Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стъпки при боядисване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблемът реално е точно с обработката. Майсторите, които ми кърпиха калниците (дъги, от вътре и т.н.) отзад са ги изкърпили, но не са ги обработили изобщо и понеже го видях това зимата изчаквах да стане топло... та сега смогвам да стигна.
    Тъй като там не мога да бъркам, а съм 100% убеден, че трябва да пасивирам ръждата, защото ювката после е гарантирана - затова искам първо ацетон, ръждопреобразувател*2 през 24 часа, после епокси след 24часа и може *2 през 24 часа и после парафин. Фирата съм я преживял от сега. не искам юфка и съм готов да дам повече пари за материали, но да напълня и обработя до колкото мога кухините.
    Какво е фертан? Предполагам тези: https://www.fertan.co.uk/ но кое точно и в БГ има ли го? До колкото разбирам това е някаква киселина + добавки, защото после трябва да се мие с вода (т.е. не може да се остави без да се измие). В моят случай няма как да стане, защото говорим за вътрешните кухини на/д/ /под/калниците - отзад.
    Ако напръскам с този пистолет с маркуч с ацетон, не е ли много по-добре от вода, както съветваш? Вода в кухините на калниците, особено преди да застудее - не мисля, че ще успее да се изпари, ако попадне на кофти място?
    Аз ще бръкна с телена четчица на винтоверт, колкото мога, но е абсурд да успея да постигна голям ефект.



    п.п. Никой не каза, дали с тези големи дюзи на маркуча, по-редки субстанции като вюрт и епокси грунд на новол ще се разпръснат и нанаесат добре в кухините (т.е. дали ще се разпрашава добре).
    Ще си освободя една бутлика от парафин и ще пробвам де
    Надявах се да продават чисти съдове, че тая гад лепне и трудно се мие, ама явно няма, щом съветвате така.
    Последно редактирано от valqk; 18-09-20, 16:26.

    Коментар


    • 19R
      19R коментира
      Редактиране на коментар
      FERTAN има в Бриколаж:
      https://mr-bricolage.bg/search/?text=fertan

    • valqk
      valqk коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря за линка! Понеделник ще взема.

  • И още един въпрос. С какво най-добре и лесно да чистя после пистолета от парафина?

    Коментар


    • Първоначално публикуван от valqk Преглед на мнение
      Тъй като там не мога да бъркам, а съм 100% убеден, че трябва да пасивирам ръждата, защото ювката после е гарантирана - затова искам първо ацетон, ръждопреобразувател*2 през 24 часа, после епокси след 24часа и може *2 през 24 часа и после парафин.
      Там е работата че едва ли ще пасивираш ръждата, без да я търкаш поне с телена четка. Отделно, покрай калници, прагове и т.н.те не трябва да има места, в които се задържа вода. Оригинално си има отводниотелни отвори и т.н.

      Отделно с пръскане с ацетон няма да изчистиш нищо. Трябва обилно миене - много литри. Съответно вюрта просто няма да хване и ще избяга от тия места. На местата, където ще хеане, ако не е търкано с телена четка, ще хване повърхностно и отдолу ще си работи. После ще го наклепеш с епоксиден грунд та и да го запечатиш едно хубаво та да работи на още по-голямо спокойствие. И после парафина ще си стои върху всичкото това, без да върши нищо.

      В кухини, до които нямаш механичен достъп, единствено парафина има смисъл. И доколкото Fertan-а после се измива, като заедно с това ще изчистиш и мазнотиите заедно с него, той няма да попречи на парафина да проникне навсякъде, където, може да проникне. А фертана ще деактивира това, което е в състояние да деактивира, тоест може само да помогне.

      И да, има български представители, има го и в Бриколаж - оня ден купувах и си пръсках шасито и подкалниците с него. След някой и друг ден предстоят прагове, после измисване, и после парафин.

      Ако не се задържа вода никъде, при сегашните температури и особено тия следващата седмица (За софия дават до 31 градуса) за 48 часа всичко е напулно сухо, а твърде вероятно и за 24. Фертана стои 24-48 часа и вода не му пречи, даже му помага. Тоест за 4 дни можеш да измиеш, веднага да обработиш с Фертан, да го изчакаш 2 дни, пак да измиеш и да изчакаш да изсъхне, след което с парафин. Ако толкова ти е мерак за епоксиден грунд, това ти е +1 ден.

