Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се вади болт със счупена глава

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Как се вади болт със счупена глава

    Напичаш чугуна хубаво с резака да изгори ръждата и в повечето случаи се развива лесно .
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • #32
      От: Как се вади болт със счупена глава

      При моя метод се вкарва достатъчно топлина в скъсания болт(то на това се разчита) за да поизгори ръждата и вся остальная... и с усет и търпение, с леко напъване на развиване, завиване, развиване, завиване, колкото пъти трябва нещата се получават.
      Не отричам никой друг метод за вадене на скъсани болтове, но от личния си опит(а той е стотици болтове) съм установил, че най-лесно става със заваряване.

      А както Станьо каза-ако има с какво да нагрееш яко детайла, стига той да позволява нагряване до червено-ваденето става игра... Даже не ми прави кеф, че съм го развил.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #33
        От: Как се вади болт със счупена глава

        Обикновено и аз ги развивам със заварка, в 99% от случаите, обаче като видях как му се скъса главата с поглед, ми стана ясно, че тук това няма да помогне... Не знам каква "стомана" беше това, ама кашкавалът е твърд в сравнение с нея. Не ми се щеше да нагрявам всмукателния колектор до червено - първо, това е най-тъпия сив чугун и ще стане на юфка, второ - не исках да си съсипвам плочките в кухнята, както и самата кухня
        С "Фармахим" - непобедим
        Дизел - само дънки!

        Коментар


        • #34
          От: Как се вади болт със счупена глава

          В кухнята се готви бе младеж...

          Нямаш ли си като хората гаражче нещо... Познати със сервизче...
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #35
            От: Как се вади болт със счупена глава

            Аз самата Варшава си я правя в гаража на майстора, обаче не мога за всяко болтче да търча при него. Освен това не винаги се засичаме в пространствено-времевия континиуум Тия гадни сиви чугунища колкото по-малко ги грееш и биеш, толкова по-добре. Имам опит със заваряването на разни чугуни и точно тоя е изключително гаден... Едно спукване и ми заминава цялата работа по напасване, оформяне и шлайфане на тоя колектор.
            С "Фармахим" - непобедим
            Дизел - само дънки!

            Коментар


            • #36
              От: Как се вади болт със счупена глава

              Явно не си съвсем наясно със свойствата на чугуните . Колкото повече е седял и е подлаган на различни температурни шокове през годините толкова вече е по спокоен от към вътрешни напрежения . Чугуна понася без последствия температури които при другите метали са направо убийствени и за това причините са в желязо - въглеродната диаграма . За това котлоните на печката ; спирачните дискове и барабани са от чугун . Машинните фундаменти също . На времето след отливането отливките се хвърляха под открито небе в така наречения стареещ склад и се работеха след 2 до 3 години . За Декел-Махо казваха че отливка на по малко от 5 години не пипат . На моя С 11 горе средната част с паралелите е дълга 4 метра и на времето на цялата работна част 2 метра на подпрян между 2 центъра детайл даде конус 3 стотни .
              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

              Коментар


              • #37
                От: Как се вади болт със счупена глава

                Първоначално публикуван от м20_маниак Преглед на мнение
                Сега виждам тази тема и мисля, че ще е полезно за някои хора, хем и Кольо ще види почти на живо гореописания процес.

                Конкретен казус - един от многото налични колекторни тръби на Варшавата. Имам сигурно 8 броя, но тези бяха най-читавите от всичките. Материалът - русский чугуниЙ. След необходимите мероприятия по отстраняването на заводските недостатъци (изключително много ръбове, останали от леяковата система, почти никакво съвпадение на стиковете...) посредством изпиляване с дремел, последва песъкоструйка (вътре все още имаше остатъци от леярска пръст, макар, че това нещо е работило от 50-те докъм края на 80-те и през него са минали тонове бензин!), докарване на всички прилежащи повърхности до състояние наистина да прилягат плътно, а не по-русски и накрая - температуроустойчива боя.

                Всичко супер, обаче отстрани на всмукателната част се закрепват щангите за привод на дроселовата и въздушната клапи, чрез проходен отвор, резба М8 в чугуняка и съотв. специфичен болт. Реших да го развия, тъй като имам една шепа такива нови. Подозирах, че ще има някаква съпротива от негова страна и го пръсках чат-пат с пенетриращо-смазващи флуиди. Нашего брата обаче го е направил от говнолин и той, естествено, се скъса на нивото на отливката. Изобщо не се и пробвах да заварявам гайка - просто щеше да се скъса по-надолу.
                Ето как подходих аз:

                1. Поставям някакъв приблизителен център с малко борче на дремела:
                [ATTACH=CONFIG]870105[/ATTACH]

                2. Пробивам отвор 4 мм, за да мога да внеса корекции ако нещо се изпокриви:
                [ATTACH=CONFIG]870106[/ATTACH]

