Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помпане на гуми с азот?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: Помпане на гуми с азот?

    Мисля че печелят единствено гумаджийниците където пълнят с азот.
    Който си кара автомобила няма да спечели толкова че да си заслужава упражнението.
    Това налягане което го е пресметнал Спарки на мен лично ми се е случвало. Тръгвам с налягане 2.2 и след 100 км - налягането вече е 2.5.
    От тогава не вярвам на уреда на бензиностанцията. Нося си манометър в колата който е сравняван много пъти с други манометри и му вярвам.

    Освен че постоянно си гледам налягането ами и си го правя според това къде ще карам.
    Ако е дълъг път - по-високо налягане. Намалява разхода. Ама е опасно ако попаднеш на мокър асфалт. Или на разсипан пясък например. Имам си едно наум.
    Като карам повече градско - намалявам налягането. Така се запазва ходовата част от неравностите по пътя.
    Зимата при сняг - също с по-ниско налягане.
    На всичко отгоре твърдостта на гумата зависи и от атмосферното налягане, донякъде.

    Ами така - ако постоянно си регулирам налягането не си заслужава да се занимавам със азот.
    Освен това при всяка проверка на налягането от гумата излиза въздух. Няма как налягането след 2 години да е както в началото.

    Коментар


    • #77
      От: Помпане на гуми с азот?

      Честито за придобивката. Не знам как ще направиш разликата. Поставянето на равни други условия с промяна на само една компонента не е лесна работа.
      Това беше към Спарки.
      Слави888, ако ще си помпиш/спадаш гумите според предвидения маршрут, по- добре си пълни гумите с хелий.
      Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

      Коментар


      • #78
        От: Помпане на гуми с азот?

        Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
        Честито за придобивката. Не знам как ще направиш разликата. Поставянето на равни други условия с промяна на само една компонента не е лесна работа.
        Просто разликата при един и същ маршрут, при едно конкретно критично налягане, което при мен е около 2 бара, дава осезаема разлика в комфорта и поведението. До толкова че при минаване по хлад и в жега все едно караш друг автомобил. Проверено много пъти, че даже и с 5 различни вида амортисьори, последните с настройка на твърдост. Просто ще проверя как се държи по тоя маршрут с едно и също налягане азот и въздух, ей-така за келешлък.

        И да, факт е че на много места използват азот. Ама твърдението на повечето е че "азота е по-предсказуем", и нищо повече.

        Често си помпам гумите с компресорче. Там влагоотделител няма. Хибавото е и че масло няма - и малкото компресорче, и големия, са сухи, та ако вкарвам нещо в гумите, то е влага - влагоотделител на големия също нямам.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #79
          От: Помпане на гуми с азот?

          При амортисьорите теорията влиза с пълна сила в действие. Макар понякога и по- бавно, но винаги се усеща, най-вече от джоба (от жоба също).
          А тези простотии се правят от името на всички ни.
          Даника
          Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

          Коментар


          • #80
            От: Помпане на гуми с азот?

            Мога да ви разкажа няколко важни разлики между въздуха и азота за гумите:

            1. Кислородът (20% от въздуха) минава през гумата едни 10 пъти по-бързо от азота. Просто е по-разтворим в материала. Това е от значение за спадането на налягането с времето.
            2. Кислородът (20% от въздуха ама сгъстен тройно в гумата, т.е. играе го като почти чист кислород) е решаващ фактор за стареенето на тая гума. Главно на слоя който осигурява плътност ама по ред причини - и на останалите. Грубо казано материалът на гумата е "напоен" с това с което е напомпана.
            3. Водните пАри - в зависимост от условията може да стигнат 20% от обема. Там вече става яко:
            - Водата е триатомна и по-лека - със своя си принос в адиабатния коефициент и в скоростта на звука и свиваемостта. Ако си мислите че скоростта на звука в гумата няма голямо значение, не карайте бързо. Има - главно за реакцията на гумата на неравности и на непрекъснатата промяна на формата при търкаляне. Ако можехме щяхме да напълним гумите именно с хелий (едноатомен и много лек) ама пущинята едно че е скъп и друго че изфирясва през гумата за ден-два.
            - Водата кондензира и замръзва. Така може да промени налягането с едни добри 50% върху ония сметки на Спарки горе. Тя като кондензира просто не участва в това налягане. Отделно че кондензираната и замръзнала вода могат да променят осезаемо баланса на гумата.
            Вярно, с водата е възможна борба на етап компресор. Ама кой го прави?

            Азотът по физикохимични характеристики е най-добрият газ за надуване на гуми и е почти без пари.

