Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

    Е то от коловоз до коловоз и от гума до гума и от машина до машина и от водач до водач има толкоз разлики, че питането ти е много общо и с кофти заложени постулати... Можеш да си направиш машина перфектна за коловози, но за друго няма да е сила, или ще е още по-скъпо и сложно. Точна рецепта няма, експериментирай. Нормално е да не се бухаш в коловоза нарочно, освен ако не се търси стабилност като от релси, примерно с пропаст до теб. И пак почваме, има ли наклон или не. Стига ли се до зрава повърхност или е като блато? Гумите ти за кал ли са или за много кал, има разлика м/у бфг мт и интерко супер суомп, ако искаш и м/у кобра и кайман. Правилно приложен блокаж спасява, но може и да чупи. Лебедката не е панацея, особено ако няма котва за нея. Има супер много изписано за карането в коловози, карането като цяло, техники по пясък, кал, скали и ако искаш мокра трева... с наклони и без, може и странични... А може и да няма и да си фантазирам, че съм ги чел, но не съм си ги измислял аз нещата...

    Коментар


    • #17
      От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

      Да добавя към горния пост и евентуално земетресение последвано от свлачище по време на преодоляваянето на конкретен коловоз
      Нека не се опитваме да усложняваме въпроса. Той е съвсем прост и включва само необходимото условие без да се определя като единствено и достатъчно. Просто елементарна геометрия от началното училище.
      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

      Коментар


      • #18
        От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

        Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
        Толкова ли неясно съм го написал в първия пост?



        Би трябвало да се подразбира че въпросът не касае и не се отнася за АТВ-та, моторетки и "джипове" от АТВ тип
        Ако ЛК73 ти прилича на "АТВ" тип.Точно това ми се е слувало с нея,оборудвана с 38мм фланци и -15 джанти.Затова съм сигурен,че всеки джип с ФАБРИЧНИ мостове и нулеви джанти без фланци ще е с едното колело горе в джугански коловоз.
        Но тъй като питането ти явно не е за това,тогава 20х12 или друг съответстващ на това външен диаметър.Наскоро един приятел си купи гуми за 131то и на тях прочетох този надпис.Всъщност може една идея по-малки(дифа на този камион е огромен)
        Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
        Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
        Враца

        Коментар


        • #19
          От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

          Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
          Но тъй като питането ти явно не е за това,тогава 20х12 или друг съответстващ на това външен диаметър.Наскоро един приятел си купи гуми за 131то и на тях прочетох този надпис.
          Благодаря за първия до тук отговор по същество! Започвам да ровя за да видя външния размер на тази гума. Предполагам, че височината и е 100% при това означение или иначе 20R12 или по-скоро 12R20. На първо четене без да съм сигурен би трябвало да е: 20"(джанта) + 2х12 (височина = 100% от ширина 12") = 44" външен диаметър.

          Значи за да си караш като по асфалт колело 44". Надолу от този размер си е онче-бонче драма, чесане по главата докато се чудиш "защо" и др.п. офроудажийски "веселби", както и много "майсторско" управление. Колкото по-надолу е размера от 44" толкова чесането ще е повече

          Вярно че можеше да попитам по простия начин: "С какви гуми карат джуганите". Е.... нямаше да е същото
          Последно редактирано от elbgt; 07-02-13, 11:51.
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • #20
            От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

            Амии...

            Първоначално публикуван от Насов Преглед на мнение
            42ки, 44ки... и нагоре... .
            Тва 44 за зил-а, 42 е виетнамеца...

            Коментар


            • #21
              От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

              Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
              Именно за такъв тип преодоляване става дума в питането ми. Точно като на асфалт. Без драми и елегантно. ...
              Просто ни се разминават понятията за "елегантно". За мен елегантността е в това да можеш да си изчислиш траекторията, да направиш сметката къде трябва да ти стъпят гумите, да можеш да ги задържиш там и да минеш, без да легнеш на мостове. За това се иска техника на карането. За другото се иска по-дебело портмоне. Мериш дълбочината на коловозите, правиш сметка колко трябва да повдигнеш твоята конкретна машина, за да не заоре и след това правиш необходимото за да завреш гуми с по-голям размер по схемата "колкото повече, толкова повече". Ако имаш и редукторни мостове - още по-добре.