                3. Не посмях да разпробивам без колонна бормашина до 6,4 мм, за това се задоволих с 6.0 и с отвертка подхванах витката, която тръгна сравнително лесно:
                [ATTACH=CONFIG]870107[/ATTACH]

                4. Продължавам да упражнявам усилие върху вече поизветрелият "болт":
                [ATTACH=CONFIG]870108[/ATTACH]

                5. Резбата получава все по-голямо разкритие:
                [ATTACH=CONFIG]870109[/ATTACH]

                [ATTACH=CONFIG]870110[/ATTACH]

                6. Вече с нараснало самочувствие, отчупвам стърчащите остатъци и вкарвам комбиниран метчик М8, за да доизбута няколкото останали витки:
                [ATTACH=CONFIG]870111[/ATTACH]

                7. Ето това извадих отвътре:
                [ATTACH=CONFIG]870112[/ATTACH]

                Стана сравнително бързо и без хамалогия. Виждате каква корозия има по чугуна и по "стоманата". Обратен метчик или ляво свредло просто нямаха шанс.
                То начини няма много и този е един от правилните,другият е с вадач за скъсани шпилки ,пак разпробиваш в центъра,но при всички случаи си иска греене както споменава СЕК 1 или накисване с "вълшебните "автомонтьорски отвари.В доста случаи дори не съм и разпробивал ,а с малък твърд секач или стоманено шило,след греенето или накисването с почукване в посоката на отвиване скъсаната част тръгва.Стигало се е и до крайният вариант ,стоманизиран болт гони бургията от центъра ,въпреки това разпробивам до крайна дълбочина ,вадя остатъка и ако има щети по резбата минавам на следващ размер резба и болт/шпилка/.
                Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                Коментар


                • #38
                  От: Как се вади болт със счупена глава

                  Първоначално публикуван от м20_маниак Преглед на мнение
                  [ATTACH=CONFIG]870111[/ATTACH]
                  Абе, Стояне, тоя върток-отварачка отде го извадИ?
                  То бива ретро бива, ама това е било в ЗИП-а на някоя римска колесница.

                  Иначе...относно ваденето на скъсани шпилкоболтове, руснаците имат едни комплекти,
                  които всеки може да си направи с подръчни средства.
                  Преди време подарих на Стефан един и видах в очите му душевен оргазъм
                  Ще изровя моя и ще пусна снимки /не обещавам да е днес /

                  Коментар


                  • #39
                    От: Как се вади болт със счупена глава

                    За шпилки като каро ли говориш? Голяма хитрина са, ама все не стигат кинтите. Има и Шведски, но не се пипат.
                    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Как се вади болт със счупена глава

                      Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                      Явно не си съвсем наясно със свойствата на чугуните . Колкото повече е седял и е подлаган на различни температурни шокове през годините толкова вече е по спокоен от към вътрешни напрежения . Чугуна понася без последствия температури които при другите метали са направо убийствени и за това причините са в желязо - въглеродната диаграма . За това котлоните на печката ; спирачните дискове и барабани са от чугун . Машинните фундаменти също . На времето след отливането отливките се хвърляха под открито небе в така наречения стареещ склад и се работеха след 2 до 3 години . За Декел-Махо казваха че отливка на по малко от 5 години не пипат . На моя С 11 горе средната част с паралелите е дълга 4 метра и на времето на цялата работна част 2 метра на подпрян между 2 центъра детайл даде конус 3 стотни .
                      Станьо, учил съм 3 пъти Материалознание. Първия път - в техникума, в края на миналото десетилетие. После в ПЖИ, а след това - в Техническия. Имам чувството, че и на 90 години, в краен стадий на старческа деменция, ще мога да начертая Желязо-въглеродната диаграма. Чугунът е страхотен конструктивен материал, но точно този, от който са изработени колекторните тръби, е просто отврат. Самият той се рони на места, все едно е пясъчен модел. Подозирам, че поради неспазените технологични процеси в завода-производител, скоростта на охлаждане е била висока и в някои зони, отливката има характер на бял чугун.

                      Всмукателните и изпускателните тръби са отделно отляти и после са закрепени по между си с 4 болта и гарнитура, между "уплътняващите" похвърности. Междуболтовото разстояние е около 85 мм и като сложиш линията, отдолу влиза пластина 0.20... Или от завода повърхностите не са добре шлайфани, или тая гад се измята в процесът на работа. Поради особеностите на двигател М20 и в частност употребата му с високооктанов бензин, изпускателните тръби се нагряват над допустимото, а всмукателните, които са "оплетени" между тях са студени... Челната повърност, чрез която лежат към блока (двигателят е със стоящи клапани), е крива още от завода - хващал съм дъга над 1 мм. На работили колектори съм измервал и бая повече. Това неминуемо поражда напрежения и много често се пукат изпускателните, в близост до леглата на шпилките или междинния фланец. Както казах, имам 8 броя и от тях 4 са спукани, и то към 50-60 мм.

