Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Техническа литература и документация за металообработващи машини

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

    Колега, това с което съм се сблъсквал свързано с плосък шлайф е, че шпиндела е на плъзгащи лагери и няма как да нямат хлабина в спряно положение на камъка, защото трябва да се избегне затягането на шпиндела в лагера при температурните разширения, като там се разчита на масления клин да обере хлабината, като тази хлабина е предписана от производителя и е в някакви допустими граници. Също така на машината, с която имах подобни перипетии (за съжаление помня само, че беше стара и немска и не помня вече марка и модел) на лагерите можеха да им се регулират хлабините до някакви граници с винтове изнесени за целта от страни на тялото на шпиндела. За тръпненето и насечените повърхнини при шлайфане, то това е първи признак за замазан камък, а след това вече е с проблеми свързани с лагери, шпиндел, маса... Та моя съвет е ако машината е с такава конструкция на шпиндела и лагерите първо да се провери за нивото на маслото, след това да се приглади камъка с диамант и да се пробва пак, а ако и тогава нещата са зле, вече може да се търси по-сериозен проблем, но лагери се сменят и всичко може да се оправи, но не се знае дали си заслужава вече цената. И все пак нека кажат по-запознатите по темата, че аз като цяло нямам много общо с шлайфовете (занимавам се с програмни фрези), а още повече и с дадения модел.

    Коментар


    • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

      Аз все се съмнявам с лагерите. Камъкът не беше камък а диамантен диск, нарекох го камък за по лесно При въртящ диск си сложих нокътя на палеца и не усетих никакви неравности, така ме посъветва един познат шлайфист по телефона. След 10-на минути работа от тялото на шпиндела започна да капе масло. За това си помислих на първо четене че са лагери. Ако някой е забравил машината без масло ... За това се отказах да я купувам засега. Машината не е евтина а и евентуален ремонт ще ми дойде в повече. То не че парите са чак толкова много, просто ние си нямаме.

      Коментар


      • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

        Тука в тая тема съм написал някои неща . http://www.offroad-bulgaria.com/show...E9%F4%EE%E2%E5 .
        Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

        Коментар


        • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

          Благодаря за бързите отговори. Прочетох темата която си дал. Точно такъв е проблема. Явно сам няма да се справя с проблема. Доста деликатна работа е за човек който е запознат, а какво остава за човек като мен. Малко съм разочарован. Имах голямо желание за плосък шлайф.Явно ще почакам да излезе някой друг.

          Коментар


          • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

            Това което си описал е нормално за всеки работил шлайф . Отпред шпиндела също е на бронзов аксиален лагер и когато вала не е в центъра протича или лагера е износен . Работата е деликатна но все пак това е металообработваща машина не космически кораб и ако ти го дават на добра цена това не е проблем . Желателно е все пак тази операция да я направи човек който е запознат с тези машини . ШПХ 31 е малко чепата машина . В работата имам един такъв който от нов не са можали да го подкарат . Проблеми с хидравликата и шпиндела както и да го регулираш постоянно отваря хлабина . То аз и не съм се опитвал това го знам от моя предшественик и понеже си имаме голям шлайф този никога не е идвал на дневен ред . То неговото мнение не е меродавно щото беше известен с пословичния си мързел . Добри да си го виждал скоро ? Не си вдига телефона а май ще изпадне една мачта от мотокар за него .
            Последно редактирано от sek.1; 03-06-14, 05:44.
            Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

            Коментар


            • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

              Ами цената на шлайфа е 3000лв. Проблемите в хидравликата са лесно решими, защото и там има малки ядове. Има и леки закачки в електрото, но не проблем. Само шпиндела ме притеснява. За това търсех и документация за тази машина, за да видя дали ще се справя. Добри по последни данни беше някъде в Швейцария, трябваше да ми се обади за нещо, ама така и не звънна. Ако го засеча ще у предам.

              Коментар


              • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                Е щом е духнал на там най вероятно няма да му трябва . Че при мене ми тръснаха 5 български мотокара и единя е с откъсната мачта та така или иначе трябва да му търсим друга че от неговата липсват части . Закачките с електрото при тия машини също не са прости . Има една пускова функция която е много важна . Като включиш машината тя не трябва да тръгва веднага . Има една помпа която пълни с масло кутията на шпиндела и след като тя е пълна до горе тогава машината се запуска . На нашия това е решено с една тръбичка от горния край която отива в едно резервоарче в което има поплавък със закрепена на него живачна контактна ампула . На по новите съм виждал и с датчик . Понеже зимата като е по студено запускането може да отнеме и половин час много "шлайфисти" просто шунтират тази функция и тогава лагерите не живеят много защото шпиндела се върти с 3 000 оборота . След това нивелацията на машината трябва да е идеална или много близко до идеалната иначе почват едни резонансни колебания . В стария завод имахме плосък шлайф Волман от 1941 година който имаше две живачни нивелации и дори и със милиметър да избяга просто машината не тръгваше .
                Последно редактирано от sek.1; 03-06-14, 07:56.
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                  Колега ,не е толкова сложен шпиндела.Утре ще видя допуските на вретеното и ще ти пиша.

                  Коментар


                  • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                    Допуска е от 4 до 5 стотни.

                    Коментар


                    • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                      Дойде време мъртвец от гроба да вадя в началото не искаше да излиза ама го извадих с ритници . Първо освестих съединителя сега е ред на рейките и супортната кутия . Бях приготвил почти нова супортна кутия от един струг който го нарязаха но докато му дойде реда някой я гепи и сега трябва да правя неговата . Основния дефект е счупен зъб на водещото по рейката зъбно колело но като я отворя ще си каже . Имам за донор един С 11 от стария модел и поне на книга тоя вал трябва да е еднакъв . За сега единствената видима разлика между двата модела е че на стария резбовия винт е 50мм а на новите е 55 мм . Завода в Троян го нарязаха миналата година така че като резервна част едва ли ще го намеря вече . Другия вариант е да го направя . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCI0074.jpg
Прегледи:1
Размер:160.4 КБ
ID:5594963Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCI0075.jpg
Прегледи:1
Размер:155.0 КБ
ID:5594964Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCI0076.jpg
Прегледи:1
Размер:144.9 КБ
ID:5594965Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCI0077.jpg
Прегледи:1
Размер:172.0 КБ
ID:5594966
                      Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                      Коментар


                      • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                        Аз така да попитам, от къде ги намирате тея донори, вече половин година търся стар ц11 за дъската на супорта и не намирам. Почвам да завиждам на запасите ви от "трупове".

                        Коментар


                        • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                          То само трупове останаха
                          Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                          Коментар


                          • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                            То и моя е труп, ама го държа на командно дишане.

                            Коментар


                            • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                              То проблема е че се режат нови машини а аз се чудя как да спасявам труповете . То след този ремонт тоя С 11 си става перфектен . Проблемите са му само механични паралелите са му като нови .
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • От: Техническа литература и документация за металообработващи машини

                                Продължаваме лека полека с реанимацията на мъртвеца . За първи път попадам на С 11 с вътрешен фройлайф . Един заминал семеринг може да направи много поразии . Ръждица в подавателната кутия . Нищо фатално ще я пусна да поработи с нафта . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCI0087.jpg
Прегледи:1
Размер:206.0 КБ
ID:5595623Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCI0089.jpg
Прегледи:1
Размер:176.1 КБ
ID:5595620Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCI0088.jpg
Прегледи:1
Размер:192.4 КБ
ID:5595619Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSCI0090.jpg
Прегледи:1
Размер:102.8 КБ
ID:5595622
                                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X