            Сега познайте кога ще си надуя гумите на Ужаската с азот. А на не-състезателна лека кола всичките горни неща са почти на границата на смисъла. По важност за пътното поведение са след профила на гумата примерно. Аз у нас упорито отказвам да се движа с колела които приличат на изразходвана ролка изолирбанд защото и джантите, и гумите струват пари, а дупките по пътя са безценни.

            Коментар


            • #81
              От: Помпане на гуми с азот?

              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
              Мога да ви разкажа няколко важни разлики между въздуха и азота за гумите:
              Тоя Ясен...... е отново пределно ясен.
              И пак затри хубавата тема!
              Предлагам, да го лишим от достъп до всички детски площадки!
              БАН!БАН!БАН!
              GPS системи https://www.easytracking.bg/
              Пътна помощ навсякъде и по всяко време https://закъсах.бг

              Коментар


              • #82
                От: Помпане на гуми с азот?

                А се смеехте за 'смяната на зимния въздух с летен' - летния съдържа много повече влага... Аз затова си сменям въздуха зимата, че да е по-сух (е, не съвсем на сериозно де)
                Иначе целта на азота е ясна - не заради самия азот, а заради изместване на 'замърсителите' - кислород и влага, и за намаляване на тяхното процентно съдържание......
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #83
                  От: Re: Помпане на гуми с азот?

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Да подпрем тъз древна тема.

                  За налягането/топлинното разширание - според това, което помня смътно и намирам из нета, P1V1/T1=P2V2/T2, и понеже V1 и V2 (обемите) са равни, то с какъвто и газ да пълним гумата, повишаването на налягането при загрята гума ще е все едно, защото зависи само от отношението на абсолютните темпетатури Т1 и Т2. Или казано накратко, ако загреем една гума от 0 градуса до 100 градуса, налягането вътре ще се промени с горе-долу 373/273=1.366 пъти. Тоест гума с начално налягане 2 бара (3 бара абсолютно налягане), ще се промени на 3.1 бара (4.1 бара абсолютно). Или при по-реални температури - ако тръгнем за морето сутринта при 25(273+25 келвини) градуса, с гуми на 2 бара (3 бара абсолютно), и заради жегите гумите стигнат температура 60 градуса (273+60 келвина), то налягането ще е 2.35 бара.

                  Бъркам ли нещо?

                  Толопроводност и тегло са достатъчно близки (константите ги има в нета), тъй че тия също не минават.

                  Единствената хипотеза, за допълнително повишение при помпани с въздух гуми е водата, съдържаща се във въздуха, при по-ниска температура да се втечнява а при по-висока да се изпарява, ма ми се чини твърде миниатюрна разлика.

                  Бъркам ли?
                  Колега, това за което пишеш е закона на Клапейрон, който гласи

                  Р.V= R.T; където

                  Р- налягането на газа
                  V - обемът му
                  R - газова константа(коефицент, които зависи от видът на газа)
                  Т - температурата

                  или просто писано

                  при увеличаване на обема или налягането два пъти се увеличава температурата два пъти.

                  Друг е въпросът, ако температурата е 0 градуса по Целзий и ти увеличиш налягането в гумата два/три пъти, колко ще стане температурата.

                  Коментар


                  • #84
                    От: Помпане на гуми с азот?

                    Ясен- друг път. Пак реши да ни пробва акъла. И на него му е ясно, че качествените разлики са ясни, а тук говорим за количествени показатели и ефекта от тях. Говорим за РАЗЛИКИ. Колко по- бързо ще остарее гумата отвътре ако я пълним с въздух, а не с азот? ОТВЪТРЕ! Засега, стареенето отвън го оставяме, защото не можем да си търкаляме гумите в инертна среда. Колко се променя звуковата проводимост с 2-3 % влага в сместа? Повечето гумаджийници ги докарват тия 2-3%. Изобщо, ако говорим за F1, където нещата са изстискани докрай, по принцип, има някакъв смисъл. Там могат да си помпят гумите и с ксенон, понеже всеки промил разлика струва хиляди долари. Никой не може да ме убеди, че като туря зелените капачки, гумата ще стане по- добра. Колко по- бързо ще спадне гумата? Моите карат от смяна до смяна (около 6 месеца). Тия, дето карат по две-три години с едни и същи гуми, имат други проблеми, азотът им е най- малкия. Говорим за масовия случай.
                    Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                    Коментар


                    • #85
                      От: Re: Помпане на гуми с азот?

                      Първоначално публикуван от velinsl Преглед на мнение
                      Колега, това за което пишеш е закона на Клапейрон, който гласи

                      Р.V= R.T; където

                      Р- налягането на газа
                      V - обемът му
                      R - газова константа(коефицент, които зависи от видът на газа)
                      Т - температурата

                      или просто писано

                      при увеличаване на обема или налягането два пъти се увеличава температурата два пъти.

