Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ЛЕД фарове

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Лупите за ксенон и лупите за диод са различни! Светлината се излъчва много по-насочено и съответно фокусирането в лещата става по по-различен начин. Каквото и да твърдят разни "универсални" китайци.

    Коментар


    • Ксенони с лупи е ясно, че светят добре, но предвид, че LED технологиите напреднаха, сè си мисля, че вече би трябвало да има и читави LEDове с лупи.

      Надявах се някой да е отъпкал пътеката, но и да няма такъв, все някой трябва да мине пръв през къра.

      Предвид темата, приемам всякакви предложения относно това кой какво е мернал, като в главата ми се въртят вариантите с чипове Osram или подобни, като колкото повече, толкова по-добре.

      Фаровете ще ги ползвам само за кутии със захвати, та винаги може да мина на варианта на колегата Моридин.

      Приемам всякакви идеи и предложения.
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • Ще следя темата с интерес. Искам по-добра осветеност от фаровете си, но без да трябва да побългарявам неща. Рефлекторите и "стъклото" ми изглеждат добре. Засега съм се спрял на халогенни крушки +130%, но ако има добра LED алтернатива ще преосмисля концепцията. А тези LED крушки, които са със същите размери като H4 /примерно/ и диодите са на същото място, като жичките при халогена, те биха ли свършили добра работа на рефлекторен фар, без допълнителна преработка? Уж са PLUG & PLAY

        Коментар


        • BENZBOSS
          BENZBOSS коментира
          Редактиране на коментар
          Да и бият 2 към 1 халогена ако ще да е 150% плюс

      • Единствените LED крушки които са проблемни като работа заради фокуса са точно H4, за това и е писано на много места.
        Ако рефлекторите са ти читави, слагай хубави крушки и не се занимавай с други импровизации, защото хубавите LED крушки H4 са скъпи, но дали са читави ще разбереш когато ги монтираш, а при лош късмет може да се върже скъпо, ако въобще се случи.

        В моят случай рефлекторите са заминали, та вместо да ги възстановявам, направо ще забия лупи.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • Гледах клипчета с H4 Hikari Ultra-изглежда че светят много повече в ширина=ще има "електрожен" в очите на насрещните водачи.Може и да греша,обаче бих искал с топла светлина,а не се предлага...

          Коментар


          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Ширина пък насрещните.........я го обясни това как става.

          • krassitch
            krassitch коментира
            Редактиране на коментар
            Ами,вместо да светят повече пред автомобила,светят силно доста вляво.Съответно,заслепяват разминаващите се с мен.У нас пътищата са изключително тесни-не като в САЩ

          • BENZBOSS
            BENZBOSS коментира
            Редактиране на коментар
            Като я наложи на стената си свети точно като ксенона,а колко в страни осветява не е от значение за насрещните.

            Пътищата ги знам какви са

        • Първоначално публикуван от krassitch Преглед на мнение
          Гледах клипчета с H4 Hikari Ultra-изглежда че светят много повече в ширина=ще има "електрожен" в очите на насрещните водачи.Може и да греша,обаче бих искал с топла светлина,а не се предлага...
          Колега, щом те кефи топлата светлина, не си за LED и Ксенон.

          Отдавна се рових в детайли за това как светят LEDовете и, по спомен, най-много лумени от отдадена мощност са при 5600К, като масовата най-близка опция до това е 6000К, което автоматично обезсмисля LEDове за хора нехаресващи или невъзприемащи студената светлина.
          ​​​​
          ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

          Коментар


          • Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение

            Колега, щом те кефи топлата светлина, не си за LED и Ксенон.

            Отдавна се рових в детайли за това как светят LEDовете и, по спомен, най-много лумени от отдадена мощност са при 5600К, като масовата най-близка опция до това е 6000К, което автоматично обезсмисля LEDове за хора нехаресващи или невъзприемащи студената светлина.
            ​​​​
            Толкова не си прав, че чак си седнал.