                      Преди години си играхме да заваряваме точно такава пукнатина на един ГАЗ 69. Не стана нито по може би най-успешната технология - предварително загряване, заварка посредством ацетиленова горелка и за добавъчен материал - парчета стари сегменти и последващо бавно охлаждане, нито с електродъгово, нито с нищо. Накрая взех друг колектор, спукан на приблизително същото място, напрасках му един "американски шев" и нещата приключиха. На снимката даже се вижда и "керосиновата" проба (петното не се показа от другата страна, което говори за качеството на изпълнението):
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DCS089516.jpg
Прегледи:1
Размер:206.7 КБ
ID:5718010

                      Първоначално публикуван от rumbata Преглед на мнение
                      Абе, Стояне, тоя върток-отварачка отде го извадИ?
                      То бива ретро бива, ама това е било в ЗИП-а на някоя римска колесница.

                      ...
                      /
                      Тоя върток мисля, че ми е наследствен и датира някъде от 20-те години. Прадядо ми е имал дърводелска работилница тогава в района на ж.к. Красно Село, а по-късно се мести в ж.к. Красна Поляна. Интересното е, че унищожаването на частният бизнес след 47-ма него не го лОви.

                      Другият ми прадядо през 30-те и 40-те е държал фурната на бул. Христо Ботев, точно там където ти беше предишния магазин. Само дето той няма този късмет да се спаси и през 48-ма го пращат като рАботник в Хлебозавода за 60 лв на месец(преди това е бил баровец, 'щото, как тЕка ще бъде дребен боржуа, докато другите рАботници рАботят в името на Отечеството.

                      Въртокът е доста удобен, защото хваща 3 вида опашки на метчиците, капачките са му месингови, а "отварачката" е изключително идейно ухо за по-скоростно прекарване на метчика.
                      С "Фармахим" - непобедим
                      Дизел - само дънки!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Как се вади болт със счупена глава

                        Първоначално публикуван от м20_маниак Преглед на мнение
                        Станьо, учил съм 3 пъти Материалознание. Първия път - в техникума, в края на миналото десетилетие. После в ПЖИ, а след това - в Техническия. Имам чувството, че и на 90 години, в краен стадий на старческа деменция, ще мога да начертая Желязо-въглеродната диаграма.
                        Абе и аз така ама в края на миналия век Вече спрях да се опитвам да помня и карам по най малкото възможно съпротивление . Както казваше горе един преподавател по известен с прякора си секирата (лека му пръст) не е важно да запомниш всичко а като ти потрябва да знаеш къде да го намериш . Щото бълдъзата е завършила горе с отличие и е електроинженер а един предпазител от старите не може да оправи . Чугуна е много особен материал и по някога няма нищо общо особено с теорията на заваряване . По миналото лято заварих пукнатини в блок на двигател Перкинз Д 3900 на място без подгряване с чугунени електроди с незнаен състав и не спука нищо до ден днешен си държат водата в блока . Тия блокове бяха лобното място на българската металургия . Всичките ЧЛКата на България ги правеха като е имало дни във Враца всичките отливки за деня да са брак .
                        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                        Коментар


                        • #42
                          От: Как се вади болт със счупена глава

                          За да не пускам нова тема ще пиша в тази:

                          Вчера при развиване на болт на глава ми се заобли главата .Пробвах със заваряване на гайка върху главата,но материала на болта става крехък и се отчупва част от него.Пробвах и с разпробиване ,но свредлата ми не го ядат този материал.Дайде някаква идея как да го извадя? Иска ми се с нещо като малък отрезен диск монтиран на дрелка да изрежа главата на болта ,но не знам какъв ще ми свърши работа( Днес ще пообиколя да видя какво се предлага).
                          Прикачени файлове
                          Последно редактирано от stypkata; 23-09-19, 08:02.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Как се вади болт със счупена глава

                            Ако ще сваляш главата ,изпили главата на болта и после ще го отвиеш лесно и след това търси болт.За да се заобли така мисля че.трябва да издържи стабилна заварка ,ако требва и по -голяма гайка ,отвора и да е почти колкот главата на болта за повече натрпване на заварка и заварка отвътре ,за да запазиш шестограма.Набутай мокри парцали за да запазиш главата и я пази.
                            Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                            Коментар


                            • #44
                              От: Как се вади болт със счупена глава

                              ""Пробвах и с разпробиване ,но свредлата ми не го ядат този материал""
                              Пробвай с кобалтова бургия ,трябва да стане.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Как се вади болт със счупена глава

                                Ако се е закалил от заварката и не стане с кобалтова бургия,наостри си първата бургия за бетон която ти попадне ,като за метал.....ще го хапне за закуска тоя болт.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X