От: Техническа литература и документация за металообработващи машини
На български струг от професионалните серии С 10-11-13 / СУ 400-500 при нормална работа от грамотни оператори един живот не стига да ги амортизираш . На С 11 се износва зъбната рейка на супортната кутия след 40 - 50 години работа . На сливенската серия СУ и тя не мърда защото е с много по як профил зъби . Съединителите са метални многодискови тип "сигма" с маслено охлаждане и ако шпинделната кутия не е оставяна без масло и той е вечен и понася практически безкраен стругарски екстремизъм . Износването по някои паралели се получава най вече защото повечето оператори забравят да смазват машината . При Спарки беше точно същата ситуация на машините бяха работили мърлячи .
На български струг от професионалните серии С 10-11-13 / СУ 400-500 при нормална работа от грамотни оператори един живот не стига да ги амортизираш . На С 11 се износва зъбната рейка на супортната кутия след 40 - 50 години работа . На сливенската серия СУ и тя не мърда защото е с много по як профил зъби . Съединителите са метални многодискови тип "сигма" с маслено охлаждане и ако шпинделната кутия не е оставяна без масло и той е вечен и понася практически безкраен стругарски екстремизъм . Износването по някои паралели се получава най вече защото повечето оператори забравят да смазват машината . При Спарки беше точно същата ситуация на машините бяха работили мърлячи .
На фрезата пък не и работеха подаванията. Само отворих и затворих капака на кабелите на мотора, и сега всичко работи. Ама тия неща ми свалиха нещата с 2000 кинта надолу.
Коментар