            1. Ксенона на 4000К е по-ефективен отколкото на 6000К
            2. Разликата при LED-овете е в рамките на 5-10% между топло и студено бяло.
            3. За фар са нужни между 10 и 15 вата. Cree XHP70.2 4000К при мощност 15 вата дава до 2400 лумена в загряло състояние (в студено дава повече), което е повече от достатъчно за фар и по дефиниция е МНОГО по-добре от 3000 лумена ксенон, поради факта че загубите са МНОГО по-малки и диода свети на 160 градуса, вместо на 360 и може да се фокусира МНОГО по-добре от ксенон, че и от халогенка.

            По никакъв начин не ми е известно защо всичко живо се е вторачило в тия 6000К. Вероятно някаква инерция от ОЕМ ксеноните, понеже те така си светят без никакви добавки в ампулата.

            Ако се ползват повече диоди на по-малък ток, ефективността се качва още повече и приближава 200 лумена на ват. Нещата мръднаха доста в последните 2-3 години.

            Когато карах ксенони съм карал 4000К постоянно и след проби за друго не исках да чувам.

            Факт е че крушки с топли диоди почти не се предлагат. Факт е и че фарове с топли диоди почти не се предлагат - тук-там май можеше по поръчка да ги правят с топли диоди, но не помня подробности.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • I.Stoyanov
              I.Stoyanov коментира
              Редактиране на коментар
              Абсолютно съм съгласен с теб! Уви ще чакаме по-различни времена очевидно :think:

            • Джоу (x3mrjoe)
              Джоу (x3mrjoe) коментира
              Редактиране на коментар
              Жълтата светлина винаги ми звучала мизерно, и то в съвсем буквален смисъл.
              Не знам дали е фешън, но още от '81/'82, когато прохождах като авиомоделист в 5-ти клуб на ОСО, и по-късно в "Компютърният клуб" в блока зад сегашната сграда на "Паркети ЛИА" на ген.Данаил Николаев, много ми е харесвало луминесцентното осветление, и то с белите пури, щото имаше и едни по-топли.
              Доста хора мрънкаха, че почвали да ги болят очите, като от време на време излизаха навън точно поради тази причина.
              Дадох горният пример защото защото особено в 5-ти клуб съм прекарал почти всеки следобед и/или вечер до към '90-та.
              У нас от поне 15г съм със старите "енергоспестяващи", но от най-белите, а като почнаха да изпукват ги подменям пак с такива ледови.

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              На мен пък такова осветление ми е като в морга и ми е отвратително. Не търпя нищо повече от 4000К, а "златната среда" ми е 3500К (има такива трифосфорни луминесцентни, или поне имаше).

              Из форума имаше и пряко сравнение между фенер с един и същ диод в топло и студено. Даже и снимано с фотоапарат се вижда по-добре с 3000К (или 4000 беше, не помня). Всичлите фенери и челници са ми в топло или неутрално бяло.

              Хора всякакви.

              ...и 4000К е всичко друго, ама не и жълто. Жълто е от 3000 надолу.

          • Много си прав, че не съм прав, защото кафето си пия само седнал.

            Ксенона никога не ме е интересувал и никога не съм чел нищо за него, просто е опция в моят случай, и то само ако няма добри LED варианти и ми е спешно.

            Това което написах за лумените е при LEDовете и съм сигурен какво съм чел, а и доста се рових в детайлите защото ми харесват мотивирани действия, освен когато не е спешно и безалтернативно.

            Понеже 5600К беше най-ефективното, опростил съм си запомнянето с 6000К, едно щото го има като масов вариант, и друго щото много ми харесва.

            Ако някой твърди, че бъркам, да го докаже с някоя друга таблица.
            Само заради спора няма да се занимавам, а и не ми е толкова важно.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Каквото съм твърдял съм го написал в пряк текст. Разлика в модерен диод между 3500К и 5000К е 10-ина%.

              Ксенона е по-ефективен в 4000К отколкото в 6000К. Точка! Когато ми е трябвало съм го намирал, сега да ровя точно за ксенон, няма да стане.

