Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помпане на гуми с азот?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Помпане на гуми с азот?

    Аз не виждам никакви термодинамични и физикомеханични причини да помпя с азот. С финансовите не съм запознат. Помпя си с въздух по гумаджийниците.
    Весков, производителят на автомобила препоръчва налягане на гумите, указвайки преден- заден мост, натоварен- ненатоварен автомобил, вид/размер на гумата, някои дори изпадат в подробности за зимата- лятото. Обикновено, тези препоръки се отнасят за гумите, с които колата се обува фабрично, но важи и за всички други гуми със същите характеристики. Като сложиш нископрофилни или с усилен борд, нещата са други.
    Та, кое се разминава?
    Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

    Коментар


    • #62
      От: Помпане на гуми с азот?

      Много неща, но дори ако е само това, което споменава Спарки- теоретична разлика от 0,3 след нагряване при база 2.0 е много (на практика е и повече). Температура на базовото налягане никой не споменава, дори у нас гумите се натряват до над 60* и пак зависи от базата- темп., налягане , скорост, тегло, настилка и др.
      п.п. карам повече с атмосфера + нещо(масло, вода или каквото вкара компресора ). Двуколесни и евентуално по-специфични - азот. С азота лятно време при пристигане возията е като при тръгване.
      А тези простотии се правят от името на всички ни.
      Даника
      Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

      Коментар


      • #63
        От: Помпане на гуми с азот?

        Аз не знам какво разбра от Спарки, но и с азот и с "атмосфера" разликата в налягането ще я има. Айде, от мен да мине, гумата с азот ще е... (лапам пръста и поглеждам тавана, щото зависи от обема гумата) с 0,02-3 бара по- мека.
        Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

        Коментар


        • #64
          От: Помпане на гуми с азот?

          Малко стана като кое е по-тежко, кило железо или кило памук?
          Lancia Delta HF Integrale Evolucione

          Коментар


          • #65
            От: Помпане на гуми с азот?

            Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
            Малко стана като кое е по-тежко, кило железо или кило памук?
            Е не е като да нема разлика зависи с какво се удариш.

            Коментар


            • #66
              От: Помпане на гуми с азот?

              http://education.rec.org/bg/air/air_...on/index.shtml

              Та на какви пари върви помпането с азот към последната дата!?!
              Only after the last tree has been cut down,
              Only after the last river has been poisoned,
              Only after the last fish has been caught,
              Only then will you find that money cannot be eaten.

              Коментар


              • #67
                От: Помпане на гуми с азот?

                Нищо не съм разбрал сега от Спарки. Казвам, че посоката му на мислене се потвърждава от многогодишната ми практика на каране с азот. Казах, че карам даже повече с неазот. Нищо друго освен налягане не съм мерил и сравнявал в годините, когато темата ми беше актуална. С азот налягането се променя по- малко в края на пътуването. Какви са ползите и вредите от това вече също не ми е интересно.
                А тези простотии се правят от името на всички ни.
                Даника
                Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                Коментар


                • #68
                  От: Помпане на гуми с азот?

                  Въпросът е каква е РАЗЛИКАТА между помпането на гумите с азот и въздух. Както и да го гледаме, разликата е нищожна.
                  1. По отношение на температурното разширение на двата газа.
                  2. По отношение на корозионните им способности.
                  3. По отношение на теглото им.
                  Чувал съм, че някои спецове говорят за размера на молекулите. Тия на азота били по- големи и гумата издиша по- малко. Ми, напомпете я два- три пъти с въздух и ще си имате само азот вътре. Дори бихте могли да го патентовате. По същия принцип, може и да отделите водорода от водата.... абе, възможностите са безкрайни.
                  Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Помпане на гуми с азот?

                    Сега вече разбрах, че работата била дебела - имало много писания в последните години, и то не само тук. Не, единствено се говореше за налягане, и то не защото не се знаеше, че в този обем +/- 20% не би трябвало да предизвикат чудеса.
                    А тези простотии се правят от името на всички ни.
                    Даника
                    Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                    Коментар


                    • #70
                      От: Помпане на гуми с азот?

                      Я пак да ми кажеш какво значи "+/- 20%" и от какво са тия проценти. Щото +20% от 1 е едно, а - 20 % от разликата (1-0,9876) е друго.
                      Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                      Коментар


                      • #71
                        От: Помпане на гуми с азот?

