Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Струг С5А

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Струг С5А

    Аз миналата година мислех да си взема нов универсал за струга. Гледах в магазина и се чудих. Цените никак не ми харесваха. С отсъпките, които уж ще ми направят ми казаха за универсал Ф160 с прави и обратни челюсти - чешки цена 210лв. Видяха ми се много парите, а и размера на универсала малък. Купих си струга със Ф190 универсал. Сам си правих фланеца, като нямах никакъв опит в това и индикаторен часовник. Стана прилично добре, но челюстите биеха, понеже едната от правите не е оригиналния комплект. Първото престъргване беше не сполучливо и се чудих да си вземам универсал. По битака предлагаха уж нов Ф200, за 200лв, без обратни челюсти. Застъргах си отново челюстите, вече правилно и се отказах от покупката на нов универсал.
    Струга е подходящ за въстановителни работи и за единични детайли. За сериино производство не е удобен. То само лирата за резбите докато наредиш и минават 10 мин.

    Коментар


    • #47
      От: Струг С5А

      На струг Ц8 колко големи детайли като диаметър могат да се обработват / спирачни дискове, барабани/ като това не зависи ли от универсала и може ли да се подменя с по-голям такъв? И какво ви е мнението за TOS S32/750 чехски струг, че съм решил да взема струг и съм в дилема какъв да бъде цена качество и размери...
      Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: http://bit.ly/1Y4WCAk

      Коментар


      • #48
        От: Струг С5А

        Някъде из ръководствата пише, едва ли ще става за дискове и барабани за над 13" джанта.

        Тези дни правех едни втулки и щанги, и изниква следното нещо което за мене е странно- на дълга права тръба /1метър/ центрована с въртящия център на седлото пускам една стружка по цялата дължина подаване примерно 5десети почва да си сваля има леко биене и след 10см ножа се едно се е отдалечил и недостига детайла, въртя почва да сваля и след 10см пак, не е вибрация не се и самоотвива винта на подаването, луфтове ли обира някъде, да не са нещо паралелите криви или засукан при транспорта си мисля вече?
        Забравих да напиша че го прави като е по далече от универсала, примерно на 30см.

        И друго за резбите - моя е с 3колела, навсякъде на схемите са ми дадени 4 /2 двойки/ и не съм сигурен как ще се уцели зацепването точно от тези подвижните като са на една ос на първото и последното колело, не съм налагал но ми се струва почти невъзможно. Някой ако има снимки ще е супер
        Случайни хора УАЗ не карат

        Коментар


        • #49
          От: Струг С5А

          Не ти е центрирано задното седло спрямо центъра на универсала. На самото седло има центровка за това. А ако детайла е дълъг и тънък трябва да го подпреш с люнет. Струга трябва да е и върху равна основа, по книга трябва да е и завит с болтове към нея. Моя не е завит, но той е доста тежък (C11MT). основата е равна, но е сложен върху гума от транспортна лента. Последното не е много правилно, да не кажа хич, но няма проблеми до сега. по-правилно е или дирекно върху цимента, или върху дървени подложки, но от бук, дъб или нещо такова твърдо, колкото да обере неравностите между подложката и "краката" на струга. В техникума халетата бяха с дървени павета например. Горе долу с размер 7x7x7мм. Вероятно за поглъщане на вибрациите.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #50
            От: Струг С5А

            Мога да кажа че и аз имах подобен проблем със задното седло. Лошото е че аз го научих по трудния начин. Има един болт до гайката за стягане към паралелите. Охлабват се и двете и с напречния винт се измества към тебе или обратно. В случая трябва да го местиш в противоположната посока.
            За реденето на лирата се реди с три или с четири събни колела. В таблиците е описано как се зацепват и предполагам че като се опиташ да ги наредиш, ще ти стане ясно.

            Спарки, при мене струга ми е със специални подложки на краката, които се завиват с болт в отвори на краката. Така го купих и ги монтирах пак с тях.
            Представляват нещо като капачка със залепена гума вътре. А в университета на доста машини съм виждал подобни подложки, така че не вярвам да не е правилно да е върху гума.
            При мене се получава при работа по-високи обороти и обработване на детайли с удари да се усеща целия струг да вибрира.

            Коментар


            • #51
              От: Струг С5А

              Първоначално публикуван от dimich87 Преглед на мнение
              Мога да кажа че и аз имах подобен проблем със задното седло. Лошото е че аз го научих по трудния начин. Има един болт до гайката за стягане към паралелите. Охлабват се и двете и с напречния винт се измества към тебе или обратно. В случая трябва да го местиш в противоположната посока.
              За реденето на лирата се реди с три или с четири събни колела. В таблиците е описано как се зацепват и предполагам че като се опиташ да ги наредиш, ще ти стане ясно.

              Спарки, при мене струга ми е със специални подложки на краката, които се завиват с болт в отвори на краката. Така го купих и ги монтирах пак с тях.
              Представляват нещо като капачка със залепена гума вътре. А в университета на доста машини съм виждал подобни подложки, така че не вярвам да не е правилно да е върху гума.
              При мене се получава при работа по-високи обороти и обработване на детайли с удари да се усеща целия струг да вибрира.
              Няма как да знам. Никога не съм работил на струг, поставен върху основа като по книга. Каква да е основата пише в паспорта например. А именно - бетон с метални плочи с шпилки, машината нивелирана и стегната към това. Каква е разликата и дали има съществена такава - нямам идея. Аз между тия в техникума и моя не намирам разлика по отношение на вибрации.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #52
                От: Струг С5А

                Първоначално публикуван от Nik Преглед на мнение
                Някъде из ръководствата пише, едва ли ще става за дискове и барабани за над 13" джанта
                Със 200мм. универсал на С8 съм обработвал дискове на S 500 а не мисля това животно да е на 13". По скоро дисковете са 13 цолови.

