Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

    Ма съм заплес. За амперажи около 100 и повече - само телоподаващ механизъм и работа с тръбна тел. Няма нито бутилки, нито нещо друго. 20-25-те волта от двата акумулатора му идват баш тамън.

    А още по-компактното решение е с ония ръкохватки с малки ролки на самите тях. Тоест, имаш само един пистолетз макара с тръбна тел, и 2 кабела.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #47
      До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

      Малко късно попадам на темата, но право е рекъл народа, че по-добре късно, отколкото още по-късно
      Доколкото разбирам, с телоподаващо (или по-сиромашки вариант - само дръжка с макара), малко кабеляци и два-три акумулатора можем да си спретнем доста читав заваръчен апарат?

      Към хората с практически опит в това - колко време (сумарно) може да се заварява по този начин, и достатъчно чиста ли става заварката с тръбна тел (без досадните пръски и овъгляване)? Как се отразява на здравината НЕизползването на защитен газ - заварката достатъчно здрава ли е? А, да, и колко стотинки излиза цялото това удоволствие?

      Май прекалих с въпросите, но може и да има хляб в цялата работа. А ако тази магия действа наистина добре на практика, защо да не си сглобя и аз нещо подобно, вместо да мятам големите пари за телоподаващо и редобно да плащам за пълнене на бутилките с аргон...
      Формотворец на коли

      Коментар


      • #48
        До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

        Без защитен газ с тел няма да направиш нищо. Съвсем нищо. Ще получиш само шлак, а ще повредиш и ръкохватката (тя разчита на газа за охлаждане и против нагаряне на контакта между телта и токоотвода).

        Коментар


        • #49
          До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Ма съм заплес. За амперажи около 100 и повече - само телоподаващ механизъм и работа с тръбна тел. Няма нито бутилки, нито нещо друго. 20-25-те волта от двата акумулатора му идват баш тамън.

          А още по-компактното решение е с ония ръкохватки с малки ролки на самите тях. Тоест, имаш само един пистолетз макара с тръбна тел, и 2 кабела.
          Ами, явно нещо не съм разбрал написаното по-горе, макар да останах с впечатлението, че наистина може да се заварява без защитен газ (въпросната част "без бутилки, нито нещо друго").
          Формотворец на коли

          Коментар


          • #50
            До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Без защитен газ с тел няма да направиш нищо. Съвсем нищо. Ще получиш само шлак, а ще повредиш и ръкохватката (тя разчита на газа за охлаждане и против нагаряне на контакта между телта и токоотвода).
            Човека питаше за тръбна тел бре. Тя си има флюс вътре, или друга гадост. Като заваряваш се изпарява и върши работата на газа.

            Не съм работил с такава тел, обаче.

            Времето за работа няма да е много дълго. А и акумулаторите, ако не са гелови, няма да изкарат дълго.

            Това си е постановка за аварийна работа в полеви условия.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #51
              До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

              Благодаря за бързите отговори! Ще заварявам продължително, така че този метод очевидно отпада, щом изтощава акумулаторите толкова бързо. Явно ще се кара по стария и изпитан метод с нормален заваръчен апарат и аргон
              Формотворец на коли

              Коментар


              • #52
                До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

                Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
                Явно ще се кара по стария и изпитан метод с нормален заваръчен апарат и аргон
                Чистия аргон е само за алуминий. Ама алуминий с телоподаващо трябва да е 3мм и нагоре дебел, за да става като хората.

                За неръждавейка - Аргон с до 4% CO2 или пак толкова кислород. На това с CO2-то му викат Старгон, май.

                За черно - чист CO2, или Аргон с различен процент CO2 - обикновено около 20%. За предпочитане е второто. Викат му Коргон, най-често.


                Ъъъ, не че не може всичко с чист аргон, ама на амперажи под 100 си е мъка.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #53
                  До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

                  Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
                  Малко късно попадам на темата, но право е рекъл народа, че по-добре късно, отколкото още по-късно
                  Доколкото разбирам, с телоподаващо (или по-сиромашки вариант - само дръжка с макара), малко кабеляци и два-три акумулатора можем да си спретнем доста читав заваръчен апарат?

                  Към хората с практически опит в това - колко време (сумарно) може да се заварява по този начин, и достатъчно чиста ли става заварката с тръбна тел (без досадните пръски и овъгляване)? Как се отразява на здравината НЕизползването на защитен газ - заварката достатъчно здрава ли е? А, да, и колко стотинки излиза цялото това удоволствие?

                  Май прекалих с въпросите, но може и да има хляб в цялата работа. А ако тази магия действа наистина добре на практика, защо да не си сглобя и аз нещо подобно, вместо да мятам големите пари за телоподаващо и редобно да плащам за пълнене на бутилките с аргон...
                  Колко време се заварява - по горе в един пост пуснах заводските параметри на подобно устройство. Ако имаш намерение да заваряваш в гаража или работилница не виждам смисъл да стопиш два акумулатора . Това е метод за мобилно аварийно заваряване в полеви условия - с други думи : когато си на зор .
                  Що се отнася до тръбните телове : те са два вида : самозащитни и такива с допълнителна газова защита . По същество флюса ( или "гадостта " според Спарки ) играе ролята на обмазката при електродите за ръчно електродъгово заваряване . И не се изпарява , а се топи както при електродите и създава течна вана в която шлака изплува на повърхността като защита на метала. Само че предимството на тела е производителността . Затова обикновено се използват за механизирано заваряване със заваръчен трактор . Иначе си губи смисъла . Пръски има и при тях обаче , а на машина за МИГ-МАГ заваряване се иска малко повече майсторлък в сравнение с плътния тел. Практически за качествен шев главния проблем , който съм срещал при тръбни телове е овлажняването на флюса , което иска предварително сушене на бухтите. Е , зависи и откъде идва тела - срещал съм телове , в които с метри флюс просто липсва - няма да кажа чие производство са
                  Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