                      Друг е въпросът, ако температурата е 0 градуса по Целзий и ти увеличиш налягането в гумата два/три пъти, колко ще стане температурата.
                      Температурата в тая формула е в келвини, и малко ще се поозориш да я смъкнеш съвсем до нула. Ама не е и нужно - важното е заедно с налягането да са достатъчно далеч от критичните за втечняване на въпросния газ, какъвто е случая с азота, кислорода и CO2_то в гумата.

                      Само водата лично на мен ми е неясна, но Ясен я поизясни. Е, не виждам как при нормално помпане ще дойде до 20% от обема, ама не държа да съм прав в разсъжденията си. От компресор с бутилка пък съвсем не виждам - пълним гумата с 2 бара, в бутилката на компресора е на 6-10, там е кондензирала доволно количество от влагата, хич и да няма външен влагоотделител. Виж с портативно компресорче си вкарваш всичко от атмосферата в гумата като стой та гледай. Нещо повече - вкарваш го нагрято, а в гумата изстива, тоест шанса за конденз при "подходящи" атмосферни условия е доволно голям.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #86
                        От: Помпане на гуми с азот?

                        Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
                        При амортисьорите теорията влиза с пълна сила в действие. Макар понякога и по- бавно, но винаги се усеща, най-вече от джоба (от жоба също).
                        Нямам никакво намерение да си помпам амортисьорите с друго освен азот. Там водата освен по друг начин, действа и корозионно, кислорода също.

                        Поразчовърках темата до толкова, доколкото ми беше любопитно дали пълненето с азот би намалило промяната в налягането спрямо температурата. Явно не би. Но пък като ще имам бутилка с азот, що да не пробвам?

                        Зелени капачки за гумите ли трябва да търся след това?
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #87
                          От: Помпане на гуми с азот?

                          P.V=R.T... по спомени, имаше тук някъде и едно "n". Пак по спомен, универсалната газова константа беше нещо от рода 8,314х0000,1. Формулката важи за идеални газове, каквито няма, но с малки доработки върши работа и за реални газове.
                          Конденз по гумата? Ужас! При дъжд, веднага прибирайте колите в гаража. Освен това, ако кондензът се скупчи на едно място, ще разбалансира колелото... абе страшно става.
                          Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                          Коментар


                          • #88
                            От: Помпане на гуми с азот?

                            На предишната ми Вектра, бях купувал чисто нови летни гуми, тогава бях решил да ми ги напомпят с азот всичките гуми на 2.2 атмосфери, след цяла година каране, лято, зима и чак до другата пролет, измерих налягането на гумите, и всичките ми показваха между 1.9 и 2 атмосфери, според вас добре ли е било като резултат от една година с жеги и студове? На джипката естествено, няма смисъл от азот, по простата причина че често се налага да ги спускам и помпам с компресерчето в зависимост дали карам на сняг, по пясък, черно и по асфалта.

                            Коментар


                            • #89
                              От: Помпане на гуми с азот?

                              Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
                              P.V=R.T... по спомени, имаше тук някъде и едно "n". Пак по спомен, универсалната газова константа беше нещо от рода 8,314х0000,1. Формулката важи за идеални газове, каквито няма, но с малки доработки върши работа и за реални газове.
                              Конденз по гумата? Ужас! При дъжд, веднага прибирайте колите в гаража. Освен това, ако кондензът се скупчи на едно място, ще разбалансира колелото... абе страшно става.
                              Има и n, има и m, има и Z.

                              В нашия случай за всичко освен водата с отклонения малки части от процента важи p V = m R T
                              налягането в kg/m2, обема в кубични метри, масата в килограми, температурата в келвини.

                              Ама понеже лично мен ме интересуваше относителната промяната на налягането от температурата, която и формула да се ползва, резултата все е един и същ - P1/P2=T1/T2 при константни останалите неща.
                              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                              Коментар


                              • #90
                                От: Помпане на гуми с азот?

                                Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
                                .....Конденз по гумата? Ужас! При дъжд, веднага прибирайте колите в гаража. Освен това, ако кондензът се скупчи на едно място, ще разбалансира колелото... абе страшно става.
                                Ами явно е ужас, щом се пазят в самолетите и от конденз в гумите... Вярно на нашите МПС-та няма такава опасност (освен ако си помпал гумите в наистина влажна топла атмосфера)...
                                Но съм ял хурката със стоманени джанти и залепнало парче лед по тях - 500км карах с 60км/ч, защото над тази скорост вибрациите бяха убийствени, а нямаше как да се махне парчето без да се строши нещо...
                                А какво би било ако това парче е по периферията на гумата - не ми се мисли...
                                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X