      Без механична обработка всякакви покрития, правещи твърд филм, са безсмислени. Епоксида е много добро нещо, но иска перфектна подготовка, иначе на следващата зима пак ще прозира ръжда отдолу.

      Ако снимаш конкретното нещо, което искаш да обработиш, може и повече акъл да се даде.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • За съжаление съм 100% сигурен, че ще задържи вода. Така е изкърпено, че има дупка, която е била на кофти място и на принципа - не може да се стигне (много работа е) са я оставили, но отдолу са го запушили. т.е. там ще събере поне 2л вода
        Ще снимам и утре вечер ще пусна. По това, което четох е задължително да се измие. т.е. е киселина и ще продължи да работи. По принцип, с вюрта и епоксито съм си направил няколко експеримента,на купето, което седи за части.
        На предната греда, мажа всичкия епокси, който ми остава, като мажа разни детайлчета и тук-там. Отодлу имаше ръждиви петънца и избили 'пъпки'. Вече около година, нищо намазано със сравнително дебел слой няма грам нищо видимо. За мен поне, извода е - епоксито, ако е хванало добре спира кислорода = спира окислението (ръждата Fe02). Отзад, на 5тата врата намазах вюрт на доста ръждясало място (не-малко), за да я 'запечатам' поне малко - миналата есен. Вече година, ръжда не е избила. До колкото знам, вюрта пуска влага надолу, но след тази зима ще изпиля да видя отдолу какво е. Също, дано успея да стигна да намажа с малко епокси част от престоялия вюрт - да видя разликата на пролет.
        Гледал съм доста клипове и на няколко от тях, руснаците търдят, че дори и много лошо обработено, ако се намаже на 2 слоя вюрт, после епокси (и парафин за цвят) се запечатва и кислорода не стига до ръждата. Вюрта, въпреки, че не е направил каквото трябва, защото не е стигнал поради замърсяване все пак е пасивирал нещо и това вършело работа години (това го казва лектор, който има студио за възстановяване на коли и като цяло звучи доста сериозна работата му). Т.е. остава да влиза влага от вън...
        Тук говорим за 2 неща:
        1. Ламарина, която е дебела 1.2-1.5 (не съм сигурен колко ползва там майстора). Престояла е 1г на конденза в кухините и ръжда е тръгнала от вътре. Не мисля, че има пробило
        2. Отвън тези ламарини са обработени с акрилен грунд и отгоре раптор - т.е. не се очкава да е влизала влага.
        Поради тези 2 неща се надявам да стане.
        Оф, ще снимам и ще пусна снимки, че така стана дълго и нищо не се разбра.

        Лошото е, че купета като това вече няма не-ръждиви или са много, много скъпи за Субари. Та се надявам да го закърпя за следващите 10-15г. После пак кърпи - да доживее 50-60г (живи и здрави и с възможност и желание).

        Благодаря, за отделеното време!

        Коментар


        • 1. За съжаление спира кислорода не значи спира окисляването, при налична ръжда. Кислорода в наличната вече ръжда е достатъчен, влагата тоже (а нея в ръждата я има на корем, даже и да изглежда суха). Остане ли ръжда под боя, независимо каква е боята, отдолу работи. Стават там едни интересни неща между магнетит (Fe3O4) и няколко вида ръжда(Fe2O3) и полу-ръжда (FeO) и най-накрая приключваш със разслоенa на люспи ламарина, състояща се от гореизложените съставки + обратно окислено желязо.

          2. И вюрта е киселина (танинова киселина) и Фертана е танинова киселина, с много (ама много-много) малко фосфорна (всъщност не знам дали и във вюрта няма, за да докара PH-то. Може и да не го миеш и нищо няма да се случи, освен с времето да изпасивира още малко. Просто вюрта е направен да полимеризира (тоест да прави филм), а фертанът - не.

          3. За 10-15 години няма да го закрепиш. След 5 години си в изходна позиция, а вероятно и по-зле от изходната позиция, а като чета описанието как е работено - след 3.