                    Ще заварявам като начало тръбна рама за спортна кола с поне 200 отделни тръби и петдесетина метални планки, сиреч ще има нужда от стотици заварки Всичко ще е от неръждаема стомана, значи май трябва да се насоча към
                    Аргон с до 4% CO2 или пак толкова кислород.
                    Формотворец на коли

                    Коментар


                    • #55
                      До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

                      Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
                      Ще заварявам като начало тръбна рама за спортна кола с поне 200 отделни тръби и петдесетина метални планки, сиреч ще има нужда от стотици заварки Всичко ще е от неръждаема стомана, значи май трябва да се насоча към
                      Ако с телоподаващо - това ще да е. Подбери си хубаво телта за точната стомана, с която ще работиш.

                      Иначе не съм чул и чел единодушно мнение за това кое е по-добро - Аргон с CO2 или аргон с кислород. Тук по-масовата практика е Аргон с СО2.

                      На мен неръждавейка ми се налага рядко и неотговорно и си праскам с чист аргон, защото имам под ръка. Ама не е правилно. Дъгата е нестабилна и заварката некачествена, дори понякога да я докарвам добре на вид.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #56
                        До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

                        Аз гоня възможно най-голяма здравина + гладка заварка, така че ще се вслушам в съвета ти и ще се пробвам като аргончик, щом си купя нужните такъми
                        Досега съм заварявал само с електроди, само че не стават за неръждавейка. Пък и правят доста поразии - плюят като гладна ламя, рядко стават красиви, не стават за добри отвесни заварки, често лепят или топят, а и здравината при този метод е много общо понятие.
                        Формотворец на коли

                        Коментар


                        • #57
                          До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

                          Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
                          Аз гоня възможно най-голяма здравина + гладка заварка, така че ще се вслушам в съвета ти и ще се пробвам като аргончик, щом си купя нужните такъми
                          Досега съм заварявал само с електроди, само че не стават за неръждавейка. Пък и правят доста поразии - плюят като гладна ламя, рядко стават красиви, не стават за добри отвесни заварки, често лепят или топят, а и здравината при този метод е много общо понятие.
                          А сега де ! Как могат да "плюят" електродите ?! Плюе заварчика !
                          ... А за тръбните рами : Не знам какво понятие влагаш в термина "аргончик" . Това , че ще заваряваш със защитен газ аргон ли ?
                          Значи за тръбните рами , за които говориш от неръждавейка + изискването за здравина на заварките ( ама че параметри ! ) най - подходящ метод е ВИГ !
                          Става по-бавно от телоподаващото , но по- качествено . Е тук обаче опира и до "аргончика"
                          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                          Коментар


                          • #58
                            До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

                            Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
                            Аз гоня възможно най-голяма здравина + гладка заварка, така че ще се вслушам в съвета ти и ще се пробвам като аргончик, щом си купя нужните такъми
                            Досега съм заварявал само с електроди, само че не стават за неръждавейка. Пък и правят доста поразии - плюят като гладна ламя, рядко стават красиви, не стават за добри отвесни заварки, често лепят или топят, а и здравината при този метод е много общо понятие.
                            Ауу!
                            Няма да стане друже. Впрочем ще стане, ама първо трябва да изкараш един курс при Владо, после най малко 2-3 години яко бъхтене пак при него и чак тогава може да тръгнеш да я заваряваш тая тръбна рама.
                            Я кажи кой ще я проектира, сгъне и събере, че ми стана интересно.
                            Може да пуснеш и тема.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

                              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                              Ауу!
                              Няма да стане друже. Впрочем ще стане, ама първо трябва да изкараш един курс при Владо, после най малко 2-3 години яко бъхтене пак при него и чак тогава може да тръгнеш да я заваряваш тая тръбна рама.
                              Я кажи кой ще я проектира, сгъне и събере, че ми стана интересно.
                              Може да пуснеш и тема.
                              Никога не се знае - мож и да ми отнеме повече време, може и по-малко, но то и точно с опити се научава, а желанието също е в излишък.
                              Обособена тема ще пусна, когато започна практическото построяване (в момента все още проектирам рамата). Цялата работа ще се извършва само от мен, защото други мераклиии няма
                              Формотворец на коли

                              Коментар


                              • #60
                                До: Можем ли да използваме акумулатори за електрожен?

                                Първоначално публикуван от SOR4 Преглед на мнение
                                Никога не се знае - мож и да ми отнеме повече време, може и по-малко, но то и точно с опити се научава, а желанието също е в излишък.
                                Обособена тема ще пусна, когато започна практическото построяване (в момента все още проектирам рамата). Цялата работа ще се извършва само от мен, защото други мераклиии няма
                                ...
                                Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                                ....
                                Значи за тръбните рами , за които говориш от неръждавейка + изискването за здравина на заварките ( ама че параметри ! ) най - подходящ метод е ВИГ !
                                Става по-бавно от телоподаващото , но по- качествено . Е тук обаче опира и до "аргончика"
                                Все пак вземи под внимание този съвет,наистина това е най-доброто....!
                                https://www.youtube.com/watch?v=cgb6BThxVU4
                                https://www.youtube.com/watch?v=Dz3BH1U3TPc

                                Being A Good Welder Is 3% Talent, 97% Not Being Distracted By The Internet.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X