                        Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
                        Въпросът е каква е РАЗЛИКАТА между помпането на гумите с азот и въздух. Както и да го гледаме, разликата е нищожна.
                        1. По отношение на температурното разширение на двата газа.
                        2. По отношение на корозионните им способности.
                        3. По отношение на теглото им.
                        1. Температурно разширение при константен обем няма. Налягането е пропорционално на температурата за кой да е прост газ при налягания и температури далеч от критичните за втечняване, какъвто е случая. Отделно, газовата константа на въздуха е 53.34, а на азота 54.99.
                        2. Има разлика. Ама аз корозирала отвътре алуминиева или добре боядисана метална джанта не съм видял до сега.
                        3. Теглото им е 1 за въздуха към 0.96 за азота.

                        Относно кислорода във водата - не по същия принцип - там е свързан, а във въздуха не е. Съответно начините и резултатите от едното и другото са различни.

                        Единствено за водата в "целата схема" не може да се приложи идеалния газов закон, а не знам дали и трябва. Върху теглото не влияе значимо. На първо четене и върху налягането не би трябвало да влияе изобщо, до колкото не иде реч за сериозни температури, близки до точката и на кипене. При 2 бара в гумата (3 бара абсолютно), тая температура е 133 градуса, което е невъзможна температура за гума при нормална експлоатация, тоест влагата във въздуха можем да приемем за течна. Или поне така мисля.

                        От къде всичко това - от тук например:
                        http://www.engineeringtoolbox.com/id...law-d_157.html
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #72
                          От: Помпане на гуми с азот?

                          Не съм счетоводител. Писал съм- 20% от обема на гумата са си 20%. И следствието от участието им си е като за 20%. За никакви разлики не става дума, просто или 100% нещо, или 80 и 20 нещо друго. Не ме питай що 80/20.
                          А тези простотии се правят от името на всички ни.
                          Даника
                          Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                          Коментар


                          • #73
                            От: Помпане на гуми с азот?

                            Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
                            Я пак да ми кажеш какво значи "+/- 20%" и от какво са тия проценти. Щото +20% от 1 е едно, а - 20 % от разликата (1-0,9876) е друго.
                            Кой да е чист газ или смес, държаща се като чист газ при температурите и наляганията, за които говорим, увеличава налягането си при константен обем и тегло точно колкото е отношението между абсолютните температури, в които мериш налягането.

                            Тоест ако загреем една гума с начално налягане 2 бара относително (3 бара абсолютно) от 20(293К) до 60 градуса(333К), налягането и ще стане 3бара*333К/293К = 3.40 бара абсолютно, или 2.40 относително. Като имаме предвид че гумата все пак има някакъв корем, който зависи от налягането, тоест обема при едното и другото налягане е малко различен, разликата е малко под това, а колко е точно вече зависи от газовата константа, ама и тя на въздуха и азота е почти еднаква, тоест и от това значима разлика между въздух и азот не може да се получи.

                            Топлопроводността им също е почти еднаква, леко в полза на въздуха, ама влагата играе доста голяма роля тук, май. Чак толкова не ми се рови - ръждясал съм
                            Последно редактирано от sparkybg; 13-09-15, 00:11.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #74
                              От: Помпане на гуми с азот?

                              Спарки,
                              1. Както каза преди, P*V/T e константа. Добавям, в "затворена система".
                              2. Компресорите на повечето гумаджийници са оборудвани с филтри и обезмаслители, които отнемат повечето влага от въздуха. В най- лошия случай, влагата ще ти скапе гумата отвън, а не отвътре.
                              3. Без коментар.
                              Тва, за водата и водорода... да го обяснявам ли, или ще го приемеш за майтап?
                              ...и мани ги тия абсолютни/относителни атмосфери, мани ги и келвин/целзий изчисленията. На когото му е интересно, вероятно знае кое, какво е.
                              Последно редактирано от Тропчо; 13-09-15, 00:08. Причина: ....
                              Прави каквото щеш, ама да стане както трябва.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Помпане на гуми с азот?

                                Първоначално публикуван от Тропчо Преглед на мнение
                                ...и мани ги тия абсолютни/относителни атмосфери, мани ги и келвин/целзий изчисленията. На когото му е интересно, вероятно знае кое, какво е.
                                Еми формулата е с абсолютни налягание и абсолютни температури. Няма как да се сметне иначе.

                                А дали има разлика между напомпани с азот и въздух - скоро ще мога да си правя всякакви експерименти. бутилка с азот и всичките салтанати ще имам, да си помпя амортисьорите, а те са със същите вентили като гумите. Намрил съм налягането на моето окачване, при което разлика между возията при отиване на някъде в жегата и връщане вечер на хлад се усеща доста осезаемо, та няма да е въпрос на твърде много експерименти, надявам се.

                                Пак - не гарантирам че не бъркам някъде. Факт е обаче че при помпане с въздух ден преди дръгване към събора гумите нагласих на 1.9 а на бензиностанцията след 100км бяха 2.2 - 2.3, тоест сметките поне на пръв поглед имат нещо общо с реалността.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X