                Коментар


                • #53
                  От: Струг С5А

                  Първоначално публикуван от Nik Преглед на мнение
                  Някъде из ръководствата пише, едва ли ще става за дискове и барабани за над 13" джанта.

                  Тези дни правех едни втулки и щанги, и изниква следното нещо което за мене е странно- на дълга права тръба /1метър/ центрована с въртящия център на седлото пускам една стружка по цялата дължина подаване примерно 5десети почва да си сваля има леко биене и след 10см ножа се едно се е отдалечил и недостига детайла, въртя почва да сваля и след 10см пак, не е вибрация не се и самоотвива винта на подаването, луфтове ли обира някъде, да не са нещо паралелите криви или засукан при транспорта си мисля вече?
                  Забравих да напиша че го прави като е по далече от универсала, примерно на 30см.
                  Провери го по следният начин.Престържи някакво ф,да речем 30мм на конус със остър връх, и доближи задното седло със подвижният център към него,трябва да си съвпадат точно.При проверка със лист хартия при въртящ се универсал,след доближаване на подвижният център,трябва да се получи малка дупка,ако се къса означава,че има разминаване.Най-често задното седло е изместено във ляво или дясно и се коригира по начина описан от Димич.Има и друг вариянт,ако стругът е ходил на основен ремонт и са му шлайфани паралелите(или седлото е от друг струг),центъра стои по-ниско от необходимото и ще трябва да се прави подложка със необходимата дебелина за да влезе в център.

                  P.S.Почти всеки струг при подпрян детайл на задното седло произвежда конус,за целта трябва да коригираш преди окончателният размер,като имаш в предвид,че е нулиран за точно тая дължина на детайла който обработваш,при по-къс или по-дълъг детайл,нова корекция.Най-лесно става със подлагане на хартия по конуса на подвижният център.
                  Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                  Коментар


                  • #54
                    От: Струг С5А

                    Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
                    В работата имам пет броя чешки универсали три тричелюстни и два четиричелюстни как ли не съм им въртял челюстите разлика няма . Каквото са пипнали чехите са го направили изключително качествено . На моя кореец съм с оригиналния руски усилен 220 мм имам и руски 250 за него много са добри но няма сравнение с чешките . На моя тричелюстния съм с нови челюсти от Румбата нито новите нито старите имат някакъв луфт .
                    Чета темата с интерес, защото и аз в момента съм на вълна универсали и плашки. Ако е възможно някакви координати на "Румбата"- имам нужда от плашки (прави) за руски универсал 250мм.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Струг С5А

                      Мерси за съветите, видях винта на задното седло а и при основата му е подлагано лист хартия, може да се наложи още малко да му се подложи.

                      Изнамерих снимка снимка от нета на лира, но това което ме притеснява е че 2то и 3тото колело при мене ги дават за повечето метрични резби 50 и 100 зъба/голямо почти колкото последното/, ще ги видя тези дни как ще станат и ще снимам.

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:024301353.jpg
Прегледи:1
Размер:56.6 КБ
ID:5526954
                      Случайни хора УАЗ не карат

                      Коментар


                      • #56
                        От: Струг С5А

                        Предполагам че е същата таблица като моя, щом второ и трето са ти 50 и 100 зъба. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5378.jpg
Прегледи:1
Размер:163.0 КБ
ID:5527081 Вижда се таблицата. Аз имам липси в моята лира и за това не мога да правя всички резби, но съм си ги преизчислил и с други комбинации правя тези, които не мога с тази таблица.
                        Всичко което е написано и разполагам със зъбните колела става.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Струг С5А

                          Същата е.
                          Eто това преизчисляване и мене ме интересува ако не си с тези от таблицата. Може ли да снимаш колелата отзад като отваряш, да видя как стават тези 50 и 100 по между другите
                          Случайни хора УАЗ не карат

                          Коментар


                          • #58
                            От: Струг С5А

                            Значи те колелата 50 и 100 се слагат на една паразитната ос. Като охлабиш леко болта и тази ос може да се движи нагоре и на долу по държача и. Така нагласваш зацепването на вътрешното колело, към горното от скоростната кутия. Стягаш остта и тя не мърда повече. След това си слагаш едно мъничко колело на долната ос към подавателната кутия и след него слагаш голямото 127 зъба. Държача на средната ос има 2 гайки от страни се виждат до колелото от скоростната кутия. Разхлабваш ги и средната ос се завърта, но остава винаги зацепена към горното колело. Нагласяш зацепването с долното. Стягаш гайките и затваряш капака. (аз моя капак съм го махнал че не се отваря при затворена врата на гаража)
                            Сега съм по цял ден зает и нямам време да ида в гаража. Ако не се оправиш, ще се опитам да ти щтракна няколко снимки.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Струг С5А

                              Да, разбрах още като видях схемата как става но ми се струваше че не остава място. Ще е полезно ако може да го щракнеш когато можеш Мерси!
                              Случайни хора УАЗ не карат

                              Коментар


                              • #60
                                От: Струг С5А

                                Никъде нищо не опира при въпросните комбинации. Аз поради липса на някой колела съм си направил моя таблица в която имам други стъпки за резба. Едната комбинация е със зъбно колело на вала на скоростната кутия 80 зъба. При това положение не може да се затвори капака на лирата, но си работи без други опирания.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X