              Пример - въпросния XHP70.2 - най-високия бин при CRI 80 5000К и номинален ток е 1830lm, При 4000К и CRI 80 е 1710lm, или разлика от 7%, при 3500К е пак 1710lm.

              Освен друго, ефективността не е всичко. Освен много лумени, трябва и да виждаш нещо. Студеното бяло дава много лумени, обаче синия цвят (който е в повече при тия диоди, и към който окото е най-малко чувствитено), сравнен със зеления (който е най-важен при гледане на фарове), е повече, от там и повечето ефективност чисто аритметично. Но 10% повече син цвят не значи 10% по-добро виждане, а примерно 3%. И разликата отиде та се не видя.

              Дал съм ти конкретна марка и модел диод - всички таблички и прочие са на 2 клика разстояние:
              https://www.cree.com/led-components/.../ds-XHP702.pdf

              Това е един от най-ефективните им диоди и изобщо не го произвждат на над 5000К.

              Както ти казах, нещата мръднаха драстично от момента, в който си чел каквото си чел. Имам и фенер с конкретние диод, на 4000К.

              Къде е най-ефективен конкретен диод е строго индивидуално за конкретния модел диод. Няма обща формула, защото не се правят по обща технология, нито като фосфор, нито като базов (син, виолетов) диод, нито като конструкция. Тоест ония 5600К, за които си чеш, приеми че за конкретен диод може да са навсякъде между 5000 и 7000К.
              Последно редактирано от sparkybg; 19-08-20, 16:37.

          • ... всъщност, понеже май имам място, какво ще стане ако сложа по две лупи във фар ?
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Едното идея по-надолу и си цар ако говорим за къси,на дълги поне на мен ми е все тая къде свети,важното е аз да виждам

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Босе, не ти е все дено къде свети, нито на къси нито на дълги, вЕрвай ми. Дори късите да светят силно близо пред колата ти пречи да виждаш, а не помага.

            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Зависи какво си говорим - идея по-близо / не говоря да ми свети в краката / на допълнителна крушка на къси на мен поне не ми влияе зле.Под идея имам в предвид ммммм 3-5 см на стената на 5 метра дистанция примерно.

              За дьлгите съвсем друга тема,както казах при мен на дълги светят 10 крушки ако сметнем Диоден фар с 20 диода за една крушка.Къде свети пак е в зависимост какво търсиш - на завои примерно ми е по-светло в завоя като разчекна тия на тавана та ми светят в завоя,други 8 светят в пътя пред мен / ако има път /........та както казах ми е все тая къде светят ако говорим за стената.

          • Привет. Поръчах си Plug & Play H4 LED 6000К. В крайна сметка за да разбера дали са ОК, трябва да ги тествам. Ако не стават ще мина на халоген +130%.

            Коментар


            • krassitch
              krassitch коментира
              Редактиране на коментар
              Китайските лумени са малко по-различни.За да ги конвертираш в наши,трябват сложни формули,и да си завършил математика в университет...

            • BENZBOSS
              BENZBOSS коментира
              Редактиране на коментар
              Така де ма какво пише поне и защо тия ми не нещо изпитано за да не се връщаме на кекави халогенки?

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Никакви формули и никакви "виши" не помагат.

              Съвсем отделен е въпроса наличнте лумени, колкото и да са те, дали отиват там, където трябва, или светят на извънземните.

          • Логиката ми е, че ако не стават е по-вероятно да не стават заради рефлекторния фар, а не заради китайското производство. И така набутването ще е по-малко. Не зная дали е правилна или не. Има ли гаранция, че ако взема марков LED, на цена х4, светлината няма да се разпръсква навсякъде? Приемете, че това е тест. Тези пари съм ги прежалил. Пък, ако крушките се окажат сполучливи, ще съм много щастлив и ще ги препоръчам тук
            ПП: Лумените са 2х5000
            ППП: Ето линк към тяхна реклама в youtube: NovSight A500-N30S

            Коментар


            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Еми не са на позиция 1:1 с реотанчетата, нито излъчват с посока като реотанчетата. Като ги сложиш сам ще видиш че нещата не са съвсем така, както изглеждат по рекламните клипчета.