              Не мисля обаче, че можеш да изведеш някакви общовалидни стойности. Най-малкото, защото дълбочината на коловозите се влияе не само от просвета на образуващите ги МПС, но и от въздействието на околната среда, което няма как да предвидиш.

              Иначе, просветът на Газ-66 е някъде към 31-32 см. На джугана и той е някъде там. Не мисля, че е особен проблем и на джип да се докара до такива стойности, че и с малко запас, при наличие на достатъчно финикийски знаци. Слагай си рулетката на Джипа и смятай какви гуми ти трябват!

              Има обаче едно малко проблемче в твоето условие на задачката. Виетнамката и джуганът имат колея от порядъка на 1.70 - 1.80, а, примерно, стандартен Нисан Патрол Y60 - 1.53. Ако не се лъжа, и на JK, а и други джипки са от този порядък.

              Значи излиза, че може да ти е малко трудно непременно да караш вътре в коловозите ...

              Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
              ... както и много "майсторско" управление
              Можеш ли да си представиш, че има хора, за които майсторството в карането е различно от това да изсипеш ХХ,ХХХ за тунинги ...
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #22
                От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                Можеш ли да си представиш, че има хора, за които майсторството в карането е различно от това да изсипеш ХХ,ХХХ за тунинги ...
                Разбира се че не може само с ядене, трябва и акъл. И обратното. Сиреч нито само с "XX.XXX за тунинги" става, нито само с майсторство, но в тази тема въпросът бе съвсем ясен и конкретен и касаеше само единия апект, а именно конкретен технически параметър и по условие изключваше другия - пинизите. Майсторлъкът, хитрините и пинизите за това как да хванем маймуна с трици биха били прекрасен повод за друга тема в която с удоволствие бих се включил.

                едит/

                Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                Ако не се лъжа, и на JK, а и други джипки са от този порядък.
                За другите "джипки" не знам, но от монтажен фланец до монтажен фланец фабричен JK е 65" или в милиметри 1651. И понеже монтажния фланец не е наравно с външния край на гумите добави към ширината още приблизително 2 х 4" за 8.5" джанта. Дори за 35" при JK се налага ползването на минусова джанта с BS поне 4.5" и така от фланец до фланец размерът на JK с 35-ци става 1750 мм. Аз за сега съм така и джуганския коловоз ми идва точно. А пък коловози от "други джипки" ми идват малко тесни. За 40-ки добави приблизително още 80 мм.

                Горе-долу нещо такова. Външно около 2030 мм.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:the-silver-bullet-looks-mean-on-40-inch-goodyear-mtr-tires-thanks-to-m.jpg
Прегледи:1
Размер:334.8 КБ
ID:5452152
                Последно редактирано от elbgt; 07-02-13, 13:13.
                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                Коментар


                • #23
                  От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

                  Не ми става ясно каква е целта на темата, ама ето тези гуми мисля че ще свършат работа. Съвсем друг е въпроса какво трябва да се преработи по джипа докато се стигне до такива гуми.
                  “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
                  Walter Rohrl
                  GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

                    Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                    ...въпросът бе съвсем ясен и конкретен и касаеше само единия апект, а именно конкретен технически параметър ...
                    Доколкото въпросът ти не е зададен в раздел Jeep, а в по-общ раздел, той по-подразбиране се отнася за всякакви марки и модели. Поради което: а) условието ти за каране вътре в коловозите може да не е изпълнимо за всички марки и модели и б) не може да има еднозначен отговор предвид конструктивните особености на различните автомобили. Примерно формата и размерът на дифовете.

                    Поради това, както съм написал по-горе, подходът трябва да бъде: взимаш рулетката и мериш колко трябва да повдигнеш конкретния автомобил за да постигнеш клиренс като на виетнамка + известен резерв (колкото може по-голям).
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

                      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                      Понеже сценарият е често срещан из горите ни та затова питам. Въпросът касае само и единствено преодоляване чрез каране вътре в коловоза, без никакви помощни средства или тарикатлъци от типа на качване отгоре или заобикаляне. Спирането, включването на задна и засилването считам за непреодоляване. Моето предположение валидно за 99.9% от "джиповете", които са с поне един цял мост и не са с портална система е, че такива коловози се преодоляват с колела чийто диаметър е равен или по-голям от колелата които са ги създали. Някакви други идеи?

