От: Техническа литература и документация за металообработващи машини
Колега, това с което съм се сблъсквал свързано с плосък шлайф е, че шпиндела е на плъзгащи лагери и няма как да нямат хлабина в спряно положение на камъка, защото трябва да се избегне затягането на шпиндела в лагера при температурните разширения, като там се разчита на масления клин да обере хлабината, като тази хлабина е предписана от производителя и е в някакви допустими граници. Също така на машината, с която имах подобни перипетии (за съжаление помня само, че беше стара и немска и не помня вече марка и модел) на лагерите можеха да им се регулират хлабините до някакви граници с винтове изнесени за целта от страни на тялото на шпиндела. За тръпненето и насечените повърхнини при шлайфане, то това е първи признак за замазан камък, а след това вече е с проблеми свързани с лагери, шпиндел, маса... Та моя съвет е ако машината е с такава конструкция на шпиндела и лагерите първо да се провери за нивото на маслото, след това да се приглади камъка с диамант и да се пробва пак, а ако и тогава нещата са зле, вече може да се търси по-сериозен проблем, но лагери се сменят и всичко може да се оправи, но не се знае дали си заслужава вече цената. И все пак нека кажат по-запознатите по темата, че аз като цяло нямам много общо с шлайфовете (занимавам се с програмни фрези), а още повече и с дадения модел.
Колега, това с което съм се сблъсквал свързано с плосък шлайф е, че шпиндела е на плъзгащи лагери и няма как да нямат хлабина в спряно положение на камъка, защото трябва да се избегне затягането на шпиндела в лагера при температурните разширения, като там се разчита на масления клин да обере хлабината, като тази хлабина е предписана от производителя и е в някакви допустими граници. Също така на машината, с която имах подобни перипетии (за съжаление помня само, че беше стара и немска и не помня вече марка и модел) на лагерите можеха да им се регулират хлабините до някакви граници с винтове изнесени за целта от страни на тялото на шпиндела. За тръпненето и насечените повърхнини при шлайфане, то това е първи признак за замазан камък, а след това вече е с проблеми свързани с лагери, шпиндел, маса... Та моя съвет е ако машината е с такава конструкция на шпиндела и лагерите първо да се провери за нивото на маслото, след това да се приглади камъка с диамант и да се пробва пак, а ако и тогава нещата са зле, вече може да се търси по-сериозен проблем, но лагери се сменят и всичко може да се оправи, но не се знае дали си заслужава вече цената. И все пак нека кажат по-запознатите по темата, че аз като цяло нямам много общо с шлайфовете (занимавам се с програмни фрези), а още повече и с дадения модел.
Коментар