Колеги, макар че съм изчел цялата тема и имам не малко постове в нея, сега имам затруднение с машинката. Става въпрос за монтиране на 4 челюстен несамоцентриращ патрон на машинката. Размера му е 125мм и всичко останало е идеално, НО е с 4 закрепващи болта. Мислех, че просто ще се наложи да пробия 4 отвора и съм готов. Да, ама не. Фланеца към който се закрепват патроните е закален. Успях да отбележа местата на отворите с диамантените борчета на дремела, но отворите немога да пробия. Опитах се да извадя фланеца, но според мен е набит с нагряване, защото резба не се вижда да има. Има ли няко от вас, който да е вадил фланеца? Приемам и други съвети как да си монтирам "коледния подарък" на машинката.
Трябва да кажа, че след неуспешния опит за директен монтаж, патрона го хванах с обратните челюсти на другия и успях да челосам едно правоъгълно желязо. Така става, но винаги ще има биене и опасност от изхвръкване при по-големи скорости.
Една година след като питах във форума, как да закрепя 4 челюсния патрон закупен от Полимета, намерих простичко решение... разпробих патронника. Оказа се че е обикновен чугун и направата на отвори и резби в него е пвече от лесно. За няколко минути направих два отвора и резби в него и всичко си заспа. Все си мислех, че са правени от стомана и то качествена, но явно китайските са друга бира.
[I][FONT=Comic Sans MS]NISSAN Terrano II R20 2.7TD '93[/FONT][/I]
чугунени са по простата причина че сугуна гаси вибрации и има някой свойства който стоманата няма. Има чугуни който са доста по-здрави от колкото стоманите. Ще дам пример че коляновия вал и разпределителния вал са направени от чугун поради по-лесното израаботване и доста по-добрите качества в сравнение със стоманата.
Вчера, завърших окончателно новата доработка на моята машинка. Направена е от наличните в работилницата заготовки, като първоначлното ми мнение е, че се получи добре. В случая, ножодържача е направен от квадрат 25х25 и е за нож 12х12. За по-големите, като 20х20 ще е нужен квадрат 35х35 или 40х40. За сега такива заготовки няма налични в Русе и довършването на проекта ще почака.
[I][FONT=Comic Sans MS]NISSAN Terrano II R20 2.7TD '93[/FONT][/I]
Миналото лято се сдобих със същия струг. Купих го от Бургас. Видях че си направил ножодържач . Хареса ми . Можеш ли дад дадеш малко повече инфо. Аз съм начинаещ стругар. Водачите от шестограма как са захванати с резба ли са. Ще се пробвам да направя същото. Мисля че беше правил и фрезова приставка. Ако може малко снимки с инфо.
Водачите както ги наричаш са си болтове М10мм но с коригирани глави. Фрезата за Т-образните канали е 2мм и ширина 16мм. При две минавания с нея се получават т-образни канали 4х16мм. Това е най-важното да да направиш каквото и да е, останалото са обикновенни болтове, гайки и две заготовки 60х60х40 и 25х25х65. Причината да го направя така е, че не намерих фрезер "лястовича опашка". Шпонките са поставени за да не се накланя ножа назад или напред, а да се движи само по вертикала. За да се избегне въртенето на притягащите болтове съм ги фрезовал леко, така че да мога да ги огранича със вертикалните стопорни болтове. В случая, нямаш нужда от фрезова приставка, тъй като имаш фреза, а ходовете за тези детайли са и напълно достатъчни.
[I][FONT=Comic Sans MS]NISSAN Terrano II R20 2.7TD '93[/FONT][/I]
От скоро и аз съм собственик и ползвател на такова стругче.Имам обаче няколко липси в комплекта от които една доста ценна.Липсва ми планката и другите части които се закрепват към шпиндела за закрепване на детайл м/у центровете.Молбата ми е може ли някой да им снеме размерите както и ако може да направи подробни снимки?Ако пък евентуално някой има желание и да го прати по куриер след което да му го върна ще е още по-добре.Другият въпрос ми е как се маха горната част на напречния супорт за да се сложи менгемето за фрезата и може ли да се мести напред понеже не стига ножа за вътрешно стъргане на малък детайл?Благодаря предварително.Иначе стругчето е супер не мога да се спра да стържа ,остъргах де що имам желязо.