              И марковия афтърмаркет LED на много фарове не свети където трябва и колкото трябва. На моите халогенки категорично свети по-слабо. Както писах, вероятно половината лумени се губят в "капачката" около крушката. Освен това светят и малко по-високо от когато са с халогенки.

              На марковия поне мощността и лумените отговарят на действителността. От сега ти казвам че твоите не са 5000. Радвай се ако са 2000. За 5000 лумена трябва да набутат поне 40 вата мощност и да държат цялото с температура под 80 градуса на кристала. Тия работи се случват трудно.

            • nissan_gr
              nissan_gr коментира
              Редактиране на коментар
              Нямам конкретни наблюдения над маркови лед крушки, просто предполагах, че не биха се изложили много. Ама ето, Спарки казва, че и те не са баш на фокус.

              Моите не изглеждаха маркови и не светеха където трябва. Поради последното сега не са във фаровете.

            • Esper
              Esper коментира
              Редактиране на коментар
              Това, че има “марков” афтъермаркет е продиктувано от пазарно търсене а не от постигане на неизпълними задачи.
              Да, могат да постигнат по-добро качество, ограничават се с писането да фантастика по кутиие но толкова за разликите.

              На мотора фара е “леден” фабрично. На скутера, де.
              И въпреки, че тялото изначало е проектирано за такъв източник на светлина светлинното петно на пътя не може да се сбърка!
              Остри, отсечени контури, артефакти с по-светли участъци...
              Не че се оплаквам или бих предпочел ламБа на тяхно място но не пречи да съм обективен.

          • Аз купих тези:
            https://offroad-bulgaria.com/forum/%...D0%B8-h4-6000k

            Не стават, слаби са и си карам с обикновените халогенни, светят много повече. Към колега от който ги купих нямам претенции, просто споделям, че не стават за да не се набутва друг с такива.
            Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
            Телефон - в профила!

            Коментар


            • Аз съм доволен от този О-срам ако говорим за конверсия а не за цял ЛЕД фар.
              Като интензитет този модел не отстъпва на конвенционална крушка.
              Не съм го измервал но видима и драстична разлика няма!
              Петното също се доближава до геометрията на такова от нормална крушка.
              Чак съм учуден да го кажа но от тази покупка останах доволен дори след 2 години.
              Бях предубеден от вентихоптер-а но до сега си работи. Фара е затворен обаче.
              Като цяло осветява много добре и никой не ми е присвятвал до сега. Очевидно не пречат.
              Ако имаше избор бих предпочел светлина в по-топъл цвят. Нямаше. И сега май няма.
              Но въпреки всичко си остават стрийт илигъл

              Враг усраине

              Коментар


              • sparkybg
                sparkybg коментира
                Редактиране на коментар
                Точно подобен ползвам за дневни. Сложени са във фаровете за мъгла. Поради специфика на фара, не светят като халогенки. Поне 30% са надолу. Моите са пасивни - нямат вентилатор.

            • https://www.bulbfacts.com/led-kits/r...it-review.html

              е някой е пробвал вече кой какво с колко лъже и кое как свети в рефлекторен както и фар с лупа
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • Баси... мина модата на афтърмаркет ксенона и 2-3 години беше нормално по пътищата - само един от 15 ти светеше в очите.

                Сега сме в нова въртележка - диодите.

                Ще взема вече да затварям и теми в които се споменава H4 диод.

                Коментар


                • s_s1
                  s_s1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  А Н... нещо друго си?
                  Моите впечатления са, че само допълнително добавени лед барове заслепяват. Лед-ове сложени на мястото на оригинални халогенни лампи светят в повечето случаи по- слабо и синеят. Тези, които светят по-силно обикновено живеят кратко.

                • Ясен
                  Ясен коментира
                  Редактиране на коментар
                  H идва от halogen. Т.е. волфрамова жичка с йод и/или бром около нея.

                  Диод посмъртно не можеш да го фокусираш с оптика за волфрамови жички.

                  Има си оптика за диоди.

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X