          4. Как е обработено отвън е без значение - винаги гният отвътре (освен ако отвън не са си оставили ръцете). А отвън - чистене до ламарина, и веднага вюрт и после епоксиден грунд, доказано работи, при това добре. Но именно заради подготовката.

          5. Има ли място, от където да събира вода, ще събере вода. И ще изгние. Помисли по въпроса. Не е нужно от някъде да влиза директно вода. Кондензира.

          Явно ти е първата кола, по която бориш ръжди от първо лице. Сам ще стигнеш до моите изводи след 1-2 опита, много загубено време и не-малко кинти. Ако искаш тая кола да я караш 10-15 години след кърпене трябва кърпенето да перфектно и да забравиш за нея зимата и да стои в проветрив гараж, като колите на колекционерите, които са реставрирани МНОГО по-добре от това, което описваш.

          Някъде имаше една тема за реставрацията на едно BMW - потърси. Никой няма да ти я направи така за вменяема цена. А даже и това BMW, ползвано като евридейка, няма да изкара 10-15 години.

          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • valqk
            valqk коментира
            Редактиране на коментар
            Убеди ме, за фертана. Явно е по-подходящ за там. Към момента, ръждата там не е стара и на люспи. Има само 1 място - долу в джоба, защото даже не са си направили труда да го изрежат. Там мисля да пусна електролиза, защото в джоба спокойно мога после да попия водата. Другото е по-скоро повърхностна ръжда, образувала се от конденза за 1 година.

            Да, за първи път го боря сам, след като дадох куп пари и го направиха по майсторски - да закърпим за няколко години и ми обясняват - то като няма влага няма проблем (*facepalm*)...
            Колата ми за части я кърпи същият, който кърпи и тази, но не бях гледал отдолу. за 5-6 години изби през ламарините и сега са си парчета ръжда за изрязване, но там е било същото - 0ла обработка от вътре с нормална бг ламарина.
            Аз си взех алуминизирана, като правя аз другата кола - така поне само по заварките няма защита (т.е. има време да се направи всичко, без да хване ръжда и после да се запечата с епокси (обработвам само по заварките).

            Ще снимам и ще пусна довечера снимки. Само не знам дали да не потърся друга тема, че това не е баш стъпки при боядисване и пълня темата с неща офтопик...

          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Ако ръждата е прясна и повърхностна, Fertan-ът ще я изяде до гол метал, като заедно с това ще го пасивира. Това поне лично съм го видял върху шасито си. И след измисването после не ръждясва пак.

        • Спарки, Фертана яде ли гума и пластмаса?

          Чудя се дали просто да не пръскам с Фертан всичко от долу 1-2 пъти годишно СЛЕД супер добро измиване, как мислиш?

          Нямам време, нито условия да отделя две седмици да си оправя джипката и камиона, чудя се от няколко злини дали ако пръскам с Фертан няма да забавя процеса, страх ме е само да не ми изяде гумата и пластмасата и после да рева още по-силно.

          Вранглера ми е леш с този климат и луга

          Кормилния накрайник е смянян преди година две, вижда се авиационния маркер, всичко останало е мармалад, от гадните.

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:2020-09-15 22.28.57.jpg Прегледи:0 Размер:364.6 КБ ID:6647265
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
            Спарки, Фертана яде ли гума и пластмаса?

            Чудя се дали просто да не пръскам с Фертан всичко от долу 1-2 пъти годишно СЛЕД супер добро измиване, как мислиш?
            Не закача нищо освен ръждата.

            Но, ако искаш да махнеш ръждата, трябва търкане. Отделно Fertan-а не е покритие - след първия дъжд е долу. Казват че предпазва до една година, защото прониквал под ръждата и образувал нам-си-къв защитен слой, ама де да знам колко е траен.

            А трябва търкане, защото на такива места ръждата се е напоила и с кал, и с вароик и прочие, и не може да проникне. Но от друга страна ако се прави всяка пролет, би-трябвало да работи. Постепенно ще махне ръждата в момента, в който стане проблемна такава. Но тая зима ще ми е първата "фертанова" зима и още нищо не мога да кажа.

            Когато е проработил докрай, не остава нищо освен тъмно син слой на някои места. Ако след измиване си стои кафяво, не се е справил с всичко - вероятно си видял снимките от темата ми с тераното.

