя каквото ще отделя като пушеци и си остава на мястото, даже върху стъкло. Лекувал съм ксенонови крушки (топнах им предните части) с него и става перфектно. Не се бели и е уникално покривен - нищо не прониква през него. Даже и нанесен върху стъкло (той за стъкло си е правен де) на крушка.

                      Мисля че и лускави да са, няма да има проблем, поне в моя случай. Задачата им е да ограничат потока светлина така че да попада само в задната част на рефлектора. И го вършат почти перфектно на английските фарове, с които съм в момента.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

                        И аз не мисля, че както са лъскави при мен това ще доведе до някаква видима промяна в разпръскването.
                        Единствен проблем е, че температурата там е много по-висока от която и да било друга точка във фара.
                        И е много вероятно това покритие да изгори и падне от ламаринките.

                        Една черна точка за Стрелча.
                        И за мен, че не предвидих това.

                        Със сигурност на другият комплект ще ги демонтирам предварително.
                        А още по-сигурно е, че няма да отварям настоящите по този повод
                        Враг усраине

                        Коментар


                        • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

                          От хора дето се занимават с вграждане на лупи в рефлекторни фарове съм чувал, че силикон за залепяне на стъклата не се ползва. Отделял някакви работи дето унищожавали рефлеторното покритие.

                          Аз ползвам полиуретаново лепило. От онова дето го продават за гарнитура за картери. До сега стъкло от метален фар не ми е падало . И като се наложи да се отлепя е един час рязане и драма. Т.е. - здраво държ с години.

                          Коментар


                          • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

                            Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
                            ...И е много вероятно това покритие да изгори и падне от ламаринките...
                            Хич не е сигурно това. Не знам какво е покритието, ама има достатъчно държеливи такива. При фаровете в общи линии проблема най-често е в това, което е под покритието и във влизането на вода. До сега не съм видял олюпен метален фар, в който не е влизала вода например. Отделно доста фабрични фарове са си лъскави там и изкарват поне колкото рефлекторите им.

                            Не мисля че трябва да се кахъриш. Каквото-такова. За мен важното е преди всичко да светят. Е и да стават за пред хора де, ама не чак да са съвършени.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

                              Първоначално публикуван от brum Преглед на мнение
                              От хора дето се занимават с вграждане на лупи в рефлекторни фарове съм чувал, че силикон за залепяне на стъклата не се ползва. Отделял някакви работи дето унищожавали рефлеторното покритие.
                              При мен нещо различно от неутрален силикон по автомобили не се ползва. За гарнитури включително - ползвам почти изключително сивия силикон за гарнитури на Victor Reinz, включително и за картери. Неутрален е.

                              Сигурен ли си че е полиуретан? Полиуретановите не държат на температура, колкото силиконите.

                              А при конкретните фарове проблема е в това че основата е полипропилен с 40% талк, ако разчитам правилно абревиатурата ">PPT 40<" отзад. Без подготовка няма да го залепи нито силикон, нито полиуретан.

                              Аз отивам на вариант 3М пример 94 върху пластмасата, върху него, както и по ръба на стъклата, праймер за авто стъкла, и лепене с полоуретан за автостъкла. Според тестовете ми трябва да свърши работа.

                              А относно лепилоо за полипропилен 3М 8005 и 8010 - лепи реално, независимо от подготовката. След като го изчаках да втвърди окончателно се отлепва заедно със слой от основата. Няма мърдане.

                              Ето и обща информация, която открих: Това е метил-метакрилатно двукомпонентно лепило, но със специални добавки заради полипропилена. Една от тях, която присъства във всичките е някаква форма на "суцинати" - 3М-ското съдържа суцинатен анхидрид, другите 2-3 аналога, дето намерих нещо, завършващо на водороден суцинат (което не съм сигурен дали не е същото като суцинатен анхидрид, или иначе казано янтарен анхидрид (разредено във вода става на янтарна киселина). Въпросното (лаишки предполагам, доколкото намерих оскъдна информация по въпроса) реагира с повърхностния слой на материала, от там и залепването.

                              Аналози:
                              - Weicon Easy-Mix PE PP 45
                              - Forch 2K-HA, K152
                              - Weldyx Polyplast ММА 10:1
                              - Permabond TA4610 / 4620
                              - SCIGRIP PPX5

                              Сигурно има и още. Общата им черта е че са скъпи - двойна спринцовка от 39 грама (както се продават повечето) струва между 50 и 60лв, и нагоре. Обикновено двукомпонентно лепило метил-метакрилатно лепило от същите производители най-често е между 50 и 80% по-евтино.

                              Не знам дали е търговски трик или допълнителните съставки наистина са скъпи за производство. Ще се разбере когато някоя турска (например) фирма реши да произвежда такова.

                              Защо турска? Защото покрай други неща, установих че доволно голяма опаковка цианоакрилатно лепило гел (ширпотребското му име е каноколит) + флакон с втвърдител (втвърдява го за няколко секунди след напръскване, независимо от дебелината) се продават в няколко варианта на буквално смешни цени, сравнени с масово продаваните продукти на Henkel, Jip и т.н.

                              Очаквам цена на турски аналог нещо като 20лв, а вероятно и надолу.

                              За финал, накратко, ПОЛИПРОПИЛЕН СЕ ЛЕПИ УСПЕШНО И МНОГО ЗДРАВО. Стига да се готови да платите цената на лепилото.
                              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                              Коментар


                              • От: Възстановяване рефлектори на фарове...

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                ...Не мисля че трябва да се кахъриш. Каквото-такова. За мен важното е преди всичко да светят. Е и да стават за пред хора де, ама не чак да са съвършени.
                                За това точно - не.
                                Просто ми направи впечатление тази подробност.
                                Враг усраине

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X