                      ПС
                      ако някой знае какви са обичайните размери на колелата ползвани от джугани, виетнамки и други подобни нека сподели.
                      С клиренс по-голям от този направил коловозите. Аз така ги преодолявам. Клиренса на виетнамката под дифа е 34-35см. Моят 37. си карам.
                      Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                      Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                      В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                      Коментар


                      • #26
                        От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

                        Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                        Доколкото въпросът ти не е зададен в раздел Jeep, а в по-общ раздел, той по-подразбиране се отнася за всякакви марки и модели. Поради което: а) условието ти за каране вътре в коловозите може да не е изпълнимо за всички марки и модели и б) не може да има еднозначен отговор предвид конструктивните особености на различните автомобили. Примерно формата и размерът на дифовете.

                        Поради това, както съм написал по-горе, подходът трябва да бъде: взимаш рулетката и мериш колко трябва да повдигнеш конкретния автомобил за да постигнеш клиренс като на виетнамка + известен резерв (колкото може по-голям).
                        В общия раздел разбира се. Въпросът е принципен и няма причина да бъде конкретизиран. Ако в края на краищата се окаже, че при дадени модели карането в коловоза или размерът колела е неизпълним по някаква причина, то въпросът не се отнася за тях. Те ще си преодоляват коловозите успешно и по друг начин, който не касае темата и не виждам причина да коментират в нея. Не че карането директно в коловоза е нещо ценно. Въпросът беше ясно и точно оформен само за този сценарий. Който не може да го възпроизведе няма смисъл да коментира, разводнява и отклонява темата.

                        Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                        С клиренс по-голям от този направил коловозите. Аз така ги преодолявам. Клиренса на виетнамката под дифа е 34-35см. Моят 37. си карам.
                        Те това е приказка по същество. Аз наистина не знаех колко е клирънса под диференциала на виетнамката. Вече знам, а заедно с мен ще го научат и други. След това ще си премерят и техния под диференциала и вече ще знаят къде са в класацията и какво да очакват от "джиповете" си. От това имат нужда такива теми, а не от локуми. И още едно питане. От масово използваните за дърводобив модели кой е с най-голям клирънс и колко е той? Не питам за екзотики, а за масовите джугани, виетнамки, праги и т.н.
                        Последно редактирано от elbgt; 07-02-13, 14:41.
                        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

                          Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                          В общия раздел разбира се. Въпросът е принципен и няма причина да бъде конкретизиран. ...
                          Ами значи темата е практически изчерпана, защото дотук вече повече от 1 път получи и принципния и очеваден отговор, който е в смисъл "С клиренс по-голям от този направил коловозите". Как ще се постигне такъв клиренс вече е конкретика за конкретни автомобили.
                          Ние не сме неутрални!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

                            В МСС Офроуд имахме специално учение за това.
                            Има някъде из архива едни уроци на Митко Фулдата за Глобул.
                            Та по тях се учихме, по памет .
                            Въпроса има отговор - който си посочил като нежелателен - да не влезеш в коловоза.
                            И следва втори въпрос, ако влезеш - как да излезеш ?
                            За мен правилния въпрос е: Техники с които да не влезем в дълбок коловоз, при различна степен на хлъзгавост на грунта?
                            И втори въпрос - ако влезем - как излизаме ?
                            Подвъпроси: Поведение при единично каране и каране в група ?
                            Лебедки, хайджакове, пътеки за подлагане, подръчни материали ?

                            Но целта при МСС е не да се кефим , а да преминем максимално бързо и сигурно.
                            Инак за КЕФ - логични съображения, няма .
                            Последно редактирано от Nik Nikolov; 07-02-13, 14:25.
                            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                            Коментар


                            • #29
                              От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

                              А ако кажеш и сток да е машината си остават само камьонетки и си идваме на думата, унимог... като джип на стероиди

                              Коментар


                              • #30
                                От: Как се преодоляват кални коловози направени от джуган, виетнамка и т.н.?

                                След слагането на 37-и се пусках няколко пъти в коловози и се движа спокойно. Не бяха допълнително изровени от вода и само мога да предполагам, че са поне от виетнамки. Сигурно с по-големи гуми ще е по-комфортно..., примерно 42-и...

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2013-02-06 12.30.45.jpg
Прегледи:1
Размер:200.7 КБ
ID:5452174
                                edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X