Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

    Безспорно при това решение няма опасност от страничен наклон.
    Но пък ширината на пътя става проблем. При разположен върху гол стръмен склон тесен планински път, се е случвало да се кара с половината гума надлъжно извън пътя, над пропастта.
    Абе изобщо - " няма пълно щастие "
    Бих отбелязал, че с увеличаване на балона на гумите - аз карам 35х12.5х15 на Патрола, джипа става доста неустойчив при преодоляване на неравности в страничен наклон. Джипа става много скоклив и се клати като гъска, независимо от качествени амортисьори. Това е само от балонните гуми.
    Веднъж с Гошко Х. Лошко висяхме в моя джип около половин секунда, като сумист на един крак и джипа се колебаеше да се обърне ли или да си стъпи обратно на 4 те гуми.
    Офроуд пътищата по които преминаваме са ограничени по няколко параметъра, които могат да те принудят да се върнеш - коловози / оврази /ширина, страничен наклон ...
    Трябва да се избере балансирано решение - едно за сметка на друго.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

    Коментар


    • #62
      От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
      Понеже сценарият е често срещан из горите ни та затова питам. Въпросът касае само и единствено преодоляване чрез каране вътре в коловоза, без никакви помощни средства или тарикатлъци от типа на качване отгоре или заобикаляне. Спирането, включването на задна и засилването считам за непреодоляване. Моето предположение валидно за 99.9% от "джиповете", които са с поне един цял мост и не са с портална система е, че такива коловози се преодоляват с колела чийто диаметър е равен или по-голям от колелата които са ги създали. Някакви други идеи?

      ПС
      ако някой знае какви са обичайните размери на колелата ползвани от джугани, виетнамки и други подобни нека сподели.
      Трудно,много трудно задание,ако става въпрос наистина за коловози в които самия лесовоз е минал почти на ръба на закъсването.
      Примерно УРАЛ 6Х6 е с клиренс 400мм.
      Да,обаче има и друг момент-с читави гуми тип "рибена кост",добре натоварен на по-мек терен след няколко преминавания тези 400мм. бързо му свършват и мостовете започват да трият сериозно в земята поне 4-5см.,но интересното е,че при такова триене за разлика от джиповете камиона продължава да върви.Резултатът:реална дълбочина на коловозите-44-45см!!!
      Възможност за преминаване с джип,даже и редукторен с 35-ци почти никаква,тъй като просвета на редукторния УАЗ с посочения размер гуми е 35-36см.
      П.П.Пиша тия неща на базата на опит в реални ситуации от последните 5-6 години в горите.
      Нека колегата,създал темата не се обезкуражава,но наистина съществуват места с коловози в родината ни,където минаване на самоход с джип няма и щем-нещем трябва да си подберем пътя,иначе джека-/скарите,трупите/ даже ни стават по-добър приятел от лебедката,тъй като тя рано или късно отказва и то често,когато е най-необходима.
      Прикачени файлове
      Последно редактирано от Янко Желязков; 07-03-13, 21:03.

      Коментар


      • #63
        От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

        На тежки кални пътища и трупчийките се движат на групи, по един джуган отпред и накрая, виетнамките - по средата, а буксирните въжета са намотани на броните.
        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

        Коментар


        • #64
          От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

          Колеги,вчера случайно попаднах на коловози от Зил131 и Урал,мои приятели работят там с такива камиони.Нарочно влязох в коловозите и си карах безгрижно с километри в тях,бяха бая изровени и от водата.Джипа ми е УАЗ с редукторни мостове и Слампери 34-ки.Вярно от едната страна гумите ми газеха върху коловоза с 10-15см. по навътре не съм широк колкото камионите.Но ако условието е да сме с 4-те колела в коловозите и да се движим в тях,най-добре да вземем рулетката и да идем до някоя дърводобивна фирма разполагаща с такива камиони и да си направим мостовете на джипа с максимално близка широчина на следата до тях.Е да не забравяме,че,нашата мила родина не е съставена само от коловози както Сахара от пясъки философията на офроуда не е да си направим джипа Коловозогазач,Хълмокатерач,Блатогаз или Водолаза добре подготвена машина отговаряща на изискванията за придвижване извън пътя.Успех с решаването на проблема за големите руско-камионски коловози,аз моя съм го решил лесно и евтино по руски
          Случайни хора УАЗ не карат! Радослав Стоилов 0899496832

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

          Зареждам...
          X