            Например по вътрешни ръжди по купето се справя като по книга - стават тъмно сини, и после едно пръскане с парафин решава проблема.

            Впрочем на същите места, на които фертана не се справя, вюрта също не се справя. Единствено по отношение на остатъци от мазньочи се справя по-добре, щото има разредители в себе си - умокря много по-добре.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

              Не закача нищо освен ръждата.

              Но, ако искаш да махнеш ръждата, трябва търкане. Отделно Fertan-а не е покритие - след първия дъжд е долу. Казват че предпазва до една година, защото прониквал под ръждата и образувал нам-си-къв защитен слой, ама де да знам колко е траен.

              А трябва търкане, защото на такива места ръждата се е напоила и с кал, и с вароик и прочие, и не може да проникне. Но от друга страна ако се прави всяка пролет, би-трябвало да работи. Постепенно ще махне ръждата в момента, в който стане проблемна такава. Но тая зима ще ми е първата "фертанова" зима и още нищо не мога да кажа.

              Когато е проработил докрай, не остава нищо освен тъмно син слой на някои места. Ако след измиване си стои кафяво, не се е справил с всичко - вероятно си видял снимките от темата ми с тераното.

              Например по вътрешни ръжди по купето се справя като по книга - стават тъмно сини, и после едно пръскане с парафин решава проблема.

              Впрочем на същите места, на които фертана не се справя, вюрта също не се справя. Единствено по отношение на остатъци от мазньочи се справя по-добре, щото има разредители в себе си - умокря много по-добре.
              Супер звучи, дано е така.

              След като поорежа камиона, мисля да мина с водоструйката добре, после хубава сапунка, после пак водоструйка, после обезмаслител, после водоструйка, и така няколко пъти и после с Фертан с помпа за боядисване, не с пистолет а с помпа за пръскане на огради и т.н. боята за тази помпа е много по-гъста и мазна.

              След третиране с по-горната схема мисля ако има време и погода да бядисам малко поне кабината с Раптор, но ще видим, май зимата и влагата идва при нас след няколко дни.

              Вранглера определено мисля да го третирам с Фертан и ако мога поне на парче, полека лека да боядисвам някой елементи ама пусто време и климат.
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • Климата ви е перфектен за Fertan. Колкото е по-влажно, толкова по-добре работи. В момента тераното ми е намазано отдолу цялото. За една нощ беше абсолютно изсъхнало.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Закачам малко снимки. Лява и дясна страна. Ще помоля Спарки или който може да премести постовете за ръждата в 'Малко ръжда - премахване и защита', че омазах темата (извинявам се за което).
                  Друго, което ми хрумна, докато изчитах темите в раздела и бях забравил като вариант...
                  С цинга имам опит - на Хондата, като сменях челно стъкло - пука отпред в дясно, заради ръжда на ламарината, където се шприцва полиуретана. Като го свалиха, се разбра с хората да ме изчакат 1 ден. Изстъргах полиуретана, изчегъртах ръждата (излязоха и дупки, но не огромни и ги запълнихме с полиуретан при лепенето) и намазах с цинга (с четка). Така обработено и след 24часа лепнаха стъклото. Понеже се втелясвам изчегъртах и под лайсните (които така и не сложих после). Там имаше повърхностна ръжда. Намазах с цинга дебеличко и това беше преди 5-6години. Колата е сива и не личи много. Нищо не съм мазал отгоре и не е мръднало, а е баш в горната челна част...
                  от горното, предполагам тук, където няма нужда от механична защита, ще е достатъчно фертан, цинга, парафин... като по-добър вариант от епокси или/?И? еопкси отгоре (ама май няма сми?).
                  Ръждите в долната част на кухините са на места, лесно достъпни от долу на колата и не ме притесняват много. Дори и да стигнат до дупки - ще мога да изрежа и оправя сам ламарината там (за разлика от вежди-калници - още нямам опит за там). Ще ги изчистя до колкото мога и обработя и тях де...
                  Относно отвори в праговете - майстора, който ми ги сменя не направи никакви, въпреки настояването от моя страна и показване, че има фабрично, защото бяха шамповани от вътре и щеше да се потруди да направи такива. Обмислям вариант да пробия дупки 3-4мм и в/у тях да лепна с полиуретан ламаринки.