Не ми стана ясно почти нищи от твоите обяснения. Предполагам, че първия ти въпрос е за някоя планка, която изпълнява службата на "сърце". Ако е така, направи си такава по детайла. Има някакви в комплекта но лично аз не съм ги ползвал. По втория въпрос за положението фреза ето снимка. Третото не го схванах въобще.
[I][FONT=Comic Sans MS]NISSAN Terrano II R20 2.7TD '93[/FONT][/I]
Да върши работа като "сърце" ,аз я нямам в комплекта и искам да си я направя.По възможност да изкопирам оригинала защото ще ми е по лесно и въпросът ми беше може ли някой да ми я предостави(както и прилежащите и допълнения за да се захване детайла) или скицира за да мога да си я изработя.А вторият въпрос ми беше как се маха "ножодържача" който е в комплет с малкото супортче на което се гласят ъглите,за да може да се сложи менгемето за фрезата?Третото се оказа ,че грешката си е в мен,понеже не гледам като хората.
Прикачени файлове
Последно редактирано от alehandro; 16-05-13, 07:11.
Причина: Допълване
Чак сега виждам, как са измислили руснаците положението "между два центъра". Явно става въпрос за използване на цанговия патрон, като в него се затегне малък център, а към винтовата капачка на цанговия патрон е захваната с две малки болчета планката. За "сърце" предлагат да се ползва втулката за закрепване на плашка М10, като затягащия болт нинава пред отворана планката. Това което трябва да си направиш е "Г" планка от шина 20-30мм, с два малки отвора на дългата страна и един 8мм на късата. Вероятно втулката за плашката я имаш, но тя лесно се изработва от първата тръба която намериш. Трябва само вътрешния и диаметър да влиза детайла ти. Що се отнася до махането на супорта, то той е закрепен с две гайки под него. Това са същите гайки, който позволяват да се завърта под ъгъл. Понеже снимки на твоята машинка не си пуснал, възможно е тя да е без Т-образни канали, като на снимката горе. За да имаш по-голяма свобода за закрепване на менгемето е желателно ти или някой друг да ти ги направи. Те позволяват да закрепваш детайли директно на масата без менгеме. притискащи планки можеш да си изработиш и от обикновенна тръба.
[I][FONT=Comic Sans MS]NISSAN Terrano II R20 2.7TD '93[/FONT][/I]
Разрових се из куфарите и намерих планката и втулката За съжаление въпреки голямото ми желание, между намерените центри няма такъв, който да се слага в цангодържателя. Според мен такъв няма, по простата причина, че конусът трябва да е с формата на цанга, за да може да се затегне на патронника. Всъшност дори и да имаше такъв, пак нямаше да го ползвам. Просто не съм съгласен, че при ползването на два центъра един в друг, може да се гарантира нулево биене. Второ, при набиването на центъра във цанговия патронник нямам представа как ще се избие после. При моя опит за въртене на ос между два центъра, премахнах стандартния патронник. Така остана единствено фланеца, който си има конус вътре. В него идеално си пасва един от центрите. На единия от отворите на фланеца завих един болт М10х80мм с гайка, а за предаването на въртенето върху оста ползвах втукла с болт, като тази на снимката горе.
[I][FONT=Comic Sans MS]NISSAN Terrano II R20 2.7TD '93[/FONT][/I]
Точно това имах в предвид.Много благодаря.Центъра си се слага точно в шпиндела след като се махне патронника той си е на конус.От задната страна шпиндела също е на конус.Според моите разбирания планката след захващането на фланеца само опира в болта на втулката без да се захваща за нея и по този начин предава движението така ли ?Гайките на супорта ги отвивам но не мърда грам.Най вероятно е клеясал от консервиращата смазка.А тази маса с Т каналите която си показал предполагам си я купувал отделно?Иначе струга е като този-
Прикачени файлове
Последно редактирано от alehandro; 17-05-13, 06:50.
Коментар