                  Отворен въпрос ми остава - с какво най-добре/лесно да чистя парафина от пистолета после?
                  Прикачени файлове

                  Коментар


                  • MoridinBG
                    MoridinBG коментира
                    Редактиране на коментар
                    Правил съм няколко неща с цинга - вътре в барабана на лявата ръчна спирачка, един по-собен теглич и разни планки тук там. Ако не е перфектно изчистено до гол метал - не хваща. Ако има механичен тормоз - пада.

                • Измиване с препарат и водоструйка, обилно, Fertan и парафин. Нищо повече не можеш да направиш.

                  Точно същото го играх преди 2 месеца, но при мен беше съевем лека ръжда по ръба между подкалник и калник и никакво кърпене. При мен всичко по тия места си има отводнителни каналчета - или изтича през прага, или през кутиите зад задните гуми. Е, едно-две бяха запушени, но откоригирах тоя проблем.

                  На първата снимка ачик-ачик се вижда че е мазано с Вюрт, или поне така изглежда на снимката.

                  И... тая кола няма да изкара 10-15 години със сигурност, нито пък забелязвам да е кърпена кой-знае колко майсторски. Майсторско кърпене значи непрекъснати шевове например. А тук, макар и не-пряко се виждат "стандартните" точкови заварки през сантиметър на много места. Отвън вероятно има и доволно количество кит.
                  Последно редактирано от sparkybg; 20-09-20, 00:24.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • С какъв препарат? Ако мия там с водоструйка няма откъде да изтече в момента, та по-скоро ще е с телена четка и обезмаслител за спирачки - примерно.
                    Този вюрт аз го пляснах по някое време, че ми беше останал от оправянето на новите прагове, които след година бяха избили от вън - акрилен грунд и супер тънък/прозиращ/ слой раптор и всичко е готово.
                    Кърпена е както кърпят по принцип, въпреки, че взеха пари като за перфектно кърпене. Тя историята е дълга. Кита не е много, но има
                    Ами да явно така ще процедирам. Ще я следя. Пак казвам - без абсолютно никаква обработка на 5та година почна да се вижда, че има пробем и на 7ма година изби отвън и още не е неспасяемо, та все си мисля, ако успея да обработя добре и подновявам парафина на 1-2г, то 10г може и да изкара - ще си покаже.
                    Благодарско за вниманието.
                    Някой път може да мина някъде - да почерпя и ще ми е приятно да се запознаем.

                    Коментар


                    • С препарат за водостуйка. С обезмаслител за спирачки няма да направиш нищо.

                      Трябва да осигуриш начин да изтича. Там влиза вода при всяко миене на автомивка. Напред отива в прага най-вероятно, назад в кутията зад задните гуми - затова и ти е толкова ръждясало дъното и на първата снимка.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • Не влиза. Проверено. Миналата есен и цяла зима съм следил. Имаше проблеми с лайсните и запечатването оторе м/у покрива и страничната част, го но оправих (махнах стария полиуретан и сложих нов на снадката).
                        Отива напред и назад, по принцип, но има дупка, която се вижда в бомбето - отдолу е изкърпено и реално е затворена кухина - като кутия. Влезе ли там - още по-голяма беля.
                        Ще търкам с каквито четки (метални) мога и може само обезмаслител (меглио?) с четка (с косъм) или silicon remover на четката на полея... с водоструйка там няма да мия - ще остане много вода вътре.

                        Коментар


                        • Докладвам. Днес ходих до представителите на Фертан и други марки и човекът ме посъветва да използвам тези 2 химии.
                          Едната прониква в ръждата и я спира (явно я държи мазна), другото е вид боди, което ще я запечата и отгоре парафин за кухини.
                          Каза, че това е единственият смислен начин за тези кухини, където не може да се изчисти, измие и обезмасли както трябва.
                          Следи се и ако пак избие ръжда, пак - мл, 4941, парафин, докато спре.

                          Нещо не мога да кача файл. Ето го при мен: https://www.valqk.com/tmp/dinitrol-ml-4941.jpg

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X